Auteur |
Bericht |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
 Re: Buiten/Binnenhoes voor o.a. 996 bij Lidl
Desondanks ben ik hem gisteren toch even wezen halen. Nog niet gepast.....Maar bedankt voor de tip! Mattensetje ook maar gelijk mee genomen........staat best goed al zeg ik het zelf... 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
10 okt 2015 16:06 |
|
 |
Jaspa
993 C2 '97Drechtsteden
|
Goeie tip, vanmogen ook maar 1 gehaald, gelijk de krik en momentsleutel ook maar genomen
_________________________________________ beter snel, dan nooit
|
10 okt 2015 18:52 |
|
 |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
En? past die krik onder je P? Ik zag dat die 14cm hoog is in ongebruikt stand.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
10 okt 2015 22:09 |
|
 |
Diedwillemsen
FinancialLondon
|
Zo'n hoes wel eens gehad, bar slechte kwaliteit, erg dun. Niets voor mij
_________________________________________ - Porsche liefhebber in hart en nieren -
|
11 okt 2015 11:39 |
|
 |
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
door zo'n hoes zie je hem niet.
|
11 okt 2015 11:47 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Prima hoes, voor binnen .... Buiten gebruik alleen in uiterste nood ... Houdt geen water tegen, maar wel hars en vogelkak 
|
11 okt 2015 12:18 |
|
 |
Jaspa
993 C2 '97Drechtsteden
|
Ik heb geen knauff stand, dus krik past prima Voor een 993 of ouder moet je voor de hoes wel maatje M pakken anders verzuipt hij erin, en inderdaad niet echt geschikt voor buiten. Omdat mijn garage aan nogal goed geventileerd is komt er ook stof en andere rommel binnen.
_________________________________________ beter snel, dan nooit
|
11 okt 2015 20:24 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 |  |  |  | RichardP schreef: Ik heb zelf weleens zo'n hoes gebruikt. Lijkt eenvoudig, hoes erop en hoes eraf (en dat is het in principe ook). De kunst is om zo'n (buiten)hoes de grond niet te raken met het in- en uitpakken, de binnenkant van de hoes zo min mogelijk vies te maken, zo min mogelijk te schuiven over de lak en daarnaast ook het mogelijk te houden om deze in je eentje te plaatsen of te verwijderen. Een winderige omgeving maakt het geheel niet zeker niet makkelijker Mijn initiële buitenhoes (dunne hoes) heb ik van voor naar achter opgerold en vice versa met terugdoen. Geen last van wind, schuift niet veel, valt niet op de grond en je hebt een compact pakketje. Echter raakt bij het oprollen de buitenkant van de hoes continue de binnenzijde, waardoor de binnenzijde vies wordt met stof, zand en andere vervuiling. De volgende buitenhoes (dikker, 5-lagen) haalde ik als volgt van de auto. Het stuk wat om de voorbumper vouwt (veelal het meeste vieze stuk) binnenste buiten vouwen. Het stuk om de achterbumper ook omvouwen. Nu de gehele hoes van de voorbumper naar de achterbumper vouwen (dus door de helft). Nu zit de gehele buitenzijde van de hoes tegen elkaar aan. Nu kun je de rest van de hoes steeds dubbelvouwen of een stuk oprollen, dat maakt dan niet zoveel meer uit want je werkt alleen nog maar met de binnenzijde van de hoes. Kleine tip, misschien overbodig, maar wellicht heeft iemand er iets aan.  |  |  |  |  |
Is die lak zo slecht dat een lichte hoes en wat stof er tussen al krassen kan maken? Ik dacht dat de duurdere automerken hardere lak hadden (Ferrari en consoorten dan toch)
|
11 okt 2015 21:47 |
|
 |
Brulaap
|
Maar heb je hem ook geprobeerd? Onder de 981 pas bijna geen enkel krik. In de winter verwijder ik de wielen om ze in de wax te kunnen zetten. Ik moet de P eerste op planken zetten voordat de krik er onder kan (de laagste krik die ik heb is ca.110mm hoog).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
11 okt 2015 22:36 |
|
 |
Brulaap
|
Ook harde lak kan krassen. Kijk maar eens hoeveel krassen er door het wassen ontstaan als je dat met het 1-emmersysteem doet. Zo'n hoes zal door bijvoorbeeld door wind toch bewegen en daardoor "schuren" tegen de lak met alle gevolgen van dien (niet dramatisch maar toch..). Goede autohoezen hebben een zachte binnenzijde die nagenoeg niet krast.
|
11 okt 2015 22:41 |
|
 |
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Ik wilde deze hoes proberen en heb hem gekocht. Ik heb maat L en deze past ook prima om mijn 996 mk2. En omdat ik hem alleen voor binnen gebruik denk ik dat het met krassen wel mee gaat vallen. Even voorzichtig over de wagen uitvouwen en op zijn plek leggen. Doek ligt stil dus kan weinig schade aanbrengen. Voor alleen het tegenhouden van stof en dergelijke is deze hoes goed geschikt. Ik had voor mijn ex Boxster een originele Porsche hoes en deze was natuurlijk van een betere kwaliteit. Maar echt nodig heb ik dat niet. 
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
15 okt 2015 23:16 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Haal regelmatig groot gereedschap bij de lidl. Naar mijn ervaring zit dit qua kwaliteit en duurzaamheid boven a merk van de bouwmarkt.maar onder professioneel spul voor de garagist. Haakseslijper heb ik al 7 jaar en gebruik hem veel.idem momentsleutel. Etc. Soms hebben ze klein gereedschap wat ik wel waardeloos vindt.maar het grote spul houdt het goed uit.of ik heb geluk. Prijs is soms om te lachen.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
16 okt 2015 13:13 |
|
 |
Brulaap
|
Over haakse slijpers gesproken:
Ik heb er ooit 6 tegelijk gekocht: 1 voor staal doorslijpen 1 voor RVS doorslijpen 1 voor staal afbramen 1 voor tegelsnijden (diamentschijf) 1 voor schuren 1 voor stenendoorslijpen
Voordelen: Minder schijven wisselen Machines zijn gebruiksklaar €75,00 voor 6 machines
Voor grote klussen niet echt geschikt, maar klein klusje gaat prima.
|
16 okt 2015 19:16 |
|
 |
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Heb deze ook even bekeken. Is plastic, dus waardeloos voor mij (gebruik in garage). Auto verstikt onder die lap en droogt indien nodig niet als ik hem zou afdekken hiermee. Daarbij zal dat ding statisch zijn en dus grote hoeveelheden stof etc aantrekken die vervolgens op de P achterblijft.
|
17 okt 2015 10:57 |
|
 |
marcsanders
|
Beste iedereen , ik heb toevallig vanmorgen mijn buiten hoes op marktplaats gezet . Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel via marktplaats .
Met vriendelijke groet
Marc Sanders
|
20 okt 2015 11:14 |
|
|