Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 1:40

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Audi RS 6 DTM gestolen en in brand gezet. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Audi RS 6 DTM gestolen en in brand gezet.
Zeker. En ook dat er een pistool op je gericht wordt gaat je zeker niet in de koude kleren zitten.

15 okt 2015 15:06
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Peperdure Audi uitgebrand teruggevonden(Leitner)
porschenot schreef:
geertsabine schreef:
dubbel topic....

ja zie het nu ook maar had alleen op internet en media gekeken :roll:

Jij ontvangt het porscheforum nog in krantvorm?

15 okt 2015 16:08
Profiel
993 4S
geertsabine schreef:
dubbel topic....

driedubbel want hoort in het Audi-topic...

15 okt 2015 16:37
Profiel
ex 993 ex 996
MarkS schreef:
porschenot schreef:
geertsabine schreef:
dubbel topic....

ja zie het nu ook maar had alleen op internet en media gekeken :roll:

Jij ontvangt het porscheforum nog in krantvorm?
ja jij niet dan :mrgreen:

viewforum.php?f=24

15 okt 2015 16:50
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Aha, ach je bent nog steeds trending met dit topic ... :wink:

15 okt 2015 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Hoe kan je een auto stelen en er pas later achter komen dat je de sleutel mist?

15 okt 2015 18:02
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Weer een paar hersenlozen. :bang: Oppakken en opknopen dit soort tuig.

15 okt 2015 18:12
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
66177

15 okt 2015 18:40
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
mark3 schreef:

Als iemand vlakbij de auto staat met een sleutel met key-less functie, kun jij gewoon de auto starten en wegrijden. Sommige auto's geven schijnbaar wel de melding als je buiten het bereik van de sleutel komt. Anders krijg je hetzelfde verhaal van een oud collega die inmiddels op de zaak was, maar zijn sleutels stonden nog op de voordeur...... :scratch:

15 okt 2015 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Ding zou beter ermee stoppen als hij buiten bereik van de sleutel komt. Lijkt me ook handig in andere denkbare diefstal scenarios.

15 okt 2015 20:00
Profiel ICQ 
964 c2
Den Haag
En dan heeft de bestuurder geen controle meer, en rijdt ie iemand dood.. :scratch:

15 okt 2015 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
O.a. BMW heeft zo'n systeem dat je kofferbak niet vergrendeld wordt wanneer de sleutel in de kofferbak ligt. De auto kan dus opmerken of de sleutel wel of niet zich in de auto bevindt.

15 okt 2015 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Ben ik blij dat ik nog een ouderwetse sleutel heb. Het gadget gehalte van zo'n sleutel is leuk, maar de voordelen zie ik niet.

15 okt 2015 20:27
Profiel WWW
Je bedoelt zo'n ouderwetse sleutel waarmee je alle deuren handmatig open en dicht mag draaien ... :wink:

15 okt 2015 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Dungen, N-Brabant
Ik vond het een geweldig brute bak om te zien en te horen, erg jammer van dit unieke exemplaar!

Master Ken schreef:
mark3 schreef:

Als iemand vlakbij de auto staat met een sleutel met key-less functie, kun jij gewoon de auto starten en wegrijden. Sommige auto's geven schijnbaar wel de melding als je buiten het bereik van de sleutel komt. Anders krijg je hetzelfde verhaal van een oud collega die inmiddels op de zaak was, maar zijn sleutels stonden nog op de voordeur...... :scratch:

Mijn dd (Megane) heeft ook zo'n systeem; een kaartje in je broekzak en instappen, starten + rijden. Maar eenmaal uitstappen met draaiende motor begint er in de auto direct iets gigantisch te piepen.

15 okt 2015 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Je staat op een mooie zonnige dag je auto op de oprit te poetsen, aangezien we onze heilige koeien niet door de krasstraat duwen en kleine Jan junior zit achter het stuur te spelen alsof hij de nieuwe Max is. Na 10 minuten komt de buurman of het buurmeisje van Horn naar buiten om een praatje te maken over de nieuw aangeschafte horloge. De autosleutel zit veilig in je broekzak zodat Jan junior niets geks kan doen. Het gesprek loopt lekker en je vergeet de tijd en jan junior een beetje.

oude sleutel---Jan junior wilt echt racen, speelt lekker verder en er gebeurt niets omdat de autosleutel in je broekzak zit.

Nieuwe contactloze sleutel---[doemdenkmodus aan] Jan junior wilt echt racen, speelt lekker verder en duwt op het erg interessante racie uitziende startknopje. Er gebeurt wel iets omdat de autosleutel in je broekzak zit.[doemdenkmodus uit].

Kan dat?

15 okt 2015 21:23
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
MarkS schreef:
Je bedoelt zo'n ouderwetse sleutel waarmee je alle deuren handmatig open en dicht mag draaien ... :wink:

DAT waren nog eens tijden.... :roll: :mrgreen:
Onlangs een auto met raamslingers gekocht, kids moest ik helemaal uitleggen hoe dat werkt 8)

Douwe is zichtbaar aangeslagen, ik wens hem sterkte. We zullen mogelijk niet zo makkelijk meer naar binnen wippen als voorheen!

15 okt 2015 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex 996 4S coupe, ex 997 C2
Hilversum
mark3 schreef:
Je staat op een mooie zonnige dag je auto op de oprit te poetsen, aangezien we onze heilige koeien niet door de krasstraat duwen en kleine Jan junior zit achter het stuur te spelen alsof hij de nieuwe Max is. Na 10 minuten komt de buurman of het buurmeisje van Horn naar buiten om een praatje te maken over de nieuw aangeschafte horloge. De autosleutel zit veilig in je broekzak zodat Jan junior niets geks kan doen. Het gesprek loopt lekker en je vergeet de tijd en jan junior een beetje.

oude sleutel---Jan junior wilt echt racen, speelt lekker verder en er gebeurt niets omdat de autosleutel in je broekzak zit.

Nieuwe contactloze sleutel---[doemdenkmodus aan] Jan junior wilt echt racen, speelt lekker verder en duwt op het erg interessante racie uitziende startknopje. Er gebeurt wel iets omdat de autosleutel in je broekzak zit.[doemdenkmodus uit].

Kan dat?

Nee. Als sleutel zich niet binnen auto bevindt dan is de auto niet te starten. Sowieso moet je bij automaat op de rem trappen en dan indrukken en bij handgeschakeld de koppeling intrappen. Weet niet hoe lang de beentjes van Jan jr zijn? :D kunt idd wel de motor laten draaien zonder sleutel in de auto (maar dan bevond deze zich er tijdens het starten wel in). Krijgt dan wel een waarschuwing dat deze niet meer in auto is.

15 okt 2015 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik vind het eigenlijk een best gek verhaal. Wat wilden ze in godsnaam doen met die auto? Verkopen gaat niet, in onderdelen lijkt mij ook al moeilijk.
Gebruiken voor overval is ook best achterlijk, je wordt al gespot voor je nog maar je overval kan doen.
Dus wat schiet er nog over? Iemand die de eigenaar haat en zijn auto in de fik wilde steken en hem met een trauma achterlaten door hem te bedreigen?

RichardP schreef:
O.a. BMW heeft zo'n systeem dat je kofferbak niet vergrendeld wordt wanneer de sleutel in de kofferbak ligt. De auto kan dus opmerken of de sleutel wel of niet zich in de auto bevindt.

Audi geeft ook melding. Geen idee of het ook zo werkt met die kofferbak.
Zonder sleutel kan je nog rondrijden zo ver je wilt. Tot je de motor aflegt, dan zit je met een probleem want je krijgt hem niet meer gestart.
De dieven gaan direct verwittigd geweest zijn dat ze de sleutel niet bij hebben,
maar in het heetst van het moment hebben ze dan waarschijnlijk niet meer durven terugkeren om de sleutel op te halen.

mark3 schreef:

Kan dat?

Dat kan denk ik wel ja. Maar wat wil je hier mee bereiken? Wil je dit probleem voorkomen, dan laat je die simpelweg niet achter het stuur. Makkelijk opgelost.
Trouwens, je moet bepaalde handelingen doen tegenwoordig. Manueel moet je ontkoppelen wil je de auto starten (en denk ook rem indrukken?) en bij automaat moet je op de rem staan wil je die starten/automaat in D zetten. Dus ik zie het probleem niet zo.

15 okt 2015 21:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Marc996 schreef:
Mijn dd (Megane) heeft ook zo'n systeem; een kaartje in je broekzak en instappen, starten + rijden. Maar eenmaal uitstappen met draaiende motor begint er in de auto direct iets gigantisch te piepen.

Same here. Start ook niet als de sleutel niet binnen halve meter van het stuur is en kan niet gesloten worden van buiten als er nog een sleutel in de auto is.

15 okt 2015 22:07
Profiel
Noord-Brabant
Misschien zal Leitner achteraf toch spijt hebben gehad dat ie die sleutel niet afgegeven heeft.

15 okt 2015 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3RS Zilver 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaarden
Bussum
Je bent een dief en het gestolen vehikel waarin je je voortbeweegt is bekend bij politie. Je ziet een film crew met een dikke wagen. Dus bekende vehikel in de fik om over te stappen op het volgende
" Get away vehikel" eentje die niet bij te houden is, die je vervolgens ook weer in de fik steekt om je sporen te wissen...

En nee ik was thuis :twisted:

15 okt 2015 23:07
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Franz schreef:
Misschien zal Leitner achteraf toch spijt hebben gehad dat ie die sleutel niet afgegeven heeft.

Voor hetzelfde geld was hij inderdaad voor zijn kop geschoten

16 okt 2015 8:15
Profiel
Moderator
PF #57
ik denk dat die dieven er nooit aan gedacht hebben dat de sleutel niet ergens in een contact maar in de broekzak van Douwe zat. Anders hadden ze die sleutel wel opgeeist verwacht ik zo. Vond het ook nogal een over the top auto, maar klonk erg bruut en zag er ruig uit. Zo'n einde als dit had hij niet verdiend... Al met al een zeer vervelende ervaring voor de slachtoffers, lijkt me.

16 okt 2015 8:18
Profiel
Noord-Brabant
Maarten schreef:
Franz schreef:

Voor hetzelfde geld was hij inderdaad voor zijn kop geschoten

Ik zat er eigenlijk meer aan te denken dat Leitner de komende dagen/weken niet lekker zal slapen met de wetenschap dat hij gelogen heeft over de sleutel en dat de overvallers daardoor ontsnapt zijn zonder buit. Zou bij mij ook door mijn hoofd spoken dat ze misschien op de één of andere manier wraak willen nemen.

16 okt 2015 8:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende