Re: RVS Einddemper laten maken. Bij welk adres?
Was leuk je te ontmoeten, P32!
Het fijne van Rebel is dat hij me aan heeft geboden een uitlaat op maat te maken, maar dat wanneer hij me niet zou bevallen ik hem niet af hoefde te nemen.
Mooie deal kun je niet krijgen lijkt me en uitlaatgeluid is toch iets heel persoonlijks en subjectief.
Rebel heeft een mooie RVS-demper gebouwd met als doelstelling verbeterde flow, geen cabin drone en een mooi geluid.
Wat de flow betreft merk ik dat de motor beter presteert. De oude uitlaat maakte dat de wagen tussen de 3-4000rpm een soort weerstand gaf en boven de 5000rpm weer.
Dat is nu helemaal weg; je merkt duidelijk dat de motor zijn lucht veel beter kwijt kan. Ik zou hem eigenlijk even op de rollenbank willen kunnen vergelijken.
Wat het geluid betreft heeft Rebel iets knaps gedaan; de uitlaat klinkt erg racy, bijna GT3-achtig. Dat heeft veel invloed op de beleving merk ik.
Je hebt het idee dat het harder gaat als hij lekker brult.
Het soort geluid is alleen mijn smaak niet. Ik heb liever een rommelig en hortend en stotend boxer-geluid zoals mijn 964 heeft.
Maar ik kan me zeker voorstellen dat anderen het geluid helemaal fantastisch vinden. Er zit een lekker snerpje in, en het klinkt heel symfonisch.
View My VideoView My Video