Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:26



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
911 E 1969 5 jaar stilgestaan en loopt niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 911 E 1969 5 jaar stilgestaan en loopt niet
Ik heb een 911 E Targa uit 1969 op het oog, echter de motor loopt niet.
Hij staat al 5 jaar stil.
Kan iemand mij vertellen waar ik zoal op moet letten en wat een veelvoorkomend probleem is bij dit type?

thx valentijn :wink:
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 18:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
Afbeelding

Bij deze en afbeelding van de motor. Ik weet het ...niet voor niets een auto..."met werk"
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Lijkt me dat de verkoper het apparaat eerst maar eens aan de praat maakt niet?[of iets te verbergen misschien :?: ]
_________________________________________
t beste maar weer...


14 sep 2005 18:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
Hij is van een particulier, die hem uit de vs heeft geimporteerd.
Geeft ook aan dat hij zelf niet veel verstand van motoren heeft
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 18:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
Heeft iemand overigens een idee wat een complete revisie van deze motor kost..?
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Valentijn911 schreef:
Heeft iemand overigens een idee wat een complete revisie van deze motor kost..?


Die vraag is lastig om te beantwoorden zonder dat je weet wat er mis is.

Kijk eens bij Van Zweeden op zijn site wat een gebruikte motor kost voor de auto. Weet je iig iets.


14 sep 2005 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
prijs goed al goed.. je moet hem prijs technisch gezien kopen als motor kapot dan zit je toch altijd goed..
_________________________________________
HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.


14 sep 2005 19:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
don_carrera schreef:
prijs goed al goed.. je moet hem prijs technisch gezien kopen als motor kapot dan zit je toch altijd goed..


Ok..Prijs goed al goed...
Wat is een goede prijs voor een 911 e targa uit 1969 met een motor die niet loopt?
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 19:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
Devils son schreef:
Valentijn911 schreef:
Heeft iemand overigens een idee wat een complete revisie van deze motor kost..?


Die vraag is lastig om te beantwoorden zonder dat je weet wat er mis is.

Kijk eens bij Van Zweeden op zijn site wat een gebruikte motor kost voor de auto. Weet je iig iets.


Merci voor de tip Devils son!!!

http://www.v-zweeden.com/transmisie.asp ... thisPage=1
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 19:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Kijk eens bij Van Zweeden op zijn site wat een gebruikte motor kost voor de auto. Weet je iig iets.


Een gebruikte motor :?: dan weet je niet iets .... maar nog niets :twisted:

IMO een verkeerde optie ... beter is om de motor te laten reviseren ...

Vraag maar eens aan Robbie965 wat zijn beweegredenen zijn geweest om zijn blok te laten reviseren en niet te 'ruilen' :idea:

:@: Valentijn911 :arrow: bel even met een Porsche specialist - met name een die gespecialiseerd is in het reviseren van motoren en bakken :wink:

:arrow: vergeet niet dat het bij een ruil motor (zoals Devils son aangeeft) gaat om een gebruikt motorblok en dat je voor die prijs je oude motorblok in moet leveren :oops:

Ook zit je nog met het in (en eventueel om) bouwen van de (ruil)motor ...

Heeft de 911E 'matching numbers' :roll: :?:


14 sep 2005 19:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
olaf bedoelt: klik op de oranje letters in zijn bericht :wink:
_________________________________________
Got coffee?


14 sep 2005 19:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Specialist In Porsche 911 3.0 RSR 993 GT2
Apeldoorn
Bericht 
Het principe van een verbrandingsmotoor is nog steeds dat een vonk moet hebben en branddstof moet krijgen om te kunnen lopen.
Dus het lijkt mij raadzaam eerst er achter te komen welke van de 2 hij mist.
Begin eerst maar eens het een bougiestekker eruit te trekken en een bougie in die stekker te steken en de bougie tegen de massa aan te leggen.
Denk erom dat je niet in aanraking bent met de bougie of motor als je dan gaat starten.
Start de motor rond en laat een ander kijken of je inderdaad wel " vonk" hebt.
Zou zeggen begin hier eerst maar eens mee.
Succes en wordt vervolgd.


14 sep 2005 21:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Van den Berg schreef:
Zou zeggen begin hier eerst maar eens mee.


Helemaal [ON TOPIC] :thumleft:


14 sep 2005 21:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
Olaf schreef:
Devils son schreef:
Kijk eens bij Van Zweeden op zijn site wat een gebruikte motor kost voor de auto. Weet je iig iets.


Een gebruikte motor :?: dan weet je niet iets .... maar nog niets :twisted:

IMO een verkeerde optie ... beter is om de motor te laten reviseren ...

Vraag maar eens aan Robbie965 wat zijn beweegredenen zijn geweest om zijn blok te laten reviseren en niet te 'ruilen' :idea:

:@: Valentijn911 :arrow: bel even met een Porsche specialist - met name een die gespecialiseerd is in het reviseren van motoren en bakken :wink:

:arrow: vergeet niet dat het bij een ruil motor (zoals Devils son aangeeft) gaat om een gebruikt motorblok en dat je voor die prijs je oude motorblok in moet leveren :oops:

Ook zit je nog met het in (en eventueel om) bouwen van de (ruil)motor ...

Heeft de 911E 'matching numbers' :roll: :?:



Merci Olaf!!!Ga morgen gelijk eea checken en navragen!Hecht persoonlijk ook meer waarde aan de "originele" motor, maar ligt eraan hoeveel er aan moet gebeuren!
Momenteel bevind ik mij in een "emotionele" roes die jullie als echte Porsche liefhebbers allen wel kennen.??

SUPER DAT JULLIE ALLEMAAL ZO SNEL REAGEREN!!!hier kan ik echt wat mee :D
_________________________________________
"a good old classic"


14 sep 2005 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik zou er geen ruilmotor inzetten dan weet je eigenlijk nog niet wat je koopt

net een soort blind date :wink:
_________________________________________
duitse laagvlieger


14 sep 2005 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
robbie965 schreef:
net een soort blind date :wink:

Kan wel HEEL spannend zijn....... :wink:


14 sep 2005 22:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
meteen roepen om een revisie is een beetje voorbarig lijkt me
(zeker als je weet wat het kost :mrgreen:)

de mechanische injectie die er op zit is redelijk complex/onderhoudsgevoelig en er zijn niet zo veel specialisten meer die 't af kunnen stellen
als het goed werkt is het een machtig mooi systeem!
als dat ook gereviseerd moet worden, loop je er op leeg :mrgreen:

zoals Wim zegt, eerst maar eens kijken of je 'm aan de praat kan krijgen
vonk? benzine? of draait 'ie uberhaupt niet rond?

minstens even belangrijk... hoe is de auto verder?
let bij deze bouwjaren vooral op roest, roest en nog eens roest...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 sep 2005 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2e targa 1971
noord brabant
Bericht 
valentyn staat deze 911 in liempd en is van een zekere jeroen. succes andre 911e.


14 sep 2005 22:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
meteen roepen om een revisie is een beetje voorbarig lijkt me
(zeker als je weet wat het kost :mrgreen:)


.... maar zoiets werd wel gevraagd :? niet dat daar een duidelijk antwoord op is gegeven


14 sep 2005 22:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
aher schreef:
valentyn staat deze 911 in liempd en is van een zekere jeroen. succes andre 911e.


als je liempde bedoeld dat is 3 km van me af

ik wil wel een kijkje nemen van het weekend
_________________________________________
duitse laagvlieger


14 sep 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2e targa 1971
noord brabant
Bericht 
Dit is inderdaad in liempde,ik heb een paar weken geleden contact gehad met jeroen.Interieur in matige staat,overtrokken dashboard,ats velgen,revisie moter,spuit kosten,Dan heb ik nog niet gehad over onverziene uitgaven.Ik heb zelf een 911e iut 1971 opgeknapt dus weet wel ongeveer wat het kost.mvgr andre 911e eerde.


14 sep 2005 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:
IMO een verkeerde optie ... beter is om de motor te laten reviseren ...


Beter wel, maar ook prijziger.

Het kan overigens ook heel goed uitpakken, zoals bij de auto van Horn.


14 sep 2005 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Specialist In Porsche 911 3.0 RSR 993 GT2
Apeldoorn
Bericht 
Om dan toch maar weer even op prijzen en manco's dit type motor terug te komen;


*Riempje van de aandrijving achter op de inspuitpomp gebroken _riempje circa eu 40,- uit mun hoofd)
*lekkende of vastzittende brandstofpomp (3 aansluitingen, links boven de linker draagarm, zeer dure pomp circa eu 550,-
*versleten gasklephuizen, revisie circa eu 750,- per kant
*defect toerental relais (links achter op de relaisplaat) eu 330,-
* het belangrijkste de inspuitpomp versleten regelnok, circa eu 4000,- ruildeel
*vastgeroeste inspuitventielen
*microswitch op de gasstang defect (t.b.v. deceleratieschakeling)
*stopmangeet op de pomp defect (drukt de benzineafvoor dicht bij afremmen op de motor, het zgn deceleren, i.c.m. microswitch op de gasklep
*kogelkopjes gasstangen versleten
*by pass van vacuum dicht geroet in de gasklephuizen, luchtomloop gasklephuizen, t.b.v. synchronisatie gasklephuizen
*thermostaat (lucht) op de pomp bi metalen plaatjes voldoen niet meer aan de maat,de pen die de pomp naar een arm mengsel toe moet drukken tijdens de warmloopfase (erg belangrijk onderdeel)

Om dan nog maar te zwijgen over de wijze van afstellen van een dergelijk systeem, wat neerkomt dat je een roolebank nodig hebt en een behoorlijke bak (duur) gereedschap en de nodige kennis
De afstelling van het systeem is zo gevoelig voor het jaargetijde (luchtvochtigheid) dat de afstelling gedaan is in de zomer absoluut niet toereikend kan zijn voor de koudere periodes.
Men dient erdus rekening mee te houden dat de auto dient afgesteld te worden tijdens een jargetijde waarin men de auto het meest gebruikt.
Je kunt de regelnok in de injectiepomp vergelijken met het "kenfeld" in een modern DME systeem , dan door alleen maar mechanisch werkende onderdelen geregeld die allemaal slijtgevoelig zijn.

Hoop je niet je angst in de schoenen te hebben gejaagd, maar dit is naar mijn mening relaliteit waar je wel rekening mee moet houden.

zo goed Olaf, of vindt dat ik nu door sla :shock:


14 sep 2005 22:51
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Van den Berg schreef:
zo goed Olaf, of vindt dat ik nu door sla :shock:


Ik vind het allemaal prima ... zolang het maar meer inhoud heeft dan alleen een :bigsmurf:

vandaar m'n :thumleft:


Maar zoals al door jou en jeroen914 aangegeven :arrow: begin bij het begin en kijk eerst eens wat er werkelijk aan mankeert :wink:

Devils son schreef:
Beter wel, maar ook prijziger.

Het kan overigens ook heel goed uitpakken, zoals bij de auto van Horn.


Als je zo'n knap 3.6 blok koopt en netjes in/om laat bouwen ben je als particulier nagenoeg hetzelfde kwijt als bij een 964 motor revisie 8)

IMO is het risico voor Valentijn groter om een gebruikt blok te kopen ... of hij moet er bv een jonger blok in willen zetten :wink:


14 sep 2005 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 E Targa
Zeist
Bericht 
robbie965 schreef:
aher schreef:
valentyn staat deze 911 in liempd en is van een zekere jeroen. succes andre 911e.


als je liempde bedoeld dat is 3 km van me af

ik wil wel een kijkje nemen van het weekend


Klopt! hij staat inderdaad bij Jeroen in Liempde!
Staat is niet erg goed. Vroeg me af of deze porsche de moeite waard is om op te knappen? Als ik van de Berg zo hoor wordt dit een bodemloze put????
Heb nog een aantal foto's in mijn album staan..zet ze er wel even op..
Mochten jullie opvallendheden zien als kenners, dan hoor ik het graag natuurlijk...alles is welkom!
_________________________________________
"a good old classic"


15 sep 2005 18:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.