Auteur |
Bericht |
erwin964c4
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
En als je hem niet getaxeerd hebt en alleen wa verzekert ?
|
29 okt 2015 16:07 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Dan hoop ik dat je zelf geen schade rijdt. Maar misschien wordt taxatie in dat geval wel verplicht gesteld. Ze zullen toch van een bepaald bedrag uit moeten gaan.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 okt 2015 16:38 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Vraag me af of ze je daartoe daadwerkelijk kunnen dwingen Misschien gaan ze van een gemiddelde waarde uit net zoals ze het nu doen bij veel woz waardes Maar ik hoop dat dat soort ongein nog jaren op zich laat wachten Ik ff blij dat ik niet in en bij dat soort steden woon
|
29 okt 2015 17:04 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
De rechtbank in Utrecht heeft de uitspraak in het hoger beroep van de KNAC versus gemeente Utrecht over de rechtmatigheid van de milieuzone uitgesteld. Die uitspraak stond gepland voor vandaag (29 oktober). De rechtbank heeft volgens de KNAC laten weten meer tijd nodig te hebben om tot een beoordeling te komen. Wanneer de uitspraak nu zal zijn is nog niet bekend. Op 17 september jongstleden vond de zitting plaats. De KNAC had de rechtszaak aangespannen tegen de gemeente, omdat men onder meer ernstig twijfelde aan de effecten van de maatregel. Eerder dit jaar werd de KNAC in het ongelijk gesteld. Men spande vervolgens een hoger beroep aan.
Zeer beperkte meting luchtkwaliteit De milieuzone -in het leven geroepen om diesels uit de bouwjaren vóór 2001 uit de binnenstad te weren- rammelt aan alle kanten. Er is sprake van ongelijkheid. Er wordt niet naar norm, maar naar bouwjaar van de auto gekeken. Dat leidt tot situaties waarin een zuinige diesel uit 2000 geweerd wordt, en een veelverbruiker uit 2002 niet, terwijl ze aan dezelfde Euronorm voldoen. Aan de milieueffecten wordt eveneens ernstig getwijfeld, aangezien in de Duitse steden is gebleken dat de daar geldende zones een verwaarloosbaar effect hadden. Overigens zou in Utrecht de meting van luchtkwaliteit beperkt worden ingezet. En dat is- samen met de bevinding van wethouder Van Hooijdonk waarin ze aangeeft dat er haast geen vieze diesels meer zijn- veel te weinig om tot juiste effectberekeningen te komen. Tevens komen er- getuige het aantal van 7.000 boetes- nog wel degelijk veel verbannen diesels de binnenstad van Utrecht in. Daarmee wordt de bewering van Van Hooijdonk grotendeels ontkracht. Sterker: de milieuzone werkt gewoon niet.
De rechtbank doet nog geen uitspraak in de zaak welke de KNAC aanspande tegen de Utrechtse milieuzone. Er zijn voldoende argumenten om de KNAC in het gelijk te stellen. De rechtbank doet nog geen uitspraak in het hoger beroep dat de KNAC aanspande tegen de Utrechtse milieuzone. Er zijn voldoende argumenten om de KNAC in het gelijk te stellen.
Communicatiegebrek leidt niet tot einde toestroom oude Diesels Dat heeft onder meer te maken met de onbekendheid ten aanzien van de milieuzone als gevolg van gebrekkige communicatie en onduidelijke borden leidt nog altijd tot een hoog aanbod van oude diesels in de binnenstad, voornamelijk van buiten Utrecht. Het treurige van alles is dat de milieuzone ook technisch valt te omzeilen. Omdat er zijweggetjes gebruikt kunnen worden om camera’s te omzeilen of er simpelweg helemaal geen camera’s zijn geplaatst. De inwoners van Utrecht weten dat inmiddels.
Technisch goedgekeurd, fiscale ongelijkheid Het blijft allemaal merkwaardig. Auto’s van voor 2001 welke de roetmeting bij de APK-keuring doorstaan worden bekeurd als zij de milieuzone betreden. De straten en wegen binnen de milieuzone mogen daarnaast door “wel toegestane” voertuigen bereden worden. Ook daar zit een al eerder aangehaald ongelijkheidsprincipe in. Want voor zowel de wèl als niet toegestane dieselauto’s wordt- enkele vrijstellingen daargelaten- MRB betaald.
Uitstel speelt KNAC en gedupeerde automobilisten in de kaart Er heerst- kortom- nog altijd veel onduidelijkheid en ongerief. Ook de rechtbank lijkt nog lang niet overtuigd van het nut en de noodzaak van de milieuzone. Het speelt de KNAC en de gedupeerde automobilisten in de kaart. En zolang er geen daadwerkelijke effecten zichtbaar zijn op de luchtkwaliteit heeft de gemeente Utrecht geen enkel argument in handen om de milieuzone in stand te houden. Ook niet nadat men zonder met de ogen te knipperen 1,4 miljoen Euro belastinggeld uitgaf voor een niet onderbouwd maatregel. En ook niet nadat de rechter eerder de gemeente Utrecht en Milieudefensie in het gelijk stelde. Het uit de hand gelopen lokale milieufeestje laat precies zien waarom milieuzones niet werken. En deze problematiek niet lokaal, maar landelijk moet worden ingevuld. De zones zouden vervangen moeten worden door autoluwe binnensteden die alleen toegankelijk zijn voor bewoners en bestemmingsverkeer. Met een verkeerscirculatiesysteem voor al het overige verkeer. In Leeuwarden en Groningen werkt het uitstekend. Die combinatie vormt simpelweg de beste oplossing. Niet eens uit milieuoverweging. Maar vooral uit evenredigheid.
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
29 okt 2015 18:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
De grens ligt dus op juli 1992. Mijn auto is van 30-6-1992. Val ik er dus net buiten.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 okt 2015 19:16 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
...en is dus een auto van na juli 1992 wel vrijgesteld terwijl deze identiek aan die van jouw en mij kan zijn?
Leuker kunnen wij het niet maken, wel onbegrijpelijker.
Ik ga ipv met de 964 wel met mijn 2 takt Vespa naar de Bijenkorf. Knapt het milieu nl erg van op volgens de redenering van onze linkse wethouders.
|
29 okt 2015 19:48 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Of gewoon lekker naar de Bijenkorf in 070.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
29 okt 2015 20:05 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik zeg niks .... Eenvoudige oplossing hoor... Kopuh? Maar op de Erasmusbrug staat een ENORM bord met of je er wel of niet in mag ... Werkt goed hoor, moet welk denken wat mijn kenteken is
|
02 nov 2015 20:42 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Nog strenger dan de Duitse milieu stickers brigade. Maar ff wie wil er nou naar Rotterdam? Echt willekeur dus en datum prikken zonder verder te kijken. Lekker makkelijk 1/7/1992. I.p.v. milieu check. Dat mag je dus zelf doen a € 178 euris ?
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 nov 2015 21:00 |
|
|
geertsabine
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik bij voorkeur ook niet maar er zijn van die uitzonderingen: bijvoorbeeld de Vet Cool man rit....
|
02 nov 2015 21:21 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 nov 2015 17:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
VVD moet zieltjes winnen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 nov 2015 18:16 |
|
|
geertsabine
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ach ja, dat was ook de partij die 'de werkenden' EUR 1.000,00 extra beloofde toch?
|
03 nov 2015 19:12 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
tsongejongejonge Eerst allemaal piepen over het instellen van een milieuzone en hoe erg dat wel niet is, komt er een partij die het (terecht) af wil schaffen, is het weer niet goed...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 nov 2015 10:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Misschien moet de VVD zichzelf maar eens afschaffen. Scheelt nog meer geld.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2015 11:50 |
|
|
geertsabine
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Tot een jaar of 3 geleden nooit gedacht dat ik het daar mee eens kon zijn Franz maar idd: het zou veel geld schelen en valse beloftes voor de verkiezingen.
Wat men hier probeert is inderdaad zieltjes winnen en niet zo´n beetje opzichtig ook. Redelijk goedkoop....
|
04 nov 2015 11:57 |
|
|
giulia
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ik moet altijd zo lachen om onszelf als volk...altijd maar mopperen, het glas is halfleeg, de regering bakt er nooit wat van, enz. Als het er op aan moet komen gaan we nooit eens op de barricaden en laten we het op ons beloop. Ondertussen horen we bij de top van gelukkigste volkeren ter wereld en hebben we echt geen idee hoe gezegend we zijn in dit land.
|
04 nov 2015 12:09 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Dat is het punt ook helemaal niet. Ik word alleen zo moe van al die zogenaamde noodzakelijke maatregelingen die onderaan de streep niets oplevert behalve een boel ergenis en kosten met zich meegebracht heeft. Dus een stelletje fiets/trein/tram-meneren die samen met zo'n idee komen terwijl TNO allang een rapport uitgebracht heeft dat het niets oplevert voor het milieu.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2015 12:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
En dan komt er een minister die dat aan wil pakken en dan is het weer niet goed
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 nov 2015 12:43 |
|
|
geertsabine
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
De vraag is waarom de minister het aan wenst te pakken..... wil hij het echt aanpakken of is het window dressing?
|
04 nov 2015 12:46 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Beide waarschijnlijk, maar who cares?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 nov 2015 12:47 |
|
|
geertsabine
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Couldn´t care less..... als er dan maar eens doorgezet wordt. Geen woorden maar daden en deze uitspraak is heel wat voor een Ajacied
|
04 nov 2015 12:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
VVD ( en PvdA) heeft niets in te brengen met hun 3 zetels in de Rotterdamse raad. En dan willen ze met landelijke politiek zich hiermee bemoeien. Volgens mij is het ook een aangelegenheid van de Gemeente zelf en heeft politiek Den Haag hier geen f*ck over te zeggen. Zieltjes winnen dus.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2015 13:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
De landelijke overheid financiert de milieuzones bij de gemeenten. Ze kunnen dus de geldkraan dichtdraaien.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 nov 2015 13:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Milieuzone Rotterdam ontheffing
Ja, maar dat doen ze nu niet. Ze zoeken eerst de publiciteit. Snappie Cazzo ?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2015 15:52 |
|
|