Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Wat n beauties:
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 nov 2015 18:19 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Olie&Roest
hee Cazzo gefeliciteerd met de upgrade! Wil je ook met ons delen wat een en ander nou gekost heeft?
Enne, naar dat verslag van Spa kijken we uit!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
06 nov 2015 18:22 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Olie&Roest
goedzo! is een superfijne set voor op de weg die B6 met eibach veren...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
06 nov 2015 22:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Scheisse!!! Ga net n stukje rijden om te tanken etc, begintie allemaal te stotteren. Loopt wel stationair, start goed, maar toerental loopt maar moeizaam op, soms wel, plft in de uitlaat, houdt in DME???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2015 16:18 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Olie&Roest
Koop dan toch ook niet zo'n overgewaardeerde lufti.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
08 nov 2015 17:27 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Olie&Roest
Yup, dat klinkt verdacht veel op een DME relais.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
08 nov 2015 18:48 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Of de ISV, vacuüm, verdeler, O2 sensor..... Fff uitlezen..
|
08 nov 2015 19:11 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Olie&Roest
kan ook soms aan een groen interieur liggen
|
08 nov 2015 19:19 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Olie&Roest
Loopt dus wel stationair, zal het toch niet de ISV zijn. Denk gewoon het DME relais, Johann heeft er ervaring mee gehad.
|
08 nov 2015 19:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
@ Porschenot:Dat kan t in ieder geval niet zijn (964=zwart) Vanavond ff de DME van de 993 erin pluggen. Is toch dezelfde, heb ik begrepen? Hoop dat het lukt, morgen trackday Spa
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2015 19:30 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Olie&Roest
DME 993 en 964 zijn uitwisselbaar.
|
08 nov 2015 19:39 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Bedankt Zo ff proberen, Trackday gered (waarschijnlijk) Heb weer mazzel dat het vandaag gebeurde ipv morgen ergens onderweg naar Spa...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2015 19:44 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Heb je geen DME kun je een jumper maken om de connectors te verbinden. Hebbik naast een reserve DME, altijd in de P liggen. Lijkt me sterk dat het de DME relais is. Klinkt als verdeler waar riempje naar de gort is. Ik heb een zgn inductie pen die je op de bougies kabels kunt zetten, dan zie je het zo. Of anders ff kap van de onderste verdeler eraf en kijken of je deze met de hand kunt draaien.....dan is ut niet goe.....
|
08 nov 2015 19:50 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Olie&Roest
er zou nog een dme in de deur rechts kunnen liggen....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
08 nov 2015 20:15 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Olie&Roest
Dat is een prima oplossing om te testen of de benzinepomp werkt maar niet om ermee te rijden. Zeker niet met een trackday in het vooruitzicht.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
08 nov 2015 20:25 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Tja, je omzeilt het stuursignaal naar de DME relais, tijdelijk om te testen of om thuis te komen. Veel spannender is het niet. Er staat een constante 12v op de primaire schakelaar. Trackday gevaar begrijp ik Ff niet of je moet bedoelen dat de benzinepomp blijft werken bij een crash. Die blijft het ook doen zolang het stuursignaal wordt gevoed aan de relais.
Je kunt het plastic kapje van de relais afhalen om soldeerpunten te controleren. Indien deze barsten vertonen kan betekeneb dat het blok onregelmatig brandstof krijgt (denderen van de contacten) en dus onregelmatig loopt.
Een kleine 20 jaar elektronika ervaring leert mij dat een relais in de meeste gevallen of het doet of niet, zelden er tussen in.
.....vandaar dat men in moderne auto's transistoren (TOR) gebruikt, veel betrouwbaarder dan een relais.
Laatst bijgewerkt door Kappi2907 op 08 nov 2015 21:49, in totaal 2 keer bewerkt.
|
08 nov 2015 20:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Gevonden, maar 1 pinnetje minder. Ventilator in motorruimte gaat draaien, met contact uit. Maar probleem ook niet opgelost... Morgenochtend naar Lothar, hopen dattie tijd heeft...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2015 21:34 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Olie&Roest
Ik heb ook net als Kappi het gevoel dat het eerder met je ontsteking/verdeler te maken heeft. Het klinkt een beetje als het probleem wat ik destijds had. Heb toen alles preventief vervangen en loopt sindsdien als een zonnetje.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
08 nov 2015 21:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Tsjongejongejonge, wat een dag weer. Kappi en Franz hadden gelijk, was niet de DME. Vanochtend vroeg naar Rennsport gesleept, viel niet mee te rijden. Uitgelezen door Lothar, storing veroorzaakt door de lambdasonde (als ik het goed begrepen heb, stond een beetje te stuiteren omdat ik naar Spa wilde) Gereset en hoppa, liep als een zonnetje Superservice van Lothar als altijd Wel een vage storing, binnenkort een keer terug voor nader onderzoek. Nog even gedacht om de auto op de trailer te zetten, just in case, maar uiteindelijk de gok genomen en gewoon naar Spa gereden. Heerlijke dag gehad Waanzinnig weer voor November, baan lag er prachtig bij, lekker rustig, kortom ideale omstandigheden om de Intrax set te testen. Super stabiel in lange bochten en lekker wendbaar in de korte. Langzaam opgebouwd, maar het vertrouwen kwam vanzelf. Paar keer goed dwars, maar heel eenvoudig te corrigeren Wel weer de bekende remproblemen, gelukkig heb ik nog een setje Big Red waar ik toch nix mee doe
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 nov 2015 22:04 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Olie&Roest
Gaaf, gelukkig viel 't mee en zo te lezen goed vermaakt!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
09 nov 2015 22:12 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
De remmen van de 964 blijven een probleem voor trackdays, zijn duidelijk onderbemeten, met als gevolg hele snelle slijtage van de blokken en wederom kromme schijven.
Kan via Lothar een set Big Red kopen voor de voorkant, en hij heeft ook nog een set 4-zuigerklauwen liggen voor de achterkant, ter vervanging van de standaard 2-zuigerklauwen. Welke blokken zouden jullie gebruiken? Rijd regelmatig trackdays, maar ook (af en toe) op de openbare weg. Zouden standaard blokken dan voldoen, of Pagid (blauw/geel), Ferodo, Hawk......
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2015 14:52 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Wat is er gereset? O2 sensor kun je niet resetten. Je kunt error 25 uitlezen op de Motronic. O2 is naar ik verwacht 'traag' geworden door ouderdom, dan gaat je blok onrustig lopen en moet je dd sensor vervangen. Kun je eenvoudig meten of uitlezen. O2 signaal moet onrustig 'verspringen', op bedrijfstemp zijn (300graden). Je kunt de O2 sensor ook ontkoppelen dan ontstaat er een closed loop en loopt je blok prima, maar minder zuinig. Ik denk dat de volledige motronic is gereset. Dan gaat deze zich opnieuw 'inleren' wat niet meer inhoudt dan dat verschillende gegevens die sensoren afgeven een voorgedefineerde tabel uploaden vanuit de eprom (de welbekende chip). Top dat het is opgelost! Ik zou de O2 vervangen voor de zekerheid. Na 25jaar dienst is het op.
|
14 nov 2015 15:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Denk dat je gelijk hebt, met de Motronic, maar heb heel weinig kaas gegeten van auto-electronica. Ben meer van de mechanische kant, zeg maar, dat snap ik tenminste
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2015 15:26 |
|
|
giulia
|
Re: Olie&Roest
Hawk...heb ik zelf onder de GTA gehad en echt een wereld van verschil zonder gepiep en gesteun.
|
14 nov 2015 22:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Heb ook Hawk in de remmen van de 75 en dat gaat inderdaad prima. Echt veeeeeeeuuuuuuul beter dan de standaard 75 "remmen" Maar Big Reds onder n Porsche, das weer van een andere orde. Ben benieuwd naar ervaringen in Big Reds. Denk zelf dat standaard blokken best voldoen voor trackday-gebruik (niet voor racen)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 nov 2015 1:20 |
|
|