Auteur |
Bericht |
abuis
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
|
964 revisie of nie(t)?
Hi
Mijn 964 heeft 170.000 km op de teller.
Vorige post meldde ik het plotseling uitvallen op snelweg. Specialist heeft kabels ontsteking vervangen en nog wat dingetjes en motor slaat niet meer af!
Wat auto wel al half jaar doet is beetje roken/walmen. Olievervuiling is minimaal. Verbrandde olie lucht in interieur.
Ene specialist zegt kleppendeksels onder en andere chip. Tweede specialist zegt motor revisie.
Er zit wat olie op binnen pakking en op warmte wisselaar voor kachel (vandaar de lucht?).
Ik rij paar keer per maand en dan niet heel ver.. Wat raden jullie me aan?
_________________________________________ ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder
|
23 okt 2015 19:54 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
meer rijden.
|
23 okt 2015 19:57 |
|
|
abuis
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Die gedachte is bij me opgekomen Olie zit er wel degelijk echter...
_________________________________________ ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder
|
23 okt 2015 20:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Moet je veel bijvullen?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 okt 2015 20:05 |
|
|
abuis
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Niet echt, maar rij dan ook niet veel km
_________________________________________ ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder
|
23 okt 2015 20:14 |
|
|
Kappi2907
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Wat voor chip? Welke kleur walm (zwart of blauw)? Olieverbruik op 1000km? Welke olie zit op het blok? Wat geeft de oliedruk meter aan op bedrijfstemp? Trekt de P mooi door over gehele toerenbereik?
...en geef je um voldoende van Jetje? Lekker in de 6500 toeren doortrekken.
|
23 okt 2015 20:20 |
|
|
abuis
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Meer blauw dan zwart. Targa rijder achter me werd misselijk. Heb ook een race kat. Ja behoorlijk van Jetje maar als gezegd weinig tijd. Per 1000 km nog geen halve liter denk ik. 10W40 hele toerenbereik mooi lineair power band. Oliedruk normaal.
_________________________________________ ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder
|
23 okt 2015 20:30 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Is het walm uit de uitlaat of walm van lekkende olie op de uitlaat? Bij dat laatste kon je 1e specialist wel eens gelijk hebben met lekkende klepdeskels of ergens anders olie lekkage. Kan de motor nog in prima staat zijn. Bij olie uit de uitlaat komt het van intern en is serieuzer werk waarschijnlijk nodig. Mijn net gereviseerde blok rookte na 2000 km ook en stonk ook in het interieur. Bleek een pakking kapot die voor behoorlijke olie druppelarij op de uitlaat te zorgen., schrok me kapot omdat het flink walmde. Maar bleek dus een klein ding te zijn. Overigens netjes onder garantie opgelost.
|
23 okt 2015 20:36 |
|
|
abuis
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
OK een pakking is toch nog geen revisie?
_________________________________________ ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder
|
23 okt 2015 20:42 |
|
|
Kappi2907
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Ben benieuwd welke 'specialist' een revisie heeft voorgesteld. Bij de eerstvolgende grote beurt een lektest laten uitvoeren, dan weet je meer.
Nu lekker doorrijden.
|
23 okt 2015 21:07 |
|
|
abuis
ex Boxter S en 964C4 1991 nu 997 2005
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Thanks. Wat is een lek test, bedoel hoe gaat dat in zijn werk? Specialist heeft werk nodig denk ik
_________________________________________ ZingVechtHuilBidLachWerkEnBewonder
|
23 okt 2015 21:20 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Bij een lek-test meten ze het compressie-verlies langs de zuigerveren en de kleppen. Veel lekkage is dan uiteraard niet goed en zou een reden voor een revisie kunnen zijn.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
23 okt 2015 21:39 |
|
|
Kappi2907
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
...en oorzaak blauwe rook.
