Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:49

Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Einde fossiele brandstoffen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Bericht Einde fossiele brandstoffen
Einde fossiele brandstof geeft men aan in het nieuwe milieu convenant :scratch:
Straks alleen nog maar elektrische auto, motoren, scooters. Oude sleurpers die niet meer in steden mogen rijden (en wll daar buiten?)
Wat zal dan een litertje benzine kosten als het nog te krijgen is?

Of te wel hoe lang mogen wij nog rijden in onze straks oude meuk en wat zal dit gaan doen met de prijsontwikkeling van onze parels?

13 dec 2015 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Einde fossiele brandstoffen
http://www.staatvanhetklimaat.nl/

13 dec 2015 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
nu heb ik weinig van dat convenant meegekregen dus vraag: is er nog een termijn aangegeven per wanneer men dat denkt te bereiken?

13 dec 2015 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
over 84 jaar

13 dec 2015 21:53
Profiel
LEEUWARDEN
Dank je Piet, vergeet niet de dan nog 8 mnd, 2 weken, 6 dagen, 2 uur, 10 min en 28 seconden :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

13 dec 2015 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
dat ga ik dus niet mee meemaken :mrgreen:

13 dec 2015 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Over 84 jaar of zolang de olie voorraad strekt.

Gaan wij Nederlanders lekker elektrisch rijden of pakken de fiets dan stoken ze in China de voorraad wel op :scratch:

13 dec 2015 22:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Genieten dus, zolang het nog kan.

13 dec 2015 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
ja, dus nog 84 jaar lekker ritten organiseren naar de Mille Miglia, Le Mans, Zwarte Woud, Sauerland enz enz.

13 dec 2015 22:21
Profiel
LEEUWARDEN
of.......................als bijna iedereen morgen elektrisch gaat rijden hebben wij voorlopig nog voldoende.
en genieten zolang het nog kan.

13 dec 2015 22:21
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Sinds het im en exportverbod met Iran opgeheven is is er nog nooit zoveel olie geweest. Vandaar de lage brandstofprijzen.

13 dec 2015 22:22
Profiel
LEEUWARDEN
Auto's niet meer schorsen in de winter maar rijden met die hap daar ze straks toch niet meer bruikbaar zijn en geen waarde meer hebben? :shock:

13 dec 2015 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Benzine kan ook makkelijk vanuit biologisch materiaal gemaakt worden. Kijk maar naar Brazilie waar de benzine wordt aangelengd met ethanol (o.a. uit rietsuiker verkregen).

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_Brazil

Dus we kunnen nog heel lang blijven rijden als museum stukken. Dit is 1 van de laatste dingen waar ik mij zorgen over ga maken. :cheers: Auto's is 1 maar vliegtuigen op electriciteit of waterstof zie ik nog zo snel niet gebeuren een straalmotor werkt op een heel ander principe.

Ethanol is 100% groen dus no problem. :thumleft:

13 dec 2015 22:27
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
PTT schreef:
over 84 jaar

Dan is het echt op. Heeft niks met besluit klimaattop te maken. Dus voor die tijd gaan we er best wel wat van merken.

Maar druk erom maken, ach, geloof niet dat wij de enige zijn die met een brandstof motor in onze auto rondrijden.

13 dec 2015 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ik heb er nog een 'zorg' bij: mijn sloep loopt ook niet op elektriciteit. Dat betekent sowieso vanaf 2018 Amsterdam niet meer in...

13 dec 2015 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Laatst een seminar bijgewoond waarin iemand van de TU Eindhoven sprak. Bij een ader seminar een spreker van Fastned. Moraal van het verhaal:
Produktiekosten per kWh opslagcapaciteit (lees: de kosten voor acceptabele actieradius) daalt met zo'n 40% in de gemeten 2 jaar .

Tel daar het enorme voordeel van het weinige aantal draaiende delen bij (geen distributie, zuigers/krukas, koppeling etc.) bij. Van het ROB cijfer vallen alleen de banden (soms fors) hoger uit, de rest is substantieel lager.
Volgens mij hoef je niet meer in een glazen bol te kijken om hoe de 'future of motoring' er uit ziet.. :shock:

Straks rijden de nieuwste elfjes 'La Targa Passaggio' met een membraan dat het kunstmatige motorgeluid over de speakers het interieur in brult. :bang:

13 dec 2015 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Wat Reesmees al aangaf : een deel van de wereld-bevolking zal zijn leven beteren en
bijv. electrisch gaan rijden, maar niet de arbeider in China of India die nu eindelijk
zijn antieke 2-takt brommer in de greppel kan gooien omdat 'ie een auto kan betalen.
Die heeft geen geld voor een Tesla maar koopt een Corolla uit 1987 zonder katalysator
en 400.000 km. op de teller. Daar rijden namelijk ook nog de 30 jaar geleden afgedankte
stads- en streekbussen uit Nederland en Duitsland rond, met een grote blauwe walm
er achter.

En we hebben nog kolen-centrales, vliegtuigen komen niet electrisch van de grond enz.

Er zullen wereldwijd best stappen te maken zijn en dingen veranderen, maar ik geloof niet
dat de huidige tendens (opwarming v.d. aarde) gestopt gaat worden. Eer we zover zijn dat
we alle electriciteit uit windmolens en zonne-panelen halen zijn we 'tig jaren verder.

Met de uitvinding van de stoom-machine en later de verbrandings-motor was de geest uit
de fles en die gaat er niet terug in ... Er gaat pas iets gebeuren als de olie op is en dat duurt
nog wel even, En tegen die tijd is het kwaad al geschied.

Het komt dus niet goed en ik weet dat ik er aan bijdraag, en jullie ook, maar ons gedrag gaat
het verschil niet maken, dan moeten er keiharde globale maatregelen genomen worden en
dat gebeurt (voorlopig) niet.

Tot zover mijn bescheiden mening.

13 dec 2015 23:39
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
het komt heus wel goed met de aarde :!:

de aarde heeft de tijd (wat is 1 miljoen jaar vd aarde ) om te helen, wij niet :shock:

de wereld heeft al aantal keren meteoor inslagen overleefd , die overleefd ons mensheid ook wel :wink:

ik ben eerder nieuwsgierig waneer er een pool omkantelt (net zoals een ijsblokje in een glas ) met deze smeltsnelheid die we creëren , dan het einde vd fossiele brandstoffen :mrgreen:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 dec 2015 0:50
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Komt vast een keer een ombouwsetje om de 3.2 te voorzien van electromotoren en LiIon accus.
Af en toe even pauze aan een fastned paal, en gaan met dat ding !

14 dec 2015 1:05
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Omklappende polen zijn inderdaad al vaak voorgekomen in het verleden --> niet leuk voor de slimme apen

Maar het milieuprobleem lost zich snel op want over een paar jaar zijn de zonnepanelen goedkoper in het opwekken van electriciteit dan alle traditionele methoden. Een simpele economische wet zegt dat de slimme apen liever minder dan meer voor iets betalen.

14 dec 2015 1:07
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
PTT schreef:
over 84 jaar

nou heb ik mijn 3.2 eigenlijk best wel ernstig mooi en goed opgeknapt, maar ben bang dat hij 84 jaar verder toch absoluut in een compleet andere stof veranderd is. dus waar maak ik mij druk over, waarschijnlijk wat mijn rollator over een jaar of 30 gaat opbrengen :mrgreen: .

14 dec 2015 9:44
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Als je dan op zoek gaat naar zo'n rollator, neem dan een 4S, die zijn altijd het meest waardevast gebleken :mrgreen:

14 dec 2015 10:07
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
tegen die tijd heb ik zelf al een hele brede achterkant Tom. :mrgreen: :mrgreen:

14 dec 2015 10:46
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
84 jaar... Dat haal ik niet. Maar mijn kinderen waarschijnlijk wel... :|

14 dec 2015 12:33
Profiel
993 4S
Zie het niet zo somber als reesmees.
Zonnepanelen en opslag van electriciteit worden steeds goedkoper.
Dus ook voor de inwoners van India en Afrika.
Denk dat we de over 20 jaar helemaal niet meer geinteresseerd zijn in olie, althans niet om op te stoken, veel te duur :thumleft:

14 dec 2015 18:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende