Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:50



Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Eerste Porsche (Boxster S 986) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Ten eerste gefeliciteerd met aankoop en geniet ervan!!
Ik ben het met Rescue 911 eens (onterecht dat hij zo afgefakkeld wordt), iedereen die zich voorstelt wordt een soort 'angst' aangepraat over lagers, koeling etc. en aanpassingen die je allemaal bij die ene specialist moet laten doen. Naar mijn mening wordt het probleem teveel gehyped. Ik heb destijds veel ingelezen en zowel dealers als specialisten gesproken. Wat opvalt is dat specialisten onderling van mening verschillen in zowel het voorkomen als de oplossing. Ik heb een specialist gesproken die het zwaar overdreven vond, bij zijn klanten was het slechts eenmaal voorgekomen (op 200 porsches) en dat was te wijten aan slecht (dus niet eenmaal per jaar olie en oliefilter wisselen) onderhoud. Bij andere was het weer een vrijwel dagelijks probleem en werd hun oplossing gepromoot. Dealers hebben officieel Porsche statistieken en daaruit blijkt dat het percentage in het begin (996 mk1) ongeveer 5% was en vanaf de 997 mk1 minder dan 1%. Daarnaast kun je je afvragen waarom specialisten dit 'probleem' in stand houden,simpel, hun schoorsteen rookt ervan aangezien ze aan de nieuwere modellen niets kunnen doen qua uitlezen en updaten (omdat dit via een datalink met de fabriek gaat)en ze deze wagens dus niet gaan zien. Zij hebben dus alle belang, en daarnaast, wat maakt een specialist een specialist? Wat is de norm, wie toetst het, hoe houden ze de ontwikkelingen bij? Vaak gaat het toch om je gevoel (zeker als je niet technisch bent)? Kortom, een keuring wel/niet, lekker zelf weten. Specialist of dealer, zelf weten. Het gaat erom waar je je goed bij voelt!! maar ik vind dat er naar de zelfbenoemde "specialisten" best kritisch gekeken mag worden, ze worden hier afgeschilderd dat zij de norm zijn en dealers slecht werk leveren. Het kan beide...en beide ook niet


05 dec 2015 11:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
kan het niet meer dan met je eens zijn. in mijn ogen wordt er overigens niemand "afgefakkeld". In mijn ogen rijden er veel meer goed rond dan met een probleem. ik denk echter wel dat het een functie van een forum als dit is om mensen die voor het eerst een Porsche kopen (meestal voor veel geld) te wijzen op aandachtspunten als een aankoopkeuring en 'hou wat budget achter de hand'. Zeker als je oudere Porsches koopt en niet zelf kan sleutelen (wat voor velen geldt) is het vaak niet gewoon 'kopen en rijden'. Wel als je geluk hebt. Maar niet altijd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2015 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Zutphen
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Gezien de percentages maak ik me niet druk... Ik heb ook nog nooit een prijs gewonnen in een loterij dus deze prijs zal hopelijk ook aan mijn neus voorbij gaan.


05 dec 2015 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Flash schreef:
Ten eerste gefeliciteerd met aankoop en geniet ervan!!
Ik ben het met Rescue 911 eens (onterecht dat hij zo afgefakkeld wordt), iedereen die zich voorstelt wordt een soort 'angst' aangepraat over lagers, koeling etc. en aanpassingen die je allemaal bij die ene specialist moet laten doen. Naar mijn mening wordt het probleem teveel gehyped. Ik heb destijds veel ingelezen en zowel dealers als specialisten gesproken. Wat opvalt is dat specialisten onderling van mening verschillen in zowel het voorkomen als de oplossing. Ik heb een specialist gesproken die het zwaar overdreven vond, bij zijn klanten was het slechts eenmaal voorgekomen (op 200 porsches) en dat was te wijten aan slecht (dus niet eenmaal per jaar olie en oliefilter wisselen) onderhoud. Bij andere was het weer een vrijwel dagelijks probleem en werd hun oplossing gepromoot. Dealers hebben officieel Porsche statistieken en daaruit blijkt dat het percentage in het begin (996 mk1) ongeveer 5% was en vanaf de 997 mk1 minder dan 1%. Daarnaast kun je je afvragen waarom specialisten dit 'probleem' in stand houden,simpel, hun schoorsteen rookt ervan aangezien ze aan de nieuwere modellen niets kunnen doen qua uitlezen en updaten (omdat dit via een datalink met de fabriek gaat)en ze deze wagens dus niet gaan zien. Zij hebben dus alle belang, en daarnaast, wat maakt een specialist een specialist? Wat is de norm, wie toetst het, hoe houden ze de ontwikkelingen bij? Vaak gaat het toch om je gevoel (zeker als je niet technisch bent)? Kortom, een keuring wel/niet, lekker zelf weten. Specialist of dealer, zelf weten. Het gaat erom waar je je goed bij voelt!! maar ik vind dat er naar de zelfbenoemde "specialisten" best kritisch gekeken mag worden, ze worden hier afgeschilderd dat zij de norm zijn en dealers slecht werk leveren. Het kan beide...en beide ook niet

