Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:39



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Zeer begerenswaardig zeg ik.


http://www.autoweek.nl/video/4873/rij-i ... -carrera-s
_________________________________________
De precisie 911


15 nov 2015 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
420 pk en 500 nm :shock: :cheers: 8)


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


15 nov 2015 23:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Klinkt ook top!!


16 nov 2015 0:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Het geluid zal ik over een aantal weken zelf maar eens in het echt gaan beluisteren. Schijnt geweldig te zijn met sportuitlaat.

Nog een pluspunt: bijna net zo duur als de 1e generatie, maar standaard PCM, PASM, Sper-diff, telefoonvoorbereiding en nog een aantal zaken die voorheen opties waren.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 nov 2015 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Mooi vooruitzicht voor over een aantal jaren... :shock:
geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)


16 nov 2015 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ardennen schreef:
geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm 8) :wink:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


17 nov 2015 0:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ik ben eigenlijk wel benieuwd tegen welke problemen men nu weer aanloopt met dit nieuwe blok.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


17 nov 2015 1:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
1700 RPM max koppel :cheers:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


17 nov 2015 5:29
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
arenarood schreef:
Ardennen schreef:
geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm 8) :wink:

:salut: :res:


17 nov 2015 8:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ik heb altijd geleerd dat vermogen niets anders is dan koppel bij een bepaald toerental :?: En dat daarmee vermogen "in principe" belangrijker is dan koppel zolang je maar in de juiste versnelling zit. Voor zware lasten of schakellui rijden wil je dan wellicht liever veel koppel, maar in the end is meer vermogen sneller. En zeker met PDK valt schakellui rijden beetje weg als voordeel. Los van dat ik de combi van schakellui rijden in een sportauto niet zo goed kan volgen :scratch: :mrgreen:
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


17 nov 2015 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Klopt, vermogen zegt ook veel meer dan koppel.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


17 nov 2015 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
arenarood schreef:
Ardennen schreef:
geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm 8) :wink:

Ja, maar das nog een echte :salut: :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2015 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Daar kun je een flinke caravan wel mee van zijn plaats krijgen :mrgreen:
Met de V70 moet ik het met maar 420 Nm doen.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


17 nov 2015 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Als het eruit ziet als een 911, rijdt als een 911 en klinkt als een 911 dan is het dus een 911 :thumleft: :cheers:


17 nov 2015 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ja, maar het blijft wel ordinair downsizen maar wel de volle mep betalen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


17 nov 2015 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Downsizen is waar, de rest niet. Kijk maar eens wat er bij de MK2 nu standaard geleverd wordt en die er bij de MK1 als optie aangevinkt en afgerekend moesten worden.
Voor bijna dezelfde "kale" prijs heb je nu een veel completere uitvoering :cheers: :cheers:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 nov 2015 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
mooiiiiiii kleurtje :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ij___.html


17 nov 2015 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Brulaap schreef:
Downsizen is waar, de rest niet. Kijk maar eens wat er bij de MK2 nu standaard geleverd wordt en die er bij de MK1 als optie aangevinkt en afgerekend moesten worden.
Voor bijna dezelfde "kale" prijs heb je nu een veel completere uitvoering :cheers: :cheers:

Dat komt grotendeels ook door de lagere CO2 toeslag natuurlijk. Maar een 911 behoor je gewoon niet te downsizen, hoe spectaculair de specs ook mogen zijn.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


17 nov 2015 23:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Kleur schitterend en ik verwacht dat dit nog steeds perfect rijdt. Downsizen is ook niet mijn ding maar ach.... zet maar voor de deur...

Alleen dat kenteken.....: S GO 4045......


18 nov 2015 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Qua PK's vind ik dat downsizen wel meevallen en stemmingmakerij alleen maar op 1 aspect vd motor (cilinderinhoud) focussen is kortzichtig. Oude Amerikanen net na wo2 haalden ook maar 120PK uit een 5 liter motor die zijn toch niet per definitie beter? Het is wel de vraag wat de betrouwbaarheid op lange termijn gaat doen. Meer power uit lichter blok, wellicht meer mechanische stress en kortere levenduur. Maar dat weten we pas over 10 jaar.


18 nov 2015 0:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Het totale aanbod aan auto's bezien, is rijden in een "zwaar gedownsize-de" 3.0S Carrera statistisch nog gewoon één van de grootste motoren leverbaar in een personenauto!

0,8 liter minder en turbopower er bij? Meesterzet!

Nog steeds 6 cilinders, nog steeds een (figuurlijk, vooral) vette motorinhoud, nu geblazen in de 'gewone' Carrera's. Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs! - ik zeg ze zijn goed bezig bij Porsche... :thumleft:
_________________________________________
Take the long way home....


18 nov 2015 1:39
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
ErikE schreef:
Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs!

Afbeelding

Koppelkromme als de horizon van flevoland zou beter zijn... :mrgreen:


18 nov 2015 4:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Met deze koppelkromme blijft je max 80 km/u rijden :mrgreen:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


18 nov 2015 7:38
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
ErikE schreef:
Het totale aanbod aan auto's bezien, is rijden in een "zwaar gedownsize-de" 3.0S Carrera statistisch nog gewoon één van de grootste motoren leverbaar in een personenauto!

0,8 liter minder en turbopower er bij? Meesterzet!

Nog steeds 6 cilinders, nog steeds een (figuurlijk, vooral) vette motorinhoud, nu geblazen in de 'gewone' Carrera's. Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs! - ik zeg ze zijn goed bezig bij Porsche... :thumleft:

Kom op zeg, een 911 is geen personenauto.....een 911 is een sportwagen. Een sportwagen die door andere sportmerken zoals Ferrari en Lamborghini jarenlang als referentie gebruikt werd. En dan ga je van een heerlijke atmosferische 3.6 terug naar een geblazen drie-liter. Zo'n blok wat je doorgaans ook in premium-leasehokken vindt. En natuurlijk zijn de specs indrukwekkend maar de charme en emotie van ooit zo'n lekkere 911 raken ze wel kwijt. Ik heb ook het idee dat ze niet goed weten wat ze aanmoeten met zo'n 911. Dat ding is inmiddels zo uitontwikkeld dat ze het liefste het model zouden willen vervangen voor een compleet nieuw model. Maar ze zullen wel moeten want een assortiment zonder 911 is slecht voor het imago van het merk dus knijpen ze dat ding helemaal uit. Want ook die Panamera-bezitter kan nu nog steeds zeggen dat hij voor dat geld ook een 911 had kunnen kopen maar vanwege praktische en/of morele redenen dat niet gedaan heeft. Het argument wat je vaker hoort bij bezitters van zon auto. En dat is een slim stukje marketing.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 nov 2015 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Franz schreef:
Een sportwagen die door andere sportmerken zoals Ferrari en Lamborghini jarenlang als referentie gebruikt werd.


:lol:
Ferrari dat Porsche als referentie gebruikt, serieus???
Dat zou hetzelfde zijn als dat BMW Dacia als referentie gebruikt.
Lijkt me niet.
Voor de rest wel eens. De 911 is alleen nog maar een mythe bij de marketeers van Porsche.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 nov 2015 13:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.