Auteur |
Bericht |
Morriscoopers
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Als je echt de roest weg wilt hebben dan moet je een koets stralen, want dan haal je echt alle rottigheid weg. Daar waar het staal flink is aangevreten door roest zandstraal je gewoon door h et plaatstaal heen. Als je een koetswerk straalt en vervolgens niet goed bewerkt dan begint het roesten gewoon opnieuw. En maak je het niet goed blank dan roest het ook vrolijk verder onder de lak. Maar die plaatwerker is echt een kunstenaar geweest.... hoe zag de specialist dat er bij de targabeugel over de rottigheid heen was gelast? Paste de targabeugel soms niet meer... Alles moet dus gewoon opnieuw als ik het zo zie, wordt het toch nog een dure auto. Aan de anderde kant: 911 f-jes blijven maar in waarde klimmen en je hebt er straks wel eentje die helemaal goed is. Toch...
|
17 dec 2015 18:55 |
|
|
paddy
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Tja als ik hier sommige meningen moet volgen en ook die van de verkoper is het niet van belang hoe iets wordt aangeboden als het op het einde maar goed komt? Laat ik het zo zeggen als ik dit vooraf geweten had was ik niet eens naar de auto gaan kijken en had ik hem mooi laten staan! Zoals de auto werd aangeboden zag het er uit als een af te werken project, weet ook wel dat er altijd wel iets niet voorzien is maar zeker niet dat ik er helemaal op nieuw aan zou moeten beginnen. Er is door Geeris een schatting gemaakt om de auto zo te krijgen zoals hij mij was aangeboden schrik niet dit zou tussen de 15000 en 20000 Euro kunnen oplopen. Als er een zaak van komt moet dit natuurlijk door een beëdig expert gebeuren zodat we het op de rechtbank kunnen verantwoorden. We spreken dus over de auto weer helemaal kaal maken, de delen vervangen die dan uitkomen, weer geheel in de primer en dan de body-shoot er op en dan kit naden vernieuwen en spuiten. Dus niet het opbouwen waar ik van uit ging in dit project dat komt er nog boven op en hier heb ik ook geen enkel probleem mee daar ik hier op had gerekend.
|
17 dec 2015 21:25 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Snap dat dit zwaar tegenvalt Zoals ik het zie roest dat ding overal en komt er nog behoorlijk laswerk bijkijken ook nog Jammer dat dit gaat zoals het gaat Sommige mensen kunnen veel zelf maar als je dit niet kunt of ruimte of tijdgebrek dan ben je behoorlijk de sjaak lijkt me en kost het klauwen met geld om dit goed te krijgen Ik zou in ieder geval de auto niet willen en dat bij een eventuele rechtzaak als eis stellen Dus dat de koop word teruggedraaid
Sterkte ermee
|
17 dec 2015 21:48 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Voor 50k een project kopen wat alleen maar afgebouwd hoeft te worden om 90k op te leveren? Dan ben je al koper wel heel erg..........hm...........te goeder trouw. Nu is die 90k misschien wel veel, maar ook als de waarde van een goede auto 70k is dan had ik me als koper wel een keer afgevraagd waarom uitgerekend ik dit fantastische koopje in de schoot geworpen kreeg.
|
17 dec 2015 22:32 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
vergeet niet dat dit oude hok nog opgebouwd moet worden, je bent zó 15K kwijt aan uren en div. missende onderdelen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
17 dec 2015 23:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Je vergeet één essentieel woordje in je betoog: "als" Koper heeft het zelf nooit over die 90K (of 70K) gehad, dat wordt hier door anderen naar voren gebracht. Daarbij geef je zelf al aan dat 70K waarschijnlijk reëler is, wie zal het zeggen, ik niet, maar zijn specialist geeft in ieder geval al aan dat het herstellen nog wel 20K gaat kosten. Dan heb je dus nooit een "koopje" meer en rij je "gewoon" in een naar huidige maatstaven marktconforme prijzige 911 waar nog heel veel aan moet gebeuren wil je hem überhaupt zo ver krijgen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 dec 2015 0:36 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Er wordt geadverteerd met deze auto en daar wordt geschetst de staat van de auto. Die blijkt na aankoop veel slechter te zijn dan is voor gespiegeld. Obv hiervan is er een koop gesloten. Dat is hier het werkelijke punt waarom het gaat. Wat de toekomstige waarde zou kunnen worden of wat koper er voor betaald heeft is niet relevant. Tenzij de koper een bedrag had betaald die ver van een reeële markt prijs af zou liggen. Bijv 5.000 ipv 50.000, hier is voldoende juridischprudentie over.
|
18 dec 2015 10:43 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Verhaal met 2 verliezers Verschil met jouw auto: deze auto is uit handen gegeven voor restauratie en de verkoper heeft er naar alle waarschijnlijkheid geen weet van gehad dat hij zo slecht klaargemaakt is. Hij had (denk ik) niet de intentie om Paddy een slechte auto in de maag te splitsen, de auto heeft hij klaar laten maken om zelf in te rijden en was vast niet op de hoogte van dit prutswerk. Jouw auto is door de verkopende partij bewust volgesmeerd, dat is bewust zo verkocht......
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
18 dec 2015 11:23 |
|
|
Porsche355
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1Gorinchem
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Ik zie het ook iets anders, als je goed de verhalen leest van de vorige eigenaar is dit niet de manier om snel geld te verdienen. Als je alles goed leest denk ik dat er zeker 50..60 k in zit. Volgens mij is hij door de plaatwerker en spuiter opgelicht. Ben bang dat hij het niet wist en te goeder trouw is geweest. Je gaat niet de motor en webers voor ik denk 10..15 laten doen en dan de body laten vol plamuren. Zou je echt liever willen beginnen met een USA lijk van 25k? Snel koets laten doen en lekker gaan bouwen... Zou wel een goed gebaar zijn als de vorige eigenaar nog wat op hoest, maar ik denk niet dat hij dat doet. Advocaat heeft volgens mij geen enkele zin, die willen alleen maar geld verdienen, al heb ik geen enkele juridische kennis.
|
18 dec 2015 21:05 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Ik denk ook dat de vorige eigenaar is opgelicht door de plaatwerker. Als je de verhalen leest over z'n restauratie-project, dan was hij toch wel serieus bezig. Heel vervelend allemaal. Was de verkoper in het echt ook slecht ter been?
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
20 dec 2015 15:51 |
|
|
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Dat de verkoper het "waarschijnlijk" ook niet wist, daar heeft de koper toch geen boodschap aan!? Dat zoekt de verkoper dan maar uit met zijn plaatwerker. Nu schuift het probleem op. Of ze schikken het samen in de minne, of de koop laten ontbinden vanwege misleidende tekst over de staat van het project (en dan maakt het niets uit of de verkoper het wel of niet wist).
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
|
20 dec 2015 17:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
En zo gaat het dus niet werken in de rechtszaal. je zal als eiser moeten bewijzen dat de verkoper hiervan voorafgaand de verkoop op de hoogte was. En zoals eerder geschreven heb je als koper ook een onderzoeksplicht. Ik wens je het beste toe maar ik hou mijn hart vast....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 dec 2015 19:05 |
|
|
paddy
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Om eerlijk te zijn geloof ik inderdaad dat de verkoper rug problemen heeft en ik wil ook nog aannemen dat hij niet op de hoogte zou zijn van het slechte carrosserie werk hoewel als ik de verkoop factuur nu goed na lees er wel drie keer in staat ,als restoratie project, en nog een paar van die kreten nu vraag ik mij natuurlijk af waarom zo vaak dit in de verkoop factuur zetten als je denkt er zeker van te zijn dat er goed werk geleverd is? Maar om dan maar te zeggen dat hij niet wil opdraaien voor de te maken kosten is wel heel kort door de bocht . In mijn optiek moet je als je de auto aanbiedt zoals hij gedaan heeft instaan voor de kwaliteit en blijkt dat niet te kloppen moet je in samen spraak er uit zien te komen . In eerste instantie heb ik ook gevraagd welwillend te zijn dus was er altijd een manier om er uit te komen ook omdat de volle prijs betaald is die hij vroeg en er normaal toch wel iets speling in het verkoop bedrag zit. Nu hij zich zo opstelt ga ik als het zover komt dat we gelijk zouden krijgen van de rechtbank voor het volle bedrag vindt dit een jammerlijke zaak waar niemand op heeft zitten te wachten. Denk zelf ook dat het moeilijk gaat worden zal van het antwoord van mijn advocaat afhangen, maar hij zal toch ook facturen van de restoratie moeten overleggen aan de rechtbank, en ben benieuwd wat voor een professioneel bedrijf het was waar hij deze zeer slechte restauratie als je dit werk deze naam mag geven, heeft laten uitvoeren . Nog niets van mijn advocaat vernomen zal voor deze week worden denk ik.
|
20 dec 2015 19:38 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Ik hoop dat het allemaal lukt. Succes.
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
21 dec 2015 0:22 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
ik lees dit meerdere keren dat mensen dat idee hebben. Ik denk dat het wellicht ook zo is, maar als dit mij zou overkomen dan stond ik allang bij het bedrijf dat me dat geflikt had. Zo iemand gooit jouw naam te grabbel want jij hebt veel betaald voor iets wat niet is geleverd en hierdoor 'licht je iemand anders op' terwijl je ter goeder trouw bent. Dat is blijkbaar niet gebeurd dus vraag ik me af is dat in het zwart gegaan of via de officiele weg? Als het officieel gebeurd zou zijn dan zou je alle facturen van de restauratie zo overleggen aan de nieuwe eigenaar, want wat heb je er nog aan als verkopende partij? Dat heeft de verkoper niet gedaan. Hij is ook blijkbaar geen verhaal gaan halen bij de plaatwerkler of heeft daar in iedergeval geen terugkoppeling over gegeven aan de kopende partij. Waarom niet vraag ik me dan af? Is de plaatwerker met de noorderzon vertrokken of was de verkopende partij wel op de hoogte? ik denk dat een rechter toch wel meegaat met de kopende partij: immers er wordt meermaals benadrukt dat het een auto is in fantastische staat en dat is ie niet. Dit was ook niet af te leiden aan de prijsstelling, de prijs is wat je mag verwachten en niet stukken lager waardoor je kon weten dat er iets mis zou kunnen zijn.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
21 dec 2015 11:34 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Waren er geen fakturen van de restauratiewerkzamheden aanwezig? Verder, al dat gedoe met rechters altijd... Als de beste man wat minder mobiel is, is het toch niet zo'n lastig om jezelf even uit te nodigen voor "een bakkie koffie" bij hem thuis? Hij zal niet zo makkelijk op een lopen zetten als ik het goed lees. Sterkte iig.
|
24 dec 2015 21:38 |
|
|
paddy
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Zoals je uit mijn vorige berichten kunt lezen was dit ook mijn insteek, in de eerste instantie was de verkoper ook bereidt om te gaan kijken wat er allemaal scheelde maar na twee dagen een lange mail met veel excuses maar dat hij toch niet van plan was zijn verantwoording te nemen. Nogmaals verzocht een compromis te sluiten maar geen antwoord meer gekregen. Nu vandaag is een aangetekende brief van mijn advocaat verzonden met als nog de vraag om tot elkaar te komen . Mocht dit niet gebeuren wordt onmiddellijk een rechtszaak ingeleid en zullen we zien wat de uitkomst zal zijn jammer maar het kan schijnbaar niet anders.
|
24 dec 2015 22:11 |
|
|
paddy
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Zoals je uit mijn vorige berichten kunt lezen was dit ook mijn insteek, in de eerste instantie was de verkoper ook bereidt om te gaan kijken wat er allemaal scheelde maar na twee dagen een lange mail met veel excuses maar dat hij toch niet van plan was zijn verantwoording te nemen. Nogmaals verzocht een compromis te sluiten maar geen antwoord meer gekregen. Nu vandaag is een aangetekende brief van mijn advocaat verzonden met als nog de vraag om tot elkaar te komen . Mocht dit niet gebeuren wordt onmiddellijk een rechtszaak ingeleid en zullen we zien wat de uitkomst zal zijn jammer maar het kan schijnbaar niet anders.
|
24 dec 2015 22:12 |
|
|
paddy
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Hallo allemaal, Wil jullie op de hoogte houden van mijn geweldige aankoop die was voorzien als een eenvoudige verder op te bouwen project. Wat er uitzag als een makkelijk project is een nachtmerrie die helemaal uitloop in een totale restauratie. Allereerst het rechts gedeelte hier wil ik kort over zijn daar mijn advocaat na het zien van de verkoop overeenkomst mij weinig kans gaf om een tegemoetkoming af te dwingen. Dus dit zo snel mogelijk vergeten en door gaan met het project. Nu zijn we al zover dat de auto terug helemaal blank gemaak is en we konden zien wat er door de professionele carrosserie man van Eric was gebeurd . Nu om het kort te omschrijven was het verschrikkelijk wat er onder de mooie lak vandaan kwam, als je het goedbeschouwd heeft de spuiter zeer goed werk geleverd om dit resultaat te bekomen met zo een slechte carrosserie! Wat er aangelast was, was zoals we het zullen omschrijven prop werk en zeer slecht en in plaats van professioneel zeer amateuristisch en nog niet eens 10% van de echte roest plekken aangepakt. We zij nu op de nieuwe plaatdelen aan het wachten zijnde schrik niet, geheel nieuwe bodem / twee nieuwe achterspatborden/nieuwe kofferdeksel / nieuwe slotplaten daar deze die er ingelast waren van een later type zijn en dan nog wat kleine delen. Dus wat leren we van deze zaak ? Geloof in ieder geval niet altijd het verkoop praatje of de oorzaak die de verkopende partij aan haalt om je te laten geloven dat hij het project moet stoppen om wat voor een rede ook die ze je voorspiegelen !
|
29 maart 2016 10:20 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
@paddy. Nou snel maar vergeten dan maar en succes met je restauratie. Uiteindelijk gaat het denk ik toch wel mooi worden en kan je nog heel veel fijne jaren rijplezier hebben. Vindt ook de gele kleur super
|
29 maart 2016 10:38 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: Porsche 911 E targa lwb 1969 mod 1970
Jammer dat het zo moest gaan Zou zeggen .. Je verlies pakken en lekker mooi opbouwen die E zodat je weet wat je hebt Succes ermee Trouwens leuk model dat overgangs jaar Heb er ook een staan
|
29 maart 2016 21:55 |
|
|