Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:51

Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wellicht nieuw forumlid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bericht Wellicht nieuw forumlid
Goedenavond.

Even een snelle introductie. Ik denk dat het de leeftijd is dat ik opeens een cabrio wil hebben voor erbij. En wellicht ben ik daarom binnenkort de eigenaar van een mooie blauwe boxster uit 2001. Hopelijk kan ik hier terecht met vragen en adviezen over hoe deze auto(liefst zelf) te onderhouden. Helaas vandaag geen tijd meer om een al te lang verhaal ervan te maken maar als alles door gaat zal ik hier vaak te vinden zijn en mij beter voorstellen....

Groet.
Martin
:drive:

23 okt 2015 23:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: Wellicht nieuw forumlid
Nou, heel kort terug dan...
WELKOM! :ba:

23 okt 2015 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Kort maar krachtig: Welkom! Goede keuze, Boxster... :thumleft:

(Enne... haal dat "Wellicht" maar weg. Veel te gezellig hier!)

23 okt 2015 23:52
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Groningen
M@rtin schreef:
Ik denk dat het de leeftijd is dat ik opeens een cabrio wil hebben voor erbij.

Goh, apart :mrgreen:

Welkom Martin.

24 okt 2015 0:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Ja. Ben ik weer. Ik heet dus martin,getrouwd,1 kleine meid van 7 tussen de 35 en 40 jaar jong. Al tijden wil de vrouw af van die motor die in de schuur staat en ik ongeveer 4 keer per jaar mee rij omdat het zo'n gepiel is elke keer met pak aan,fietsen uit de schuur,motor eruit,fietsen er weer in, tuin hek open,motor eruit, tuinhek weer dicht... Niet optimaal voor je ochtenddienst. Ben sowieso niet iemand die lekker gaat toeren. Denk tegenwoordig zelf ook steeds meer van wat als.... Op de snelweg.. Zodoende besloten dat deze weg gaat en de boxster ervoor in de plaats. Zo kan de vrouw en de kleine ook ervan genieten en ga ik hem een stuk sneller pakken dan de motor. Het bod ligt er al. Nu wachten wat de verkoper ervan zegt.

24 okt 2015 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Welkom en zal voor je duimen :thumleft:

24 okt 2015 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Altijd weer die twijfel. Ik dacht dat ik eruit was maar na een goed gesprek toch weer niet....

Het gaat om de volgende auto.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m954253221-porsche-boxster-2-7-2001-blauw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

De zaken die erbij staan zijn achteraf erop gegaan. Dus xenon koplampen,velgen en verlaging. Inmiddels staat de wagen weer wat hoger. Is de sportuitlaat eronderuit ivm de herrie. Maar Er zijn nog wel wat dingetjes die eraan schelen.

De rechterdeur is gespoten geweest. Niet echt helemaal mooi gebeurd.
De stuurverstelling werkt niet.
Airco werkt niet. Is al opgevuld geweest maar er is verder onderzoek nodig.(hoopte eigelijk op iets electrisch wat ik zelf kan oplossen en niet dat de pomp kapot is)
Achterlicht zit een barst in.
Vrouw zegt dat 1 hendeltje niet werkt op de bestuurdersstoel.
Kras op de voorbumper.
Uit zijn aankoopskeuring blijkt dat de waterpomp en thermostaat al iets lekken.
Tijdens de testrit ging er een rood lampje branden. Met hierin een rondje en 2 halve rondje eromheen(?) Denk iets met de remmen maar de blokken heeft hij net vervangen(misschien olieniveau?) Verder had hij hem wel uit laten lijnen omdat hij wat naar rechts trok en moet zeggen dat de testrit goed aanvoelde. De persoon zelf is zeer open en heeft mij van info voorzien waaronder zijn aankoop keuring.

Allemaal van die dingen. Verder zit er bij de auto niet echt een goed onderhoudsboekje. Wel een paar losse papieren met een oliewissel en bougies ed. (mijn collega noemt het een bij elkaar geraapt zooitje)

Staat nu 112000 op. Ik denk dat ik hem voor 12000 mag meenemen.

Voor 17500 staat bijvoorbeeld bij cabrioland een 3,2 met automaat te koop met net iets meer km. Helemaal origineel. Stel dat ik met wat onderhandelen die auto voor 16k mee krijg. Zou dat een overweging zijn om dan die auto bij cabrioland te halen ipv een particulier? (automaat is wel lekker... :wink: ) Eigelijk heb ik die 4000 extra niet direct beschikbaar.

Please help. Wat zeggen jullie? Lekker weglopen bij die particulier? Of aankoopskeuring doen(bij officiële dealer) en als er niet teveel mis is de gok wagen? Ik heb er al in gereden en de auto voelt goed. Persoon die verkoopt komt ook betrouwbaar over en eigenlijk wil hij hem niet weg doen. Sinds begin dit jaar heeft hij er 13000 km opgezet.

Groet.
Martin

25 okt 2015 0:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Mijn simpele conclusie: bij twijfel niet doen.

Cabrioland of een particulier maakt niks uit. Bij beiden kun je een barrel kopen als je niet goed oplet.
Ik zeg gewoon nog even verder kijken. 12K blijft een hoop geld.

25 okt 2015 5:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Gelijk doorlopen en dit barrel laten staan, het is mi geen liefhebbers auto anders mankeren er niet zoveel (kleine) dingetjes aan.
En dit is alleen hetgeen wat je ziet, de verrassingen komen ook nog.
Een Porsche moet van een liefhebber komen, de kosten kunnen snel oplopen, het is geen golf.

Als het budget krap is zou ik een met hogere kilometerstand zoeken, maar dan wel alles in orde.
Dus geen of weinig gebreken, en alle onderhoud aantoonbaar in het onderhoudsboekje met facturen.

25 okt 2015 7:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Dat hij niet helemaal gaaf is klopt. Daar is ook de prijs naar. Ik hoop de auto in de toekomst dan ook langzaam naar een hoger plan te gaan trekken door wel een onderhoud te noteren en onderdelen te vervangen mocht dit nodig zijn. En ik weet dat dit in de kosten kan gaan lopen. Maar ik zit nu met het gevoel.... Spaar door en koop iets origineels of neem de gok zoals een antwoord luid " je weet toch niet echt wat je loopt". We vinden de kleur helemaal te gek. Blauw met zwart interieur, velgen vind mijn vrouw er goed onder passen. Km stand is ook mooi. Prijs binnen budget... Maar wel wat werk in de toekomst. Dat weten we.

25 okt 2015 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Aankoopbedrag laten uitvoeren, dan weet je wat er aan mankeert en wat het gaat kosten om hem helemaal in orde te krijgen. Als dat niet tegenvalt zeg ik doen! Zelf aan je Porsche werken om hem beter te maken is ook leuk :thumleft:

25 okt 2015 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Bedankt Marcel.... Aankoop keuring is wel het minste wat ik wil laten doen.... Hmmmm. Twijfel twijfel en die knakker belt straks.... Zit nu weer op wel doen.... Hahahaha.

25 okt 2015 12:41
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Is dit niks voor je:

http://www.porschecentrumgroningen.nl/o ... ronic-1072

Heb je wat meer zekerheid.
Zager irl niet verkeerd uit, 4 what it's worth.

25 okt 2015 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik voel hier weer zo'n momentje aankomen van: 10 mensen met kennis van zaken hier zeggen niet doen, maar dan gaat hij het toch doen dit barrel en dan na een week al janken op het technische topic, er is dit mis er is dat mis wat kan dat zijn???

Zucht.

Martin, luister naar ons, gezien de opsomming van ellende die jij hierboven opnoemt: niet doen deze!

Km standen zeggen helemaal niets, ik zou eens naar deze bellen als ik jou was:

http://link.marktplaats.nl/m978003146

25 okt 2015 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Heren.

Bedankt voor de adviezen. Ik trek niemand in twijfel maar wil de auto wel een eerlijke kans geven. Maar idd. Er kleven wel wat nadelen aan waar ik mee in mijn maag zit. Denk dat het dan ook beter is om deze te laten schieten en nog even door te zoeken. 13e maand komt er ook weer aan :wink:

Voor wat betreft de vorige advertenties. Ik denk dat de grijze wel een mooie optie is maar dat daar wel heel veel km op staat.(en de kleur en die van het interieur is niet onze eerste keus)

De blauwe is wel OK maar een 98 model en een 2,5.

Wat ik zoek is eigelijk :
Blauw exterieur.
Zwart interieur.
Minimaal de 2,7
Vanaf 2001
Xenon
Alarm(ik weet niet of standaart van fabriek af ook een hellingshoek erop zit?)
en km tussen de 110-150K.
Onderhoudshistorie.

