Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Olie&Roest
Je weet dat we in juli 2016 naar Le Mans gaan hé Johann
|
03 dec 2015 17:23 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik heb naast een grote onderhoudsbeurt tevens mijn 964 deze week door Frank Schmidt laten nalopen en een heel waslijstje aan mankementen onder m'n neus geschoven gekregen. Alles wordt op dit moment gerepareerd en/of vervangen. Behoorlijk prijskaartje maar dan is ie technisch en motorisch weer 100%. Heb inmiddels toch besloten om de 964 niet weg te doen. Rechtsvoor heb ik blijkbaar ooit een drempel oid geraakt en daar is een stuk bodemplaat opgekruld waar ook al wat roest aan zat. Dit wordt ook meteen helemaal grondig aangepakt. In de winter misschien wat leuke mods verzinnen zoals de tellerplaten vervangen en de audio te upgraden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 dec 2015 18:21 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
@Johann: Wat wil je dan precies gaan reinigen met APC? Heb hier ook nog zo'n 5 liter flacon staan namelijk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 dec 2015 18:24 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ik doelde eigenlijk eer op de holle ruimten van de auto, zoals kokers, parafan, a-stijl etc. Hier kan roest zitten dat je niet ziet en dus prventief zou moeten behandelen. Vroeger had je bedrijven die alle holle ruimten met ML of Waxoil inspoten, maar bij moderne autos gebeurt dat niet meer.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 dec 2015 20:47 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ik heb dat wel bij auto's laten doen En is prima het zou het beste zijn bij nieuwe auto's
Als er al roest aanwezig is is het niet verstandig om te doen dat versnelt het roest proces
Ik weet dat ze eerst kunnen kijken met een camera maar ook dat ze op sommige plaatsen moeten boren om het in te spuiten
In de dorpels van de 964 zitten ook de kachelbuizen en zou het daar dan weer niet doen ivm de hitte en geur sie je dan krijgt
_________________________________________ remmen is angst
|
03 dec 2015 20:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Versnelt het roestproces? Kan ik me nauwelijks voorstellen. ML/Waxoil is toch juist uitgevonden om tegen roest te beschermen en het af te remmen als het al aanwezig is?
|
04 dec 2015 11:41 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Ik heb ook nog nooit gehoord dat het het proces versnelt. Bij Rustbusters staat het volgende: http://www.rustbuster.nl/Valvoline%20-% ... gemeen.htm@Rob964.c4 Hoe kom je hier bij als ik vragen mag? Ik wil namelijk ook delen met ML gaan insprayen.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
04 dec 2015 12:15 |
|
|
erwin964c4
|
Denk dat je 964 hetzelfde moet behandelen als je 993 En voor de rest lijkt het me belangrijk hoe de auto in de afgelopen 24 jaar is behandeld Niet goed dan roest die ,wel goed dan roest die niet en is het een kwestie van netjes houden
|
04 dec 2015 12:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dat weet ik niet, hoe hij de afgelopen 24 jaar is behandeld, ken alleen de laatste eigenaar. Weet wel dat hij gedeeltelijk gespoten is, zoals alle 964-tjes. Dus waarschijnlijk ook aan gelast. Dan kun je de buitenkant prachtig afwerken, maar aan de binnenkant is de beschermende laag er vanaf gebrand, die start lekker opnieuw met roesten. En dat wil ik graag voor zijn. Niemand hier die zn auto wel eens heeft laten ML-en/Waxoylen?
|
04 dec 2015 16:36 |
|
|
Kappi2907
|
Inderdaad na behandeling wordt de roest juist voorkomen, dan wel vertraagd. Roest leeft van vocht en zuurstof!
|
04 dec 2015 17:22 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Van iemand die dat 40 jasr gedaan heeft Ik heb zelf twee auto lsten doen Ik zal het precies navragen misschien is het verhaal in mijn hoofd afgeweken van het orgineel
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2015 18:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ondertussen heeft Lothar ook niet stil gezeten: Big Reds van de 993 onder de 964 geschroefd. Nieuwe voor- en achterschijven van 965 Turbo en achterklauwen van een 964RS. Standaard remmen van 964 zijn niet echt bestand tegen circuitgebruik... Verder een gebruikte ABS hydro unit (nieuw bij Porsche 4300 euri dieven ) Oliekoeler en aandrijfassen ook vernieuwd, en klaar voor volgend jaar Winterplannen: -zoveel mogelijk roestpreventie van onderkant en holle ruimten. -Stoelen vervangen door racekuipjes. -Showkooitje a la Giulia .
|
04 dec 2015 19:35 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Zie ik daar een druppeltje liggen? Geintjuh! Ziet er gaaf uit, goede actie!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 dec 2015 19:39 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Mooie upgrade. Heb zelf RS klauwen en turbo schijven voor en achter. Big reds voor is waarschijnlijk nog tandje beter. Wat voor blokken zitten erin?
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
04 dec 2015 19:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nog niet echt geprobeerd, ben ze nog voorzichtig aan het inremmen, genoeg gezeik gehad met de std remmetjes Voor standaard blokken gekozen omdat dit systeem nu redelijk overbemeten is. Bovendien is een trackday rijden nog geen racen. Maar mochten ze nog niet aggressief genoeg zijn, ga ik volgende keer voor Pagid blauw.
|
04 dec 2015 19:43 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Gaaf man! Ook mooi om te zien dat de cups mooi om de big reds past. Heb je een spacer nodig gehad?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
04 dec 2015 20:16 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Inderdaad. Normaal wordt 18" geadviseerd.
|
04 dec 2015 20:32 |
|
|
Nine-6-four
|
Hydro units zijn idd bizar geprijsd. Deze winter gaat er oud exemplaar uit elkaar. Eens zien hoe of het echt rocket science is en er geen reparatie mogelijkheid is.
|
04 dec 2015 20:44 |
|
|
Kappi2907
|
ABS unit werd ook gebruikt door Mercedes en Landrover. Nieuwe unit van Mercedes kost...,,,,,1000,- euries. ABS reviseren kost de helft. Voor degene die nog aan de beurt komen (-:
|
04 dec 2015 20:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@ Johann/Franz; Ja passen precies, had ik al gezien op de video van die AMMO-gast. Geen spacers, uiteraard wel brackets voor de klauwen. Wil de auto uiterlijk standaard houden, geen dikke wielen oid. Steek liever mn centen in de techniek
|
04 dec 2015 20:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
|
04 dec 2015 21:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Rechterkant, links op de foto ziet er raar uit, is dit een slechte reparatie? Maar daarom dus: ML-en/waxoylen Zou dit bedrijf iets zijn? http://klasseklassiek.nl/Veel ervaring met Tectyleren/Dinitrol lijkt het. Kent iemand dit bedrijf?
|
04 dec 2015 21:50 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Alleen via internet. Ben wel benieuwd.
|
04 dec 2015 21:54 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Voor Dinitrol moet je bij Sjaak zijn http://antiroestcentervanaalst.nlTrouwens zeer goede verhalen gehoord van Mike Sanders Vet: http://www.mike-sander.de
|
04 dec 2015 21:57 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Hier heb je een handige link voor een goedkoop fix voor de ABS pomp
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
04 dec 2015 22:10 |
|
|