+1, nuchtere benadering. Wordt een tikkeltje moe van de infomercials omtrent de genoemde issues.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


05 dec 2015 12:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Kan ik me goed voorstellen, je draait dan ook al even mee op het forum. Ik stoor me er ook weleens aan. Echter wanneer je hier nieuw bent zou dit weleens waardevolle informatie kunnen zijn.
Toen ik me hier aanmelde was ik erg blij dat ik op een AKK werd gewezen omdat ik hier simpelweg nog nooit van had gehoord.
_________________________________________
footers zuigen! :D


05 dec 2015 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Zeker, dit forum biedt een schat aan info en is niet alleen voor een 'instapper' in de wondere wereld van Porsche m.i. een must. Ik hoop alleen altijd dat nieuwkomers zich niet teveel laten afschrikken en 'de zaak' nuchter benaderen. Verder volledig eens met AKK, geld achter de hand houden enz.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


05 dec 2015 12:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Ik heb bij mijn eerste Porsche 15 jaar geleden een AKK laten doen bij PCR.
Daar rolde twee pagina's met opmerkingen en afwijkingen uit.
De slotconlusie van Porsche was dat het een prima auto was. Ze kwamen wel slechtere tegen. Hun advies: Kopen.

Heb het ook gedaan en geen spijt gehad. Ondertussen heb ik zo'n 15 auto's gekocht zonder AKK en slechts één keer een serieus probleem gehad (verborgen gebrek) wat door de verkoper heeft vergoed.
Natuurlijk heeft een AKK zin echter veelal koopt men toch omdat de aantrekkingskracht groter is dan het verstand. Je lost het probleem op en geniet van waarvoor je hem gekocht hebt.

Ik ben het met Rescue911 en Pacoloco beide eens. Een tip kan waardevol zijn maar iedereen is vrij om er iets mee te doen.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


05 dec 2015 12:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Citaat:
t aan info en is niet alleen voor een 'instapper' in de wondere wereld van Porsche m.i. een must. Ik hoop alleen altijd dat nieuwkomers zich niet teveel laten afschrikken en 'de zaak' nuchter benaderen. Verder volledig eens met AKK, geld achter de hand houden enz.


+ heleboel ;)
_________________________________________
footers zuigen! :D


05 dec 2015 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Er staat ook nergens dat een AKK MOET.... Het zijn adviezen, niets meer en niets minder. De reacties erop, ach... maar het is de toon die de muziek maakt. En als je in elk topic forummers krijgt die het dan nodig vinden de goedbedoelde adviezen af te fikken, dan gaat de lol eraf.


05 dec 2015 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Al jaren wordt op het PF adviezen aan newbies en anderen gegeven.
En al jaren wordt dit opgevat als bangmakerij.
We hebben het steeds over de Kopbouten, olieboten, roestduivels, kantelende zuigers, IMSlagers, koelingsproblemen, +10 K achter de hand houden. Met elke oude en jongere Porsche is het wel wat.
Ook al koop je de perfecte Porsche zodra je er mee gaat rijden kunnen er zaken kapot gaan.

Je hoort nooit iemand over de DD. Is er iets kapot dan wordt dit gerepareerd. Garages hebben aan ieder merk werk genoeg.


Het is onze hobby welke we onder een vergrootglas leggen. Meer niet.
We horen en zien alles aan de Porsche. En ook na 20 jaar willen we dat ie perfect is. Dan lijkt het een drama steeds met die Porsches maar is niet zo. Wij maken dat ervan.

Dus laten we lekker blijven rijden. Genieten van het bezit en alle mankementen oplossen als dat het de charme is van Porsche-bezit. :salut:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


05 dec 2015 13:11
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Hèhè dank jullie wel jongens.


05 dec 2015 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Ik kwam eens een filmpje op YouTube tegen waar een garagehouder die veel IMS lagers vernieuwde met een heel eenvoudige test kwam aanzetten.