|
23 okt 2015 22:00 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Mijn p rookte ook en alleen als die weken/maanden stilgestaan had Olieverbruik 0 omdat hij alleen maar rookte bij het starten Volgens meerdere experts klepgeleiders/zittingen Advies was revisie omdat het blok dan toch al uit de auto moest en er meestal wel meer versleten is in het blok na ruim 20 jaar Ik heb dat laten doen en moet zeggen geen spijt van gehad omdat de auto nu ook mooier oppakt bij lagere toeren en over de hele linie mooier loopt Wat wel belangrijk is om zelf na te denken over hoe de auto loopt want het is toch serieus geld
Sommigen doen ook alleen een koprevisie maar nogmaals het is een keuze Wil je de auto nog in lengte van dagen houden of niet? Allemaal keuzes en overwegingen
Succes ermee
|
24 okt 2015 10:27 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Probleem is altijd dat je het echte kostenplaatje pas na afloop weet. Als je de auto wilt houden en je hebt er 5 tot 10K voor over dan moet je het doen. Maar ja ik ben altijd meer voor de rigoureuze aanpak i.p.v het continu oplappen. Als ik een 964 (in de goede tijd gekocht) dan stuurde ik hem naar Singer
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
24 okt 2015 11:01 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Probeer eens een paar honderd km's in Duitsland te rijden op hoge snelheid, koolafzettingen op je kleppen en zuigerveren kunnen dan loskomen en vaak loopt een motor dan beter.
|
24 okt 2015 12:13 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Ik zag dat je 10w40 olie gebruikt, probeer eens een full synth 5w40... en gebruik V-power benzine (maar misschien doe je dat al) Mijn 964 is bij 130k gereviseerd, het is een van de eerste c2's (VIN 00721) van 1989, en die lekten als een zeef, de motor heeft nu cylinder pakkingen en staat nu op 280k , olie verbruik 0,5 liter op 2000 km. Een keertje de Oberhausen straight doet ook wonderen
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
27 okt 2015 22:10 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Jeutje.... zie dat hier niet heel verontrust gereageerd wordt op een olieverbruik van bv 0,5 liter per 1000km.... Ik heb blijkbaar nog een hoop te leren over klassieke 911jes als dat normaal is...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
27 okt 2015 22:49 |
|
|
Kappi2907
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
...volgens Porsche mag een 964 1,5liter op 1000km gebruiken.
Afijn, dat is wel erg veel.
Olie verbruik luchtkoelers is normaal, zeker als er je lekker sportief rijdt.
964 die een liter op 4000-5000km gebruikt is gezond.
Ik zou zelf geen 5w gaan gebruiken eerder 10w60.
|
27 okt 2015 22:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Ach, bij mijn goed lopende 964 mocht er een halve liter bij op 200 km .... na de revisie hoefde ik tussen de 20.000 km beurten in niets meer bij te vullen
|
27 okt 2015 22:58 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
0,50 liter per 1000 km is echt veel. Betekend gewoon dat de olie eruit loopt waar je bij staat. Maar goed het is jouw portemonnee en jij bepaald, maar bij zo'n gebruik zou ik voor een revisie gaan.
|
27 okt 2015 23:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Das 1 op 2000. TS geeft aan weinig te rijden, dan zou ik lekker 1x per jaar een litertje bijvullen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 okt 2015 23:49 |
|
|
Kappi2907
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
1 op 2000 is inderdaad behoorlijk. 10w60 erin en je gaat 1 op 3000.
Zoals eerder gesteld een keer goed van jetje geven kan het olieverbruik zomaar flink terugbrengen.
964 worden veel te weinig flink doorgetrokken over de 6000rpm en dat vinden ze toch echt fijn (-:
|
28 okt 2015 10:34 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Nou, 1 op 2000 is nog steeds ruim boven de limiet...leuk is wat anders, maar een revisie zou ik achterwege laten. Gewoon een liter bijvullen...vele malen goedkoper dan een revisie en pas bij bij 400k overwegen.
Kortom, niet in paniek raken.......en laat je goed voorlichten.
Recentelijk een zuiger bekeken waarvan de oliescraapveer compleet verkoold was incl. verstopte olieafvoerkanalen in de zuigerwand....daar gaat een flinke autobahnrit echt niet helpen. Oorzaak waarschijnlijk veel te lang olieververversen uitgesteld-> sludge.
Succes.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
28 okt 2015 17:12 |
|
|
JD 911
|
Re: 964 revisie of nie(t)?
Hi Abuis,
Rook in je interieur....? Kan dit zonder dat je kachelpotten lekken?
Gewoon uit nieuwschierigheid.
_________________________________________ Porsche 964 Carrera 2
|
07 nov 2015 21:44 |
|
|