Re: Center console in carrosserie kleur
Ik had mijn Jaguar XKR dashboard en middenconsole laten dippen door WT-DIRECT GmbH. Dit omdat de laklaag van het wortelnotenhout troebel werd. Ik ging toen naar brushed aluminium look. Daarvoor spuiten ze eerst met een 2K (2-componenten) lak de basis kleur. In mijn geval zilver. Daarna dippen ze het onderdeel. De filmlaag is echter zeer dun en zeer kwetsbaar. Daarom moet hij daarna met een blanke 2k lak gespoten worden. Ze adviseerde me om bij alu look een matte lak te gebruiken en het eindresultaat was erg fraai.
Het is ondanks de 2K afwerking zeer kwetsbaar gebleven. Ik zou alleen laten dippen om een bepaald motief te krijgen. Zeker niet voor een effen kleur. Ze hebben er ongelofelijk veel designs. Carbon, hout, metaal, doodshoofdjes de meest gekke dingen en nog veel gekker. Kijk hier maar.
http://www.wt-direct.de/Zu-den-WTD-Film-Designs.
Ik heb voor de Boxster bepaalde delen van de middenconsole en het stuur zelf met een 2-K spuitbus mat zwart gespoten. Dit is zeer goed gelukt. Bij een hoogglans afwerking zou ik het waarschijnlijk niet zelf doen.