Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:07

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
oldtimer verzekering 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: oldtimer verzekering
Citaat:
Zelfs onze onverslijtbare massief eiken vloer is al voor veel meer dan de helft afgeschreven. De rest al zo'n beetje helemaal.... :wink:

a) tijd voor een nieuwe inboedel dus :mrgreen:
b) een massief eiken vloer is volgens de lijsten onderdeel van de opstal en dus niet aan afschrijving onderhevig.

Enne, ik heb in het verleden tig brandschaden behandeld en met een kwart heb ik het nooit gered. Kan ook niet: aangezien alle bewijs weg is (immers: verbrand), kan een verzekerde ook niet bewijzen hoe oud zaken waren. Er zit nog wel wat logica bij verzekeraars :mrgreen: En, ik weet niet wie jij prive spreekt en beweren verzekeringsmensen te zijn maar als die er zo negatief in zitten hebben ze er niets in te zoeken. De meesten die ik ken in de verzekeringswereld zijn trots op wat ze doen.

11 dec 2015 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
On topic: snap jouw standpunt Henk.

Alhoewel ik denk dat het rekentechnisch niet helemaal klopt om de premieverschillen van meerdere auto's alleen als besparing bij elkaar op te tellen en qua schade uit te gaan van aanspraak op slechts één van die verzekeringen. De potentiële totale schade is bij meerdere auto's immers ook navenant hoger dan bij één.

We zijn het in ieder geval erover eens dat het afhankelijk is van de specifieke/persoonlijke situatie. :thumleft:

11 dec 2015 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
geertsabine schreef:
een massief eiken vloer is volgens de lijsten onderdeel van de opstal en dus niet aan afschrijving onderhevig.

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... eling.aspx

Volgens Centraal beheer niet :?

11 dec 2015 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
MarkS schreef:
De potentiële totale schade is bij meerdere auto's immers ook navenant hoger dan bij één.

Je kunt maar in 1 tegelijk rijden Mark :wink:

Verder ben ik het best wel met je eens hoor en denk ik ook niet dat ik echt gekke Henkie ben, wat verzekerd moet zijn is hier gewoon verzekerd.

Vond gewoon dat ik even op Olaf zijn reactie moest reageren, juist omdat Olaf er al voor de 2e keer op reageert als Wilco aangeeft alleen wa verzekerd te zijn.

11 dec 2015 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Volgens Centraal beheer niet :?

Nu begin ik het te begrijpen.... Centraal Beheer :ass:

11 dec 2015 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Ben ik niet bij verzekerd :cheers:

11 dec 2015 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Kijk anders hier eens....

https://www.verzekeraars.nl/verzekeringsbranche/publicaties/Publicaties/Handvatten%20inboedel-opstal_juni2011.pdf

11 dec 2015 22:45
Profiel
Moderator
PF #57
ja leuk. laten we als niet-kenner in discussie gaan met iemand die er zijn brood in verdient. Ik blijf nog even :popcorn:

11 dec 2015 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Het voelt zo ondertussen net als een verlenging van mijn werkdag :mrgreen: :mrgreen: Het is alleen zo jammer, dat hoewel met respect verder, er niet veel wordt aangenomen van wat ik probeer te zeggen. Verhaal van mijn leven :cheers:

11 dec 2015 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie

Ok en mag CB daarvan afwijken?
Edit: ik lees in jouw lijst dat niet verlijmde houten vloeren wel tot de inboedel behoren. Dat zullen ze bij CB ook bedoelen?

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 11 dec 2015 22:59, in totaal 2 keer bewerkt.

11 dec 2015 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:
ja leuk. laten we als niet-kenner in discussie gaan met iemand die er zijn brood in verdient. Ik blijf nog even :popcorn:

Is een commerciële branche toch? Daar kun je rustig even met een nuchtere blik naar kijken :wink:

11 dec 2015 22:56
Profiel
Moderator
PF #57
prima. het is jouw dag. wat ik zei: ik blijf nog even...

Afbeelding

11 dec 2015 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Ok en mag CB daarvan afwijken?
Edit: ik lees in jouw lijst dat niet verlijmde houten vloeren wel tot de inboedel behoren. Dat zullen ze bij CB ook bedoelen?

Het is een advieslijst maar wel van het Verbond van Verzekeraars. Laten we zeggen een serieuze partij. Ik weet niet wat CB bedoelt. De meeste andere verzekeraars conformeren zich namelijk aan deze lijst. Criterium is of iets 'aard en nagelvast" met de woning is verbonden. Verlijmde vloeren en parketvloeren zijn dus opstal. Op opstal is geen afschrijving van toepassing. Niet verlijmde laminaatvloeren zijn inderdaad inboedel. Maar zeg mij maar wat CB bedoelt..... :flush: verzekeraar.... halen wel meer foefjes uit. Lijken goedkoop maar zijn dat helemaal niet. En omdat er geen tussenpersoon tussen zit en dus geen advies aan vooraf is gegaan, kan je ook niemand aanspreken op een verkeerd advies. Succes met de wedstrijd want dan mag je het van CB proberen te winnen....

En Horn, hoe kan het nu toch zijn dat die hele tribune leeg is? :ba:

11 dec 2015 23:05
Profiel
Moderator
PF #57
geertsabine schreef:
En Horn, hoe kan het nu toch zijn dat die hele tribune leeg is? :ba:

Sorry, moest even een foto van de tribune maken. Hij is weer gevuld...

Afbeelding

11 dec 2015 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
:thumleft: :cheers:

11 dec 2015 23:24
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Nog eventjes off topic,

We have a winner, for now ...

Horn. 9.51 berichten per dag ...

:mrgreen:

11 dec 2015 23:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Zie dat maar eens in te halen Mark :mrgreen:

11 dec 2015 23:28
Profiel
Moderator
PF #57
MarkS schreef:
Horn. 9.51 berichten per dag ...

Ja. En elke dag weer :cheesy:

11 dec 2015 23:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik ga dit theater verlaten voor vandaag, ik zie morgen wel of en hoe de discussie zich heeft voortgezet. :salut:

11 dec 2015 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Heb eerlijk gezegd nog steeds geen antwoord op mijn vraag!!!!

(nog 1 keer proberen)

Stel je koopt een oldtimer van bj 1986, en je betaald gewoon het volle tarief belasting want je wilt wel in december,januari en februari rijden.
Kan je dan uit met een oldtimer verzekering .of gaan die er ook van uit dat je die 3maanden niet rijdt,
3maanden niet rijden minder risico......( oldtimer w.a. verzekering heb ik het over!!)

Als oldtimer/youngtimer liefhebber wil ik een oldtimer hebben voor de winter(tegen het heil in)
Ja daar had ik die c43amg voor, maar die is compleet nieuw gespoten met allemaal nieuwe rubbers en sierlijsten en splinter nieuwe originele amg velgen eronder enz.....enz .

Dus staat de c43 geschorst naast de 993 geschorst en de 3.2 waar je 3maanden niet mee mag rijden!
En rijdt ik tijdelijk met tegenzin(mag de benz van mijn vrouw niet lenen) in een opel corsa van 95.

En betreft over hoe wat ik het verzekerd heb is ieder zijn eigen keus ( want als ik schade heb betaal ik het toch zelf want anders word de verzekerings premie weer duurder)

de verzekering wil je altijd van alles aansmeren........zoals woeker polis en zo, gelukkig ben ik daar nooit in getrapt

groeten wilco

12 dec 2015 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Jos Targa (verzekeringsman) die eerder schreef:

"Oldtimers in de overgangsregeling zijn normaal gesproken ook in de periode dat je niet mag rijden gewoon verzekerd, Zoals gezegd is de gemiddelde premie dusdanig laag dat de meeste verzekeraars de polis niet voor die periode opschorten. De kosten voor het aan en afmelden zijn hoger dan de gemiddelde verdienste. Daarnaast is het bij een casco of beperkt casco dekking ook niet verstandig om de verzekering in de rustperiode te beëindigen zoals Olaf al aangaf. Vuurpijlen enzo"

12 dec 2015 11:11
Profiel
w.w.doet. schreef:
Heb eerlijk gezegd nog steeds geen antwoord op mijn vraag!!!!

Je moet tussen alle onzin ook wel gewoon alles goed blijven lezen. :wink:

12 dec 2015 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
ja valt niet met al die onzin :wink: sla soms maar gewoon een stuk over :bang: sorry mannen

12 dec 2015 13:03
Profiel
911 3.2 Carrera
Wilco, even mijn boerenverstand:

Lees de voorwaarden en/bel de tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij op, kunnen ze je zo vertellen. Maar oldtimerverzekeringen zijn meestal op max. kilometers per jaar en doorlopend...dat laatste zal wel ook met stalling etc te maken hebben.

Maar als je bijv. een wa hebt van 60 euro per jaar dan zou ik me niet druk maken over de premie in de maanden dat hij niet op de weg mag...alleen de max. kilometers in de gaten houden....

Succes.

Ps. De mijne staat al weken aan de druppellader.... :cheers:

12 dec 2015 13:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Dial_888 schreef:
.
Maar als je bijv. een wa hebt van 60 euro per jaar dan zou ik me niet druk maken over de premie in de maanden dat hij niet op de weg mag

Dat doet hij ook niet, hij wil alleen maar weten of hij in die 3 maanden wel verzekerd is indien hij geen gebruik maakt van de oldtimerregeling.

w.w.doet. schreef:
hallo,

Vroeg me af of je met een oldtimerverzekering gewoon het hele jaar mag rijden of dat je dan ook 3maanden niet mag rijden.
Want een auto van 1986 kan je als oldtimer verzekeren en als je dan gewoon de wegenbelasting betaald zou in principe het hele jaar kunnen rijden indien de verzekering dat toe laat.

gr wilco

12 dec 2015 15:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende