verkocht: Porsche 996 C4 MKII 3.6 cabrio zwart/zwart 2002
Te koop aangeboden
Porsche 996 Carrera 4 MKII 3,6 (320 pk) cabriolet/hardtop
Bouwjaar 2002 (7 juni), datum 1e toelating NL 30 mei 2006
Kmstand 113.650
Handgeschakeld
Kleur ext./int. zwart/zwart
APK maart ‘16
Aangezien ik (nu al) een volgende stap wil maken na 1,5 jaar bezit, in "stille verkoop" aangeboden mijn prachtige 996 C4 van 2002 met goede opties. Origineel Duits geleverd en in 2006 bij kmstand 79.283 in NL op kenteken gezet. Volledige historie bekend en beschikbaar, vanaf levering Duitsland naar dealerschap Porsche Groningen tot mijn huidige onderhoudsadres Van der Gugten. Onderhoudsboekje netjes afgestempeld en bijgehouden. Ik heb tevens de onderhoudsfacturen bij Porsche Groningen na een verzoek daartoe ontvangen, goede documentatie dus. 1,5 jaar geleden taxatie laten uitvoeren door Steijn Sportscars, rapport uiteraard bij alle stukken, zij konden de goede staat bevestigen.
Het gaat om een zeer net en technisch goed exemplaar. Voorzien van M030 sportonderstel fabriek-af. Basalt zwart, strak, schadevrij, geen parkeerdeukjes of lakschades, lichte steenslag op 1e lak front, behalve op nieuwe voorbumper natuurlijk. Interieur helemaal netjes, Porsche crests in de stoelen, leerpakket, Bose soundpakket etc. Alle org. items erbij, zoals de compressor, gereedschapsset etc. Verder de volledige sleutelset en OH en instructieboekjes aanwezig. Optielijst zie bijgevoegde foto. De afgelopen 1,5 jaar de nodige energie en financiën in gestoken ‘m verder te perfectioneren. NAP rapport zit er bij met verantwoording vanaf toelating in NL tot km stand 110.798.
De belangrijkste mods:
• Recent het IMS lager (modificatie) laten uitvoeren (’15) bij vd Gugten (LN engineering, retrofit. certificaat in onderhoudsboekje bijgezet), daarnaast Dual Mass vliegwiel en keerring laten vervangen
• Nieuwe voor- en achterbanden Bridgestone Potenza S-02A met N-codering
• Alle velgen laten stralen en opnieuw poedercoaten, geheel schadevrij dus
• Carnewal GT exhaust, hele mooie sound, vooral bij wat meer toeren, zeker niet TE
• Koppeling (set) en startmotor vervangen bij 110.798km
Een fantastische en “echte” 996, heb er “destijds” goed naar moeten zoeken. Klaar voor veel meer km’s rijplezier, zeker na de modificatie van het IMS lager. Reden dat ie weer mag gaan ligt vooral in het gegeven dat ik na deze ervaring bij voorkeur wil overstappen naar een 996 4S, puur voor het uiterlijk. Het cabriogevoel gaat toch wat aan mij voorbij. De 996 voldoet tot die tijd echter zonder meer, zit ook niet in geldnood ofzo, gaat dus alleen tegen de (in my opinion juiste) geadverteerde waarde weg, anders blijft ie bij me. Ik neem dus absoluut de tijd voor de verkoop en wacht op de juiste liefhebber, ik weet dat er genoeg mensen zoeken naar een goed exemplaar (staat overigens alleen op dit forum te koop). Verder inclusief een originele hardtop op org. standaard in Porsche hoes. Er zit eveneens een indoor kwaliteitshoes bij in zwart.
Zoals te zien op de foto’s heb ik het front voorzien van een originele 996 Turbo voorbumper. Puur voor de looks, geen schade..... Stukje maatwerk, uiteraard is de bumper nieuw gespoten en zijn de (kostbare) roosters en onderlip heel en compleet. Heb het geheel zelf op maat gemaakt, strakke pasvorm, met als resultaat een sterke cosmetische verbetering t.o.v. de originele aanblik van de 996: nu veel agressiever, lager en sportiever. Mensen die er wel eens onderzoek naar hebben gedaan weten dat een upgrade set naar een Turbo of 4S voorbumper zonder spuitwerk aan onderdelen alleen al ca 1500 Euro kost (zie Carnewal site b.v.). De originele vanzelfsprekend aanwezig en eenvoudig terug te plaatsen, mocht een nieuwe koper daar de voorkeur aan geven.
Verkoopprijs van deze 996 zoals beschreven incl. de Turbo/4S voorbumper en dus de org. bumper erbij € 26.996Wellicht geen spotprijs maar ik weet wat een goede 996 waard kan en mag zijn, zeker met de genoemde IMS modificatie en alg. zeer goede staat waarin dit exemplaar zich bevindt. Goede exemplaren worden ook echt zeldzamer. Ik heb de tijd, al klinkt het als een cliche….. het is echt waar
Vanzelfsprekend zijn alle keuringen bij specialist of dealer toegestaan (k.k.)
Bij interesse graag een pm. Ik waardeer het zeer als opmerkingen zonder toegevoegde waarde aan mijn verkooptopic achterwege blijven…..
Gr. Rob