Auteur |
Bericht |
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ik weet het niet hoor. In ieder autoblad en tv programma wordt altijd de 911 als groot referentiepunt gebruikt als enige "praktische dagelijks bruikbare sportwagen" als een ander merk weer met de zoveelste 911 killer komt. Het aantal 911 killers de afgelopen jaren is niet meer te tellen. Andere merken zullen zeker op punten beter zijn maar als totaal package is de 911 - ook de nieuwe - nog steeds ijzersterk. Ik zie mijzelf niet dagelijks de ferrari gebruiken de 911 doe ik dus wel. P.S. ik pretendeer niet objectief te zijn.
Laatst bijgewerkt door Driver4S op 18 nov 2015 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 nov 2015 13:26 |
|
|
MarkGT3
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
wat is er mis met de Mazda manier ?.. Halen betere verbuiks en emissie-eisen dan voorheen en doen aan Upsizen. Motoren met hogere compressies .... Technici kom er maar in...
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
18 nov 2015 13:43 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ferrari is gewoon een segment hoger dan Porsche. Farrari heeft nog nooit geclaimd een Porsche-killer te bouwen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2015 15:04 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
De 918 doet toch aardig mee in het McLaren / Ferrari segment of vergis ik mij?
|
18 nov 2015 16:27 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Liever een 918 dan een Ferrari, maar goed, wie ben ik.
|
18 nov 2015 16:31 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Sinds dat Porsche serieus zijn gaan testen op de Nordschleiffe zijn meerdere merken dit gaan doen om zo de rondetijden te kunnen vergelijken. Dus wel degelijk referentiemateriaal.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2015 17:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Zijn er Ferrari's die het einde van de Nordschleife halen?
|
18 nov 2015 17:34 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Italian trash
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
18 nov 2015 17:40 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Vandaar ook de opmerking van Cazzo
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2015 17:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
We hadden het over een 911 tov Ferrari. De goedkoopste Ferrari is iets van 220K...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2015 17:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Zijn er waterkokers die niet gevoelige IMS Lager? Feit is dat Ferrari een enorme kwaliteitsslag gemaakt heeft, en Porsche ook, maar dan de andere kant op...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2015 17:57 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Aangezien de auto turbos heeft en ook intercoolers vraag ik me af of de gasrepons beter/gelijk is aan de echte turbo modellen. De luchtgaten aan de zijkant in de mijne zijn voor de intercoolers (en gaat er dan achter weer uit via de gaten onderin de achterbumpers).
bij de nieuwe gaat de verbrandingslucht én de intercooler lucht volgens mij erin via het rooster bovenop. Dan zou dus het inlaat traject een stuk korter zijn....en dat is beter voor de respons.
Ieman die een doorsnede heeft gezien?
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
18 nov 2015 18:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
ferrari is meer een jongensdroom dan Porsche. Porsche is minder bijzonder. Wel gaaf uiteraard. 911-killers bouwen al die rijstmobielen, hot hatches etc. Supersportwagens zijn geen 911 killers. Andere league....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 nov 2015 18:52 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Daar hebben ze bij Porsche de 911 Turbo of GT2 voor.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2015 19:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Waanzinnige auto's. Maar imho geen supersportwagens als een Koenigsegg of McLaren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 nov 2015 19:57 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Klopt. Maar ik was in de veronderstelling dat je de Ferrari's en Gallardo's bedoelde met supersportwagens. Koenigsegg en Veyrons en zo vind ik meer exoten. De kans op het winnen van de Staatsloterij is groter dan dat je op één dag een Veyron en Koenigsegg spot
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2015 20:12 |
|
|
giulia
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Gelukkig maar...de aanblik van 2 van die hokken op een dag.....misselijkmakend.
|
18 nov 2015 20:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Veyron, lillik hok, inderdaad. Maar n Koenigsegg, dat vind ik dan weer wel een geslaagd design.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2015 22:11 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Terug naar de nieuwe 911. Ik blijf hem ook qua vormgeving mooier vinden dan de 1e generatie 991. Je kan er de klok op gelijk zetten dat de 2e generatie van een model: 996, 997, 991 een stuk mooier beter en later tweedehands gewilder is dan de 1e generatie van een serie. Ben benieuwd naar de 2e generatie 991 GT3 of 991 GT3 RS.
|
18 nov 2015 22:14 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
De tijd gaat gewoon door en ik kan er niets aan doen maar vind de 991 MKII er mooi en de technische vooruitgang spreekt mij wel aan. In de rijtesten zie ik dat het nog steeds leuk is om tot zo'n 7000rpm door te trekken. Doe mij er maar eentje! (Over een jaar of wat, Carrera S met sportuitlaat)
_________________________________________ De precisie 911
|
18 nov 2015 22:38 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
In ieder geval heb ik gezien dat in Weissach enkele Ferrari's staan als referentie materiaal en ik begrijp dat dat andersom ook zo is (onderling geruild).
|
18 nov 2015 23:11 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
991.2 is nog niet uit of de volgende generatie wordt al klaargestoomd. http://www.autoweek.nl/nieuws/35128/por ... eratie-911
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
20 nov 2015 21:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ik vind het zelfs een prachtige auto om te zien. Misschien wel de mooiste sinds de 964.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 nov 2015 21:38 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Gisteren de uitnodiging voor de introductie ontvangen van PCL. Kijk er nu al naar uit.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
25 nov 2015 10:31 |
|
|