Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:11

Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
En toen begon het gedonder...... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: En toen begon het gedonder......
Beste MPH.....
Vanaf nu doe ik mee op het forum en zal niet schromen om ook hier mijn mening /goedbedoelde advies te geven :
Al veel gesproken en meegedroomd over je nieuwe 911, hoewel je van mij ook een waarschuwing kreeg over de natte carterhelften.... Ik hoop dat je je geld snel terug hebt en met een schone lei op zoek kunt gaan zoeken naar jouw 911...

De gekte in de markt maakt iedereen paniekerig en het lijkt wel of er een schaarste is, laat je vooral niet gek maken en neem je tijd om je zuurverdiende geld goed te besteden.....ik zou in ieder geval iedere auto die je overweegt zelf bekijken en niet via foto's een koop in Amerika overwegen....je bent een enorme perfectionist en jou kennende stort je jezelf met een "mooie" Amerikaan in een financieel bloedbad....als een Amerikaanse 911 in Nederland staat kun je in ieder geval een aankoopkeuring doen en jezelf heel veel ellende besparen......
De bekende kwalen van een SC (ik heb er zelf 2 gehad) zijn eenvoudig op te sporen en kunnen je in een split second 10k aan facturen opleveren......lees maar op dit forum als je tapeinden niet ok zijn.....en dan begint het gedonder pas echt :wink:

Mijn oma zei altijd...beter een kwaaie loop dan een kwaaie koop.....ik verheug me al op onze eerste toertocht met onze 911-en.....gaat zeker lukken!!

03 okt 2015 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Dat zijn wijze woorden Brabo! :wink:
En ja, je hebt gelijk waar het gaat om risico, en ja ik ben een zeikerd... ( oh, jij noemt dat anders... :lol: )

Toch ga je aan 1 ding wat makkelijk voorbij. Het budget is niet onbeperkt en ik moet kijken in de onderkant van de markt. Hierdoor moet ik mijn kaders bijstellen en zal de auto zeker niet zo perfect zijn als ik eigenlijk zou willen. Dat neemt niet weg dat de basis moet deugen.

in ieder geval staan na een stevige mail aan het bemiddelingsbedrijf en dreigen met juridische stappen, de centjes weer op mijn rekening. Met excuses waar ik natuurlijk niets voor koop...

Misschien. Heel misschien is me wel heel veel ellende bespaard door het niet door gaan van de Rode SC. We zullen het nooit weten....... Hij was me in ieder geval niet gegund denk ik dan maar.

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

04 okt 2015 11:48
Profiel
Moderator
PF #57
noem effe de naam van dat bemiddelingsbedrijf, weten we in ieder geval waar we niet heen moeten. :salut: :idea:

04 okt 2015 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Ha Horn,

Moddergooien via het internet is niet mijn stijl.

Heb de naam wel aangegeven elders in het topic toen er nog geen vuiltje aan de lucht was...

ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

04 okt 2015 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Met de basisprijs en een stelpost van 5000 euro onderhoud, zit je op een bedrag waarvoor ook in Nederland luchtgekoelde 911-en te vinden zijn die bij een aankoopkeuring vooraf je veel meer zekerheid geven over evt verborgen gebreken!
Je bent oud en wijs genoeg om de juiste keuze te maken, goed dat je je geld weer terug hebt!

04 okt 2015 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
horn schreef:
noem effe de naam van dat bemiddelingsbedrijf, weten we in ieder geval waar we niet heen moeten. :salut: :idea:

Eversautoimport uit Ederveen. :salut:

05 okt 2015 0:10
Profiel
PorscheForum Junkie
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

05 okt 2015 8:56
Profiel
Moderator
PF #57
MPH schreef:
Ha Horn,

Moddergooien via het internet is niet mijn stijl.

Hoeft wat mij betreft ook geen moddergooien te zijn. Maar er wordt hier vaker naar een dergelijke partij gevraagd. En een slordigheidje links of rechts kan ik best mee leven. En ik ben groot aanhanger van 'een reputatie komt te voet en gaat te paard'. Zal ook niet 'zo maar' professionals 'namen en shamen'.
Maar dermate laksigheid dat jou je deal kost vind ik persoonlijk wel heel erg slordig. En ik zou dus geen zaken meer met zo'n bedrijf willen doen na jouw ervaring. Dat was de achtergrond van mijn vraag.

05 okt 2015 10:09
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
+1

Doen wat je belooft heet zoiets. Doe je dat goed, dan heb je positieve pr en zo niet, dan krijg je negatieve pr. Ook al heb je het natuurlijk wel een beetje over jezelf afgeroepen met zo'n topictitel!? :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door MickRS op 05 okt 2015 11:20, in totaal 1 keer bewerkt.

05 okt 2015 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Of anders gesteld: doen waar je voor betaald wordt. Moet ik eens 1 keer uithalen op mijn werk, ´u weet de uitgang te vinden?`

05 okt 2015 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
MickRS schreef:
+1

Doen wat je belooft heet zoiets. Doe je dat goed, dan heb je positieve pr en zo niet, dan krijg je negatieve pr. Ook al heb je het natuurlijk wel een beetje over jezelf afgeroepen met zo'n topictitel!? :mrgreen:

Ha ha inderdaad. Dat die topictitel zo toepasselijk zou worden had ik toen ook niet voorzien.

Nou wordt vervolgd...

ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

05 okt 2015 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Nu een paar daagjes vakantie, maar na de eerste uitvoerige bezichtiging staat er een proefrit gepland op de 24e!
Indien alles goed verloopt kunnen we vervolgens de aankoop afwikkelen. Meer durf ik er nog niet over te zeggen.. Het motto: Eerst zien, dan geloven..
Na het amerikaanse debacle ben ik iets voorzichtiger geworden.

Volgende week meer!

ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

17 okt 2015 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Een cliffhanger.... ik blijf dit draadje volgen...

17 okt 2015 23:43
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Ben benieuwd inderdaad. "en toen begon het gedonder in de herkansing !" :mrgreen:

18 okt 2015 4:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Spannend :D

19 okt 2015 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Grappig, sinds ik weet dat je weer op zoek bent, kijk ik regelmatig op de bekende plekken (marktplaats/gapedaal/mobile) en kijk of er iets voor je tussenstaat....zal je mailen als ik wat zie, GRATIS :mrgreen:
Moet het een targa zijn of is een coupe ook OK?
Net als de vorige reacties ben ik erg benieuwd waar je nu op gaat uitkomen! Succes met de chase :D

19 okt 2015 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4S
Toch wel erg benieuwd hoe de proefrit is bevallen ..... :popcorn:

26 okt 2015 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Bericht witte rook!
En dit keer niet uit de uitlaat, ook geen blauwe, maar een keurige schone koude start.

Ik ben geslaagd!

Zaterdag na de proefrit tot aankoop overgegaan.

Wat is het dan geworden?

Afbeelding

Een 3.0 SC Targa van 1979. Oorsprong amerika.
Auto is van 2e eigenaar matching numbers en vele jaren gedocumenteerd. De motor en versnellingsbak zijn 50k miles terug aantoonbaar gereviseerd. Deze Porsche Schakelt fijn door alle versnellingen en de motor loopt prima.
Natuurlijk volop werk aan de winkel, maar alles is te overzien. Lekker detailen door de tijd heen.
Deze week eerst alles afwikkelen. Daarna zsm ophalen bij classiccarbrothers in schijndel. ( prima geholpen daar!) . Ga even naar hun site en je leest meer over deze Porsche
De Porsche moet nog op kenteken dus ik ben op zoek naar een complete nette set europese koplampen, europese stootblokken voor de achterbumper en de zwarte zijkapjes in de bumper ter vervanging van de amerikaanse verlichting. Wie o wie kan mij helpen?
Ik zal zsm een apart topic openen waarin ik het wel en wee van deze blauwe zal gaan bijhouden. Dank aan allen voor advies, goede raad en het meedenken. Blijf dit vooral doen. Kan alle tips en advies goed gebruiken.

ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

26 okt 2015 21:16
Profiel
Cayman S
Gefeliciteerd met de aankoop. :thumleft:

René

26 okt 2015 21:22
Profiel
PorscheForum Junkie
:thumleft: ziet er goed uit! veel plezier met :drive:

26 okt 2015 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Gefeliciteerd man. Deze vind ik nog mooier ook :D

26 okt 2015 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Top kleur :D

26 okt 2015 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
proficiat!!!

Ik gun je alle plezier van de wereld met deze mooie 911! Mijn vorige SC was dezelfde kleur en zoals hiervoor al gezegd, deze kleur in combinatie met een zwart interieur is veel mooier dan de rooie die je hiervoor had gekocht....

En toen begon het gedonder wordt nu; EN NU BEGINT HET GROTE GENIETEN.....

Mijn advies; zakken met die koets, maak M zo Europees mogelijk en vooral rijden met dat ding.....en Hell-blau is een magische kleur dus niks aan veranderen!
:D

26 okt 2015 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Gefeliciteerd met je aankoop! Met LSD, volgens mij best een zeldzame optie voor een SC. En een Sanden aircopomp i.p.v. York. Maar die zou ik toch op zolder leggen - maakt het sleutelen een stuk makkelijker en scheelt je tientallen kilo's aan massa op de achteras.

Nu kan het leuke klussen beginnen! Relatief kleine klusjes die een grote impact op de looks hebben. Zeker indien je de sugar cone sealed beam headlights vervangt voor Europese H4-exemplaren :wink: .

Zitten er al hydraulische kettingspanners op? Empfehlenswert.

27 okt 2015 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4S
Buitengewoon mooie kleur .

Proficiat en veel rijplezier gewenst :drive: :drive: :drive: :drive:

:thumleft:

27 okt 2015 10:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende