Auteur |
Bericht |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Als leek een schade-porsche herkennen
Is al geregeld --- klik er maar eens op 
|
09 nov 2015 17:24 |
|
 |
Neppert
NeppertNeppert
|
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
09 nov 2015 17:24 |
|
 |
geertsabine
|
Wat moet het toch leuk zijn om moderator te zijn hier 
|
09 nov 2015 17:26 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 nov 2015 18:19 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Hahahahaha, de andere 17 ook aangepakt?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
09 nov 2015 19:00 |
|
 |
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Netjes opgelost meneer is hier even uitgespamt: 
|
09 nov 2015 20:30 |
|
 |
Rescue911
|
Bpm controle op rdw is inderdaad de beste controle. Staat er een laag bedrag, dan is de auto met schade ingevoerd of inderdaad zoals elferhenk zegt met schadedelen ingevoerd en vervolgens de goede delen weer terug opgebouwd. Staat er een normaal restbpm bedrag dan is de auto zonder schade ingevoerd. Ik was vorige week bij een autobedrijf, die verkoper vertelde mij dat hij een golf 6 r had aangeboden gekregen van 2013, bij check rdw zat er 560,- euro bpm op, dus die wist gelijk hoe laat het was. 
|
09 nov 2015 20:48 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Dat bedoel ik.  Maar mocht ie dan idd ingevoerd zijn met " tijdelijke" schade delen, wil je hem dan nog hebben ? De volgende potentiële eigenaar kan nl ook het kenteken googlen...... 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
09 nov 2015 22:02 |
|
 |
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Maar het merendeel van de mensen weet niets af van BPM en lagere BPM bij invoer van een schade auto. De tip om de BPM te vergelijken via de RDW, is velen ook onbekend (was het ook voor mij).
De meeste mensen kijken naar de aankoopprijs en zijn eerder over de streep te trekken als de prijs gunstig is. Kijk maar naar Jet Cars in Rotterdam, de draaien daarop.
|
09 nov 2015 22:18 |
|
 |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Maar dat bpm vergelijken via RDW heeft toch ook weinig zin?
Je zit toch sowieso met de bpm afschrijving bij import, dus hoe ouder de auto is bij import, hoe lager het bpm bedrag. Heeft in dit soort gevallen dus helemaal niks met schade te maken.
Een auto van 2010 in 2011 ingevoerd heeft dus een hoger bpm bedrag dan wanneer hij in 2015 ingevoerd zou worden.....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
09 nov 2015 22:25 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Inderdaad Elferhenkie2 Ook iets om rekening mee te houden, zijn de auto's die een periode volgens de "tegenbewijsregeling" zijn ingevoerd. Deze hebben ook een lager BPM bedrag op het kenteken.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 nov 2015 22:29 |
|
 |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Geweldig als je nu de link aanklikt 
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
09 nov 2015 22:44 |
|
 |
Jaco
|
Beide Henkies  , kunnen jullie dmv een screenshot oid laten zien hoe dat er uit ziet op bv de RDW site? Heb wel van de "tegenbewijsregeling" gehoord maar dacht dat dat alleen schade auto's betrof. 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
09 nov 2015 22:52 |
|
 |
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
En weet je dan zeker dat deze geen schade verleden heeft?
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
09 nov 2015 23:01 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Volgens mij is dit toch best lastig tenzij je duidelijk referentiemateriaal hebt. Als de standaard BPM op een 997 in 2010 (zeg) 15k was dan kan het dus best 14k zijn geweest na tegenbewijs of 13k met schade. Of 16k als er veel toeters en bellen op zaten.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 nov 2015 23:07 |
|
 |
Rijn
|
Inderdaad het blijft lastig, maar schades zijn natuurlijk te herleiden. Technische en motorische schade is net zo net risicovol
|
09 nov 2015 23:48 |
|
 |
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Volgens mij is het wat lastiger. Het gaat om de rest-BPM. Op het nieuwe kenteken van de importauto komt de rest-BPM en die moet je dus vergelijke met de rest-BPM van een vergelijkbare auto met dezelfde leeftijd. (Het oorspronkelijke BPM bedrag op het kenteken van laatstgenoemde auto dus verminderen met de BPM afschrijvingstabel van de belastingdienst) lange link naar de belastingdienstbut correct me if i'm wrong..
