Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Deze interpretatie van de discussie zegt meer over jou dan over de discussie ..... ach, "Zoals de waard ....."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 sep 2005 22:07 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Jeroen heeft gelijk. En schrijf eens iets zonder die vermoeiende smileys EricC4C....
|
12 sep 2005 23:56 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Toch wel best vermoeiend om zo'n topic van hele slimme mensen te lezen.
|
13 sep 2005 9:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, dat heeft hij niet.
Blijkbaar is het moeilijk om te begrijpen (net als interpretatie van emoticons ) dat de discussie niet gaat over een specifieke aankoop door een koper, maar als afgeleide daarvan over de algemene handelswijze van de verkoper en zonder deze specifieke koop in een ander daglicht te (willen) plaatsen.
Als persoonlijk betrokkene kan ik het van de koper nog wel begrijpen overigens, maar .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 sep 2005 9:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De titel kan worden gewijzigd in: de zoektocht is ten einde.
De auto is glansrijk door de keuring gekomen. Uiteraard waren er opmerkingen (logisch, de auto is bijna 15 jaar oud), maar alles wat opgelost moet worden, wordt opgelost. De motor was kurkdroog en voor zover je dat kan zien tijdens een aankoopkeuring nog in prima staat. Ik ga mij dus opmaken voor vele mooie kilometers.
Voor diegenen die het willen weten: de andere kanshebbers waren de volgende.
1. De auto van Horn. Het turbointerieur bleef verleidelijk, maar ik had al ooit een zwarte gehad en kon nu een amazone groene krijgen... Voor zover ik de auto heb bekeken is deze zeker interessant. Niet in het minst omdat de vorige eigenaar de eigenaar van Motron is. Dus moet je vrij eenvoudig kunnen achterhalen hoe de auto technisch erbij staat. Wat ik ook erg mooi vond wat het eindstuk (verchroomd). Mooi detail!
2. De tweede afvaller zag ik per ongeluk staan bij een Ford dealer. Normaliter een reden om niet te kijken (schoenmaker blijf bij je leest), maar aangezien ik de eigenaar van deze Ford dealerschap ken (Wim Luijbregts, oud rallyrijder en ooit fabrieksrijder van Daf (jawel!), in een 555), ben ik toch eens gaan kijken. Daar bleek dat de auto van Wim Luijbregts persoonlijk is en dat hij hem slechts via de zaak verkoop (met 6 maanden bovag/A1 garantie bovendien). De auto stond er bovendien zeer mooi bij en had ook een turbointerieur. Kleur van de auto Schiefer Grau. Ook hier trok het turbointerieur, dat ik de eigenaar kende was een plus en dat er bovendien 6 maanden garantie werd geboden... Maar de auto was niet amazone groen.
3. Voor mij ook interessant was een BTW-auto in Italië. In Trento bij de Porschedealer. Oakgrün, met kaschmirbeige interieur. Vol electrische stoelen, boordcomputer, airco. En maar 125.000 km gelopen En een model 92! Vraagprijs 19.500. Beetje handelen en je neemt hem voor 15K ex BTW ex BPM mee. Dus ingevoerd en wel misschien maar 19K. Dat is niet veel voor zo'n auto. Heb getwijfeld om even naar Italië te vliegen, maar achteraf niet gedaan. De auto was immers niet amazone groen.
Volgende week ga ik de auto ophalen.
Zo, nu eerst iemand dagvaarden!
|
14 sep 2005 17:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Overigens wil ik nog even terugkomen op het thema: Carlo van Krey verkoopt auto's die voor de keuring in de wacht staan onder je kont uit...
Ik heb zijn kant van het verhaal gehoord en het ligt genuanceerder:
Kortweg ging het om een wachtperiode van drie weken en daarvan had Carlo gezegd dat hij het best vond, zo lang hij dan vrij van handelen was. En: indien iemand de auto koopt en duidelijke afspraken maakt over de keuringsuitkomst (dus reparaties nodig >Eur 2.000 b.v.), dan is zelfs te praten over een reservering van drie weken.
En ja: hij leest mee en hij heeft ook goed gelachen om de discussie.
|
14 sep 2005 18:03 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Gefeliciteerd dan maar zullen we zeggen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 sep 2005 18:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo'n mooi details is een after-market optie die nooit door Porsche geleverd is INFO
Buiten het relaas over de Porsches die het niet zijn geworden wil ik (en de rest van het PF neem ik aan) ook wel het verhaal achter de Porsche die het wel is geworden weten ... incl. prijs, kilometerstand en geschiedenis alvorens je te feliciteren
|
14 sep 2005 18:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Horn had mij al e.e.a. verteld over het eindstuk. Ik vond het een bijzonder detail. Niet origineel, maar voor een eindstuk lijkt mij dat ook onnodig.
Het relaas over de Porsche die het wel is geworden: Als je snel bent kan je op de site van Carlo de auto nog zien. De vraagprijs was 21.950.
De kleur is: amazone groen (is er iemand die dat heeft gemist?);
Interieurkleur: zwart.
Opties:
- Comfortstoelen links + rechts;
- Stoelverwarming links + rechts;
- Achterwisser;
- Groene baan in de voorruit;
- Airco;
- Schuifdak;
- Boordcomputer;
- Raf leer;
- een optie uit het exclusive-program, die ik niet heb kunnen ontcijferen ((XC4).
Kilometerstand: 185.000 (voor sommigen is dat heel eng...).
Originele wielen en spiegels. Originele Becker radio-CD nog aanwezig.
Volledige historie tot 120.000 km (incl. advertenties van de auto uit de tijd dat de auto de eerste keer van eigenaar wisselde), daarna wat minder volledig. Uit de keuring kwam echter naar voren dat de auto wel in die periode het noodzakelijke onderhoud moet hebben gehad.
Auto was verder optisch en technisch in een zeer goede staat, uiteraard gezien de leeftijd.
Auto was iets van 2 jaar terug door Carlo verkocht aan de vorige eigenaar (die overigens de derde eigenaar was) voor 28K.
|
14 sep 2005 18:44 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Gefeliciteerd ermee en gezien je postings 10 k minder betaald
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 sep 2005 18:49 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
proficiat
Gefeliciteerd en welkom terug in het land der Porschisten
Ga je hem/haar nog "Cuppen"? Of blijft ie orgineel?
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
14 sep 2005 19:31 |
|
|
Paulus
BoxsterHelvoirt
|
G E F E L I C I T E E R D
leuk joh, nu kun je je album op het forum eindelijk vullen, ik ben nieuwsgierig
wanneer kun je 'm rijden
veel plezier en veilige kilometers . . .
gr. Paulus
_________________________________________ Brrrrr . . . .mmmm, lekker scheuren . . . . !
|
14 sep 2005 19:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: proficiat
De D90's krijgen van de winter winterbanden en daarna neem ik 17" cup 1 voor de zomer.
Spiegels gaan waarschijnlijk ook naar cup, maar heeft geen prioriteit (ook niet eerder dan de lente/zomer volgend jaar).
Cuppijp wil ik ook wel weer, maar weer verder terug op de prioriteitenlijst.
Eerst gewoon maar eens genieten...
|
14 sep 2005 19:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gefeliciteerd
_________________________________________ Got coffee?
|
14 sep 2005 20:01 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
Gefeliciteerd Devils son!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en wat betreft dit topic: een storm in een glas water zullen we maar zeggen.
Alvast heel veel plezier met je nieuwe 964.
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
14 sep 2005 20:14 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
gefeli en waar zijn de foto's
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 22:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IMO werd die pas bij de 993 geleverd .... maar het kan natuurlijk zijn dat ik er dik naast zit
Bij deze ... na 2,5 zware jaren ... GEFELI
|
14 sep 2005 22:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je hebt gelijk, in die tijd was het Blaupunkt dacht ik...
In die zin origineel: de auto is er mee afgeleverd.
|
14 sep 2005 22:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Van harte Devils Son! Goed beslagen ten ijs - mooie keuze en succesvol geslaagd!
Veel plezier ermee!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 sep 2005 22:41 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ook gefeli van deze kant!
|
14 sep 2005 22:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jep, zoals ik je al eerder zei: mooie kleur... Dus gefeli!
|
14 sep 2005 22:51 |
|
|
frankie1969
op het moment geen.......westerhoven
|
Hallo Devils Son,
de tweede afvaller die je bij luijbregts hebt gezien heb ik een paar weken geleden bij hem ingeruild tegen een nachtblauwe 993, waar Wim zelf een jaar eigenaar van is geweest. De 964 is dus nog niet zo lang van hem.
De auto staat er inderdaad wel mooi bij, maar de motor is niet droog.
Ik weet niet of je dat had gezien, of dat Wim dat erbij heeft vermeld.
greetz,
Frankie
_________________________________________ een slechte dag op de golfbaan is nog altijd beter dan de beste dag op het werk.....
|
14 sep 2005 23:00 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Jeroen C3.0 (ikke..) schreef:
Wolf schreef:
Devil's son, Gefeliciteerd! En nu maar genieten! Goed idee mbt de winterbanden/velgen. Ben voordat ik mijn huidige 911 aanschafte ook een keer bij Carlo gekeken naar een mooie rode '92 911 met weinig (95K geloof ik) kilometers en alle boekjes, maar vond € 29K toen toch wel een beetje veel voor een 964. Maar Carlo kwam op mij over als een uiterst vriendelijke niet te pusherige Porsche verkoper. Maar handel blijft handel en de koper is inderdaad zelf ook verantwoordelijk voor een deal naar tevredenheid van beide partijen.
Have fun!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
14 sep 2005 23:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
| | | | frankie1969 schreef: Hallo Devils Son, de tweede afvaller die je bij luijbregts hebt gezien heb ik een paar weken geleden bij hem ingeruild tegen een nachtblauwe 993, waar Wim zelf een jaar eigenaar van is geweest. De 964 is dus nog niet zo lang van hem. De auto staat er inderdaad wel mooi bij, maar de motor is niet droog. Ik weet niet of je dat had gezien, of dat Wim dat erbij heeft vermeld. greetz, Frankie | | | | |
Ik had Wim niet gesproken omdat hij in bespreking zat en ik er niet veel van verwachtte (en omdat mijn moeder nog steeds in Waalre woont, kom ik nog geregeld in de buurt). Ik heb even een verkoper gesproken en een eerste blik op de auto geworpen. Die verkoper heeft dus kennelijk wel een half verhaal verteld, sterker nog details die hij erbij vermeldde kloppen in de tijdlijn niet, aangezien ik van die details weet wanneer ze plaats hebben gevonden (niet dat ik nu verwacht dat iemand nog weet waar ik het over heb...). Jammer.
Maar wat is "niet droog"? Zweet de motor, of is er daadwerkelijk wat mis met de auto? Want als dat zo is dan zou ik het vrij dom vinden van Luijbregts om er een half jaar garantie op te geven....
|
14 sep 2005 23:09 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Gefeliciteerd met je aankoop! Een advocaat die een 'echte' lach op het gezicht gaat krijgen Geniet van je wagen.
|
15 sep 2005 16:50 |
|
|