1. Draai de olieplug van de versnellingsbak los. Laat de olie weglopen of vang het op om weer te gebruiken.
2. Met je pink (die van mij paste maar net) voel je dan of je binnenin op de bodem van de bak (richting de motor want daar zit het lager) vet voelt.
3. Als je daar vet voelt dan als de wiedeweerga het lager vervangen.

Het vet komt namelijk het eerst uit het lager omdat de sealing die het vet in het lager houdt oplost door de motorolie. Doordat ze daarna veel te weinig smering krijgen door de motorolie gaat het lager er vroeg of laat aan. Maar je kan het dus checken met de "pinky proof"

T'is niet mijn eigen idee, dus voor wat het waard is ;-)
_________________________________________
Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!


07 dec 2015 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Zutphen
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Aflevering is ws tussen kerst en oud en nieuw. Bij de koop ook afgesproken dat er een nieuwe achterruit in de cabriokap zou komen... Inmiddels heb ik internet afgespeurd en blijkt een volledig nieuwe kap maar een paar honderd euro duurder te zijn. Afgesproken dat ik het verschil bijbetaal zodat ik de komende jaren geen omkijken naar de kap heb :ba:


08 dec 2015 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Zutphen
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Inmiddels alweer twee weken eigenaar van deze geweldige auto. Door de milde winter zelfs nog een paar keer lekker open rondgetoerd!!!

Voordat de auto werd afgeleverd werd ik gebeld door de garage dat bij het plaatsen van de nieuwe remblokken is geconstateerd da de remschijven nog hooguit een 10 tot 12000 km. mee konden en ze vonden het wel zo netjes dit aan mij te melden. Als ik besloot om ze direct te laten vernieuwen hoefde ik hiervoor maar 500 euro bij te betalen. Hiervoor zouden ze de originele schijven en blokken van Porsche gebruiken. Ik heb even rondgebeld wat dit kost bij specialist en dealer en ben direct akkoord gegaan. Scheelt mij heel veel geld. Fijn dat de garage zo meedenkt!!!
Aanstaande dinsdag wordtde nieuwe cabriokap erop gezet. Hiervoor ook maar weinig hoen bij te betalen dus al met al heb ik het gevoel een goede deal te hebben gedaan.

Ik heb nog wel het plan om het IMS-lager te laten vervangen. Geeft een geruststellend gevoel. Nu zie ik hier op het forum alleen maar mensen die dit hebben laten vervangen door zo'n duur exemplaar van LN. Zou bij Porsche het licht niet zijn gaan branden en hebben ze het originele exemplaar niet verbeterd???


02 jan 2016 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
10.000-12.000 km voor remschijven is toch nog heel wat lijkt me. Tenzij ze echt verrot waren. Maar dan zouden ze niet 10.000-12.000km aangeven. Lijkt me dat je daar nog 1 à 2 jaar op had knn rijden. Nuja je hebt er nu geen omkijken meer naar.

In ieder geval leuk te horen dat de auto bevalt. Veel rijplezier!


02 jan 2016 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Steefboxster schreef:
Keuring is in juni al uitgevoerd bij Porsche centrum Twente... Paar dingen die eruit zijn gekomen zijn aantoonbaar uitgevoerd. 4 nieuwe banden Michelin met N codering,en remblokken.
In het plastic achterraam zat een lelijke knik en die wordt ook vervangen. Uitlaat resoneert een beetje en dat wordt ook opgelost.
Ik heb ook de vorige eigenaar gebeld en die gaf aan dat het een goede auto is!


Gefeliciteerd met de Boxster!

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er in juni een aankoopkeuring is uitgevoerd.
Heeft de vorige eigenaar hem in juni gekocht en vervolgens ingeruild met het bedrijf waar jij hem koopt? Of betrof het een consignatieverkoop?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


02 jan 2016 15:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Gefeliciteerd. :thumleft: Mooie auto.
Sinds kort ook in bezit van een Boxster S.
_________________________________________
Om dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden.


06 jan 2016 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Zutphen
Bericht Re: Eerste Porsche (Boxster S 986)
Box* schreef:
Gefeliciteerd. :thumleft: Mooie auto.
Sinds kort ook in bezit van een Boxster S.


Heb jouw Boxster ook voorbij zien komen op marktplaats en heb getwijfeld of ik die zou gaan bekijken. Advertentie leek me interessant! Ik wilde echter graag een zwarte en deze stond in Twello dus lekker in de buurt voor mij.
Gezien alle vernieuwingen aan jouw auto zul je er denk ik veel plezier aan hebben. Mooie auto!!!


08 jan 2016 7:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.