Re: 911 3.2 COUPE 1984 advies gevraagd
Bemoei mij normaal niet met dit soort zaken. Maar wil toch wat kwijt. Zonder MH af te vallen of de topic starter.
Een 3.2 coupe die perfect is voor 29.500€ Ik zou zeggen breng mij maar een paar
( buiten het feit dat het veel geld is, maar helaas is dat op dit moment de markt) Dit is dan ook weer het geluk voor de koper, investeer de komende tijd om de auto wel perfect te maken. 10.000€ investeren in deze auto is gelukkig geen weggegooid geld op dit moment. Als ik de aankoopfactuur zie dan moet er als koper toch wel een paar belletjes gaan rinkelen. Remmen versleten en geen 4 gelijke banden geeft toch al voldoende signalen af dat deze auto niet perfect onderhouden is, sterker nog, er is nogal bespaard op de verkeerde wijze op het onderhoud lijkt mij. MH heeft zich in ieder geval niet de moeite gedaan om dit te verbergen door voor de verkoop andere banden en remmen te monteren. MH had de auto wellicht zelf helemaal in orde kunnen maken en de hoofdprijs vragen, maar heeft ervoor gekozen om hem voor een prijs aan te bieden waar je helaas nog maar zelden een 3.2 voor kunt kopen. Dat hier achteraf zaken uitkomen die de koper niet had verwacht en de verkoper wellicht had kunnen melden....tja, je koopt een oude auto waar van alles mee kan zijn. Bij een Volvo van 40 jaar oud vind men het niet vreemd dat er onderhuids van alles mis kan zijn, maar bij een Porsche is dat dan gelijk een miskoop, of verassing? Beide oud!
Dat MH de kopbouten vervangt voor uit coulance vind ik supernetjes en had hij niet hoeven doen.
Kortom, koper sla jezelf voor de kop dat je wellicht wat naïef bent geweest en geen AKK hebt laten doen, MH had vollediger moeten zijn en baalt er nu waarschijnlijk van dat ze deze auto hebben verkocht.
Ik zou zeggen, ben blij met je aankoop, het is een mooie auto! maak hem de komende tijd helemaal naar je zin en zie het als een investering!. Met de 996 had ook van alles kunnen gebeuren, en is voorlopig nog niet toe aan de prijsstijging die ( nog) gaande is in de Porsche wereld!