Auteur |
Bericht |
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
 Meer vermogen uit een 250 pk 964?
Wie heeft z'n 964 laten tunen? Waar doe je dit en wat is er mogelijk? Dit is iets wat ik overweeg omdat er steeds meer "gewone" auto's komen die me aardig kunnen bijbenen. Bijv de soebaroe's ende nieuwe 130i van BMW.
Wie heeft dit al ondernomen en met wat voor resultaat?
Misschien is dit al een oud onderwerp maar dan krijg ik wel van iemand het linkje naar zo'n discussie.
Ben benieuwd 
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
13 sep 2005 23:42 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Je zou HIER eens kunnen kijken 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 sep 2005 23:46 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
13 sep 2005 23:47 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je kan er ook een compressor op mikken. Tegen de 360 PK naar verluid en met intercooler (hetgeen een turbospoiler betekent) 420 PK.
Je moet dan wel rekening houden met minder duurzaamheid. Hetgeen min of meer voor iedere tuning geldt (op de goedkoopste variant na dan: weghalen van gewicht).
|
14 sep 2005 0:00 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Klopt, zie mijn auto
Basis is ook een 964-blok, daarop is een kompressor geschroefd met een aanzienlijke intercooler, andere injectoren en een vrij programmeerbaar DTA-systeem. Dit levert al met al zo'n 450 PK. Betrouwbaarheid is altijd lastig, maar in de huidige setup zou hij probleemloos dik over de 100.000 km moeten kunnen. Inzinger heeft nog een vergelijkbaar exemplaar opgebouwd en hierbij is dit inmiddels bewezen. Een ander poulie en nog wat andere kleine aanpassingen kunnen het vermogen dik over de 500 PK tillen, maar dat komt de betrouwbaarheid uiteraard niet ten goede.
De kosten van tuning middels een kompressor zijn overigens niet mis.
Oh ja, mijn exemplaar is te koop
Paskal
|
14 sep 2005 8:04 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
dirkie heeft er met zijn lm220 kit bijna 300pk uitgetoverd
ask him 
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 8:29 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar: om wat voor bedragen praten we dan?
|
14 sep 2005 8:29 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
daar kun je een flinke aanbetaling op jouw "nieuwe" Porsche mee doen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 sep 2005 9:03 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
D. Son,
Geen idee wat een "standaard" kompressor-kit kost inclusief montage, maar de totale opbouw van mijn kompressorblok inclusief intercooler, handgemaakte inlaatspruitstukken, RVS-uitlaat en andere spruitstukken (SSI?), remmenrevisie, nieuwe koppeling, bakrevisie en allerlei andere kleine motorische aanpassingen (injectoren e.d.) zat voor de toenmalige eigenaar (neef van mijn vriendin) op 26.000 €......  Het zal echter ongetwijfeld goedkoper kunnen, maar of het dan ook zo goed en zorgvuldig gebeurd is altijd de vraag.
En nu is ie te koop voor 32,5. Je zou bijna zeggen dat het een koopje is
Paskal
|
14 sep 2005 9:09 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dan houdt je zelf nog een flink portie "wisselgeld" over op je aanbetaling
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 sep 2005 9:15 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
|
14 sep 2005 10:03 |
|
 |
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Zo'n LM220 kitje lijkt me wel wat
Waar is dirkie 
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
14 sep 2005 15:47 |
|
 |
Devils son
|
Dat "weet" ik dan weer wel: TPC kit is iets van 7K-8K incl. montage heb ik ooit vernomen.
26K is dus wel een klap meer. Maar ik ga er dan ook vanuit dat de compressie in de motor is aangepast, wat de zaak zeker duurzamer zal maken, maar ook duurder.
|
14 sep 2005 17:58 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Denk da ze mij bedoelen ...
Wa wilde je graag weten
Ik heb idd de LM220 erop zitte, klopt
Of ik het weer zou doen ... denk ut nie nee ...
Waarom  Wel ik persoonlijk heb er GEEN plezier meer aan.
Onder het motto alles went dus ...
Eerst dagen zijn best wel leuk dat wel ... en nu stapt er af en toe nog es een keertje een Porschist in waarvan ik dan de opmerking krijg dat het een hele vlotte 964'ers is ... tsjah ... mooi dan ...
Begrijp je me en beetje
Ik zou nu met het geld van het kitje veel leukere dingen met mn Porsche uithalen  Want het blijft toch behoorlijk veel centjes.
Maar goed ... ieder zen ding natuurlijk
Voor dat soort kitjes hoef je echt nie naar de oosterburen.
Zijn overal verkrijgbaar en het principe is identhiek.
Cartronic raad ik je uiteraard af ... barslechte naverkoopservice als er eens wat aan de hand is ... zelf ondervonden en 900€ lichter erdoor
Verkopen dat wel ... je verder helpen bij een ONTWERPFOUT van het product ... dat mooi niet dus ... in t kort ... DME naar de haaien en hittedraad gefrituurd ... idd 900€ dus extra kunnen ophoesten
Besluit
Het werkt zeer zeker WEL ...
Het is leuk voor beperkte tijd ... het went echt snel ...
Koop het NIET bij Cartronic ...
en als jullie nu allemaal vinden dat ik hier een bedrijf in een slecht daglicht stel ...blablablablablabla ... zal me WORST wezen ... dat is mijn persoonlijke ervaring ermee ... punt uit
Wat ik nu met het geld van het kitje zou doen ...
Gewicht eruit pleuren en een setje Recaro Pole position's erin knalle met de gordeltjes etc erbij.
Achterzitjes weg ... nog her en der wat rommel eruit ... ben je snel aan 80kg alles bij elkaar ... VEEEEL leuker ... heb het ook weer persoonlijk uitgetest en het is echt heel duidelijk merkbaar
Succes met je beslissing
Dirk

|
14 sep 2005 18:09 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb nog kuip-stoelen te koop,
grijp je kans.
Bedankt Dirkie.

|
14 sep 2005 18:32 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
kijk ... en nog wel net helemaal nieuw in het leder overtrokken ook
Dirk

|
14 sep 2005 18:39 |
|
 |
Devils son
|
Maar dat geldt voor iedere tuning.
Voor tuning geldt meestal wel dat het vaak goedkoper en beter is om een auto te kopen die al snel genoeg is. Maar ook al heb je een Carrera GT, dan nog zul je op zeker moment weer verlangen naar meer snelheid denk ik... Is menselijk en ook de reden dat we niet meer in grotten wonen en bij honger op jacht moeten.
|
14 sep 2005 19:01 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
en een fiks aantal kilo's lichter. 
|
14 sep 2005 19:07 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Kan melden dat je op een gegeven moment denkt ; "ja, sneller hoeft echt niet meer...dit is 't".
D'r is een grens aan kick en wat nog enigzins bruikbaar is mijn inziens..
Tis wel zo dat alles went..
Laatst bijgewerkt door Jurgen op 14 sep 2005 20:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 sep 2005 20:11 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 sep 2005 20:12 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Reden temeer om er niet te veel geld in te stoppen ... toch ...
Gooi er een cupuitlaatje onder ... luchtfiltertje voor de lekkere sound ... totdaar allemaal mooi qua verhouding prijs/fun ... al de rest ... bwaaaa ... weenie hoor ...
Wil je ECHT een duidelijk snellere wagen ... snellere P kopen imho
Dirk

|
14 sep 2005 20:29 |
|
 |
F@RGO
|
alles went, en kapitalen hangen aan tuning....
kweet het niet, ik had ooit een andere nokkenas op mijn gti ,
dat went al na een weekje,
een sportuitlaat, dat merk je dan weer wel, lekker grollen.
tenzij geld geen rol speelt, maar dan koop je toch beter een andere
zoals Dirk al zei.
Verder merk ik op dat soebaroe's mij een beetje aan kangoeroe's doen denken (lolz), zal wel een tikfoutje zijn 
|
14 sep 2005 20:47 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
tandartsstoel te koop
kun je je '' slachtoffers'' mooi in vastsnoeren

_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 22:14 |
|
 |
Devils son
|
Ja, maar enkele maanden later... Face it, je wil uiteindelijk altijd meer.
|
14 sep 2005 22:50 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat het aan de situatie ligt, recht uit ja kan mij ook niet snel genoeg gaan  , ik zou ook wel wilen dat die van mij er 200 pk bij had.
maar een bochtig stuk met snelle en langzamen bochten kort op elkaar dan merk je met het aanremmen voor een lanzamere bocht dat het allemaal wel hard gaat en echt niet nog 15 km sneller had willen aanstormen op die bocht 
_________________________________________ remmen is angst
|
14 sep 2005 23:47 |
|
|