Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 3:20

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Welk type 911 dagelijks zakelijk gaan rijden? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Welk type 911 dagelijks zakelijk gaan rijden?
heb vandaag de 1983 benz gebruikt om heen en weer naar A'dam te toeren. Terug in een heeeeeeeele lange file in de regen. Dan merk je toch dat het een oude auto is. Raam een stukkie open anders beslaat hij, bij optrekken slipt de kont weg, paar keer hard remmen - bijna noodstop. Ik ben erg blij met mijn Benz, maar als daily vond en vind ik hem echt te oud. Zou in jouw geval dus ook naar een 996 of Boxster kijken.

19 nov 2015 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
steef schreef:
Maar een C2 met handbak uiteraard nog geschikter…. :mrgreen:

geef mij maar een tiptronic rijdt heerlijk :popcorn:

19 nov 2015 21:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Zal hier vloeken zijn.maar rijd dagelijks een e46 m3. Is dat geen optie? Kan je daarnaast een luchtkoker nemen voor de weekenden.

Laatst bijgewerkt door Justin op 19 nov 2015 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

19 nov 2015 21:55
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ik rijd de 996 niet zakelijk maar wel dagelijks ... Zeker een fijne ervaring.

19 nov 2015 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Tilt! schreef:
Ik zou eens een testrit gaan doen met zo'n SC Targa op een druilerige dag met een buitentemperatuur van een graad of 5...

+1 en laat ons ook weten wanneer de ruiten ontwasemd waren en wat de Politie daarvan vond (240 euro.. :bang:)

19 nov 2015 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bij nader inzien; gewoon doen! Het is toch je droom?! Gewoon :ass: en koop een SC of 3.2 en rij er een tijdje in.
Want iedereen op dit forum die jou ziet rijden in +5 graden met regen denkt twee dingen:
1. :res: BIKKEL!
2. morgen :drive: ? Nee, mag niet van TOTMBO :bang:

Dat na een tijdje de ratio overwint en de lufti op stal beland in de winter...so be it. Maar tot die tijd, jouw smile en de gedachtes van hierboven maken het een onbetaalbare herinnering! En beslagen ruiten? Collateral damage.

BTW: Targa = UBER :res: !

19 nov 2015 23:00
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Tuurlijk de lufti's zijn cool. Maar voor dagelijks toch maar een 996, rijdt net zo comfortabel als een Audi.

19 nov 2015 23:21
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Auw Retep, ik hoor Cazzo al aankomen met een hamer - zwaarder kaliber - voor metaalbewerking :wink:

20 nov 2015 0:15
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Retep schreef:
Tuurlijk de lufti's zijn cool. Maar voor dagelijks toch maar een 996, rijdt net zo comfortabel als een Audi.

Ooit in een 996 gestuurd? Kweenie hoor, heb helaas ook in wat audi's moeten rijden. Maar als het om comfort gaat, blijft de 996 toch flink achter op willekeurig welke audi...

Zit wel eens in mijn auto, wetende wat dat ding nieuw heeft gekost en denk dan: dat mensen toch zoveel geld over hadden voor een nieuwe 911. Nog best een oncomfortabel ding....

Rob69 schreef:
Dat na een tijdje de ratio overwint en de lufti op stal beland in de winter...so be it. Maar tot die tijd, jouw smile en de gedachtes van hierboven maken het een onbetaalbare herinnering!

Niks ratio. Verkocht mijn 3.2 en 'never looked back'. Mijn ratio vond het een top sportwagen, ook in de winter, maar mijn hart vond het eigenlijk een saaie bak. Daarna een Elise 111r als dd. Wat een feest! Toen dus de 996 c2. Gelukkig heeft Porsche in deze auto wel een berg emotie weten te creeren. De Lotus mis ik nog altijd, maar de 996 is een briljant rij-ijzer. Nog steeds niet op uitgekeken! :drive: :drive: :drive:

20 nov 2015 1:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Rob69 schreef:
+1 en laat ons ook weten wanneer de ruiten ontwasemd waren en wat de Politie daarvan vond (240 euro.. :bang:)

Komt me heel bekend voor! :mrgreen:
Ik heb jaren lang een Triumph Herald cabrio als DD in Nederland gehad.
Geweldig in de zomer, afzien in de winter, maar man, wat heb ik een plezier in die auto gehad.
Ging er ook met vrouw en drie (kleine) kinderen mee op vakantie naar Spanje. Onbetaalbaar!

20 nov 2015 2:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Gewoon je hart volgen. 15000 km is goed te doen, en daarbij neem je het afzien voor lief. Ook een 996 heeft zijn minpunten tov een normale daily. Bv: vaak tanken, lage in en uitstap. Lange stukken rijden is toch vermoeiender in een sportwagen dan in een gezinswagen. 1e keer 200 km achter elkaar in de P was ik "kapot". Al die info via stuurwiel en billen! Nu ban ik er aan gewend en rij zonder probleem naar Z-Frankrijk ;) Aangezien het een oudere auto is wel een goede relatie met de garage aangaan en een goed alternatief vervoersmiddel hebben. C2/C4 handgeschakeld of automaat. Allemaal persoonlijk. In NL is C2 niet echt nodig (tenzij je in de winter/bij glad weer op de verkeerde banden rijdt). Of woon je in Zuid- Limburg? Automaat filtert een stukje rijbeleving er uit, maar maakt het rijden weer wat makkelijker. Enfin onze 996 cabrio is geschikt voor dagelijks gebruik, als het moet. Mijn eisen voor het rijden in de winter waren ABS, ESP en airco voor de snelle ontwaseming. Winterbanden er onder en gaan. Geen idee of je zelf handig bent en hoe belangrijk betrouwbaarheid is. Zelfs een top onderhouden joungtimer kan je laten staan. Ook een moderne wagen. Succes en veel plezier met je zoektocht.

20 nov 2015 10:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
horn schreef:
heb vandaag de 1983 benz gebruikt om heen en weer naar A'dam te toeren. Terug in een heeeeeeeele lange file in de regen. Dan merk je toch dat het een oude auto is. Raam een stukkie open anders beslaat hij, bij optrekken slipt de kont weg, paar keer hard remmen - bijna noodstop. Ik ben erg blij met mijn Benz, maar als daily vond en vind ik hem echt te oud. Zou in jouw geval dus ook naar een 996 of Boxster kijken.

Watje...ik rij 60.000 km per jaar met zo'n Benz, wel een waarvan de airco het doet, dus geen beslaagde ramen, en ABS, en dat doorslippen....gewoon een paar kwaliteitsbanden met een hoop grip eronder scheelt enorm. Ideale rieswagen , ook bij lange stukken 220+ km/h veilig en stabiel.

20 nov 2015 11:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
sunnyfunny schreef:
... Lange stukken rijden is toch vermoeiender in een sportwagen dan in een gezinswagen. 1e keer 200 km achter elkaar in de P was ik "kapot". ...

:roll: :scratch: :shock:

20 nov 2015 12:04
Profiel
Moderator
PF #57
felix bahama 912 schreef:
horn schreef:

Watje...ik rij 60.000 km per jaar met zo'n Benz, wel een waarvan de airco het doet, dus geen beslaagde ramen, en ABS, en dat doorslippen....gewoon een paar kwaliteitsbanden met een hoop grip eronder scheelt enorm. Ideale rieswagen , ook bij lange stukken 220+ km/h veilig en stabiel.

helemaal eens. maar ik rij nog geen 5K per jaar in dat ding, moest gisteren voor de apk. slicks vervangen voor nieuwe banden. slippen zal nu wel minder zijn. ideale reiswagen, zit als op een vliegend tapijt. maar als ik er 40K per jaar mee zou rijden zou ik hem beter onderhouden en een frissere kopen. kan prima want het is rijden als een vorst

20 nov 2015 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Maar de Benz wint het toch niet van de Jag......mbt rijden als een vorst :wink:

20 nov 2015 13:48
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
sunnyfunny schreef:
Lange stukken rijden is toch vermoeiender in een sportwagen dan in een gezinswagen. 1e keer 200 km achter elkaar in de P was ik "kapot".

:shock: :shock: ??

Ik rij regelmatig na werktijd in mijn 981S (rij hem ook zakelijk) nog naar het Zuiden van Frankrijk; 1050km en stap (redelijk) fris uit (sportstand met sportuitlaat aan).
In de DD (Mini Cooper 2015=geen gezinauto) rij ik ook wel eens het zelfde traject en kom vermoeider aan (minder motorgeluid, maar veel stugger dan de P).

20 nov 2015 14:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Henk965 schreef:
Maar de Benz wint het toch niet van de Jag......mbt rijden als een vorst :wink:

Kijk, mijnheer heeft er verstand van! :thumleft:
Er rijdt niets fijners dan een Jaguar XJ Super V8. :ba:

20 nov 2015 15:53
Profiel
M140i
Brulaap schreef:
sunnyfunny schreef:
Lange stukken rijden is toch vermoeiender in een sportwagen dan in een gezinswagen. 1e keer 200 km achter elkaar in de P was ik "kapot".

:shock: :shock: ??

Ik rij regelmatig na werktijd in mijn 981S (rij hem ook zakelijk) nog naar het Zuiden van Frankrijk; 1050km en stap (redelijk) fris uit (sportstand met sportuitlaat aan).

Ik snap het ook niet. Ik reed 1.000 km aan één stuk, en stapte zo fris als een hoentje weer uit de Porsche... :drive: :ba:

20 nov 2015 18:55
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
erwin996 schreef:
Ik snap het ook niet. Ik reed 1.000 km aan één stuk, en stapte zo fris als een hoentje weer uit de Porsche... :drive: :ba:

:res:
Wat is je verbruik dan :shock: ?
Ik moet na 700km toch wel aan tanken gaan denken (kruissnelheid 140-150km/h). Tevens heb ik meestal al een flinke werkdag achter de rug. :mrgreen:

20 nov 2015 20:47
Profiel
Moderator
PF #57
pfff, 1000 km rijden na een werkdag. dapper. moet er niet aan denken.

20 nov 2015 21:00
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Als je er op ingesteld bent is het geen probleem. Cola en borrelnoten binnen handbereik, lekker muziekje, meestal geen/weinig files, in de zomer met kap open, goed humeur en :drive: met die banaan. Misschien volgend jaar in een 991MK2....?

20 nov 2015 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook maar eens mijn 2 cent, heb mijn 996C4 MkII nu bijna 3 jaar, en 35,000km mee gereden. Daarvoor eigenlijk altijd SAAB, met nog een (niet geweldige) uitstap naar een nieuwe 330i een paar jaar geleden (niet fijn in RTD, je wordt overal aangehouden)
Ik vind het net (de 996) een "warme jas" af en toe, zo makkelijk rijdt het. Comfort is natuurlijk in lijn met de verwachting van een sportwagen, vrij stug dus, maar niet klapperend of rammelend, het voelt gewoon solide aan. Minpunt vind ik wel afrolgeluid van de banden (Michelin) zodat het vrij sterk afhangt van de asfaltsoort hoe hard je de radio moet zetten. Ik rij doorgaans rustig (veel rustiger dan met mijn eerdere auto's, misschien omdat het nu niet zo "hoeft" iedereen weet wel dattie hard kan..) en dan loopt hij rond de 1 : 10. Ook in de winter prima kachel, airco, al dat soort dingen laat niets te wensen over. Met de "allrad" heb je op slecht en glad wegdek de zaak nog behoorlijk in de hand ook.

Over luftie's durf ik niets te zeggen, dat is hier vloeken in de kerk, de keren dat erin heb (mee) gereden heb ik als wat lawaaiig ervaren in verhouding tot de waterkoker. Ik heb wel een Cargraphic uitlaatset laten monteren met 2-pijp eindstukken (dus 4 in totaal, eigenlijk raar op een 6 cilinder maar goed) dat geeft wel een veel mooier geluid dan de standaard uitlaat, en toch geen lawaai binnen.

Bottom line: wanneer je een sportwagen wilt rijden zonder te moeten "afzien" denk ik dat een 996/997 een heel goede keus is.. Hij staat overigens gewoon buiten, al jaren, ziet er uit als nieuw en heeft geen spoor van roest. Wel de vereiste modificaties gedaan (IMS lager, Resto koeling).

Ik heb van mijn aankoop destijds geen dag spijt gehad, hoogstens dat ik zo lang heb gewacht er een te kopen :-)

20 nov 2015 22:45
Profiel
Moderator
PF #57
goed verhaal. :thumleft:

20 nov 2015 23:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Lange afstanden in de Boxster zijn goed mogelijk maar toch wel veel vermoeiender dan in de BMW 3'er. Vooral het afrol geluid van de banden gaat op de lange duur storen. Het stuurgedrag is echter heel ontspannend, rotsvast en heel zeker.

21 nov 2015 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '90
Ik rij nu ruim 8 jaar met ongelofelijk veel plezier zo'n 2.500km per jaar voor de fun. Ik zou er niet aan moeten denken om er dagelijks in te rijden. Zou mij zelfs gaan tegenstaan al die ongemakken in het verkeer zonder de compensatie van gegarandeerd mooi weer en ruimte om gas te geven. Daar komen dan nog de hoge onderhoudskosten bij in geval van intensiever gebruik. Een 964 is een geweldige auto als je zelf kan bepalen wanneer je de bolide gebruikt (vind ik).
996 is onbekend terrein voor mij, maar kan mij heel goed voorstellen dat het een prima optie is.

21 nov 2015 16:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende