Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:34

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
keuze van type 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht keuze van type
Hallo P-minded NL en BE,

Sinds een aantal maanden lees ik de diverse itopics op dit forum.
Wat mij als P-leek zo heeft verbaasd is het aantal type P's.
Langzaam beginnen de typenummers mij te dagen. :scratch:
Ik vraag mij alleen af waarom iemand juist voor dat bepaalde type is "gegaan".
Misschien is dit wel iets voor een nieuw topic :idea:

Zal ik aftrappen?
Het is de boxster(S) geworden omdat;

1) ik weg ben van het middenmotorconcept,
2) open rijden mogelijk is en
3) het kopen van een redelijk jonge P binnen bereik is gekomen.(ben niet echt handig)

Opm. dat het een S is geworden is puur geluk...met een 2.5 zou ik net zo blij zijn geweest :cheesy:

Wie volgt?

12 sep 2005 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
964: omdat het de laatste 911 is met de "juiste" koplampen, maar tevens de eerste moderne 911.

12 sep 2005 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Targa (964), omdat:

:arrow: het van jongs af aan (3+) een droom was en
:arrow: dit model de laatste echte "tussen-dakkie" Porsche is met "911" koplampen en boxer-luchtkoeling en........
:arrow: Powerrrrrrrrrrrrr heeft

:D

12 sep 2005 22:34
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
937
Capelle aan den IJssel
Bericht 
924-944-968

Omdat deze auto's gewoon een hele mooie lijn hebben. Ik ging eigenlijk voor een 968CS maar kwam thuis met dit monster. Puur toeval!

12 sep 2005 22:38
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Hmmm :?

Da's een gewetensvraag!

Als ik heel eerlijk ben, vind ik de 356 (in al zijn verschijningsvormen en types) eigenlijk het allermooiste...

Ik vind 'm alleen te duur en heb dat geld er niet voor over.

De eerste 911jes (en de 912jes) vind ik erg fraai, maar daar geldt hetzelfde voor.

Ik zocht een Porsche die niet al te duur was, maar die alle kenmerken van een echte Porsche had en waar ik lekker vrij in zou kunnen rondrijden, zonder bang te zijn voor een deukje hier, een krasje daar, een x-duizend euro's dure reparatie hier, het alom aanwezige risico van inbraak- en diefstalschade, etcetera, etcetera, etcetera...

Zo kwam ik bij de 944 terecht: prachtige auto, met een prima wegligging, snel en een echte Porsche voor € 5.000,00....

Daar hoef ik niet voor te sparen, ik heb er net zoveel plezier in en mee als met een auto die 10x zoveel kost en als ik 'm morgen total loss zou rijden, als de auto gestolen wordt of alsie om een andere reden volledig verloren zou gaan, is er nog geen man overboord: dan haal ik morgen weer een nieuwe/andere....

Klinkt heel erg bot en cru wellicht, maar zo denk ik er wel over!

Ik ben wel erg van de 944 gaan houden: z'n wegligging is subliem en de transaxle-opzet biedt ongekende rij-eigenschappen. De vormgeving ben ik steeds meer gaan waarderen en vooral de combinatie van snelheid, comfort en sublieme wegligging vind ik echt super! Zeker als je dat afzet tegen de prijs...

12 sep 2005 22:49
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
356 :D
996 8)
Omdat er keuzes dienen gemaakt te worden :? , van elke modellenlijn van Porsche heb ik wel een type in mijn hoofd dat mijn garage in mag.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 sep 2005 22:51
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
968CS gekocht uit frustratie omdat de afgeronde deal voor de 930 ineens werd afgeblazen door de verkoper.
Dit was zeker niet de wagen die ik onder Porsche verstond doch de wagen net als de mensen van het forum hier hebben mij van het tegendeel overtuigd en ik ben nu een fiere en gelukkige Porsche bezitter (Ik vond het eigenlijk eerst een leuke sportwagen voorzien van een Porsche logo)

Laatste update 22/10/2013

12 sep 2005 22:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
1. 911 model is ontzettend mooi
2. wilde wel een keertje porsche rijden
3. omdat de mijne anders als de meeste elvers is qua looks

12 sep 2005 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Ik heb wel een 914 maar dat had ook een 911 kunnen wezen.

Kijk zo nu en dan ook wel naar nog een P, maar kom telkens weer tot de conclusie dat er al zoveel 11 jes rijden. en de 914 blijft een relatief zeldzame verschijning op de nederlandse wegen.

Mooi, ik zou het niet weten, maar het ligt als en blok op de weg en daar ga ik voor.

Origineel, ik dacht het niet, geen rijden met zo'n 1700 motor, daar heb ik al 13 jaar last van gehad. De 2.2 die er nu in ligt vind ik in prima verhouding tot de rest (remmen en de rst van het onderstel/ transmissie)

12 sep 2005 23:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 Amethyst
Bericht 
Devils son schreef:
964: omdat het de laatste 911 is met de "juiste" koplampen, maar tevens de eerste moderne 911.

Beter kan je het niet formuleren. :wink:

13 sep 2005 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
In het begin ben ik naar een hele hoop atmosferische 3.0 en 3.2's, voornamelijk turbo-looks gaan zien omdat ik die wide-bodies en/of vleugeltjes graag zie. Tot ik de 930 die ik heb gekocht ben tegengekomen. Het verschil in power gaf de absolute doorslag dat ik (weer) voor de echte turbo gekozen heb. Mijn vorige wagens waren overigens een Renault Fuego Turbo en een Nissan 200SX Turbo.

13 sep 2005 7:48
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zoektocht naar een 911 gestaakt omdat ik te veel 'pikkers en zagers' tegen kwam ... een jaar of vijf later een personen auto heel goed in kunnen ruilen op een SC en zodoende toch nog een 911 'te pakken' :wink:

SC was een targa - mooi om te zien, maar na bijna 15 jaar cabriorijden toch niet je van het .... SC na 11 maanden verkocht zonder werkelijke afschrijving en dus geld in de zak ..

Nog geen maand later bijna een grijze 964 Coupe gekocht ... ware het niet dat de man besloot 'm aan een ander te verkopen een halve dag voordat ik 'm op zou halen :shock:

BAALDERDEBAALDERDEBAALDEDERBAAL ! en nog steeds een beetje

Paar weken later een 964 Cabrio gekocht .... voor de prijs van een coupe :wink:

Ruim drie jaar later .... nog steeds de 964 Cabrio 8) .... er moet wat te wensen blijven :idea:

Olaf - 993 4S - 8) en als ik geld over heb een GT3RS

13 sep 2005 8:39
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
964: klassieke Porschelijn, spartaans hobby-auto gevoel (itt bv. 996), wel moderne voorzieningen als ABS, electr. ramen etc, en met voldoende snelheid (itt echt klassieke elfjes).

13 sep 2005 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Devils son schreef:

8) You've picked my line 8)

Van kleinsaf verliefd op die gekke kikker en toen ik in '89 (op 20 jarige leeftijd en zonder geld) die laatste evolutie zag wist ik dat dit hem ooit ging worden.

Een vijf leuke jaren later moet ik wel toegeven dat het serieus kriebelt om het niet bij die 964 te laten. Ik vind er zo vele prachtig :( :(

13 sep 2005 9:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
901 bodies...

Daarna is het helemaal verkeerd gegaan...

13 sep 2005 9:20
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Het moest een klassieker worden, die P van mij liefst een targa.

Op zoek gegaan, en getipt over een '72 targa die tekoop stond bij een lid van de 356 club.
Kijken, schrikken van de kleur :shock: Oh, daar wen je wel aan zei de vorige eigenaar.

Inmiddels 10 jaar later nog steeds erg tevreden over mijn aankoop, ik doe hem nooit meer weg :!:

De klassieker 911/912 coupe blijf ik het mooiste vinden qua lijn, maar met een targa (zonder dakkie) is het zomers erg lekker te rijden, en het kan zelfs bij regen!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

13 sep 2005 9:34
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Op zoek gegaan naar een klassieke 911.... Geschrokken van de prijzen... Met de tijd "verliefd" geworden op het harmonica-model... Harmonica-model gekocht en voorlopig houden we het daarbij... 964 is net te "glad", klassiekers hebben niet genoeg pk'tjes (het blijft wel een 911 natuurlijk!)... ;)

13 sep 2005 10:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht sympathy
Devils son schreef:

Sympathy for the.. :twisted:

13 sep 2005 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
996, om het vermogen, de rij-eigenschappen, het is een redelijk nieuwe auto, het onderhoud schijnt eenvoudiger/ goedkoper te zijn dan bij de oudere modellen, het modernere uiterlijk spreekt mij erg aan, het interieur is up to date

13 sep 2005 11:02
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Boxster viel bij voorbaat af vanwege slechts twee zitplaatsen, 924/944/968 roepen bij mij geen emotie op en 928 is "te comfortabel" en "onbetaalbaar" voor mijn gebruiksdoel (bovendien geen cabrio 8) ). De Porsche moet ik kunnen pakken wanneer dat nodig is, dus "dagelijks gebruik". Vanwege dat laatste ook graag ABS, stuurbekrachtiging, (betere) klimaatregeling en het liefste C4.

Een 911 dus: lust voor zowel oog als neus en oor ..... en vanwege het oog een 964. :D

13 sep 2005 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
964 :!: :!:

Welke andere dan :wink: :wink:

13 sep 2005 12:56
Profiel
Westervoort
Bericht 
993 TT, om zijn comfort op slechte wegen, zijn gebruiksmogelijkheden, zowel qua personen als bagage, zijn verbruik, voordelig en makkelijk te verzekeren, goedkoop in aanschaf alswel onderhoud...én hij ziet er ook nog leuk uit.

Snap eigenlijk niet, dat je er niet veel meer ziet.. :wink:

[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=12441[img][/img]

Laatst bijgewerkt door Jurgen op 13 sep 2005 20:17, in totaal 1 keer bewerkt.

13 sep 2005 18:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
928 GTS ............ My all times favorite!! Waarom?

Allereerst heeft dit model mij altijd het meest aangesproken.
Daarnaast zijn enorme souplesse en kracht en het geweldige comfort.
Je kunt urenlang rijden, desnoods rond de 250 Kmh en toch weer relaxed uitstappen. Het is een fantastische reisauto met sportwagen prestaties.
Nou ja, gewoon gek van deze bak, dat hoor je wel. :lol: :wink:

13 sep 2005 20:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Carrera Targa....waarom? Op zoek naar een "open" 70-er jaren sportwagen. Dit werd dus snel een 911 en "open" moest Targa zijn. Net als PaSCal geschrokken :shock: van de prijzen dus vanwege budget :cry: en de Bijbel :wink: bij een Carrera uitgekomen en ondanks revisie geen moment spijt. :drive:

Jurgen schreef:
993 TT, om zijn comfort op slechte wegen, zijn gebruiksmogelijkheden, zowel qua personen als bagage, zijn verbruik, voordelig en makkelijk te verzekeren, goedkoop in aanschaf alswel onderhoud...én hij ziet er ook nog leuk uit.

Dan wordt dit de volgende..... :wink: :wink: :wink:

13 sep 2005 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
1e 965 (964 3.3 turbo dus) omdat ik persé een p wilde en het budget niet had voor een 993. De brede billen,verlaagde techartophanging en de wilde bangbanguitlaat gaven dat perverse streetracergevoel... :oops:

2e 993targa: omdat vrouwlief dat opnieuw een comfortabel, rijdbare auto vond en de geneugten van het altijd open kunnen rijden een serieuse surplus waren... 8)

3e 996cabrio: omdat de targa 6jaar oud was en de tijd rijp was om nog een goeie prijs voor de 993 te krijgen. Cabrio omdat we dat open gevoel niet meer wilden missen en dat die 996cabrio ook een rondje circuit kon verdragen zonder al te veel uitgewrongen te worden.

4e 997 S cabrio: omdat de 996 de beste was en de 993 de mooiste: de 997 verenigt die twee kenmerken en doet er nog een schep "fun to drive" bovenop

5e 998.... omdat die zeker opnieuw grenzen zal verleggen en de lat nog hoger zal leggen

p... we"ll love you forever :wink:

13 sep 2005 21:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende