Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: VW in de problemen
Dus VAG weet niet welke software er in hun eigen producten zit? Kom op zeg, gelooft toch niemand?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 nov 2015 0:26 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: VW in de problemen
Inderdaad, dat kan ik ook niet geloven. En ik vreesde al vanaf het begin dat dit een VAG-wijd problem is, en niet alleen VW.... Het tamelijk onlogisch zijn als dat wel zo was. Allemaal gedeelde techniek, tenslotte.
|
03 nov 2015 6:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: VW in de problemen
Ik begreep dat die allebei mogen blijven....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 nov 2015 7:41 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: VW in de problemen
Waar maken we ons eigenlijk druk over? Er is iemand slim geweest om die milieu-eisen te halen door een foefje in de software. De auto werkt verder prima. Betrouwbaar met goede prestaties. Wat is het verschil in uitstoot? 1/100 ste? Ik zou mij meer druk maken over de hybride voertuigen die veel meer uitstoten dan voorgehouden wordt. Dat is pas je reinste volksverlakkerij!
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
03 nov 2015 8:16 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: VW in de problemen
Het lijkt me toch heel sterk dat alleen VAG met dit soort softwaretrucs die norm gehaald heeft. Zijn de techneuten van GM, PSA en Ford dan zoveel slimmer? Dat bestaat gewoon niet. Bovendien zien we hetzelfde ook buiten de autoindustrie; op televisies, koelkasten etc.. Toch ik weet niet wie ik meer moet geloven: de milieulobby, of de industrie.
|
03 nov 2015 8:29 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: VW in de problemen
1/100 van wat? Bovendien: daar gaat het toch ook niet om. Het bedrijf heeft moedwillig de zaken mooier voorgesteld dan ze zijn op een belangrijk onderwerp voor het milieu en de volksgezondheid: emissies. Als het nou ging om een zonneklep die in plaats van 90 graden maar 85 graden draaibaar is... Stel je voor: je koopt een auto omdat die 28 airbags heeft op cruciale plekken en daardoor als veiligste auto is getest. In de praktijk echter blijkt dat die airbags bij échte ongelukken niet functioneren. Zou je je dan druk maken?
|
03 nov 2015 9:21 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Dat soort bedrijven zijn zo groot dat ze zelf op onderzoek uit moeten gaan. Zeker in gevallen waar er duidelijk schuldigen aan te wijzen zijn. Ze zullen inmiddels nu wel een duidelijk beeld hebben om welke auto's het zal gaan maar het feit dat nu Porsche en Audi in opspraak komen geeft misschien wel aan dat het allemaal complexer in elkaar zit.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 nov 2015 9:58 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: VW in de problemen
Hoewel ik mezelf niet tot de VAG-fanboys reken, hoop ik dat de schade voor VAG beperkt blijft. Een bedrijf als VAG heeft zon enorme impact op de Duitse en dus Europese economie...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 nov 2015 10:44 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: VW in de problemen
En nog steeds geen objectief, journalistiek verhaal van de auto "journalisten" des lands (autoweek, autovisie, etc etc)...
Waarom niet een paar VAG TDi regelen, een meet apparaat aan hangen en kijken wat de waardes zijn.
Op tijd reageren op de volgende persintroductie en het ticket bevestigen is natuurlijk belangrijker.
|
03 nov 2015 10:50 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: VW in de problemen
Onze A-label Kia Picanto (mijn eerste stuiptrekking om een 'bijtellingsvriendelijke' mobiel in de zaak te betrekken...) zou iets van 1 op 24 moeten halen, maar we deden gerust 1 op 13 gemiddeld!!!! Maar ja, ik deed de berekening handmatig, waarbij de boordcomputer iets heel anders aangaf!!! Dat alleen VW aangepakt wordt, kan hooguit een politiek spel zijn! Snelheidsmeters, dus ook KM-tellers wijken af, boordcomputers wijken af, alles wijkt af: iedereen rekent op het randje, ook overheden.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
03 nov 2015 11:15 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Re: VW in de problemen
En waar blijven de uitslagen van de (onafhankelijke)tests (rijtests) van de andere spelers op de markt De focus ligt nu wel ERG op VW en dochterondernemingen
|
03 nov 2015 11:17 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ikzelf ben wel een liefhebber van het merk maar lang niet meer van de nieuwere modellen. Sinds het beleid bij dit soort bedrijven meer gevoerd wordt door de aandeelhouders zie je dat duidelijk terug in alles. En dat ze nu de deksel op hun neus hebben gekregen zal er hopelijk voor zorgen dat ze weer wakker zijn geschud.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 nov 2015 12:00 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: VW in de problemen
Maar dan vinden ze wel nieuwe trucjes.. 't is een beetje zoals met doping.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
03 nov 2015 12:10 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: VW in de problemen
IN 2008 hadden ze ook al problemen, kunnen nu dezelfde brief weer gebruiken...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
03 nov 2015 14:45 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 nov 2015 23:00 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: VW in de problemen
Tja, die taalfout geeft hem al weg,
|
04 nov 2015 2:42 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: VW in de problemen
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er ontdekt wordt dat vele andere automerken ook niet voldoen aan de uitstoot. (kan mij niet voorstellen dat het alleen VAG betreft en andere autoproducenten vergelijkbaar presterende motoren bouwen welke wel aan de aan uitstoot voldoen)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
04 nov 2015 10:09 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: VW in de problemen
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 nov 2015 10:10 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Ach, ze trekken ook 1 miljoen migranten aan en daar hoor je niemand over.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2015 10:16 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: VW in de problemen
Uit het FD van vandaag: interview met Manuel Theisen. De Duitse corporate governance-expert, verbonden aan de Ludwig-Maximilians-Universität München. hmmm klinkt niet echt positief.....
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 nov 2015 11:31 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: VW in de problemen
|
04 nov 2015 11:50 |
|
|
Marcel M
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000)
Ex: Porsche 924S (1986)Dordrecht
|
Re: VW in de problemen
Als dalijk onomstotelijk vaststaat welke auto's met sjoemelsoftware ten onrechte een typegoedkeuring hebben ontvangen, dan ben ik heel benieuwd naar de praktijk. Wat ik tot dusver heb gelezen is dat of de software wordt aangepast (met weer andere nadelige effecten op prestatie of CO2 uitstoot) of gunstige inruilvoorwaarden bij inruil op een ander VAG product (dat hopelijk wel aan alle regeltjes voldoet). Maar stel, je onderneemt geen actie en je blijft met je illegale auto rijden, wat dan? In beslagname? , sowieso probleem bij eerstvolgende apk... En dan? Je hebt dan in ieder geval niets meer aan je auto... De Nederlandse overheid heeft overigens reeds medegedeeld dat het voor de betreffende eigenaren geen fiscale gevolgen heeft. Immers schijnt als NOx na aanpassing omlaag, gaat CO2 omhoog. De gevolgen hiervan voor de overheid, inclusief het laatste CO2 gebeuren, zal dus door de overheid ook op bordje VAG gelegd gaan worden. Zal wel gunstig worden afgekocht verwacht ik....
_________________________________________ Geniet van je Porsche
|
07 nov 2015 6:35 |
|
|
Marcel M
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000)
Ex: Porsche 924S (1986)Dordrecht
|
Re: VW in de problemen
Vervolgens ook wel interessant te weten wat er dan vervolgens met die ingeruilde - illegale - auto's gaat gebeuren. Gaan die massaal naar de andere kant van de wereld, waar andere regels gelden???
Dan schiet dat voor het milieu niet op en wat zegt dat dan van en welk effect heeft zulks dan op VAG....
_________________________________________ Geniet van je Porsche
|
07 nov 2015 6:41 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: VW in de problemen
Vergeet niet dat zo'n sjoemelding nog altijd veel zuiniger is dan het gros aan auto's wat hier rondrijdt. Dit gaat alleen maar om fiscale voordelen en meer niet. Tweedehands heb je weinig aan die voordelen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 nov 2015 9:27 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: VW in de problemen
Leuk om te zien dat menigeen ach en wee roept hier over het milieu terwijl men zelf in oude milieu-vervuiler(s) rondrijdt. Milieu begint bij jezelf en niet door te wijzen naar een ander.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
07 nov 2015 9:32 |
|
|