Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Meer vermogen uit een 250 pk 964? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Mee eens. Zelfs Walter Röhrl, toch een begenadigd coureur, vindt de CGT te snel om voluit te gaan op de Nordschleiffe.
Ik denk dat eenieder die bij zijn/haar volle verstand is, op een gegeven moment doorheeft, wanneer het "genoeg" is voor hem/haar. Tenzij.. je (te) veel op de Autobahn vertoeft :wink:

Laatst bijgewerkt door Jort op 15 sep 2005 0:00, in totaal 1 keer bewerkt.

14 sep 2005 23:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Mee eens. Zelfs Walter Röhrl, toch een begenadigd coureur, vindt de CGT te snel om voluit te gaan om de Nordschleiffe.
Ik denk dat eenieder die bij zijn/haar volle verstand is op een gegeven moment doorheeft wanneer het "genoeg" is voor hem/haar. Tenzij.. je (te) veel op de Autobahn vertoefd :wink:

Ik neem aan dat je de S65AMG kent. Een volslagen overbodige auto, althans volslagen overbodig veel vermogen voor een S-klasse. Behoudens misschien ontwikkelingen wegens hoge olieprijzen vermoed ik dat over 10 jaar een AMG S-klasse ook over de 400 km/u kan.

Waarom? Niet omdat de klant sneller wil rijden, maar omdat hij op papier sneller wil zijn dan de buurman. Zo werkt het nou eenmaal...

14 sep 2005 23:56
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Waarom?

Om de andere Duitse concurrentie een slag voor te zijn. :idea:

14 sep 2005 23:58
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
Waarom? Niet omdat de klant sneller wil rijden, maar omdat hij op papier sneller wil zijn dan de buurman. Zo werkt het nou eenmaal...

Dat is inderdaad de meest voorkomende reden om een van nature toch al (heel) snelle auto toch te gaan tunen...

Ik heb laatst een stukje gelezen in een of ander Duits autoblad waarbij door de TüV onderzocht was wat er nou waar was van al dat (motor)getune.

Het bleek dat meer dan 60% van de betreffende auto's helemaal niet (motorisch) getuned waren (moet in Duitsland namelijk door de TüV worden 'eingetragen' in de voertuigpapieren), maar dat er slechts geroepen werd dat de auto een x-aantal pk's meer had als gevolg van tuning. In het gros van de gevallen was de auto alleen voorzien van een andere uitlaat (= ander geluid = goed argument om een vreselijke vermogenstoename te kunnen veronderstellen).

Het was puur om te kunnen zeggen dat de betreffende auto véééél meer vermogen had dan een andere vergelijkbare auto (dan die van de buurman, dus :wink: )

Het bleek dat zich vooral berijders van Duitse merken hieraan 'schuldig' maakten (met name VW- en Opel-rijders; maar ook veel rijders van de oudere types Mercedes en Porsche)...

15 sep 2005 0:04
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Mee eens. Zelfs Walter Röhrl, toch een begenadigd coureur, vindt de CGT te snel om voluit te gaan om de Nordschleiffe.
Ik denk dat eenieder die bij zijn/haar volle verstand is op een gegeven moment doorheeft wanneer het "genoeg" is voor hem/haar. Tenzij.. je (te) veel op de Autobahn vertoefd :wink:

Ik neem aan dat je de S65AMG kent. Een volslagen overbodige auto, althans volslagen overbodig veel vermogen voor een S-klasse. Behoudens misschien ontwikkelingen wegens hoge olieprijzen vermoed ik dat over 10 jaar een AMG S-klasse ook over de 400 km/u kan.

Het "groene-gras-syndroom", dat ken ik. Volgens mij zijn dat ook de eerste auto's die het daglicht niet meer zien, verzamelobjecten. Ik blijf erbij dat eenieder die graag geniet van maximale capaciteiten van een auto en binnenwegen, op een gegeven moment voldoende heeft. Behoudens de echte speedjunkies. Vergelijkbaar met de overclockers die een computer in een vrieskast monteren om 10ghz te halen, om er vervolgens geen nuttig gebruik van te maken.

Daarbij komt nog iets anders, het maximum haalbare, danwel toelaatbare. De Veyron zal het ultieme voorbeeld zijn voor velen. Maar de Veyron laat ook zien dat dit soort monsters alleen maar in een gewichtsspiraal terechtkomen en die spiraal moet eindig zijn. Ik denk dat de overheden danwel de industrie (dit keer wel massaal en gebonden)tezamen zullen ingrijpen, voordat we het punt hebben bereikt waarop sedans als de S klasse de 400km/u barrière gaan doorbreken.

15 sep 2005 0:11
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Andersom gebeurd ook.
Wegens verzekring en wegentaks redenen wordt er het originele vermogen opgegeven alhoewel de wagen wel degelijk opgetuned is.
Enkel dat wat niet verborgen kon worden werd aan de TUV door gegeven doch de verborgen veranderingen (grotere pistons, andere injectoren , nokkenassen , verandering van motormanagement etc) worden dikwijls niet doorgegeven. Doch rekeningen en uitslagen van testbanken laten merken dat er wel degelijk meer in de wagen zit dan het opgegeven vermogen.

Laatste update 22/10/2013

15 sep 2005 0:11
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Klopt! :wink:

Dat stond ook in dat artikeltje!

Je hebt waarschijnlijk hetzelfde artikeltje gelezen 911-lover! :wink:

Dat bleek echter "slechts" in iets meer dan 10% van de (onderzochte) gevallen zo te zijn...

Maar het klopt wel, inderdaad... 8)

15 sep 2005 0:27
Profiel
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:
Jurgen schreef:
Kan melden dat je op een gegeven moment denkt ; "ja, sneller hoeft echt niet meer...dit is 't"

Ja, maar enkele maanden later... Face it, je wil uiteindelijk altijd meer.

Nee hoor Devil...eens is 't genoeg. En auto's die 400 kunnen, zoals je zei...is volledig academisch, is echt nergens te rijden.
Wel eens 320 gereden, en gevoeld dat'ie nog harder wilt..? En zelfs dat komt niet vaak voor.Daarom mijn stelling...het is een keer genoeg.

En voor de buurman...tja, ik zou het alleen maar zielig vinden om zoiets voor "anderen" te doen...dat zal me echt worst zijn hoor.

Bovendien ; het is een absoluut foute opvatting te denken dat "je" "hoger" aangeslagen wordt, enkel doordat je een snelle(re) auto hebt (wat trouwens niet hetzelfde is als dat men anders naar je kijkt, omdat je een mooie auto hebt.. 8) )

15 sep 2005 7:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Heb me net kunne inhouden om een sportkat voor 1000,- te laten installeren. De jacht naar een paar PK erbij was me net even geen 1000,- waard. Wat je ook doet aan je motor, er zijn toch veel te veel andere wagens die toch weer harder gaan.

15 sep 2005 8:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Zucht :roll: :roll:

Ik denk dat ik hem eerst nog maar eens een half jaartje zo rij. Als ik in de tussentijd te kakken gezet ben door een "middenklassertje" dan zal ik het nog eens overwegen.

Kom net uit een 330i bmw(hartge gechipt tot ong. 245pk) en vind dus mijn P. niet zoveel sneller(wel bruter).

O ja :!: Gisteravond in m'n eentje aan het gummen geweest en merkte toen dat de koppeling er veel moeite mee heeft vanuit stilstand :!: :!:
Komt dit jullie bekend voor of ben ik aan een nieuwe toe :?:
De achterwielen lijken meer grip te hebben dan m'n koppelingsplaten :!:

grt
w

15 sep 2005 9:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:

Nee hoor Devil...eens is 't genoeg. En auto's die 400 kunnen, zoals je zei...is volledig academisch, is echt nergens te rijden.
Wel eens 320 gereden, en gevoeld dat'ie nog harder wilt..? En zelfs dat komt niet vaak voor.Daarom mijn stelling...het is een keer genoeg.

DVD ziet er toch goed uit? Toch ontwikkelt men een beter systeem.

5.1 surround is voldoende, maar 7.1 is er al en dat zal ook wel verder gaan.

Was vroeger een vakantie op Terschelling al heel wat, nu moet je op safari (en de reizen naar de maan zijn in de maak...)

Nee, men wil altijd meer. Jij en ik misschien niet direct. Maar als mensheid willen we dat wel. Kijk naar de historie.

15 sep 2005 9:16
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
alles moet beter en sneller

over het algemeen is de mens niet zo snel tevreden [wat op zich ook niet slecht is]

15 sep 2005 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
robbie965 schreef:
alles moet beter en sneller

over het algemeen is de mens niet zo snel tevreden [wat op zich ook niet slecht is]

Ik zou bijna vergeten dat ik de 911 heb gekocht omdat ie gewoon verschrikkelijk mooi is. Dat je het weleens een keer af moet leggen tegen een beetje Golf of BMW dan denk ik maar, die van mij blijft toch mooier.
Laatst gereden in de Carrera GT! Heel heel snel maar die van mij is nog steeds mooier!

15 sep 2005 9:59
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:

Nee, men wil altijd meer.

Inderdaad Devil...er is een zeer grote commercie die ons doet geloven, dat, datgene wat we nu hebben, niet goed genoeg is... 8)
Een tevreden mens koopt nu eenmaal minder.. :wink:

Let wel ; ik ben geen sandalenloper...mooier, beter en nieuwer is niet verkeerd...daar draait de wereld nu eens op, maar ik heb 't over een absolute snelheid, die niet nog hoger kan, want waar??

Een sterkere motor(die 't makkelijker doet), een stillere of zuiniger etc OK. Een betere wegligging, fijner sturen, comfortabeler, luxer....noem de ontwikkelingen maar op, dat zal altijd blijven doorgaan... . Ik wil maar zeggen ; alles gaat vooruit, maar een top van bv 330-340, wat toch al redelijk wat auto's halen...daar is mijn inziens de rek echt uit.

(waar praten we eigenlijk over...normale mensen verklaren ons hartstikke voor gek.. :oops: )

15 sep 2005 10:51
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
(waar praten we eigenlijk over...normale mensen verklaren ons hartstikke voor gek.. :oops: )

[correctie]

... de meeste mensen ....

[/correctie]

normale mensen niet :wink:

15 sep 2005 11:01
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Wakker hoor (Faust.. :wink: )

15 sep 2005 11:04
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Wakker hoor (Faust.. :wink: )

I'll sleep when I'm dead :twisted: maar dat terzijde

15 sep 2005 11:11
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jurgen schreef:
Let wel ; ik ben geen sandalenloper...mooier, beter en nieuwer is niet verkeerd...daar draait de wereld nu eens op, maar ik heb 't over een absolute snelheid, die niet nog hoger kan, want waar??

Zo lang er meer kan, zal men meer willen. Idioot natuurlijk, maar zo is het wel.

Ik ben zelf van het type: het moet goed zijn, maar dan is het ook goed. Ik maak mij dan ook niet druk als er straks een M versie van de 1 komt die sneller is dan mijn elfer. De 1 is dan op papier sneller en in de praktijk misschien ook wel. Maar mijn auto zal altijd mooier blijven, meer stijl hebben, enz. Kijk naar een 356 speedster. Zelfs met de meeste Fiats (en dan heb ik het niet over de types uit Maranello) ben je tegenwoordig sneller. Echte topkwaliteit en echte stijlvolle auto's blijven aantrekkelijk, ook al is de wereld weer een paar fikse stappen verder ontwikkeld.

Maar: er zijn toch ook veel mensen in de wereld die wel het nieuwste en het beste willen. De broer van een vriend van mij had een SL 55 AMG. Toen de 65 AMG uitkwam was hij daar ziek van, niet omdat hij de 55 te traag vond. Nee, hij vond hem eigenlijk al een beetje teveel van het goede. Toch bestelde hij onmiddellijk een 65 AMG. Want hij wou gewoon de snelste hebben. Simpel toch?

15 sep 2005 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
"Simpel toch" Ja als geld geen rol speelt wel ja.
In dat geval wil ik een auto voor het mooie en een auto voor het snelste.

15 sep 2005 12:15
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
porscheware schreef:
Ja als geld geen rol speelt wel ja.

Dat geldt wel een beetje voor hem ja... Maar dan nog vind ik het idioot. Geld uitgeven om het geld uitgeven.

Echter, je ziet toch ook dat mensen die het geld niet hebben bereid zijn om zich (zwaar) in de schulden te steken om maar het nieuwste van het nieuwste te hebben.

15 sep 2005 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
Devils son schreef:
porscheware schreef:
Ja als geld geen rol speelt wel ja.

Dat geldt wel een beetje voor hem ja... Maar dan nog vind ik het idioot. Geld uitgeven om het geld uitgeven.

Echter, je ziet toch ook dat mensen die het geld niet hebben bereid zijn om zich (zwaar) in de schulden te steken om maar het nieuwste van het nieuwste te hebben.

dat zijn liefhebbers :lol: :lol:

15 sep 2005 12:46
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jurgen schreef:

DVD ziet er goed uit maar was ontwikkeld voor het tv-systeem zoals we dat decennia gekend hebben, gebonden aan een relatief lage resolutie. Met de komst van HD-TV en de mogelijkheid tot een grotere opslagcapacieteit op 1 schijfje, kon het concept DVD ook (mee-)evolueren. Die vergelijking vind ik dus een beetje mank gaan.

Er was niet zozeer vraag naar meer, de industrie dacht dat we meer wilden. Echter, de echte liefhebbers weten dat 7.1 bijvoorbeeld geen enkele meerwaarde biedt en het geld beter in een goed 5.1 systeem geïnvesteerd kan worden. Reden waarom de ondersteuning van 7.1, 9.1 en ja zelfs 10.2 (softwarematig) sterk achter blijft en het concept een zachte dood zal sterven.
In het algemeen zou ik dus niet willen beweren dat de drang naar méér altijd zal blijven. Tuurlijk, bij sommigen.

15 sep 2005 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Gisteravond in m'n eentje aan het gummen geweest en merkte toen dat de koppeling er veel moeite mee heeft vanuit stilstand

stierepoep :wink:

Wellicht foute techniek om vanuit stilstand te vertrekken :!:

klikkerdeklikkerdeklik

Dus NIET het gas erop en DAN pas met de koppeling gaan goochelen ... :wink: :D

Dirk
8)

15 sep 2005 18:38
Profiel
Bericht 
robbie965 schreef:

dat zijn liefhebbers :lol: :lol:

Ook wel: mensen die solliciteren naar de WSNP.

Ik heb niets tegen lenen, maar als ik op tv wel eens mensen zielig zie doen dat de kinderen te weinig te vreten hebben, maar op de achtergrond wel breedbeeld, dvd, ps2, enz. staan... mwoa...

15 sep 2005 19:14
Profiel
Westervoort
Bericht 
dirkie schreef:

Geinig stukje ; 0-200 in zo'n 17,5 sec. ... 8)

15 sep 2005 19:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende