Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Reflecties 964 - 997
Nu een paar weken de trotse bezitter van een 997. De 964 moest er (helaas) voor wijken. Daar waar de 964 acht jaar geleden liefde op het eerste gezicht was moet ik zeggen dat ik aan de 997 best even moe(s)t wennen. Qua uiterlijk, interieur, prestaties en techniek is de 997 zoveel meer ontwikkeld. Vind hem nog steeds enigzins intimiderend. De sprong van 964 naar 997 is enorm. Maar ondertussen leer ik m beter kennen. Durf meer de grenzen op te zoeken en gaat het gaspedaal dieper daar waar het kan . Ik weet het, het is geen luchtkoeler en de typische torpedobuizen voor mij die mis ik wel een beetje, maar er gaaat geen moment voorbij dat ik mij niet realiseer dat ik in iets donders bijzonders rijd. Wat een magistraal ding is dat zeg! Na een zoektocht van een paar maand is het zo fantastisch om er eindelijk in te rijden Kan iedereen die twijfelt aan een `stap voorwaarts` dit aanraden. De 964 zie ik als een verloren liefde maar zie ze gelukkig nog regelmatig. De 997 is 911 rijden van een andere planeet!, gezien vanuit mijn referentie natuurlijk, Alles gaat makkelijker en soepeler, dat wordt wel eens als kritiek gebracht. Maar het typische 911 gevoel is zeer zeker ook in de 997 aanwezig en de big smile die er vanavond bij 6000 rpm nog even in de Twente-Salland tunnel was maakt het voor mij helder. 964 is ubercult, 997 is waanzinnig! Wou dat het beide kon
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
18 sep 2015 0:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Reflecties 964 - 997
goed verhaal man. goed ook dat je tevreden bent met je keuze
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2015 6:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Reflecties 964 - 997
Leuk om te lezen, nog een jaartje wachten voor mij........
|
18 sep 2015 6:54 |
|
|
e_930_T
|
Re: Reflecties 964 - 997
Leuk om het verhaal van een lotgenoot te lezen ik ben van een 930 turbo uit 1976 naar een 997 4S gegaan, goed over nagedacht en toen besloten de stap te nemen. Moet zeggen ik heb er echt nog geen tel spijt van gehad de 930 is natuurlijk een geweldige auto waar ik hele leuke ervaringen mee gehad heb. Maar door het gebruiksgemak van de 997 merk ik dat ik steeds meer dingen met de porsche doe en vaker op pad ben voor dingen waar ik de 930 nooit voor had gebruikt. Ik geniet echt optimaal van elke kilometer die ik met de 997 maak en heb tijdens mijn vakantie in Oostenrijk ook een geweldige tijd gehad kan me helemaal inleven in je ervaringen dus veel kilomters toegewenst en blijf genieten van je mooie 997
|
18 sep 2015 7:04 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Reflecties 964 - 997
Ik van 997 4S terug naar 964 en very happy met de stap.
Twijfelde voor de aankoop van de 997 al tussen een 997 of een 964
997 is een beetje te goed om echt een beetje spannend te worden in nederland.En ik vind de 964 cooler en komt minder poenerig over.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 sep 2015 7:36 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Reflecties 964 - 997
Wat vind je van het formaat? Hij is wel een heel stuk groter dan de 964..
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
18 sep 2015 7:44 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Reflecties 964 - 997
Dat was een van de redenen om een 997 te kiezen.Had gedacht dat ik hem vaker zou gaan gebruiken(mee op vakantie etc ) en dat de kinderen mee zouden gaan.Nou ze wilden echt nooit mee Overigens is de ruimte achterin niet echt veel groter voor de kinderen om te zitten.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 sep 2015 8:14 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Reflecties 964 - 997
Leuk te lezen dat hij je bevalt.....uiteindelijk gaat het om je persoonlijke belevenis, wat een andere daarvan vindt kan verschillen. Ik heb toentertijd na de nodige proefritten duidelijk voor een oud gebakje gekozen ipv een 996/boxster-s, en geen seconde spijt van gehad. Alleen het startmoment van een luchtgekoelde zegt mij al genoeg....ook dat is persoonlijk. Voor de rest veel rijplezier....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
18 sep 2015 8:34 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Reflecties 964 - 997
Kinderen die mee moeten daarover hoef ik (nog) niet na te denken. Ik heb het hierboven over de ervaring van de rijder (ik dus) achter het stuur. Het gebruiksgemak van een 964 vind ik persoonlijk niet minder. Je kunt in beide instapppen en gewoon wegrijden dus dat is het niet. Hij is idd wel groter. Maar vind alle verhoudingen gewoon goed kloppen. Los van het feit dat de bumpers van de 964 niet door iedereen gewaardeerd werden is er uiterlijk niets aan een 997 aan te merken denk ik. En tja... poenerig, dat wordt met de jaren vanzelf wel minder Dat imago heeft de 964 ook ooit gehad.. (dan laat ik de huidige 964 marktprijzen nog even buiten beschouwing, die zal jan met de pet toch niet weten) Nogmaals, als het financieel haalbaar was had ik de 964 erbij gehouden
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
Laatst bijgewerkt door brian951 op 18 sep 2015 9:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2015 8:34 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Reflecties 964 - 997
Mooi om al die verschillende persoonlijke overwegingen te zien en hoe je dan bij heel verschillende auto's uit komt. Hoe dan ook lijkt het me gaaf dat je mogelijk zonder al teveel bij te leggen een 964 van zeg 25 jaar oud hebt kunnen omruilen voor een 997 van 5, 7 (?) jaar oud die nog beter aan je huidige wensen voldoet. Veel plezier ermee!
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
18 sep 2015 8:59 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Reflecties 964 - 997
Moedige stap en een leuk verhaal. Zie mezelf ooit ook zoiets doen, alleen wacht ik er nog even mee.
|
18 sep 2015 9:44 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Reflecties 964 - 997
100% mee eens, de 997 is inderdaad veel beter dan de 964 qua prestaties en rijgemak. De looks van de 997 is ook top. Toch hebben ze beide hun charme
|
18 sep 2015 10:09 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Reflecties 964 - 997
Ik kan het verhaal alleen maar onderschrijven al zat er bij mij nog een 993 tussen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
18 sep 2015 10:39 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Re: Reflecties 964 - 997
Mooi verhaal... Precies wat ik ook mis(te) bij mijn overstap van de 911SC naar de 996. Maar aan het gemis was ik snel gewend en uitkijkend over de andere neus is ook een heerlijk gezicht. En het gemis werd ook meer dan goed gemaakt doordat het zonnedakje is vervangen door een cabriodak en dat het moeilijke schakelen (want oud) voorbij is - sterker nog, ik kan heerlijk lui rijden met tiptronic en in een tunnel kan ik toch lekker terugschakelen in de manual-stand.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
18 sep 2015 10:47 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Reflecties 964 - 997
Leuk om te lezen. Zojuist (bijna) dezelfde stap gemaakt
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
18 sep 2015 12:01 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Reflecties 964 - 997
Zeker als je ze naast elkaar ziet valt dat goed op.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
18 sep 2015 12:37 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Reflecties 964 - 997
Is die gefotoshopt ? Lijkt eerder een miniatuurautotje die 964 Maar afgelopen zomer ook even in dubio gezeten ,maar ik kreeg maar 5 k toe op een s cabrio uit 2006 en gaf me niet een gevoel van wow zoals ik dat wel meteen had met de 964 Volgend jaar misschien .... Al denk ik niet dat het gaat gebeuren
Laatst bijgewerkt door erwin964c4 op 18 sep 2015 13:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2015 13:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Reflecties 964 - 997
Nee joh. Maar het verschil is er wel degelijk.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2015 13:49 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Reflecties 964 - 997
Tis wat een 911 die nog kleiner is dan een mini
|
18 sep 2015 13:55 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Reflecties 964 - 997
Herkenbaar verhaal Als ik uit mijn 1970 T in mijn 1991 964 stap dan is dat ook een wereld van verschil. Vooral bij koude motor, van een nukkig ding op carbs naar een relaxed startende 964. En als ik dan wegrij bij de T op alle meters letten en handgas op juiste hoogte hebben staan om op pad te kunnen tov de 964 die soepel rolt. Beiden zijn een feest, maar totaal andere belevenis.
|
18 sep 2015 13:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Reflecties 964 - 997
Helemaal mee eens Persoonlijk vind ik een 911 vanaf de 996 te modern / comfortabel / luxe / etc. Daardoor prima geschikt om als DD te gebruiken, maar wat mij betreft minder om als funcar erbij te hebben. Hetzelfde gevoel had ik overigens in een Boxster S waar ik een proefrit mee reed met serieuze bedoeling om te kopen. Voor de 964 is er wat mij betreft geen gelijkwaardig alternatief. Bij een 996/997/991 of Boxster heb ik dat gevoel niet en blijf ik mezelf afvragen waarom niet bijv. respectievelijk een R8 of Z4 of ..... TS heeft zo te lezen voor zichzelf de juiste keuze gemaakt en veel plezier(ige km's) ermee!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 sep 2015 14:47 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Reflecties 964 - 997
Ik zou zeggen: probeer eens een 996 gt3….. Maar ik kan TS zeer goed begrijpen: goed verhaal, goed onderbouwd, duidelijke keuze.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
18 sep 2015 17:37 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Reflecties 964 - 997
Was voor mij de reden om het niet te doen ,hij past net niet in mijn garage Gefeliciteerd met je aankoop
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
18 sep 2015 17:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Reflecties 964 - 997
Dat is een uitnodiging?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 sep 2015 18:14 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: Reflecties 964 - 997
Mooi die reflecties Heb zelf ruim 6 jaar geleden een kleiner sprongetje gemaakt van lucht (993) naar water (997) en ik had geen weken nodig om te wennen. 993 was super, 997 fantastisch, nog steeds elke dag weer. Nieuwere elfjes groeien inderdaad wel:
|
18 sep 2015 22:11 |
|
|