Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:20

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Spoorverbreders 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Spoorverbreders
brian951 die in » AANBOD / GEVRAAGD » Onderdelen / Interieur Gevraagd schreef:
Spoorwegverbreders voor op de 997, maar volgens mij zijn de wielmaten van zowel de 911 als de 944 gelijk?

Ga je met de NS concurreren ? :wink:

22 nov 2015 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Spporwegverbreders
Voor Spaans spoor, ietsje breder

:mrgreen:

22 nov 2015 23:53
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
brian951 schreef:
Voor op de 997, maar volgens mij zijn de wielmaten van zowel de 911 als de 944 gelijk?

Er si veel mogelijk, maar het hangt af van de velgen die eronder zitten of gaan. Zover mij bekend is het officieel zelfs verboden om spoorverbreders op je auto te monteren!

22 nov 2015 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
In NL wordt er in depraktijk niet op gelet bij apk, maar ik weet in duitsland ligt eea preciezer

23 nov 2015 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Wil aan de achteras de wielen een tikkie verder naar buiten zodat ze net wat mooier in de wielkast liggen.

23 nov 2015 0:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
ver boven de 200 schreef:
... Zover mij bekend is het officieel zelfs verboden om spoorverbreders op je auto te monteren!

porsche levert officieel spacers op bepaalde auto's en dat staat zo in de homologatiedocumenten. dus die COC-formulieren nagaan om te weten wat mag voor jouw auto.

brian951 schreef:
Voor op de 997, maar volgens mij zijn de wielmaten van zowel de 911 als de 944 gelijk?

sommige velgen zijn idd uitwisselbaar, de bandenmaten zijn sowieso verschillend

23 nov 2015 9:16
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Volgens mij werd dit veel gedaan op de SC en Carrera 3.2, je kon ze in diverse maten kopen en heb er nog ergens een paar liggen die op mijn SC zaten.
Kocht later zg turbo velgen en die vulde alles mooi op, maar moest aan de voorzijde de randjes in de schermen plat slaan :salut:
Je ziet ze ook wel op de 993 zitten, net ff breder.

23 nov 2015 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
lagunamak schreef:
In NL wordt er in depraktijk niet op gelet bij apk, maar ik weet in duitsland ligt eea preciezer

Let op, ook hier in NL kun je (als het te breed is) pech hebben.
Weet het niet meer uit mijn hoofd maar heeft te maken met het uitsteken buiten de spatborden en de verbreding in vehouding met de breedte van je as zoals die op je kenteken staat.

23 nov 2015 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Hengelo
Zoals gezegd...wil de wielen iets beter IN de wielkast uit laten komen...ga m niet versjonnieën

23 nov 2015 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Hier kan je even kijken:
http://www.carnewal.com/Wheels

Het wordt vrij veel gedaan bij de 997. Belangrijk dat je ook langere wielbouten erbij koopt. Ik begrijp dat je achter makkelijk 15 mm kan verbreden en voor circa 10 mm. Ik wil de 356 look aanpassen door velgen van een brede 997 (4/4S) te monteren. Als je in google zoekt op "widebody wheels narrow body" dan kan je zien hoe het staat. Is namelijk hetzelfde als 15 mm spoorverbreders achter. De velgen voor zijn gelijk dus die moeten dan nog wel verbreders hebben.

De wielen mogen in Nederland 2cm buiten de wielkasten komen en dat is dus niet van toepassing.

24 nov 2015 11:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ibexx schreef:
De wielen mogen in Nederland 2cm buiten de wielkasten komen ...

Blijkbaar zelfs meer dan dat ..

Google schreef:
Spoorverbreding is toegestaan, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. De spoorbreedte mag maximaal 2% groter zijn dan de maat die hiervoor is vermeld op kentekenbewijs of kentekenregister. Dit wordt tijdens de apk overigens niet gecontroleerd. Wel wordt gesteld dat de wielen/velgen deugdelijk moeten zijn bevestigd met alle daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen. Dit geldt altijd, dus ook als er sprake is van spoorverbreding. Verder wordt er door een keurmeester gekeken of de wielen/banden goed zijn afgeschermd, niet meer dan 30mm buiten de wielafscherming uitsteken en niet aanlopen. Wordt hieraan voldaan dan is de aanwezigheid van spoorverbreding bij de apk geen reden tot afkeur.

Keuringseis 5.2.23 gaat over de spoorbreedte.
Deze mag max. 2% groter zijn dan de maat die hiervoor is vermeld op kentekenbewijs of kentekenregister. In de wijze van keuren staat echter dat deze eis niet getoetst wordt bij de APK. Dus de maat van de spoorbreedte is geen criterium bij de APK!

Keuringseis 5.2.24 geeft aan dat de wielen/velgen deugdelijk moeten zijn bevestigd met alle daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen. Dit geldt altijd, dus ook als er sprake is van spoorverbreding.

Keuringseis 5.2.48 lid 4 geeft aan dat de wielen onderscheidenlijk banden:
a. goed moeten zijn afgeschermd,
b. niet meer dan 30 mm mogen uitsteken buiten de afscherming en
c. niet mogen aanlopen.

Politie en RDW zullen bij hun controles respectievelijk kentekenkeuringen ook letten op eventueel aanwezige spoorverbreders. In de typegoedkeuring van een voertuig moet namelijk altijd zijn aangegeven of de betreffende spoorverbreding door de fabrikant en RDW is toegestaan. De controle op de eisen die voorvloeien uit de typegoedkeuringen van voertuigen is een taak van de RDW en de Politie en niet van de keurmeester APK. De politie kan bekeuren op gebruik van spoorverbreders! , in praktijk gebeurd dit alleen als de spoorbreedte meer dan 2% is toegenomen. 2% lijkt niet veel maar is bij een kleine auto met een spoorbreedte van 150cm al gauw een 30mm, er mogen dan spacers van 15mm gemonteerd worden.

24 nov 2015 13:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Hengelo
Bericht Re: Spoorverbreders
Even weer deze link in de aandacht zetten.. 8) Heb achter nu spacer-ringen van 10 mm gemonteerd. Heb er de juiste bijpassende langere wielbouten bij, Ik zie dat de naafring nog iets uitsteekt vanonder deze spacer maar het houdt niet over. Zijn er hier mensen die dit op dezelfde manier hebben gedaan of kan ik beter kijken voor een spacer inclusief naafring? (als ik het goed begrijp).

11 maart 2016 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Spoorwegverbreders, cool:

http://www.pickywallpapers.com/cars/porsche/dp-motorsport-porsche-911-on-the-rails-picture/

12 maart 2016 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Hengelo

Bedankt voor de nuttige info... :ass:

13 maart 2016 16:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]