Auteur |
Bericht |
geertsabine
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Bij ons interesseert het ze overigens helemaal niets: als je je targets maar haalt. Diegenen die niet met die vrijheid om kunnen gaan, vallen vanzelf door de mand...
|
15 nov 2015 14:49 |
|
|
Rescue911
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Dan heb je een slechte salesmanager. Als ik zou weten dat je elke dag om 16.00 uur thuis zit dan stel ik je target bij want dan weet ik dat je nog een uur per dag de tijd hebt om de nieuwe verhoogde target te halen. En niet zeuren!
|
15 nov 2015 14:54 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Daar komen ze ook niet meer mee weg, belastingdienst zelf scant alleen uitgaande kentekens, die bestanden vergelijken ze met de foto's van de Douane/Marchaussee die het inkomende verkeer scannen. Leg jij maar eens uit dat je 2 of 3 weken bij je klant op bezoek was.. Heb zelf een rittenregistratiesysteem met GPS locator in de bedrijfsauto zitten. Ideaal, hoef nergens meer aan te denken En zoals al wordt aangegeven maakt het mij en m'n werkgever niks uit, als ik m'n omzet maar binnen haal op jaarbasis. Werkt ook nog eens de andere kant op, als een klant aangeeft dat er te veel uren gefactureerd zijn sturen we wel eens een uitdraai van het systeem door met hoeveel uur ik daadwerkelijk aan het werk geweest ben bij ze. In bijna alle gevallen wordt dan de factuur heel snel voldaan Maar weer on topic, is het klooien van kilometer standen nu al eens (wettelijk) strafbaar gemaakt ?. Ben al een tijdje uit de autohandel maar daar was in het verleden wel sprake van dat ze hier iets mee gingen doen!!??
|
15 nov 2015 14:58 |
|
|
Rescue911
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Het wordt wel al steeds moeilijker. Vroegah had je alleen de jaarlijkse registratie met de APK. Nu is dat al elke keer wanneer een auto wordt overgeschreven dus wordt een auto 4 keer overgeschreven in een jaar dan 4 km registraties.
Plus ook nieuw is, is dat bij elke werkplaats bezoek met een factuur hoger dan (ik dacht) 300,- euro ook verplicht de km stand geregistreerd moet worden. (Door de werkplaatsreceptie)
|
15 nov 2015 15:06 |
|
|
gekookt1983
Administratief medewerkerMeppel
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Enige aanmerking hierop is dat wanneer een auto particulier overgeschreven wordt, dat wil zeggen bij een porstkantoor van particulier naar particulier er geen registratie van de km stand is.
_________________________________________ Een uur in de file duurt langer dan 2 uur autorijden
|
16 nov 2015 9:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
NAP of geen NAP .... er zijn ook andere Porsche's met een Km-teller die van slag is: 964 Jubilee # 418 stond in 2012 blijkbaar te koop met 240Dkm op de teller ... én nu met een km-stand die de vraagprijs moet rechtvaardigen Mocht iemand hier een Porsche aanbieden, waarvan (b)lijkt dat de Km-stand niet juist is, dan lijkt het mij wel zo aardig om éérst via PB of E-mail contact op te nemen met de verkoper
|
16 nov 2015 10:47 |
|
|
geertsabine
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Inderdaad het beste om via PB contact op te nemen met de verkoper voordat er een soort van heksenjacht ontstaat...
|
16 nov 2015 11:20 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Dat is inderdaad niet gebeurd. Ik wil nog wel even mijn kant van het verhaal toelichten.
Want na de eerste schok met de kilometers op mijn 993 op onderzoek uit gegaan. Helaas heb ik een 993 gekocht waar de kilometerstand niet van klopt.
Zoals inmiddels duidelijk is, is de 993 in 2014 op een veiling in Japan verkocht met 104.500 km. Vanuit Japan is deze auto naar Engeland gegaan om daar op kenteken te komen. Heb inmiddels een advertentie uit Engeland weten te bemachtigen waarin de kilometerstand wordt genoemd: 66.000 miles. Dit was in februari 2015. In Engeland is de auto doorgeschoven naar een ander bedrijf. Ergens bij deze bedrijven is besloten om de kilometerteller er weer in te zetten, echter nu de miles in kilometers. Tja, en toen kwam ik om de hoek kijken.
66.000 km op een 993 is al mooi, en bij het zien van de auto kwam de kilometerstand overeen zoals de auto er ook bijstond. Interieur om door een ringetje te halen, lak die er goed uitziet en een motorblok die er top uitziet.
Gelukkig heb ik, mede door de berichten die hier in het verleden op het forum zijn geschreven, een aankoopkeuring laten uitvoeren en ook navraag heb gedaan naar het boekje en de staat van de auto. Met andere woorden: komt dit overeen? Dit was gelukkig het geval. Er waren weliswaar een aantal zaken die opgelost moesten worden (airco, kabelboom motorruimte en wat kleine dingen), maar niets wat een verkoop in de weg stond.
De knoop doorgehakt en auto gekocht. De rit naar Nederland was 1 groot feest en via Frankrijk en België naar huis gereden. Afspraak gemaakt bij de RDW (kenteken) en bij Porsche Centrum (beurt). Bij PC kwamen dezelfde dingen naar voren die ook in Engeland al aangegeven waren. Geeft toch een goed gevoel!
Maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan en toch voorzichtig kijken naar een 2s. En dan moet deze wijken.
In beginsel niets aan de hand. Heb ook geen geheimen over de auto dus alle gegevens geplaatst. Tja, en dan komt een bericht van Elferhenkie toch wel rauw op het dak.
De boosheid maakt al vrij snel plaats voor de wens om dit recht te zetten.
Op basis van de kilometerstand in Japan en de eerste advertentie in Engeland is nu gelukkig duidelijk wat de auto wel gelopen heeft. De werkelijke kilometerstand moet op dit ogenblik 107.216 km zijn. Op dit ogenblik proberen we contact te zoeken met Porsche Centrum Tokio en met de veilingman (Jean-Luc) voor meer info.
Zitten er dan ook positieve kanten aan dit verhaal? Voor mij wel. Want de 993 heeft met 98.000 km een revisie gehad en heeft nu 107.216 km gereden. Kleine 10.000 km na revisie dus. En deze kilometerstand is nog steeds een erg lage kilometerstand. Ik ben ook blij dat Elferhenkie de waarheid boven tafel heeft gekregen. Want het laatste wat ik wil is als een fraudeur weg gezet te worden. Helaas ben ook ik slachtoffer van mensen die het nodig vinden om de kilometerstand van een prachtige 993 te verlagen.
De volgende stap voor mij is om met deze 993 naar een erkend bedrijf te gaan waar de teller weer de juiste stand krijgt toegewezen. En ja, de auto ga ik wel verkopen. Met een hoger kilometerstand dan ik in eerste instantie dacht, dat wel. Maar nog steeds een mooie kilometerstand.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
17 nov 2015 11:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Topreactie en de enige juiste manier om dit af te handelen 107K is nog steeds heel weinig.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 nov 2015 11:36 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
+1 Top ! Sluitende km's, nog steeds hartstikke laag, volledig verklaarbaar! Succes met de verkoop, moet nu nog makkelijker worden, alles klopt
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
17 nov 2015 12:12 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
+993
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
17 nov 2015 12:25 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Op zich inderdaad nog steeds een lage KM stand. Wil nog wel even kwijt dat de volgende redenatie niet geheel klopt: Op de foto's van de veilingsite in Japan zit er duidelijk een KM teller in (vergelijk hem met een mijlenteller en je ziet duidelijk verschil) tevens zie je een foto van een stuk papier wat in het Japans geschreven is waar een KM stand op ingevuld is van 104.130 met daarachter duidelijk een cirkel om KM getrokken. Wat dus aangeeft dat er in Japan geen mijlenteller in heeft gezeten (was immers ook Italiaanse wagen). Dat ze in Engeland met 66.000 miles adverteren is op zich wel logisch, wanneer ze immers met 104.130 adverteren denken de Engelsen al gauw dat het miles zijn (167.500 KM)
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
17 nov 2015 13:04 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Wat ik ermee wil aangeven is dat de wijziging in de kilometerstand in Engeland is gebeurd en niet in Japan. Iets wat jij inderdaad ook zegt
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
17 nov 2015 13:17 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
+1 Succes met de verdere "afwikkeling" en verkoop.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
17 nov 2015 13:24 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Je geeft aandat bij de aankoopkeuring het boekje en de auto overeenkomen. Dat lijkt gek met wat je later aangeeft dat bij 98.000 een revisie heeft gehad. Dat bleek kennelijk niet uit de documenten die bij de auto zaten?
Heb je later nog aanvullende stukken uit japan gehad?
Ps niet om af te kraken maar om te helpen het verhaal kloppend te krijgen.
Als in in de markt was zou ik zeker interesse hebben, mooie wagen, mooie kleurstelling.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
17 nov 2015 20:57 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Ik gaf aan dat de kilometerstand overeenkomt met de staat van van de auto. Mij was niet bekend dat het motorblok gereviseerd zou zijn.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
17 nov 2015 21:07 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Ik denk dat de fiscalist deze link http://www.aja911jlc.com/?p=7840 heeft gemist waarin gesproken wordt over de revisie. Als je dit niet weet klinkt jou reactie raar, want hoe weet je nu dat hij gereviseerd is..
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 17 nov 2015 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 nov 2015 21:13 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Ah, oke. Dan lijkt mijn bericht inderdaad bijzonder. Thnx voor de aanvulling.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
17 nov 2015 21:16 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Mogen wij weten waar in UK je de auto hebt gekocht (als waarschuwing) en of je die nog aansprakelijk stelt??
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
17 nov 2015 21:22 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Laat ik mij nu nog niet overuit. Hoop dat jullie dat begrijpen...
Maar dat we hem erop aanspreken dat zal zeker gebeuren. Probleem wat kan optreden is dat hij dan aangeeft: breng de auto maar terug, krijg je de aanschafwaarde terug.
Maar ondertussen ben ik al vele duizenden euro's verder, dan ben ik nog verder van huis...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
17 nov 2015 21:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
en 993's zijn de laatste tijd nou niet echt in waarde gedaald... Succes met de verkoop.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2015 22:06 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Ik raad je aan even het consumentenrecht van de uk te bekijken. Volgens mij wordt je daar aardig goed beschermd als consument. Small claims court schijnt wel een interessante optie te zijn.
Ik weet uit ervaring dat je in andere EU landen de keuze hebt om 1) te ontbinden, en schadevergoeding te eisen 2) aanpassing van de koopsom te eisen 3) reparatie van het defect.
Optie drie is niets voor je. Optie 1 is een heel mooie stok achter de deur om optie twee uit te onderhandelen
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
17 nov 2015 23:32 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Methodes van Terugdraaien en / of er andere tellers inzetten zijn zo oud als de introductie van de km teller.
Voor een luchtgekoelde 911 hoef je dit niet te doen. Gewoon de kabel uit de tellerklok en geen haan die er naar kraait, 18 seconden werk. Zelfs de board computer (indien aanwezig) blijft gewoon de snelheid aangeven anders wel de Tomtom. Lekker de 911 als dd gebruiken, mee op vakantie naar zuid Frankrijk gaan en toch maar 3k per jaar rijden. Is geen 'rocket sience' en wel zo goed voor de rest waarde en verzekeringspremie.
Die van mij heeft net geen 160k gelopen, geen idee of het waar is, ik hoop van wel.
|
18 nov 2015 0:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Maar het gebeurt wel ... hierboven haalde ik nummer de 964 Jubliee #418 al aan. Inmiddels staat ook #218 te koop met slechts 87.245 op de klok. In 2006 kwam deze helaas al voorbij met 183.000 km op de klok en in 2015 zelfs met 219.000 km Ook bij een watergekoelde Porsche kan je de stekker er uit trekken ... of de klok wisselen ... het is allemaal geen rocket-science .. en blijkbaar dé ideale manier om veel kilometers te rijden op een goedkope(re) verzekering Enig voordeel van de waterkoelers is dat je de draaiuren van de motor uit kunt (laten) lezen ....Het grapje van een dubbele teller, losgekoppelde teller - of een schakelaartje ben ik jaren geleden al tegen gekomen met het inbouwen van diverse Beckers .... én ik denk niet dat dat opeens veranderd is
|
18 nov 2015 17:03 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: Porsche met NAP in de war melden op forum, of juist niet
Porsche wereld is zo klein, en vooral de wat speciale modellen worden in de gaten gehouden. Ik snap de redenatie van het terug draaien niet? Waarom een smet op je p leggen als de auto met een hoge km gewoon goed is. Ik kan mij indenken dat ts nog verhaal gaat halen bij verkoper net als zoieder zou doen als hij de fraude hiervan kan achter halen.
_________________________________________ Nie janken.
|
18 nov 2015 19:21 |
|
|