Auteur |
Bericht |
barolo
3.2S010
|
 Re: Whisk(e)y
Ik heb niet alles opgedronken. De meeste doen dat wel. De 2 mooiste flessen heb ik gekocht. Bij iedere proefronde zaten hapjes bij. Het leukste is eigenlijk dat het een avond vol entertainment is met Liedjes zingen, Schotse Gaelick toast uitbrengen en een echte SM sessie.
Ik ga volgend jaar zeker weer mee naar Luxemburg met een goede fles whisky.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 dec 2013 13:49 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Kan je beter niet doen , koop hem liever ter plekke , scheelt een hoop
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
14 dec 2013 20:37 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
23 dec 2013 23:40 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 jun 2014 11:18 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Proost dan maar. Wegdrinken dat verlies! Vorige week deze mezelf cadeau gedaan, en hij is heerlijk. 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 jun 2014 11:53 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Er komt weer een Whisky proeverij aan in Bleiswijk.
9 oktober 2015 Wijnhuis Wooning Whiskyproeverij! We zetten meer dan 35 soorten Whisky voor jullie open om te proeven!! Kom gezellig met vrienden en familie.
|
16 sep 2015 20:38 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb aanstaande vrijdag de jaarlijkse "proeverij" waarbij we met een aantal mannen bij elkaar komen en eens zonder de dames gezellig whisk(e)y gaan drinken en mannenzaken bespreken. Nu is het elk jaar weer de uitdaging om een fles mee te nemen die de rest hopelijk niet kent en die je zelf ook nog eens lekker vindt. Zelf houd ik bv van Macallan 18 jr om jullie een idee te geven. Nog tips?
|
28 sep 2015 10:34 |
|
 |
geertsabine
|
tja, de Aberlour 16 jr is niet te versmaden.... maar of niemand die kent?
|
28 sep 2015 11:18 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Bowmore kent "iedereen", maar of dat ook voor de 18y geldt betwijfel ik. Wat mij betreft een 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 sep 2015 12:01 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Probeer deze eens. Niet duur, apart en super lekker. 
|
28 sep 2015 21:39 |
|
 |
Ewout
|
Ik heb dit topic nog eens doorgespit en ben gisteren naar de slijter geweest. Heb er uiteindelijk twee gekocht. Zal na morgen wel even posten welke en of ze een beetje te drinken waren. De gastheer leest hier namelijk mee 
|
01 okt 2015 15:24 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
4 nov Talisker proeverij: Talisker 10 jaar, Talisker Skye, Talisker Storm, Talisker distiller edition, Talisker North, Talisker Ruigh en een mistery bottle. yummy 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
01 okt 2015 15:29 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
@Barolo - Nikka is zeker lekker. Een tijdje terug een proeverij hiervan gehad (met uitleg van Japanse dame in kimono). Heerlijke whiskies. Ik ben zelf voor de Nikka Black gegaan.
Van de zes geproefde whiskies (ja, ik was op de fiets) vond ik de Black en de Yoichi 21 jaar het lekkerst. Maar ja, voor de prijs van de laatste kon ik wel 5 Blacks kopen... en ik vond 'm niet 5 keer lekkerder.
De proeverij werd trouwens nog verstoord door een BOA. Hoorde later van de slijter dat hij een waarschuwing had gehad, volgende keer zou er een boete komen.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
02 okt 2015 8:55 |
|
 |
giulia
|
Dan ben ik we benieuwd op welke grond hij een waarschuwing heeft gehad? Was het bij Sauter?
|
02 okt 2015 10:58 |
|
 |
Traveller69
|
Nee, in Bilthoven. Regelgeving is nogal onduidelijk en het fijne weet ik er ook niet van.
Ik heb wel begrepen dat je dan bijvoorbeeld 2 toiletten moet hebben (dames/heren) en sterke drank niet geschonken mag worden. Als je als klant vraagt om iets te proeven, dan mag het wel, maar je mag het niet aanbieden. Ook mag je het als bedrijf wel organiseren in een kroeg of zo. En als particulier kun je ook zoiets regelen (thuis) en dan natuurlijk aan de slijter vragen of hij een en ander wil faciliteren.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
02 okt 2015 13:48 |
|
 |
giulia
|
Ah...bij Tjeerd. Als je een horecavergunning hebt dan mag je schenken en verkopen maar moet je gescheiden toiletten en afzuiging hebben. Meeste gemeentes zeggen bij voorbaat nee. De regelgeving is nu zo dat je als klant inderdaad mag vragen om te proeven, ik mag het niet aanbieden en dat doe ik uiteraard dan ook niet (kuch). Verder mag ik wel in mijn winkel met gesloten deur een proeverij houden als er maar geen directe verkoop op dat moment aan gekoppeld is. Dat doe ik uiteraard ook niet (2x kuch). Voorheen controleerde de VWA maar sinds die taak aan de locale gemeente is overgeheveld ruiken die natuurlijk geld en zijn de controles toegenomen. Laat de wethouder voor handhaving in Amersfoort nou net een Cristen Unie'er zijn.... 
|
02 okt 2015 20:26 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
GGGGGristen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
02 okt 2015 21:04 |
|
 |
Traveller69
|
Per gemeente zal dat dan ook wel weer verschillen. Waarschijnlijk vastgelegd in een plaatselijke verordening of zo.
|
05 okt 2015 14:35 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, "na morgen" is natuurlijk een zéér ruim begrip  .....
|
05 okt 2015 14:46 |
|
 |
Ewout
|
Zo ben ik altijd op tijd met posten Uiteindelijk heb ik gezocht naar twee Whiskeys waarvan ik vrijwel zeker wist dat de rest ze nog nooit gedronken zou hebben. Het zijn de Nikka from the Barrel geworden uit Japan en een soort whisky meets sherry combi waarbij de Pedro Ximenez sherry de laatste jaren op een whiskyvat gerijpt is en de whisky de laatste jaren op een sherryvat. http://www.dh17.nl/2015/09/3-heel-bijzondere-tomatin-whisky-sets/Pedro Ximenez wordt hier thuis ook nog wel eens gedronken bij een kaasplankje en TOTMBO is er gek op. De bijbehorende whisky vond ik erg lekker maar deze is wel vrij zoet. Daar moet je van houden. Avondje was verder erg gezellig 
|
05 okt 2015 15:27 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wanneer je op die "experimentele tour"  verder wilt gaan dan heb ik nog een  voor je: Tomintoul Portwood Finish 
|
05 okt 2015 16:06 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
@Ewout: Is dat dan Sherkey of Whirry? Bij rijping op wijnvat zou t Wineskey of Vinsky zijn. Rumsky kan vast ook wel 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 okt 2015 17:23 |
|
 |
olle griese
Groningen
|
Heb laatst een probeersetje van 6 flesjes gekocht. Vond ze alle 6 niks. Ik zoek iets met een zachte smaak. (zoals bij cognac) Kunnen jullie mij een mooi en betaalbaar flesje adviseren?
|
05 okt 2015 17:30 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
FourRoses Small batch, betaalbaar, zacht en heerlijk.  EN Ewout, wat vond je van die Nikka?
|
05 okt 2015 17:45 |
|
 |
Traveller69
|
Talisker Storm - rond de 40 euro. Licht ziltig, maar niet al te sterk. Is mijn aperitief whisky. Aberlour 18 yr - wel wat duurder, maar erg lekker. Mooie zachte, bijna romige smaak (met butterscotch) Bushmills rond de 30 euro. (Iers, dus Whiskey, met een E).
|
06 okt 2015 13:49 |
|
|