Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:23

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Je auto verhuren via SnappCar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: porsche (ver)huren via snappcar
Dag mede-porsche fans,

Mooi om te zien dat de meningen nogal uiteenlopen (gelukkig wonen we in een vrij land :).

Ik ben inderdaad een van de oprichters (co-founders zo je wilt ;)) van SnappCar en verhuur mijn eigen Porsche 964 zelf ook regelmatig. Dat hij nooit buitenkomt klopt dus niet want naast verhuur rij ik er zelf ook vaak in (mn in de zomer).

Daarnaast heb als tegenhanger van de benzineslurpende 911 een zeer verantwoorde Ampera (die ik ook verhuur).

Voor alle duidelijkheid: verhuren van je auto via SnappCar is volledig verzekerd via ons (Centraal Beheer) zodat je geen enkel risico loopt. Natuurlijk kan iemand slecht met je auto omgaan (zeker bij een 911 wil je dat niet), maar je kunt als eigenaar altijd zien wie je auto wil huren (facebook profiel, eerder gehuurd, reviews etc). En wij checken alle huurder op rijbewijs, schadehistorie, kredietwaardigheid etc. Er kan altijd iets mis gaan maar als je dat risico(tje) niet wilt nemen moet je je auto niet verhuren. Loop je wel serieuze euri mis want mijn auto wordt regelmatig verhuurd (de 911) voor 235 euro/dag.

Kortom, voor sommige van jullie: kijk eens op www.SnappCar.nl. En voor de rest geniet lekker zelf van je P.

Victor

10 mei 2012 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Blij dat we alle trouwgelukszoekers naar jou door kunnen sturen! Ben benieuwd naar hun ervaringen!

11 mei 2012 1:58
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Ik vind het een super concept, voor mij als huurder!, niet als verhuurder. De site and het concept zitten goed in elkaar. Ik kan een Mercedes SLK huren voor 63 euro per dag, das toch super.......

11 mei 2012 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
He Victor,

Leuk dat je je hier meldt en je verhaal houdt. Concept vinden de meeste zoals je hier kan lezen wel ok, alleen niet voor bijv. hun eigen 9**. D.w.z. ik denk niet dat er mensen zijn op dit forum (buiten jou) die hun Porsche gaan verhuren, maar je weet het nooit
Ik snap heel goed dat jij als (mede)eigenaar jouw 911 verhuurt, is immers erg goede marketing :thumleft: .

Victor 964 schreef:
Er kan altijd iets mis gaan maar als je dat risico(tje) niet wilt nemen moet je je auto niet verhuren. Loop je wel serieuze euri mis want mijn auto wordt regelmatig verhuurd (de 911) voor 235 euro/dag.
Victor

Mooi voor jou die extra 235 per dag maar ik durf het risico niet te nemen...

Victor 964 schreef:
Dat hij nooit buitenkomt klopt dus niet want naast verhuur rij ik er zelf ook vaak in (mn in de zomer).
Victor

Eh? Dat schrijft toch niemand :D

Veel succes met je bedrijf, hoop oprecht dat het lekker voor jullie gaat lopen. Altijd :res: voor iemand die aan de weg timmert.

groeten.
je "buurman"

Laatst bijgewerkt door PieterZ op 11 mei 2012 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.

11 mei 2012 8:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Toevallig las ik net een mooi artikel over snappcar in nieuwe revu nummer 18. Goed dat er nog ondernemers zijn die het aandurven in dit land....voorlopig nog geen bijtelling als je via snappcar huurt. Succes Victor!

11 mei 2012 9:31
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Succes Victor, zoals al eerder en als eerste in dit draadje opgemerkt, vind ik het een prachtig concept! :thumleft:

PS: ik heb net mijn 996 turbo verkocht, van de zomer wil ik weer 's een dagje naar de Ring, dan meld ik me bij je. :twisted: :wink:

11 mei 2012 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Wellicht is snapcar een oplossing voor dit probleem.. viewtopic.php?f=17&t=34967

of de werkgever hier blij mee is.... :mrgreen:

11 mei 2012 9:44
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
http://fd.nl/entrepreneur/young-entrepreneur/809307-1205/athlon-car-lease-investeert-in-start-up-snappcar

Doen ze goed.

22 mei 2012 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996, c2, cabrio Cayenne, 3.0 D
Bericht Je auto verhuren via SnappCar?
In de afgelopen maanden heb ik een aantal malen via https://www.snappcar.nl/ een Porsche gehuurd. All-risk verzekerd tussen ophaal- en brengtijd en goede afspraken tussen verhuurder en huurder. Ik sta op het punt om een 996 cabrio te kopen en ook via Snappcar te gaan verhuren. Ik ben huurder en heb goede ervaringen. Wie van jullie heeft ook ervaring, maar dan in de verhuur van de Porsche?

01 nov 2015 13:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Je auto verhuren via SnappCar?
Volgens mij ben je waarschijnlijk op zijn zachtst gezegd niet heel erg goed verzekerd als je dit soort dingen doet. Snappcar zal vast wat anders beweren maar ben erg benieuwd wat er gebeurt als je je 911 een meter korter terugkrijgt. Sowieso zou ik hem nooit verhuren maar goed das een ander verhaal.

01 nov 2015 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben zelf in de markt voor een gebruikte Panamera.

Nu heb ik er inderdaad over nagedacht om er eerst eens 1 te huren voor een paar keer.

In Woerden zit een bedrijf die dit doet zag ik (panamera verhuur). Het lijkt mij geen gek idee.

Zelf verhuren zou ik dan zelf weer nooit doen. Alleen voor bruiloften met mezelf als chauffeur.

01 nov 2015 14:11
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Waar staan al die Porsches op snappcar? Ik zie ze niet.

01 nov 2015 14:39
Profiel
Cayman S
https://www.snappcar.nl/auto-huren/auto ... 690bf1cc7a Eindhoven staat er 1.

René

01 nov 2015 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996, c2, cabrio Cayenne, 3.0 D
@Maarten, de auto is standaard voor € 10,00 per dag verzekerd met een eigen risico van € 1.000. Ik kies er voor om voor € 15,00 per dag dat eigen risico af te kopen. De verzekering loopt (per dag) via Centraal Beheer. Daarbij is de auto inderdaad verzekerd tegen de 'sorry-je-porsche-is-een-meter-korter' versie.

@MarkS Je kiest eerst een stad uit (bv Den Haag) en dan het aantal km in de omtrek waar SnappCar moet zoeken, dan krijg je het overzicht van alle zuto's. Je kunt ook zoeken op merk.
Er staat er inderdaad niet zo veel op. Dat maakt het aantrekkelijk.

@Rescue911, vanuit Hoofddorp word een Panamera verhuurd.

01 nov 2015 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
356-911
Lowlands
Voor mij persoonlijk zou ik mijn p tjes nooit uitlenen

Voelt het zelfde als je vrouw verhuren en die lekker ingereden weer terug krijgen

Lijkt mij dus een heel slecht idee!

01 nov 2015 14:49
Profiel
Cayman S
Vreemde berekening. Voor 10 euro verzekering per dag heb je 1000 euro eigen risico en voor 15 euro is dit afgekocht. Laat mij raden welke verzekering het meeste wordt afgesloten.

René

01 nov 2015 14:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Daarbij is de auto inderdaad verzekerd tegen de 'sorry-je-porsche-is-een-meter-korter' versie.

Tegen de getaxeerde waarde of de dagwaarde?

01 nov 2015 14:53
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dat dus ja ^^

01 nov 2015 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Ik zou nooit mijn auto verhuren.
Verhuurprijzen van commerciële bedrijven representeren het bedrag incl winstmarge (ervan uitgaande dat dit geen woekerwinsten betreft) dat een auto daadwerkelijk kost. Nu zijn die auto's wel relatief nieuw (dus hoger aandeel voor afschrijving) dus kosten per km op dat punt hoger dan dat voor de porsches van de meesten van ons geldt.

In het huurbedrag zit ook een opslag in voor risico dat iets stukgaat (een soort verzekering). Grote verhuurbedrijven kunnen die risico's afdekken in hun totale grote portfolio (lang niet iedere motor ploft of er gaat niet altijd iets stuk dus over de jaren heen is er onder aan de streep winst), maar het punt is dat je dat als gemiddelde particulier nooit lukt. Immers als je motor (of een ander duur onderdeel) een keer stukgaat, maak je dat nooit meer goed met de verhuur, omdat je simpelweg te weinig auto's in de verhuur hebt (ergo omzet haalt met de verhuur) om dergelijke kosten te dekken.

01 nov 2015 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Een meter korter zou ik mij geen zorgen om maken , dit is wel te verzekeren.

Maar wat ga je doen als je een auto terug krijgt met 4 gladde banden , kromme remmen . Je weet wat je verhuurd en dit is geen vw polo dus zo gaan ze hem ook niet gebruiken .
Of een sigarenroker met natte honden ?
Nou zou het niet gelijk bij iedereen mis gaan maar bij verhuur moet je hier wel rekening mee houden.

01 nov 2015 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou het niet doen.
Onze buurman op de zaak verhuurt ook (gebruikte) wagens.
Hij begon met zowel dikke bakken, als koekblikjes.
Hij is gestopt met het verhuren van de dikke bakken omdat hij er veel te veel gez**k mee had.
Een klein beetje schade loopt al heel erg in de papieren bij die dingen en de snelle jongens werden veelal gehuurd om ermee te straatracen...
En het was niet af en toe gezeur met die dingen; constant schades, technische problemen en regelmatig politie aan de deur om gegevens van een huurder op te vragen (wegens straatracen of ander roekeloos gedrag).
Nu verhuurt hij alleen nog maar koekblikjes en daarvan staan ook regelmatig wagens binnen wegens schades e.d. maar iig geen politie meer aan de deur.

Een verhuurbedrijf kiest er overigens voor om alleen de noodzakelijke schades te maken en andere zaken (zoals krassen en stoeprand schades) pas aan te pakken als het te erg is.
Ze gebruiken het eigen risico veelal om het waardeverlies of die kleine schades te dekken.

Het lijkt me hierom heel erg onhandig om helemaal zonder eigen risico te verhuren.
De dwang naar een huurder toe om zuinig om te gaan met het verhuurde, is daar helemaal mee weg.
Verder heb je dan nog het gezeur over of er al een tik in de motor aanwezig was, of andere technische problemen, die na de huur de kop opsteken.
De carrosserie is makkelijk te controleren op schades voor en achteraf, qua techniek wordt dat een stuk lastiger.
Er wordt zelfs gehuurd om onderdelen van de ene naar de andere wagen om te wisselen.
Ik zou m'n handen daar niet aan branden en het aan de verhuurbedrijven die het klappen van de zweep al kennen overlaten.

01 nov 2015 17:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Wil je de aankoop financieel verantwoorden door hem te verhuren? Dan zou ik zeggen: niet doen.

En anders ook niet trouwens...

01 nov 2015 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dit te gaan doen... nog niet voor 1000 euro per dag, iemand die je auto huurt zal er maar eentje doodrijden.. benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch afloopt....

01 nov 2015 18:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Grootste probleem lijkt mij ook de technische schade/slijtage waar je pas later achter zult komen. Er zullen er weinig zijn die een porsche huren om hem te gaan poetsen.
Krassen en deuken is makkelijk aan te tonen als de auto verhuurd is geweest. koppeling, banden is moeilijker aan te tonen. Plankgas met een koude motor wegrijden (moet kunnen want het is een porsche en we hebben genoeg moeten betalen) kom je ook niet direct achter.
Voor wie is de schade als de motor kapot draait tijdens de huurdag?

Ik zeg DOEN

01 nov 2015 19:15
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Of bedoel je NIET doen.....

01 nov 2015 19:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende