Auteur |
Bericht |
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Moet niet gekker worden !
Het doek is nog maar nauwelijks van het Audi Q7 prototype afgetrokken of zustermerk Porsche kondigt aan dat er defitief een hybride-variant komt van de Cayenne.
Tijdens de persconferentie van Porsche op de IAA in Frankfurt heeft het merk aangekondigd met een hybride Cayenne te komen. Porsche verwacht voor het einde van dit decennium op de markt te komen met een Cayenne die zowel is voorzien van een elektro- als een benzinemotor. Porsche spreekt over een zogeheten ´full hybrid´. Dat betekent dat de twee aggregaten ook zonder elkaar kunnen lopen. Zo kan de auto alleen op de elektromotor lopen bij het aanrijden en wachten voor het stoplicht, het manoeuvreren op parkeerplaatsen en bij het rijden op woonerfen.
Porsche weet verder al te melden dat de elektromotor een plaats achterin de milieusparende SUV krijgt en dat men hoopt op een verbruiksvermindering van 15 procent.
|
14 sep 2005 9:25 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
ZUSTERMERK (?????)
Porsche is de enige nog zelfstandige autofabriekant in de wereld !!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
14 sep 2005 9:27 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ben benieuwd hoe dat klinkt, zo'n sportuitlaat op een hybride auto..
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 sep 2005 9:33 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Ik heb het van autoweek afgehaald dus als die liegen dan lieg ik in dit geval mee.
|
14 sep 2005 9:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
en wel de Lexus hybride motor, V6 krijgt ook een upgrade( lees meer vermogen).
|
14 sep 2005 11:44 |
|
|
John
Cayenne
|
aha vandaar dat je ff wacht, de KJN krijgt btw begin 2007 een mini facelift, deze was eerst gepland in 2006, maar blijft uit.
|
14 sep 2005 11:46 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Moet niet gekker worden !
Nu nog op de carrera en mijn buuf is ook blij.
|
14 sep 2005 11:48 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
14 sep 2005 11:51 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
... gaaf...zo'n Porsche met een Toyota-motor..
Ik zou nog wel willen begrijpen dat ook Porsche meemoet in het milieubewuste-denken...maar 't is maar zo'n klein merk, gespecialiseert op héél andere auto's, dat het mijn inziens meer voor de "vorm" is. Bovendien haalt het (voor mij) erg veel van de "magie" weg..
Ik vind het een grote hoop schijnheiligheid bij elkaar!
|
14 sep 2005 11:55 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
denk met name voor de usa, californie lijkt me een grote afzetmarkt met de strengste eisen op dit gebied naar ik begrijp
_________________________________________ Got coffee?
|
14 sep 2005 11:56 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Precies! Afkomst verloochenen heet dat geloof ik..
Ik moet ineens weer denken aan Faust...'n boek dat ik voor mijn examenlijst gelezen heb..
Staat overigens een geweldige zin in..."ich kann nicht soviel fressen, wie ich kotzen möchte"... ...hoezo toepasselijk..
|
14 sep 2005 11:58 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
het wachten is op de eerste turbodiesels
porsche 997 tdi
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 14:09 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
..maar dan wel met dieselpartikelfilter
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
14 sep 2005 18:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Porsche, maar ook andere sportwagenmerken, ontkomt niet aan alternatieven voor de ottomotor. Het is de realiteit dat de ottomotor zal gaan verdwijnen.
Ik vertrouw erop dat Porsche tzt met iets leuks komt zonder ottomotor. Desondanks ik mee, want eigenlijk vind ik het niks...
|
14 sep 2005 18:50 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als je het hebt over volume-aantallen heb je gelijk.
Ik durf echter zowel Spyker als Donkervoort autofabrikanten te noemen, om het eens dicht bij huis te houden.
|
14 sep 2005 19:26 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Nou, ik denk dat een 4,2 TDI V8 (326pk !!) in een 997 nog weleens tot akelig goede prestaties in staat zou zijn..............
(begrenzer eraf, misschien een klein chipje erbij ?)
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
14 sep 2005 21:41 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ben bang dat deze motor niet past.
|
14 sep 2005 21:43 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Is wel passend te maken, denk ik
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
14 sep 2005 21:44 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Panamera.
|
14 sep 2005 21:46 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik schat dat erbinnen 10 jaar wel een diesel zal zijn voor de kjn of zo
voor de 911 zal het hopelijk wat langer duren
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 21:48 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Denk met stijgende benzine prijzen wel wat eerder.
|
14 sep 2005 21:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik gok mee... Binnen nu en 5 jaar, zowel de KJN als de Panamera met de V8/V10 TDI.... En da's totaal niks om je voor te schamen gok ik zomaar... (resp. 326pk/3750rpm, 650Nm/1600rpm en 313pk/3750rpm, 750Nm/2000rpm (!!!!))
|
14 sep 2005 22:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Op pagina 135... (hoezo nutteloze info... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 sep 2005 22:47 |
|
|
Jort
Groningen
|
Durf ik sterk te betwijfelen. De kale benzineprijzen stijgen procentueel ongeveer even snel als de kale dieselprijzen (inherent aan het feit dat ze beide uit de #$#% dure barrels komen).
Dus als we straks een veelvoud voor onze benzine betalen, betalen we ook een veelvoud voor diesel. Die paar procentjes verschil in prijs (procentuele verschil wordt ook steeds kleiner met het stijgen van de prijs) en verbruik zijn dan niet voldoende om ons massaal aan de diesel te krijgen.
Zowel voor de benzine als de diesel zijn er bio-alternatieven die in de toekomst waarschijnlijk (ook in Nederland, anderen gaan ons voor) aantrekkelijk zijn.
|
14 sep 2005 22:53 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
(off-topic)
Nou ga je me niet vertellen dat je Goethe in je kast heb staan he..?
|
15 sep 2005 7:56 |
|
|