Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Net ff gechecked; Stationair 1,5 bar, bij 2000 RPM geeftie 4 bar aan, loopt op naar 5 bar bij 5000 RPM. Lijkt me prima. Toch ging het lampje even branden...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 sep 2015 18:58 |
|
|
giulia
|
Re: Olie&Roest
Oei...Italiaanse toestanden. Lig jij toch niet wakker van?
|
11 sep 2015 20:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
neu dat niet, maandag ff sensor laten checken
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 sep 2015 20:55 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Ik zou me er niet zo druk over maken. Als het niet terugkomt lekker doorrijden. Ik betwijfel of het bv een massa probleem is. Kun je overigens eenvoudig meten, wel ff luchtinlaat verwijderen om bij de sensor te komen.
|
12 sep 2015 8:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Olie&Roest
ik heb het nog even bekeken, maar ook warm vanaf 2000 (zelfs iets eerder) 5 bar druk
het zou kunnen dat bv de sproeiers te ruim zijn geworden of de ik noem het maar druk klepjes open blijven staan
volgens mij is er een bepaalde stuk nodig voor dat er olie uit de sproeiers komt voor de zuigers, ik dacht boven 2 bar vandaar dat stationair draaien niet het beste is ivm minder druk en dus ook niet gelijkmatige koeling.
_________________________________________ remmen is angst
|
14 sep 2015 11:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
OK weer wat geleerd. Maar de drukval was niet zichtbaar op de drukmeter, dus ik denk dat het probleem elektronisch is. Staat bij Lothar, binnenkort weten we meer.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 sep 2015 12:33 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Olie&Roest
_________________________________________ remmen is angst
|
14 sep 2015 14:39 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Hmmm, das hoog bij zo'n lage toeren.
Bij 3000rpm moet de olie druk tussen 4-5 staan.
Lage oliedruk kan iets zeggen over de staat van de motor, maar zo ook een hoge olie druk.
En de druksensor van een 964 kan nogal afwijken.
|
14 sep 2015 15:20 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Olie&Roest
Ik vind 't hoog, zo bij 1800 toeren.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 sep 2015 15:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Is een 993-blok.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 sep 2015 15:21 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Olie&Roest
ja idd dat vergeet ik zelf soms maar was volgens mij met het 964 blok niet anders stationair was de druk 2 of net iets meer
_________________________________________ remmen is angst
|
14 sep 2015 16:13 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Olie&Roest
Zou kunnen. Bij mij is 't ruwweg ongeveer RPM/1000 +1, dus staat 'ie pas vanaf 3500rpm op 5bar of hoger. Afhankelijk van situatie, en vraag me af hoe nauwkeurig 't tellertje is.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 sep 2015 17:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Zoek een veerpootbrug voor de 964. Iemand hier ervaring mee? Welke is de beste? Van Weichers ziet er een beetje cheapo uit, en dat iestie ook met 100 euro.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 okt 2015 12:48 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Olie&Roest
Misschien dat Knauff iets heeft liggen? Zijn onderstel en veren doet ie toch niets mee
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 okt 2015 13:21 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Olie&Roest
Carnewal heeft m.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
23 okt 2015 13:33 |
|
|
giulia
|
Re: Olie&Roest
|
23 okt 2015 13:47 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Rennsport heeft m ook blijkt, woensdag ff ophalen. Donderdag naar Intrax, 1K2-setje laten monteren. Heeft iemand ervaring met ARC van Intrax? Kan het setje meteen om laten bouwen, maar kost veul...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 okt 2015 14:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 nov 2015 23:42 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Olie&Roest
Ziet er mooi uit. Wat doet een intrax beter /anders dan bijv een bilstein? Leer graag
|
05 nov 2015 23:45 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Olie&Roest
Cazzo, heb je hem ook laten uitwegen?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 nov 2015 23:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Uiteraard ook uitlijnen en uitwegen na montage nieuwe (ex Giulia) shocks. Kon me weer niet inhouden dus meteen ook maar Black Titan en ARC... @ Porsche964; Er zat een B6 setje onder, wat perfect is voor de openbare weg, stevig en toch comfortabel. Rijd met deze auto regelmatig trackdays, dan is B6 te zacht en niet instelbaar. Uiteraard levert Bilstein ook shocks in het hogere segment, maar heb altijd een zwak gehad voor Intrax, vanwege de link naar motoren (WP), Alfa (Henk Thuis heeft op hoog niveau geracet met een 75) en het feit dat het Nederlands is
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 nov 2015 23:53 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Olie&Roest
B6 setje te koop binnenkort?? De factuur zit nog wel in de map dus je kunt precies zien hoe lang en hoeveel er mee is gereden
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
06 nov 2015 8:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
B6-jes houd ik nog even, eerst kijken of de Intrax set goed bevalt. Daarnaast ben ik nogal wslpelturig op Porsche gebied, Ik wil de auto weer terug kunnen bouwen naar zoals ik hem van je gekocht heb (GT3 blijft sluimeren in achterhoofd)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 nov 2015 10:55 |
|
|
giulia
|
Re: Olie&Roest
En ik sta bovenaan de lijst als de B6 te koop komt.
|
06 nov 2015 11:43 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
So, weer terug. Eerste rit met Donald Molenaar op het industrieterrein, man man man wat kun je nu hard door een bocht en wat blijftie mooi stabiel. En dan doodleuk zeggen; "als het mn eigen auto was ging ik zeker 20km harder door die bocht" Geeft wel aan wat het potentieel nu is, veeeeel meer dan ik er voorlopig uit ga halen. Op de terug weg zelf gereden. Auto is wel stugger, maar nog steeds niet onaangenaam. Maandag op Spa eens even goed aan de tand voelen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 nov 2015 17:01 |
|
|