Auteur |
Bericht |
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Accu probleem
Een probleem.
Ik heb gisteren mijn Porsche 964 C4 gekocht en er direct een nieuwe accu ingezet. De hele dag gereden maar ik vond de startmotor niet echt lekker ronddraaien. Nieuwe accu, niet helemaal opgeladen dacht ik.
Enfin, vanochtend: niks, maar dan ook helemaal niks. Zelfs de radio was dood.
Na een uurtje of zes onder de oplader startte de wagen weer. 15 minuten later nog een keer; je raadt het al: de motor kwam bijna niet meer rond.
Ik heb de accu uit mijn andere auto gepakt en daarmee start 'ie veel beter.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk dat de accu kapot is gegaan tijdens het rijden, te hoge laadspanning o.i.d. of gewoon een slechte accu?
Alvast bedankt,
René 2
|
10 sep 2005 21:26 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Gefeliciteerd met je auto René, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven!
Maar als de accu leegloopt, kan het ook zijn dat deze geen laadstroom krijgt. Dit kan je zelf checken of ff naar de accuboer gaan. Dus maw; het kan iets anders zijn als de accu (je dynamo bijv).
|
10 sep 2005 22:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heb je gecontroleerd of de accu wel bijgeladen wordt tijdens het draaien van de motor
Je zal verbaasd zijn hoe lang je op een volle accu kan blijven rijden als deze niet bijgeladen wordt
Als het echt de accu is, mag ik aannemen dat je er garantie op hebt ergo kapot gegaan door 'te rijden' lijkt mij erg sterk.
Overigens gefeliciteerd met de aanwinst van de 964 C4 nu nog het verhaal (goede nieuws) eromheen en wat plaatjes hier deponeren
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
10 sep 2005 22:19 |
|
|
carrera 3.0
911 carrera 3.0Halle
|
Re: Accu probleem
Indien de batterij kapot zou geweest zijn, dan zou je ze niet meer kunnen opladen.
De originele batterij (die je vervangen hebt) was, volgens mij, nog goed want ik denk dat het probleem bij de alternator ligt.
Je kunt alternator testen door een multimeter op de plus- en minpool van de batterij te houden. Als de meter bij draaiende motor ongeveer 14 V aangeeft, dan is de alternator oké. Indien minder : probleem alternator.
|
11 sep 2005 0:19 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Accu probleem
De dynamo is goed. Deze levert 13,5 V. Tijdens het draaien van de motor heb ik de accu losgekoppeld terwijl de lichten brandden. Deze bleven gewoon doorbranden en de motor bleef lopen.
Het meest opvallende was dat de accu echt helemaal "dood" was; echt helemaal leeg, terwijl ik de vorrige avond nog gereden had. Wellicht was de accu toen al bijna leeg en heb ik volledig op de dynamo gereden.
De motor draaide met een andere accu veel beter rond.
Ik heb nog garantie op de accu, hij is immers 2 dagen oud. Ik heb 'm alleen in Tiel gekocht en woon bij Rotterdam. Dit lossen we ook wel op.
|
11 sep 2005 20:51 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
wat voor accu heb je er in gezet en wat voor amperage heeft hij?
Heb je verder nog iets in de auto wat veel stroom zou kunnen trekken.
Ik heb ook zoiet gehad maar hij liep dan wat langzamer leeg.
Er zat nog een versterker onder het de kap en een alarm met volg systeem.
Anton964
|
12 sep 2005 21:43 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Ik heb de leverancier van de accu gebeld. "Er zal wel sluiting in zitten" was het antwoord. Mooi. Morgenb even omruilen en klaar is kees (hoop ik).
Bedankt voor de reacties.
|
12 sep 2005 22:38 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Het probleem is er nog steeds.
Gisteren avond een nieuwe accu geplaatst, vanochtend helemaal leeg. Niks, nada, nothing. Suggesties iemand?
|
14 sep 2005 8:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Hoi René,
Vervelend joh, al zo snel zo'n probleem!
Ik heb hier nog een linkje voor je gevonden, misschien heb je er wat aan:
accu loopt leeg
Als je hier niets aan hebt, denk ik dat het verstandig is als je hier even een specialist naar laat kijken, bijvoorbeeld:
- Vd Gugten (Bodegraven)
- Porsche Wittebrug (Den Haag)
- Porsche Hoogenboom (Rotterdam)
- Rob Leeuwenburg (Den Haag)
Suc6!
Rob
|
14 sep 2005 10:11 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Bedankt Rob.
Ik ga met een Amperemeter aan de slag. Als ik het niet kan vinden moet ik maar tot maandag wachten want dan krijgt de wagen een grote beurt.
|
14 sep 2005 12:59 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Kijk je een beetje uit met die ampèremeter, want er kan nog wel eens een flinke stroom gaan lopen die ver boven de waarde van menig ampèremeter uit stijgt.
Blijkbaar had je geen garantie op de auto, maar nu de auto met een verborgen gebrek verkocht lijkt zou ik ook maar eens de verkoper aanschieten (is iets anders dan afschieten ).
Waarom heb je trouwens direct na aankoop een nieuwe accu in jouw 964 gezet?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
14 sep 2005 13:09 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
De accu was al niet zo fris meer dus wilde ik er direct een goede inzetten.
|
14 sep 2005 14:13 |
|
|