Verkocht: 996 Carrera 2 02/2001 Porsche Exclusive interieur
Hierbij bied ik mijn privé 996 te koop aan. Het gaat om een In topstaat verkerende, dealer onderhouden, Porsche 996 Carrera 2. Polarzilver Metallic met Metropoolblauw volleder interieur. De 996 is oorspronkelijk in Duitsland geleverd en in september 2010 naar NL gehaald. Werkelijk alle Porsche Exclusive opties voor het interieur zijn aangekruist, een mooier interieur bestaat er naar mijn mening niet. Lederen hemel, dashboard, middenconsole, zonnekleppen en zelfs ventilatie en speakerroosters zijn met leer bekleed. Porsche sportstoelen met Porsche crest in hoofdsteunen. Verder 18” BBS SR velgen met nieuwe Pirelli PZero Rosso N4 banden, Xenon verlichting, PCM (inc. CD wisselaar), PSM, Clima, regen en lichtsensor, Porsche klankpakket, 3 spaaks sportstuur, vloermatten met leer afgezet. Schuif-kanteldak, stoelverwarming. Origineel geleverde 18” Turbo look velgen worden zonder banden meegeleverd, incl. 17mm spacers (originele fabrieksoptie). Uit de algehele staat van de auto kun je opmaken dat ook de vorige eigenaren er zuinig op zijn geweest, geen (parkeer) deukjes en ook geen krassen op de lak van de wasstraat.
Professioneel geprinte en aangebracht Martini livery, geen goedkope stickers dus. Kunnen uiteraard worden verwijderd indien gewenst.
Interieur en koets is in topstaat, voorkant is recent overgespoten dus vrijwel geen steenslag. Verder zijn recent de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
02 Mei 2015, nieuwe Bosch Silver accu
26 Juni 2015, nieuwe airco condensors en airco opnieuw gevuld, nieuw airco en interieurfilter, APK (€ 842,44)
15 Juli 2015, Alpine dubbel DIN navi, inclusief dock voor iPhone 6 en Bluetooth Handsfree (€ 900,-)(originele PCM is nog aanwezig, wordt meegeleverd)
17 Juli 2015, Carnewal GT exhaust (aanpassen originele einddempers, zeer fraai geluid zonder hinderlijke resonanties) (€ 526,46)
14 augustus 2015, koppeling vervangen en modificatie IMS lager en koelsysteem (linker radiateur vervangen, grotere pomp, extra sensor bij radiateur. Uitgevoerd door auto-resto, zie
http://auto-resto.nl/en/left/porsche-mo ... ificatie-/ voor meer info. Dramatische verbetering van koeling t.o.v. standaard), nieuwe Multiriem, motorolie en filter vervangen. (€ 2.416,24)
26 augustus 2015, 18" BBS SR velgen met Pirelli PZero Rosso N4 banden, (€ 1.424,00) en nieuwe zwarte slot en wielbouten;
26 Oktober 2015, voorste draagarmen vervangen (€ 609,84)
Een topauto waar men voorlopig geen omkijken naar heeft, rijdt fantastisch! Privé auto dus BTW niet verrekenbaar.
Km stand is circa 141.000 (er wordt mee gereden).
Waarom de P nu alweer in de verkoop? Wil graag een 996 Turbo of 3.2 Carrera, door wat financiële meevallers heb ik daar ondertussen ook budget voor maar dan moet deze beauty wel het veld ruimen.