Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:52

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Aankoop Panamera 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Aankoop Panamera
Ik wil deze week gaan kijken naar deze auto, iemand bekend met deze auto?

http://www.autosportbrouns.nl/nl/occasi ... anamera-41

29 nov 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Aankoop Panamera
Je hebt niets aan mijn antwoord maar ik ben wel eens benieuwd naar dit adres. Hebben vaak op het oog mooie Porsches te koop staan.

29 nov 2015 20:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Vorig jaar 350 km in een Panamera mogen sturen, wat een heerlijke auto. Op de foto's ziet die "van jou" er goed uit! Ben benieuwd of het wat gaat worden. 8)

29 nov 2015 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
geertsabine schreef:
Je hebt niets aan mijn antwoord maar ik ben wel eens benieuwd naar dit adres. Hebben vaak op het oog mooie Porsches te koop staan.

Het adres heeft een goede naam in de regio. Bedrijf bestaat al jaren en zijn steeds meer het exclusieve segment in gegaan.

Over de auto in kwestie heb ik geen informatie.

29 nov 2015 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Vond persoonlijk de V6 versie zwaar tegenvallen qua rijgenot. Een proefrit met de Turbo was daarentegen helemaal top.

Kwaliteit van rijden en materiaal is goed, al is de Panamera (althans de Turbo) wel straffer afgeveerd tov bv een Flying Spur. Nu ongeveer 20K kilometers ervaring met de Turbo en het is nog steeds super. Vreet wel banden zo'n kreng.

29 nov 2015 22:38
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Is het verbruik nog wat in de hand te houden :?:

29 nov 2015 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Lange stukken gaat wel (snelweg), 7de versnelling draait ie heeel weinig toeren. Maar met korte ritten en gewoon optrekken zuipt het ding natuurlijk. Is wel een 100L tank, maar een twinturbo die 1970 kilo voort moet stuwen is geen lichtgewicht.

29 nov 2015 23:47
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Mijn DD een 335 I lust in de stad ook een aardig slokje :oops:
Maat van me kocht een Kjenne en zal maar niet over het verbruik hebben, meest hoor je het als ze hem verkocht hebben :idea:

30 nov 2015 0:00
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik geloof niet dat het verbruik tussen de V6 en V8 groot is. In dat geval zou ik doorsparen voor de V8. Net allemaal wat lekkerder en je hoeft ook niet wat hoger in toeren te rijden.

30 nov 2015 2:00
Profiel
PorscheForum Junkie
V6 twinturbo of standaard V8 is een verschil van 100pk. Vooral onder de motorkap merk je het verschil want er is een groot gat voorin aangezien de V6 een stuk compacter is. Gewichtverschil geen idee. Verschil in kleur remklauwen is ook een give-away. Zwart is V6, zilver is de V8, rood voor de Turbo en GTS, en geel PCCB als optie (in mijn geval) of standaard op de Turbo S.

30 nov 2015 9:38
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Ik ken dit bedrijf al vele jaren. Jok en zijn personeel zijn geweldige mensen. de auto's die ze verkopen, maar ook de service is perfect.

De eigenaar Jok is een echte Porsche man. Hier kun je met een gerust hart kopen.

ik rijd zelf sinds kort een Panamera GTS. wat een heerlijke auto! snelweg met een redelijk tempo toch gewoon 10,2 liter op de 100. gemiddeld vanaf het begin dat ik hem heb 11,3 liter op de 100.

Erg netjes voor een "beest" met 430PK!

Ik heb deze auto in het echt gezien en vind het een plaatje! succes met de aankoop!

30 nov 2015 9:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
De wagen moet je liggen, maar als je wilt kiezen voor een V6 Panamera zou ik persoonlijk liever kiezen voor een >'10 Jaguar XJ LWB Portfolio. De 5.0 versie is spotgoedkoop als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. Zelfs de Supersport met 500pk is een hele gave optie, maar de 5.0 versie is al heel wat. En dan vooral de verlengde LWB versie in Portfolio uitvoering.

30 nov 2015 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
DennisvdB schreef:
De wagen moet je liggen, maar als je wilt kiezen voor een V6 Panamera zou ik persoonlijk liever kiezen voor een >'10 Jaguar XJ LWB Portfolio. De 5.0 versie is spotgoedkoop als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. Zelfs de Supersport met 500pk is een hele gave optie, maar de 5.0 versie is al heel wat. En dan vooral de verlengde LWB versie in Portfolio uitvoering.

Dennis, ik snap jou helemaal!

Ik heb natuurlijk met een schuin oog gekeken naar een Flying Spur en naar een XJ, ik heb er nu 2 van elk bekeken, maar:

Bentley

1) ik denk dat deze als daily te duur wordt qua onderhoud ondanks dat ik alles zelf doe.
2) Ik vind de auto alleen mooi staan bij een herenhuis, ik heb een mooi hoekhuis met een vrijstaande garage dat wel maar een Bentley kan dan echt niet vind ik.
3) Het was vroeger mijn droomauto maar ik vind het model nu een beetje gedateerd raken, daarnaast is de Panamera al een tijd nu een droom van me.

Zoals je in mijn foto album kunt zien heb ik al Jaguar gereden en natuurlijk heb ik ook gekeken naar de XJ portfolio die inderdaad al vanaf 35.000,- beschikbaar zijn. Maar:

Jaguar XJ

1) Het is geen Porsche
2) Ik vind mezelf te jong(44) voor een XJ, die ga ik wel rijden wanneer ik 60+ ben

De Panamera zou qua auto gewoon perfect bij mij passen, een snelle sportsaloon voor "jonge" mensen. :mrgreen:

Ik kijk naar de V6 ivm het verbuik omdat we deze als daily gaan gebruiken, echter ben ik ook inderdaad bang dat de V6 mij tegen gaat vallen qua prestaties/geluid/beleving, en kan ik wellicht beter voor een V8 gaan dan die ongeveer hetzelfde kosten. De Turbo zou ik wel willen maar is nog te duur qua aanschaf, alhoewel er een (op de foto) mooie lijkt te staat in Apeldoorn:

http://link.marktplaats.nl/m981944510

Deze staat al een tijdje te koop en kan ik ook wel voor 55 meekrijgen gok ik.

Wat ook meespeelt is dat de nieuwe Panamera eraan komt en ik dan "bang" ben dat de huidige er in éen keer gedateerd uitziet en ik daarnaast dan ook ineens mega ga afschrijven als ze na de komst van het nieuwe model in één keer gaan zakken als een baksteen.

Dus dan beter nog een half jaartje wachten tot dat nieuwe model er is en dan kijken wat de markt doet.

Dilemma's dilemma's

30 nov 2015 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik heb de V6 gereden, 2x Turbo en 1x 4S. Helaas was de volgorde verkeerd, want ik begon met een Turbo, waarna de rest verbleekte bij het proefrijden.

Bij Jaguar Arnhem geweest voor dit alles, stond een hele mooie XJ 5.0 LWB Portfolio (ex-directie wagen). Alles erop en aan, heel soepel leder waardoor je iets sneller rimpels krijgt in de zetels. Bij de Panamera is dit een stuk stugger, hier totaal geen last van. De XJ is het uiteindelijk niet geworden, maar ik blijf het een ingetogen, chique wagen vinden.

Trouwens: een Bentley FS vind ik nog meer een ouwelullenbak dan een XJ, wel een mooie ouwelullenbak, maar toch :mrgreen:

30 nov 2015 11:39
Profiel
993 4S
Ik volg het niet helemaal, een FS is toch minimaal 150K? Iets andere prijsklasse.
Ik zou ff googelen op "de Sleutelbloem"...
Mijn keuze zou zijn voor een snelle 4-zitter met klasse---> Maserati QP en dan de versie met een normale automaat :thumleft:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 30 nov 2015 12:22, in totaal 1 keer bewerkt.

30 nov 2015 12:09
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Ver bij de Sleutelbloem wegblijven!

30 nov 2015 12:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Cazzo, de Flying Spurs zijn er al weer een hele tijd, prijzen liggen ongeveer gelijk aan de eerste Continental GT's.

QP is inderdaad een hele mooie optie, vooral de GTS vind ik schitterend. En dan dat geluid... Maar dan had ik toch nog liever de XJ voor dat geld.

30 nov 2015 12:31
Profiel
993 4S
Zie t nu ook, staat er in Duitsland eentje voor <45K met 85K op de teller :shock:
Das 5-serie geld voor een hele dikke bak :thumleft:
(maar toch liever een QPGTS, manmanman wat een uitstraling heeft zon ding)

30 nov 2015 12:37
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Zou zelfs nog een E AMG overwegen. Mooier en fijner blok ga je niet krijgen voor dat geld.

30 nov 2015 12:47
Profiel
993 4S
Wel met trekhaak voor de Tabbert dan :thumleft:

30 nov 2015 12:56
Profiel
Moderator
PF #57
sleutelbloem... dan kan je nog beter iets bij Jet Cars aanschaffen... :cheesy:

30 nov 2015 12:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rescue Rescue911 :lol:

.. even googlen en je hebt een dagje leesplezier :wink:

30 nov 2015 13:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik ga nu waarschijnlijk mensen tegen de schenen schoppen maar als ik een Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi. Sowieso snap ik de vergelijking niet tussen een e klasse en een panamera/Bentley flying spur maar dat zal wel aan mij liggen

Maar goed die van sleutelbloem niet dus..

Flying spur liggen inderdaad al een tijdje onder de 50, er staat er bijvoorbeeld 1 bij eb in Berkel maar die heeft teveel gebruikers sporen dus dat wordt m niet.

http://link.marktplaats.nl/m982141707

Sowieso wil ik voor een panamera gaan.

Vwb de quattroporte, inderdaad mooie
Auto met supergeluid en ook betrouwbaar met de latere zf automaat maar ik vind de koets gedateerd, ding is alweer uit 2005, 10 jaar oud, nee dat wordt m niet.
Geef ik 50 uit voor zo'n ding staat er een sjonnie of een anita naast me bij het stoplicht die er 1 gekocht heeft van 2005 voor 16.000,-

Nee nee dat wordt m niet.

mod by horn - tekst enigszins aangepast ivm onnodig kwetsend. :salut:

Laatst bijgewerkt door Rescue911 op 30 nov 2015 13:23, in totaal 1 keer bewerkt.

30 nov 2015 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Rescue: oppassen hoor, nog even en ik begin je te waarderen :mrgreen: Ik kan je redenatie echt volledig volgen. Niets aan toe te voegen. En de Sleutelbloem.... tja, leuk adresje :cheers:

30 nov 2015 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Hahaha, ik ben helemaal niet zo'n eikel als ze zeggen hoor.

30 nov 2015 13:19
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 149 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende