Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:23

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
oldtimer verzekering 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht oldtimer verzekering
hallo,

Vroeg me af of je met een oldtimerverzekering gewoon het hele jaar mag rijden of dat je dan ook 3maanden niet mag rijden.
Want een auto van 1986 kan je als oldtimer verzekeren en als je dan gewoon de wegenbelasting betaald zou in principe het hele jaar kunnen rijden indien de verzekering dat toe laat.

gr wilco

11 dec 2015 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht Re: oldtimer verzekering
Hi Wilco,

dat hangt van de specifieke verzekering af.
Ik heb jaren zo gereden maar er zij er ook die een km beperking hebben.

zou toch een pb sturen naar de verzekerings forummer jos

11 dec 2015 10:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
w.w.doet. schreef:
Vroeg me af of je met een oldtimerverzekering gewoon het hele jaar mag rijden of dat je dan ook 3maanden niet mag rijden.

Oldtimer verzekeringen zijn er ook voor old-timers die niét in de overgangsregeling vallen :idea:

Natuurlijk moet je je als consument informeren ... maar het zou een beetje wrang zijn (én het lijkt me onwaarschijnlijk) dat je klassieker (die onder de overgangsregeling valt) in de maanden December, Januari en Februari niet verzekerd is.

Er zal maar een grote vuurpijl op het rieten dak van je stalling vallen :popcorn:

11 dec 2015 10:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964
Net een Trackday-Toy ('94) gekocht en gaat ook in oldtimer verzekering :thumleft:

11 dec 2015 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
oldtimer verzekering kost soms zo weinig (78,-euro per jaar voor 3.2) zou je bijna zeggen daar moet een addertje onder zitten.......

11 dec 2015 10:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Schakel maar even met Jos voor de zekerheid. Paar dingen van mijn kant:
- een auto kan niet zomaar onverzekerd zijn gedurende een bepaalde periode zonder dat je daarvan in kennis bent gesteld
- onverzekerd rondrijden is onverantwoord en wettelijk uiteraard niet toegestaan (open deur maar toch...)
- je krijgt dan ook automatische een boete van de RDW tenzij je ´m schorst
- ik neem aan dat de genoemde EUR 78,00 voor alleen een WA dekking is

11 dec 2015 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
78 euro is idd alleen voor w.a. en tot 7500km .

11 dec 2015 11:09
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... en zo heb je de Carrera 3.2 op dit moment verzekerd :?:

11 dec 2015 12:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ik wilde het niet vragen Olaf maar ik hoop toch van niet... :?:

11 dec 2015 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
58 euro per jaar

11 dec 2015 13:12
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Olaf schreef:
... en zo heb je de Carrera 3.2 op dit moment verzekerd :?:

viewtopic.php?f=1&t=44996&p=1178501#p1178501
Olaf die in bovenstaande topic schreef:
w.w.doet. schreef:
Maar aan de andere kant hij kost me ook geen drol, nog geen 250euries per jaar aan verz en belasting.

Hebben we het hier ook over een Carrera 3.2 :?:

Blijkbaar niet verzekerd tegen diefstal - of andere totaal-verlies (schade) :roll:

Ieder z'n keus, maar in het huidige klimaat zou ik - als je de waarde toch belangrijk vind (als in: nog niet verkopen), de 911 tegen taxatiewaarde voor diefstal en totaalschade verzekeren :idea:

Ja dus. (zoals je inmiddels wel moet weten)

Niks mis mee, zijn er veel meer die dat hebben, eigen keuze.

Als je je complete verzekeringspakket bekijkt kun je vaak heel veel geld besparen en als je dat dan over 10 jaar bekijkt, kun je er heel wat schade's van uit eigen zak betalen.....

11 dec 2015 13:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Elferhenkie2 schreef:
Als je je complete verzekeringspakket bekijkt kun je vaak heel veel geld besparen en als je dat dan over 10 jaar bekijkt, kun je er heel wat schade's van uit eigen zak betalen.....

eens, je kunt heel wat besparen als je goed kijkt naar je pakketten, maar niet verzekeren tegen diefstal lijkt me voor deze 'oudjes' niet echt heel slim gezien het aantal wat er gejat wordt en de waardestijging van die dingen. Daar kun je niet tegenop sparen hoor en je besparing op je verzekeringspakket dekt dat evt verschil niet

11 dec 2015 13:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Dat is waar, daarom heb ik ook WA+ op mijn privé auto's :thumleft:

Ik zou idd wel WA beperkt casco verzekeren Wilco :idea:

11 dec 2015 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:

Tja Henk, het doet me bijna de uitspraak ontlokken: gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren. Maar even serieus: hoeveel mensen leggen de besparing aan de kant om een schade op te kunnen vangen? Ik ken er geen.

En dan nog.... laten we zeggen dat de 3.2 35K waard is en All Risk voor EUR 900,00 te verzekeren is op taxatiewaarde. Trekken we de premie van de W.A. dekking er vanaf, laten we zeggen EUR 60,00. Hou je EUR 840,00 over. Dan mag je wel redelijk lang schadevrij rijden wil je een schade op kunnen vangen, laat staan een diefstal of total loss.

Besparen is goed en kan waarschijnlijk vaak wel inderdaad maar sommigen slaan er in door en klagen daarna dat een verzekeraar niets betaald. En dat is de dagelijkse praktijk achter mijn bureautje hier.

11 dec 2015 13:42
Profiel
PorscheForum Junkie
840,00 per jaar besparen X 2 Porsche's is alleen al 1680,- Per jaar......

Andere overbodige verzekeringen en de Mercedes C43 AMG nog niet eens meegerekend......

Dat mensen dat geld niet aan de kant leggen is natuurlijk niet handig....

11 dec 2015 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Jij legt het geld wel aan de kant dan? Het zijn en blijven keuzes maar ik voel me er prettiger bij dat ik het risico kan overdragen aan een verzekeraar dan dat ik het zelf loop. En de definitie van ´overbodige´ verzekeringen verschilt ook voor iedereen denk ik.

11 dec 2015 14:02
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Elferhenkie2 schreef:
Ja dus. (zoals je inmiddels wel moet weten)

Da's een topic van halverwege augustus, bijdehand :!:

... wellicht heeft TS inmiddels het licht wel gezien :popcorn:

11 dec 2015 14:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
@Geert: Heb ik in het verleden gedaan en kan inmiddels wel wat schadelast dragen ja.

Wat overbodige verzekeringen zijn? Die zijn er zoveel...

Als je gewoon de verplichte basisverzekeringen hebt (gebouwen, wa, ziektekosten, auto's), heb je wel voldoende meestal.

@Olaf: Bijdehand??

Hij had het licht al eerder gezien, daardoor ook de keus om niet al zijn auto's All Risk en ook nog eens tegen taxatie waarde te verzekeren....

De kans dat er wel wat gebeurt is immers ook vele malen kleiner dan dat er wel wat gebeurt :idea:

Uit: Jaarcijfers 2013, voertuigdiefstal

Aantal gestolen Porsche's: 46 op een aantal van 24.324 Porsche's. Dat is een kans van 0,19% Er werden daarvan overigens 11 teruggevonden, dat is iets minder dan een kwart van de gestolen Porsche's.

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 11 dec 2015 15:00, in totaal 1 keer bewerkt.

11 dec 2015 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Dan ben je waarschijnlijk toch de uitzondering die de regel bevestigt (ik doel op geld aan de kant zetten). Velen doen het niet en komen in de problemen bij een schade.

Van de genoemde verzekeringen is alleen WA verplicht en ziektekosten min of meer :mrgreen: Ik ben blij dat mijn/onze sieraden ook goed verzekerd zijn. Ik moet er niet aan denken dat alle horloges gestolen worden en de inboedelverzekering niet voldoende dekt. Hetzelfde geldt voor mijn audiovisuele apparatuur.

In de jachthaven hadden we een stel met een prachtige nieuwe sloep (Waterspoor): varen kon ie wel dus geen WA nodig en uiteraard was ie al helemaal niet Casco verzekerd (niemand jat tenslotte sloepen). Lang verhaal kort: eerst vaart ie tegen een andere boot aan bij het uitdraaien uit de box. Schade aan eigen boot en aan de tegenpartij voor eigen rekening. Dat deed al zeer. Je zou denken dat iemand ervan leert. Maar nee, niet alsnog daarna verzekerd. Twee maanden later: boot gestolen. Kortom: 90K geinvesteerd, 5K aan schade betaald en sloep weg. Geen vergoeding van een verzekeraar. Nooit meer op de jachthaven gezien daarna. En oh ja: premie voor een Allriskdekking voor deze sloep: EUR 900,00 per jaar.

Iets met pennywise, poundfoolish...

11 dec 2015 14:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Dom want: zonder WA varen is zelfde als zonder WA autorijden.

En een sloep van 90K niet All risk verzekeren is gewoonweg DOM, maar ook appels met peren vergelijken.(Edit: Ik bedoel WA+)

Een sloep van 90K zou IK ook All risk verzekeren :salut: (Edit: ik bedoel WA+)

Ben wel benieuwd wat de waarde is van jouw audiovisuele apparatuur dat je dat apart moet verzekeren... :shock:

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 11 dec 2015 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.

11 dec 2015 15:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Elferhenkie2 schreef:
Een sloep van 90K zou IK ook All risk verzekeren :salut:

En een auto niet :?:

11 dec 2015 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Jawel, wss wel....

Ligt wel aan de premie trouwens....

Ehh EDIT!!!!! WA+ bedoel ik natuurlijk :bang: :bang: :bang: :bang:

OOK in geval van die boot! (Tenzij de premie tussen WA+ en allrisk weinig verschilt bij een boot)

11 dec 2015 15:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Punt is dat je wettelijk niet verplicht bent je boot WA te verzekeren. Dat ik het wel heb (plus All Risk) is wat anders. Waarde audiovisuele apparatuur? Gaat al gauw richting de 15K maar dan heb je ook wat :mrgreen:

Enne, een sloep van 90K altijd All Risk verzekeren, WA+ zou zelfs geen optie moeten zijn wat mij betreft. Vaak genoeg mee gemaakt dat ik last had van grote vrachtschepen die mijn sloep (en dat is een volwassen sloep kan ik je zeggen) omtoverden tot luciferhoutje (compleet onbestuurbaar). Dat dat tot nog toe goed af is gelopen is prettig maar dat had ook echt anders kunnen zijn.

11 dec 2015 15:25
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Elferhenkie2 schreef:
Ehh EDIT!!!!! WA+ bedoel ik natuurlijk :bang: :bang: :bang: :bang:

Natuurlijk ....

11 dec 2015 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
geertsabine schreef:
een sloep van 90K altijd All Risk verzekeren, WA+ zou zelfs geen optie moeten zijn wat mij betreft. Vaak genoeg mee gemaakt dat ik last had van grote vrachtschepen die mijn sloep (en dat is een volwassen sloep kan ik je zeggen) omtoverden tot luciferhoutje (compleet onbestuurbaar). Dat dat tot nog toe goed af is gelopen is prettig maar dat had ook echt anders kunnen zijn.

Ok geen verstand van sloepen en hoe dat werkt met grote vrachtschepen, als het idd een groot risico is dan natuurlijk All risk verzekeren.

Ik wist niet dat dat zo'n groot risico was en heb daar tot nu toe ook weinig van meegekregen. :salut:

geertsabine schreef:
Waarde audiovisuele apparatuur? Gaat al gauw richting de 15K maar dan heb je ook wat :mrgreen:

Wat betaal je daarvoor jaarlijks aan premie? Wat beur je terug bij diefstal? Hoe groot is de kans dat alles weg is na inbraak?

11 dec 2015 15:37
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende