Originele & onverknoeide Knecht Porsche 912 luchtfilters L&R
Originele luchtfilters (huizen) voor een Porsche 912.
Wegens een verandering van plannen te koop.
Het zou een winterproject worden voor Black Betty, maar ik vind het eigenlijk te zonde om deze originele (en zeldzame) luchtfilters te gaan verzagen en aan te passen voor plaatsing in mijn Speedster.
De filters verkeren gezien hun leeftijd in een goede onverknoeide originele staat. De voetplaten ontbreken, maar de voetplaten van -bijvoorbeeld- K&N luchfilters kunnen gebruikt worden (omgekeerd monteren en je hebt een randje waar de klemmetjes achter kunnen haken). Ook ontbreekt 1 klemmetje aan de zijkant, maar die is eenvoudig na de maken (of wellicht kan er een klemmetje van en verdeler gebruikt worden).
De centrale bouten waarmee de deksels op de kappen worden geschroefd, zitten erbij (origineel). Geen deuken wel wat oppervlakkige roest. Alle tuutjes zitten er nog op/aan en de ronde huizen aan de bovenkant kunnen in elke willekeurige stand geplaatst/gedraaid worden.
Opschuren en opnieuw spuiten maakt ze weer als nieuw (Poedercoaten zou ik niet doen, omdat dan vaak de Knecht-impressie wegvalt en dat zou zonde zijn).
De vraagprijs op Marktplaats in € 250,00 exclusief € 10,00 verzendkosten. De forumprijs is € 250,00 inclusief verzendkosten of € 230,00 bij ophalen in Vinkeveen...
De kenner weet dat deze (complete) luchtfilterhuizen (links en rechts) zeldzaam zijn.