Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Is natuurlijk zwart en circuitkwaliteit. Heb een keer een Alfetta laten spuiten voor 200 gulden incl lak
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 dec 2015 14:22 |
|
|
reboq
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
In Noord-Holland zit Jurgen van Jurgh Car Detailing. Doet ook Modesta. http://www.detailing.nl/
|
09 dec 2015 15:38 |
|
|
MarkGT3
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Autopoetsbedrijf Tim van de Hoek in de Waalhaven in Rotterdam
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
09 dec 2015 16:59 |
|
|
Frans D
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Fraai resultaat. Deze twee foto's vind ik bijzonder mooi;
|
09 dec 2015 17:45 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Eens Frans, zijn inderdaad erg mooi. Kan haast niet wachten tot ik tijd heb met mooi weer om het resultaat in de buitenlucht op mooie locatie vast te leggen met reflecties e.d. Overigens, op zich misschien leuk voor het archief, maar nieuwe suggesties zijn niet echt meer nodig... Gefeliciteerd! En dat is inderdaad precies hetzelfde...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
09 dec 2015 19:45 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
mijn dochter heeft inmiddels wat poets ervaring! Zij kan ook jullie auto's detaillen! knaakie per auto.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
09 dec 2015 20:21 |
|
|
geertsabine
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
die foto's van Frans: ligt het nu aan mij of is dat gewoon strakker dan de auto ooit uit de fabriek kwam?
|
09 dec 2015 20:24 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Tsja... Niet omdat het mijn auto is, maar ik durf wel te stellen dat dit strakker is dan af-fabriek. Hij doet sowieso veel nieuwe auto's die bijna rechtstreeks uit de fabriek komen. Dit omdat veel fabrikanten wegens kosten e.d. gewoon wat short cuts nemen met spuiten. Op het eerste gezicht is het wel netjes, maar als je er op gaat letten en na een paar weken de wax er vanaf is, zie je echt wel dat het niet perfect is. Van wat ik van hem heb mee gekregen lijkt bijvoorbeeld een Mercedes er boven gemiddeld goed uit te komen. Tesla's zijn echt belabberd. Weet niet meer of het nou 8% of 12% was, maar zeg 1/10 van de Tesla's die in NL rond rijden zijn door hem behandeld om de slechte lak te corrigeren. Vlak voor die van mij aan de beurt was is er een witte GT4 bij hem langs geweest en een nieuwe Mustang. Los van dat je een Porsche volgens mij niet echt netjes gespoten krijgt voor 800E, is dit niet te vergelijken met opnieuw spuiten, het voegt echt wat toe MITS het goed gebeurd. Ik heb ook de steenslag op de voorklep en bumper laten aanpakken en beide zijn daarom opnieuw gespoten. Ik heb het tussentijdse resultaat gezien en dat was echt heel netjes gedaan. Maar het resultaat nu is echt de next level. En dat gaat niet alleen over het corrigeren van de lak. Die van mij heeft eerst een Modesta Primer gekregen en toen een twee-laags (componenten) Modesta coating. Dit zorgt deels voor een knalharde luchtdichte beschermlaag (die voorkomt dat er in de poriën van lak vuil ophoopt of oxidatie kan optreden), maar door de twee verschillende brekingsindexen voegt het veel meer diepte/glans toe aan de lak. Ofzoiets... Sommigen zullen zeggen dat ik in de Marketing tuin, maar nu ik het resultaat heb gezien op een aantal auto's incl. die van mij, ben ik overtuigd. Los van of je het het geld waard vind uiteraard.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
09 dec 2015 20:42 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Overigens voor de volledigheid; HIER kun je zien hoe een GT4 wordt afgeleverd als je kritisch gaat kijken.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
09 dec 2015 21:54 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Het is een mooi resultaat en die glascoatings van tegenwoordig zijn supermooi. Het blijft natuurlijk wel een beetje wij van wc-eend adviseren wc-eend. Nu is het een kwestie van netjes bijhouden. Mijn "probleem" dat ik nu heb met de pianozwarte 930 en glascoating is dat je nu echt iedere vingerafdruk en stoflaagje ziet en als je denkt ik werk het bij met een beete quick detailer dat ook weer een beetje waas achterlaat omdat de glans zo super hoog is. Is wel weer weg te krijgen met een echte schone microfiber doek. Van afstand zie je het niet maar na zo'n behandeling ga je alles bekijken zoals die poetsfreaks doen met een inspectielampje en zo.
Hoe is dat bij jou? al ervaring mee?
|
09 dec 2015 22:13 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Eigenlijk verbaast mij het resultaat niet. Loop maar eens naar binnen bij deze detailler en zie hoe schoon en geordend, bijna clinisch, zijn werkplaats is. Tel daar zijn passie bij op en je kan het resultaat wel raden.
Op zijn hollands gezegd; 'het kost een paar duiten maar dan heb je ook wat'
En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf maar deel wel zijn passie voor perfectie (en voetbalclub, maar dat terzijde)
|
09 dec 2015 23:00 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Helemaal eens. Het was een beetje een sprong in het diepe voor mij, maar nu ik het hele proces door ben onwijs goed gevoel over zijn kundigheid, resultaat, etc. En het is gewoon een aardige vent met een echte passie die alleen het beste nastreeft Er zullen er vast meer zijn en de meesten hebben vast ervaring met maar eentje, dus vergelijken is moeilijk maar kan hem in ieder geval aanbevelen. En nee, ik heb ook geen aandelen oid. Nope, nog niet, heb hem maandag opgehaald dus hij is nog niet vies aangezien ie lekker binnen staat Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Sowieso zie je natuurlijk alles op zwarte lak. Heb instructie en wat materiaal mee gekregen om het te onderhouden. Maar ik denk niet dat ik nu meer ga poetsen of wassen, alleen als ik ga wassen wel volgens de instructie. Ik heb niet de illusie dat ik hem altijd in deze conditie naar buiten rijd, om de simpele reden dat ik hem niet elke keer was als ik eens een middag op pad ben geweest. Ik denk maar zo, hij ziet er met dezelfde stof laag nu waarschijnlijk nog altijd beter uit dan voorheen met stof. Maar goed, dat merk ik snel genoeg, is nu nog te vroeg En gewoon simpel een keer afspoelen heeft vermoedelijk al veel meer effect dan voorheen omdat het nu zo'n spiegelgladde waterafstotende coating overheen zit. Daarmee komt ie niet op huidige glans niveau, maar misschien wel beter dan zonder coating. Wellicht wishful-thinking... Over een tijdje kan ik er meer over zeggen
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
09 dec 2015 23:25 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Hallo Bert-Jan,
Die van mij staat ook altijd binnen en wordt ook nooit nat dus ik beperk me dan tot afnemen van wat rijvuil / stof. Alles blijft wel mooi glimmen en na een half jaar heb ik hem ook nog geen enkele keer gewassen. Dus ik heb tot nu toe ook geen ervaring met hoe makkelijk het wassen is. Binnenkort eens proberen met alleen maar wat gedestileerd water uit zo'n sprayfles wellicht werkt dat wel het beste voor simpel onderhoud. Meer glans dan dit ga je toch nooit krijgen. Misschien dat de echte poetsfreaks op het forum nog tips hebben.
|
10 dec 2015 0:22 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Zo! Na een half jaar nog niet gewassen? Dat klinkt goed Maareh... neem je hem dan droog af? Met stof of zand zou je dan geen krasjes krijgen?
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
10 dec 2015 9:38 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
@BertJan. Ik gebruik mijn 930 dus echt als hobby auto in het weekend en dan alleen als het droog is en dan heeft ie ook nog concurrentie van de 964 die er ook wel eens uit wil. Dus ik rijd er niet zo veel mee en echt vies wordt ie nooit. Wellicht dat jouw autogebruik heel anders is. Wat ik dus nu doe ik met een stofdoek + plumeau afnemen en dan eventueel nog wat bijwerken met quick detailer en een microfiber doek en dat gaat goed. Dat bijwerken met quick detailer doe ik ook 9 vd 10 keer op mijn witte 964 maar die heeft geen glascoating en is minder kritisch maar nooit extra krassen gezien. De 964 doe ik nog regelmatig zelf poesten met de DAP en exotische wax. Maar ik zit er wel aan te denken die ook vd glascoating te laten voorzien je bent gelijk voor altijd klaar als je auto altijd binnen staat.
|
10 dec 2015 10:35 |
|
|
Frans D
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Het is niet helemaal een "wij van wc eend" verhaal, maar sommige mensen verwoorden het achterliggende verhaal niet helemaal correct. Zo is die refractie breaking index, nog best een ingewikkeld verhaal. Het gaat erover hoe lichtstralen van hoek veranderen (verbuigen), wanneer ze door een bepaald materiaal schijnen. Dit kan een tweedelig resultaat hebben, afhankelijk van het verbuigen van de lichtstralen; - Een betere transparantie, zorgt ervoor dat de kleur onder de blanke laklaag beter tot zijn recht komt. - Een betere reflectie van de toplaag, zorgt voor mooiere weerspiegeling. Soms zie ik dan ook nog wel eens verhalen rondzwerven, met dat die lichtstralen door de blanke laklaag heen schijnen en reflecteren (spiegelen) op de kleurlaag. Dat is niet de spiegeling die je ziet op de lak van een wagen, want de meeste kleuren zullen licht absorberen (zwart het meest, wit het minst). De spiegeling op een lak, is afkomstig van de toplaag van de blanke lak.
Ik wilde het eerst heel simpel houden om uit te leggen, waarom een detail zin heeft bij een auto. Maar bovenstaand verhaal ondersteund het goed, vandaar dat ik maar in het diepe ben gesprongen.
Nu de (zoveel mogelijk) simpele uitleg;
1) De blanke laklaag van een auto wordt in de loop der tijd door lakdefecten steeds minder transparant. Dat kunnen zowel miniscule krasjes zijn (swirls) tot ergere mishandelingen. Een wasstraat/krasstraat staat erom bekend, dat de borstels veel van die krasjes teweeg brengen. Die verminderde transparantheid van de blanke laklaag, zorgt ervoor dat de kleurlaag minder goed zichtbaar is. Zorg je er nu voor dat door een polijstsessie, zoveel mogelijk van die lakdefecten verdwijen, dan neemt die transparantheid weer toe en laat de kleurlaag zijn echte kleuren weer zien, i.p.v. dat ze vertroebeld zijn door die waas van lakdefecten.
2) Afhankelijk van hoe er gepolijst wordt, worden tevens de toppen van de sinaasappelhuid (ook wel orange peel genoemd), deels afgevlakt. Dit zorgt ervoor dat de weerspiegelingen veel scherper worden, i.p.v. dat ze vervormd worden door de sinaasappelhuid. Echt helemaal wegkrijgen gaat niet lukken met een gewone polijstsessie, daar is echt een speciaal op sinaasappelhuid gerichte aanpak voor nodig. Maar een verbetering in reflectie, zal zeker plaatsvinden.
Vooral in het belang van punt 1, is het belangrijk om de wagen na een detail zodanig te onderhouden met methodes die ervoor zorgen, dat er zo min mogelijk lakdefecten ontstaan. De resultaten van punt 2 pakken ze niet meer van je af, waardoor een wagen zelfs lange tijd na een detail er nog steeds beter bij staat als een wagen die nog nooit een detail heeft gehad.
De keuze van beschermlaag is persoonlijk; Een coating is ideaal, als je een langdurige bescherming wil, die tevens hardheid toevoegt en heel erg goed beschermd tegen allerlei narigheden zoals vogelpoep e.d. Nadeel is vaak dat ze erg prijzig zijn en er van tevoren goed polijst moet worden om alle lakdefecten te verwijderen en ze geen vocht mogen zien tijdens het curen. Vandaar dan ook dat je altijd die infrarood lampen ziet, om de cure tijd te verkorten. Ander nadeel kan zijn, dat als er ergens krasjes in die laag zitten, je niet zomaar even dat stukje kan polijsten.
Andere beschermlagen zoals waxen e.d. bieden wellicht minder bescherming en minder langdurige bescherming, maar hebben weer als voordeel dat je wat makkelijker een wagen opnieuw aanpakt. Tevens hebben waxen een vullend karakter en ze zullen dus wat makkelijker aanwezige swirls verhullen.
Je zult je misschien afvragen hoe ik aan al die wijsheden kom. Ik heb in het verleden wel eens geëxperimenteerd met zelf een autowax maken. In die tijd heb ik heel veel info opgezogen met alles wat er maar bij komt kijken en weet ik ook van de meer diepere materie.
|
10 dec 2015 18:54 |
|
|
geertsabine
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
goed verhaal Frans, duidelijke uitleg
|
10 dec 2015 21:13 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Goed adres in Noord-Holland is Jurgh Car Detailing (is al eerder genoemd in dit topic...), gevestigd in De Goorn. Ik heb er geen aandelen maar ben er wel klant. http://www.detailing.nl
|
20 jan 2016 19:02 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Inmiddels wat tijd verder en ik heb eigenlijk wat advies nodig; Het behandelen van de steenslag wordt niet door Ride&Shine zelf gedaan, maar een partner van hem in Zundert. Nu blijkt dat het holle plastic deel wat het middelste gat in de bumper dicht, deels los laat op hogere snelheid (boven de 100km/h) en naar binnen wordt gedrukt. De bumper is ivm spuiten van de auto af geweest en die onderdelen zijn er vermoedelijk dan ook afgehaald. Nu moest ik sowieso al een paar onderdelen zelf naderhand goed vast klikken omdat dit niet helemaal goed was gebeurd. Maar de vraag is nu of dat plastic deel nog vast te zetten is of dat er wat lipjes/klemmetjes afgebroken zijn bij (de)montage. Zowel vd Gugten als PCR zeggen dat toch echt de bumper er weer af moet om dat te controleren/herstellen, aangezien dat vanaf de achterkant moet. Dat is uiteraard wat werk met de bijbehorende kosten. R&S zegt nu dat ze vanuit Zundert de auto wel weer kunnen komen ophalen om het te controleren/fixen, maar daar heb ik niet zoveel trek in. De eerste keer was niet helemaal lekker gegaan en het is wat ver om er zelf heen te rijden en bij te blijven staan om te zien wat het nu precies is. De vraag: zal ik het zelf maar ergens goed op laten lossen en zelf dokken of toch in gaan op het aanbod van R&S en de auto weer terug sturen...?? De goedkoopste optie maar waarschijnlijk ook minst wenselijke is het gewoon vast te lijmen... Overigens zou ik dus wel graag zeker willen weten dat ze dit bv in Zundert ook niet doen... Any thoughts?
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
06 maart 2016 21:56 |
|
|
Octaaf
|
Re: Detailen Rotterdam e.o - Ride & Shine EDIT: Resultaat
Als de clickers nog goed zijn kan je hem er zelf in klikken. Als dat niet werkt dan zijn de clickers waarschijnlijk afgebroken (op de bumper of de inserts?). Dan zou ik R&S de kans geven het op te lossen. ik zou wel Informeren hoe ze dat doen en bepalen of dat aan jouw wensen voldoet. Succes
|
07 maart 2016 0:34 |
|
|