Auteur |
Bericht |
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: VW in de problemen
Verbruiks cijfers en uitstoot cijfers zijn twee totaal verschillende dingen. De europese testen om verbruiks cijfers te meten zijn idd 1 grote grap, waar fabrikanten alle (toegestane) truken uithalen om aan deze onrealistische cijfers te komen. Uitstoot cijfers zijn in de US, vooral California veel strenger als hier. Daarmee sjoemelen, wat VW gedaan heeft, mag natuurlijk absoluut niet. Amerikaanse benzine auto's mogen wel onzuinig zijn, qwa uitstoot voldoen ze wel aan de eisen daar.
|
25 sep 2015 10:29 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: VW in de problemen
Persoonlijk snap ik niet dat deze software voorbij de TÜV (of andere third party) is gekomen. Normaal gesproken wordt software gecontroleerd en voorzien van een "Checksum". Iemand trouwens al eens gehoord van "Rolling Coal" in Amerika..?? Zeker de laatste tijd veelvoudig voorbij gekomen... Schril contrast...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
25 sep 2015 11:42 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: VW in de problemen
Die rook valt nog wel mee . Bij een beetje brand met zulke rookontwikkelingen lees je in NL dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
25 sep 2015 13:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: VW in de problemen
100% eens. Maar de grote vraag is of dat hier gebeurd is. Zoals ik tot nu toe begrepen heb is er geen wet overtreden. En als je zo 'goedkeuring' schrijft, klinkt het of ze bewust inferieure auto's hebben geproduceerd. Het heeft te maken met verbruik, prestaties en uitstoot. Niet met levensgevaarlijke situaties.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2015 13:42 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: VW in de problemen
Ik mag aannemen dat dit toch wel enige vorm van fraude is... De fabrikant in kwestie zal een hoop subsidie ontvangen hebben...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 25 sep 2015 15:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 sep 2015 14:22 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: VW in de problemen
.....of wat korting gekregen op de afdracht....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
25 sep 2015 14:38 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Re: VW in de problemen
Inmiddels zijn er meer merken die kennelijk "gerommeld" hebben. VW, Audi, BMW, Opel, er zullen er nog wel enkele volgen denk ik.
Dit zaakje "stinkt" denk ik, e.e.a. was zoals al gemeld al langer bekend in het land dat Kyoto aan zijn laars lapt. Zou het een methode zijn om de verkoop van US-merken op te krikken / te beschermen...?
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
Laatst bijgewerkt door boxster550spyder op 25 sep 2015 18:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 sep 2015 17:37 |
|
|
Pacoloco
|
Re: VW in de problemen
Oh jee allemaal Duutse merken... Moeten we straks massaal aan de Fransoos...
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
25 sep 2015 17:56 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: VW in de problemen
Dacia!
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
25 sep 2015 18:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Kijk, en det is het verschil met al die andere zogenaamde Duitse premium merken. VW trekt gewoon het boetekleed aan terwijl BMW als een pesterig kind keihard gaat zitten ontkennen. Maar als je nu echt een schoon geweten zou hebben dan had je hier qua marketing heel handig gebruik van kunnen maken als automerk. Maar het feit dat het angstig stil is in autoland geeft aan dat er meer aan de hand is.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 sep 2015 19:37 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: VW in de problemen
Het is absoluut niet goed te praten wat de autofabrikanten doen. Echter.... In de huidige economie wordt de keuze van een nieuwe auto, en dan met name lease auto, sterk bepaald door de bijtelling. Dit heeft als direct effect dat de auto's die in een lage bijtelling vallen ook veel verkocht worden. Wie koopt er nou een Outlander.... Een handje vol mensen, tot hij er als PHEV kwam. Zelfde geld voor een Prius, geen zich zelf respecterend mens wil daarin gezien worden tot hij goedkoop is om te rijden. Dit slaat direct terug op de diesel. Ik mocht een nieuwe leaseauto en de verschillen tussen een auto met 25%, 20% en 14% zijn zo enorm groot dat je haast wel gek zou zijn niet met een 14% auto te gaan rijden. Verschil in aanschafprijs tussen een V40 D4 Business (14%) en een gewone D4 (wel met 17" wielen ect.) was EUR 7.000,00 puur aan BPM. Niet alleen de bijtelling is dus qua percentage lager, maar ook de catalogus prijs is een stuk lager. Het werkt aan twee kanten. Fabrikanten moeten dus wel blijven voldoen aan de eisen, anders verliezen zij zo enorm veel aan marktsegment dat de schade ook niet te overzien is. Neem de Megane, 2013 was deze 14% bijtelling. 2014 en 2015 niet meer.... Ik zie geen enkele nieuwe Megane meer rijden, terwijl in 2013 je er mee dood gegooid werd! Zelfde geld voor de A3 TDI, die was ooit ook 14% en werd 20%. De aanschafprijs werd flink hoger en de bijtelling ook. Dus aanzienlijk minder A3's op de weg... Tot de e-tron... Het mooie is dat ik ooit begon met een Megane uit 2004, 1.6Dci en haalde ik een verbruik van 5.4 liter / 100KM, auto was 25% bijtelling. Daarna een Focus 1.6Tdci, iets minder zuinig en ook 25% bijtelling. Daarna een Volvo V50 1.6 Driv-e die was weer iets minder zuinig maar wel 20% bijtelling. Inmiddels een V40 D4 en daarmee red ik 6.0 liter / 100KM als ik rustig aan doe. Maar wel 14% bijtelling Overigens geeft Volvo voor de V40 iets van 3.4 als gemiddeld verbruik. Ik zou geen idee hebben hoe dat ooit te halen is.
|
25 sep 2015 20:28 |
|
|
Pacoloco
|
Re: VW in de problemen
+14(%) Mooi verwoord
Ik heb een polo voor de bijtelling, zou ook 1:33 rijden. In werkelijkheid rijdt hij ongeveer net zo zuinig als mn 1700kg zware 2 liter diesel uit hetzelfde bouwjaar. (Moet wel toegeven dat er maar 2 standen op het gaspedaal van de polo zitten, te weten los en full throttle. Maar ja dat ding is ook zooooo traag dat er anders niet normaal mee te rijden valt.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
25 sep 2015 21:29 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: VW in de problemen
-1
Dat geldt enkel voor de Nederlandse markt en niet voor die 500.000 VW diesels die in Amerika zijn verkocht. Wat overigens ook nog eens meer is dan het totaal aantal auto's die in Nederland worden verkocht in een heel jaar.
Tuurlijk heeft ons debiele stelsel wel effect maar het zou hier om 11.000.000 VW's gaan, wat 3.000.000 meer auto's zijn dan het gehele Nederlandse wagenpark dus de Nederlandse invloed is maar een (verdampend) druppeltje op het geheel.
Het daadwerkelijke verbruik staat overigens los van de situatie van de veel hogere uitstoot waar nu zoveel ophef over is.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
25 sep 2015 21:47 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: VW in de problemen
Mooi stukje over hoe men er nu precies achter gekomen is, dat de software gemanipuleerd was. Klikkerdeklik
|
26 sep 2015 8:19 |
|
|
Pacoloco
|
Re: VW in de problemen
Als dat klopt, wat is dan het nut van het gesjoemel? Edit: opgehelderd door gelinkte artikel Dank Willem
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
26 sep 2015 8:21 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Toch wel weer opmerkelijk hoe Amerikanen met dit nieuws omgaan en de publiciteit zoeken terwijl hun eigen merk GM inmiddels al meer dan 83 doden heeft veroorzaakt door een defect contactslot en schadeclaims worden afgekocht. http://www.telegraaf.nl/autovisie/23927 ... _GM__.html
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
26 sep 2015 9:13 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: VW in de problemen
volgens mij heet dat ook bliksemafleider .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 sep 2015 12:04 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: VW in de problemen
Door al deze commotie komen er wel leuke foto's en filmpjes voorbij in de App, dat dan weer wel.......
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
26 sep 2015 12:28 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: VW in de problemen
Heel waarschijnlijk. Doen de Amerikanen wel vaker. Geen idee of jullie in Nederland Lernout&Hauspie kennen? Ik heb daar voor school eens een groot onderzoek naar gedaan en blijkbaar had het echt enorm potentieel (ik spreek van het kaliber van google en dergelijke), maar het was geen Amerikaans product. Dus probeerden ze daar in Amerika ook enorm hard om L&H onderuit te halen. Wat hen ook gelukt is, want L&H heeft ook moeten frauderen om toch proberen voet aan land te krijgen ginder. Beetje vergelijkbaar met VAG nu.
|
27 sep 2015 10:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: VW in de problemen
Ha, maar Belgen moeten gewoon doen waar ze wel goed in zijn: frites bakken en bier brouwen. Hoewel, vorige week in Mettet een onwijs goor frietje gegeten, doe maar alleen bier brouwen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 sep 2015 10:01 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Friet zelf snijden, voorkoken en bakken in ossenwit blijkt het beste resultaat te geven. En dat kan je thuis ook makkelijk zelf maken. Met stoofvlees
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 sep 2015 10:48 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Re: VW in de problemen
VOORKOKEN GEK Voorbakken op 170 graden, totdat ze beetje beginnen te kleuren, laten afkoelen en dan afbakken op 185 graden! Lekker met zelfgemaakt zuurvlees (stoofvlees voor de Hollanders )
|
28 sep 2015 11:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: VW in de problemen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 sep 2015 11:17 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: VW in de problemen
Moet wel dik 2 uur in de pan zitten En de volgende dag zijn ze nog lekkerder
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 sep 2015 11:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
In zout water inderdaad.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 sep 2015 12:21 |
|
|