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
10 nov 2015 21:55 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Zeker niet. De schade kan gerepareerd zijn voordat de wagen bij de RDW (en belastingdienst) is aangemeld 
|
10 nov 2015 22:23 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Geen correctie, maar aanvulling: ..... waarbij je bovendien rekening moet houden met de tussentijds gewijzigde wijze van BPM-berekening indien van toepassing Met dank aan en credits voor degene die mij hier op heeft gewezen! 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 nov 2015 22:25 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
10 nov 2015 22:34 |
|
 |
Eric
Achter de duinen.
|
Volgens mij zit het zo: als je een schadewagen importeert vermeldt de RDW het werkelijk bij import betaalde bedrag (dus lager). En importeer je een schadevrije wagen dan vermeldt de RDW het bruto BPM bedrag wat het bedrag in NL was ten tijde van de datum 1e toelating. Voor mijn schadevrije  GT3 betaalde ik bij import 1400 BPM, op de site van de RDW staat bij bruto BPM 35131. Op een paar tientjes na hetzelfde bedrag als Master Ken's originele NL GT3. En bij een niet nader te noemen andere GT3 staat op de site van de RDW 835 euro, en die wagen is in 2006 met schade geimporteerd.
_________________________________________ Boxer power.
|
10 nov 2015 22:47 |
|
 |
Rijn
|
Is het mogelijk om de auto met motorschade in te voeren en is er dan ook sprake van een lagere BPM. bedrag ?
|
10 nov 2015 23:37 |
|
 |
Jaco
|
Zo zie ik het ook Eric, of interpreteren  wij de online RDW gegevens te simpel?..... 
|
10 nov 2015 23:38 |
|
 |
Eric
Achter de duinen.
|
Ik denk dat wij de gegevens juist interpreteren. Mede forummers waaronder velen met geimporteerde pareltjes met laag BPM bedrag moeten dit echter nog even verwerken. 
_________________________________________ Boxer power.
|
10 nov 2015 23:44 |
|
 |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
En waarom zou het BPM bedrag op het kenteken lager zijn bij schade dan bij gewoon invoer op afschijfbasis dan? Afschrijving is afschrijving, afschrijving door schade of leeftijd is één pot nat. Waar nog wel erg veel verschil in kan zitten tussen de vermelde bedragen op het kentekenbewijs: en: Er worden jaarlijks weer dingen veranderd bij de overheid en RDW, het zou best eens kunnen dat er bepaalde jaren wel het historische bruto-BPM bedrag bij import op kentekenbewijs is vermeld. Ook dat er foutieve gegevens op kentekenbewijzen vermeld staan verbaast me niks.. Heb al eens een Nissan Patrol GR 2.8 TD gehad die als datum eerste toelating 1978 had, terwijl die pas vanaf 1988 gebouwd zijn. Het originele kentekenbewijs uit 1996 (kan er paar jaar naast zitten)zat er nog bij en daar stond toch echt bouwjaar 1978, Waarschijnlijk hebben een vermelding bij bijzonderheden aangezien voor het bouwjaar. Bij bijzonderheden stond namelijk iets als: Basis : tgv Nisv 1978 of zoiets... Mijn kameraad heeft een origineel Nederlandse Nissan Patrol 2,8 TDI uit 1999 met een datum eerste toelating van volgens mij 1992. Is ook gewoon een fout van de RDW, want die modellen waren er pas in 1998. PS, waarom is dit topic zo breed?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
11 nov 2015 8:50 |
|
|