Auteur |
Bericht |
robbie965
965 Lgemonde
|
Re: chip
ikke
maar dat is meer een ander motormanagement, grotere injectoren andere kleppen enne een ssi uitlaat klappersysteem zitten er ook op
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
06 jun 2005 23:08 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: chip
Heb jij je chip ook van 911chips.com??
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 jun 2005 9:49 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
nee
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 jun 2005 23:20 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Heeft er iemand enig idee of het opvoeren van het koppel wel kan worden opgevangen door de versnellingsbak ??
Ik heb het dan over mijn dieseltje, dat beweerdelijk van 390 Nm naar 500 Nm kan worden gechipt !! (van 183 naar 225 pk)
Ik heb dit niet laten doen :
1° omdat ik al een P heb om snel mee te rijden
2° omdat ik vrees voor de levensduur van mijn dieselmotor als die zo opgevoerd wordt.
|
08 jun 2005 15:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Mijn Bora (standaard 130PK 310Nm) af fabriek laten tunen (ABT naar 155PK en 360Nm) en zelfs dan merk je (soms) dat de koppeling het niet helemaal aankan. Weet dus niet voor voor diesel je hebt maar van 390Nm naar 500Nm lijkt me oppassen!
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 jun 2005 15:51 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Mijn 944 is voorzien van een chip van DBM-engineering. Toen die erin kwam is de auto ook voorzien van een throttle-cam.
Vóór het plaatsen van de chip is de auto -helaas- niet op de vermogensbank gezet. Dat was toen vanwege omstandigheden niet mogelijk. Ik heb deze chip overigens voor het vriendenprijsje van € 50,00 'gekregen' en hij komt uit een 944 die aan flenters was/is gereden, met de afspraak dat als hij niet zou bevallen de originele chip er kostenloos weer ingezet zou worden...
Inmiddels rijd ik alweer zo'n half jaar met deze chip in de rondte en om nou te zeggen dat ik noemenswaardig verschil bemerk(te)... Nou, nee!
De auto loopt -voor m'n gevoel- wel wat soepeler, gaat wat sneller door het toerenbereik heen en heeft 500 toeren meer gekregen vooraleer de toerenbegrenzer 'ingrijpt'. Het verbruik is -wederom naar m'n gevoel- een ietsiepietsie toegenomen en ik móet nu benzine met 98 octaan tanken (dus geen Euro 95 meer ) anders loopt de auto een stuk minder 'mooi'...
Onlangs issie dan tóch op de vermogensbank gezet. Er zijn -dus- geen gegevens beschikbaar over het aantal pk's vóór het plaatsen van de chip.
Nu heeft de auto 172 PK. Volgens de fabrieksgegevens zou een 944 N/A 163 pk moeten hebben en daar moeten we -dus- maar vanuit gaan*.
Dat betekent 9 pk meer door de chip (i.c.m. de throttle-cam) en dat valt toch alleszins tegen! Niet dat ik meer had verwacht, maar je hoopt natuurlijk wel...
Die 9 pk zijn -dus- nauwelijks voelbaar; hooguit is de 'Laufkultur' van de auto verbeterd.
Zou ik hier de € 499,00 voor over hebben gehad die de chip normaliter kost? No Way!
* De auto is natuurlijk wel al bijna 20 jaar oud en heeft 249.000 km op de teller. Dat zou natuurlijk voor een lager aantal pk's gezorgd kunnen hebben. Dat de auto vóór het plaatsen van de chip (nog) 163 pk had, staat dus geenszins vast, maar is een veronderstelling... De compressie per cilinder was voor het plaatsen van de chip echter wel nog dik in orde evenals de overige zaken.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
31 aug 2005 16:36 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Wil een sportkatalysator laten monteren. Levert ca. 15pk zeggen ze....
Twijfel dus ook of je het merkt die paar pk erbij, ding kost wel 1000,-
|
31 aug 2005 16:59 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
|
31 aug 2005 17:13 |
|
|
John
Cayenne
|
Bij mij 9 pk erbij, merkbaar vooral geluid.
|
31 aug 2005 20:08 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
heb je het getest die 9 pk? Merk je er helemaal niets van?
|
31 aug 2005 20:51 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Laatst een artikel gelezen over shell v-power waarin ze de test uitvoerden met een 997. Voor de test werd hij eerst even op de vermogensbank gezet, en de 325 beloofde paardjes bleken er iets meer dan 350 te zijn ! Aangezien P ook altijd al met acceleratiecijfers en topsnelheden onderdrijft (=tegenovergestelde van overdrijft), heb je goed kans dat die 172 bronstige hengsten er voor die tijd ook al in zaten.
Toen ik in '98 een 944 (1983) kocht heb ik hem ook op de vermogensbank gehad. Er kwam toen 104kW aan de wielen uit. In een autovisie uit 1984 stond een test met een toen nieuwe 944 (tegen een 300zx), en deze leverde toen 103kW. Dus na 15 jaar leverde mijn 944 nog hetzelfde als de nieuwe in 1984, zelfs 1kW meer! Maar ga er maar vanuit dat elke 944 die de fabriek toen verliet MINIMAAL 163 pk aan boord had. Dat is nou eenmaal P eigen
_________________________________________ NPC 0577
|
01 sep 2005 20:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ondertussen hebben al enkel forumleden, het achterkantje van de A6 mogen zien, het is echt een enorm verschil.
Dat de versnellingsbak of iets anders het vroegtijdig begeeft, zal me worst wezen. Ik heb er nu toch het plezier van, zeker nu de benzine weer eens €0.10 de hoogte is gegaan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 sep 2005 21:45 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
lays
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
01 sep 2005 22:33 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 sep 2005 23:27 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 sep 2005 23:29 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 sep 2005 23:33 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ben benieuwd naar het verschil tussen de 210 en 230pk. Wat voor prijskaartje hangt hier aan vast?
Gewoon nieuwsgierig
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 sep 2005 23:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Jaja, laat Linda het maar niet te weten komen .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 sep 2005 9:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 sep 2005 12:52 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Goedkope elektrische turbo met NOS
Lachen zeg....
Shark
|
12 sep 2005 13:10 |
|
|