NL is geen must.
Automaat ook niet(wel lekker lijkt mij maar duurder in onderhoud?)

Verder ben ik niet kieskeurig... hahahaha.

Als de beste man terug belt.... zeg ik af.

Thanks...
:cry:

25 okt 2015 16:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Verschil tussen 2,5 en 2,7 gaat u niet merken.
Neem dan minimaal 3.2 dat verschilt wel.

25 okt 2015 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Is een keer een rondje maken dan in de 3,2... :D

25 okt 2015 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2, 1998
@ Mart@n
Je hebt je goed voorbereid, weet wat je wil. Bovendien zijn er minpunten aan je eerste optie, maar het is goed dat je die vooraf weet.
Daarom zou ik er wel voor gaan. Mits de aankoopkeuring verder goed is. Wel zou ik in dit geval meer van de prijs af willen hebben. Ook een op het oog zeer mooie kan je op termijn veel geld gaan kosten. Garantie hierop heb je toch al niet.

25 okt 2015 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Km standen zeggen helemaal niets, ik zou eens naar deze bellen als ik jou was:

http://link.marktplaats.nl/m978003146

Zwart wrappen en Black Betty is helemaal gelukkig :mrgreen: :mrgreen:

25 okt 2015 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
@ vaudi.... Thanks. Zo denk ik er ook over.... Garantie (ook bij de dealer) heb je tot de deur. Je zult altijd zien dat er iets met je auto mis is als je garantie net verlopen is.... En er is een mooi bedrag vanaf :wink:

Ik had vrijdag al een bod bij hem neergelegd met de optie dat ik ervan stap als de aankoop keuring teveel gebreken aan het licht zou brengen en met een frisse APK(nog een check). Alles bij een officiële dealer. Vandaag belde hij terug met het antwoord dat hij hiermee akkoord gaat.... En laat ik nou net in de 5 minuten fase zitten dat ik zit op "wel doen" :roll: Uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en maandag even bellen voor een aankoop keuring aanstaande zaterdag.....

@ Resque911
Sorry dat ik misschien ga zitten "janken" op het forum. Daar hoef jij dan niet op te reageren :wink: . Ik ben in de veronderstelling dat een forum JUIST voor dit soort zaken zeer informatief is en dat we hier zijn om elkaar te helpen met problemen of adviezen ondanks dat je iemand hebt geadviseerd om iets juist wel of niet te doen/kopen. Anders hadden we hier alleen het topic "porsche praat" En misschien stort de auto volgende maand helemaal in. Pink ik een dikke traan weg en zeg ik tegen je... had ik maar naar je geluisterd..

@geertsabine.
Sorry. Niet mijn ding, wrappen....

Dussssssssssss... commentaar is welkom :bounce:

25 okt 2015 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Rescue komt wel vaker zeer positief uit de hoek :bang: Goed dat je een aankoopkeuring hebt geregeld. Kijken wat eruit komt en pas dan je beslissing nemen.

25 okt 2015 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Justem.... Nog geen vuiltje aan de lucht....

25 okt 2015 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Twente
Voor het onderhoud kan ik je adviseren dit boek te kopen: http://www.bookdepository.com/101-Proje ... 0760335543 of via http://www.bol.com/nl/p/101-projects-fo ... 006873113/
Op zich staat alles ook op de ondersteunende website maar op papier leest het beter. http://www.pelicanparts.com/boxster/boxster_tech.htm

voor aankooptips kun je nog duiken in deze gegevens:
http://www.stuttgartparts.nl/page/51/bo ... ankoopgids
http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-b ... vies-59269

Suc6 met de zoektocht!

26 okt 2015 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
M@rtin schreef:
Ik heet dus martin,getrouwd,tussen de 35 en 40 jaar jong.

welkom, ik begrijp dat je bepaalde zaken prive wil houden maar het is hier geen datingsite, je mag gewoon je leeftijd noemen hoor :mrgreen:

26 okt 2015 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
het is hier geen datingsite, je mag gewoon je leeftijd noemen hoor :mrgreen:

Niet? :bang: Ik vroeg me al af waarom ik hier niemand aan de haak sla :cheers: :cheers: :cheers:

26 okt 2015 15:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende