Auteur |
Bericht |
Roberto-R
Zoetermeer
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Zwarte NL..... Kwam vandaag binnen....... Perfecte historie en onderhoud..... 123k en een nette prijs......
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
18 dec 2015 20:03 |
|
 |
Frans D
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Het is maar net hoe graag je dat voor ogen houdt. Zo'n pareltje uit 2004 met 284000 km en een prijs van 34870 euro, is dan iets moois om je in te spiegelen. Zeker wanneer je zelf eigenaar bent van een 4S. Maar ja; is dat ook de realiteit? Laten we eens kijken op wat verkoopsites, door een zoekactie op Porsche Coupe vanaf 2004. Op Autoscout24 staan ze zo vanaf de 30.000 euro, met minder kilometers als jouw voorbeeld.Tevens is het ook het type Porsche wat het meest wordt aangeboden, logisch ook want ze zijn het meest geproduceerd. Vervolgens doen we hetzelfde op Mobile.de Daar is de goedkoopste 4S 26.500 Euro met minder als een ton op de teller.Verder doen de andere types Porsches niet onder in prijs in vergelijking met de 4S. Zelf zie ik dus niet echt een prijsstijging, net als dat één zwaluw nog geen zomer maakt.
|
18 dec 2015 20:12 |
|
 |
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Ik zie er toch veel ook een stuk duurder aangeboden worden dan een half jaar geleden. enkele nog goedkoop, maar dat was met de prijsstijgingen van de lufties ook. Niet iedereen verhoogd zijn prijs tegelijkertijd.
Ik zou zeggen, als je er een zoekt, koop snel een van die goedkopere als ze in goede staat zijn. Bij de Porsche dealer gaan ze al richting de 45K.
Eigenaren verkopen ze ook niet goedkoop meer want ze kunnen er anders geen andere porsche meer voor terug kopen. Prijzen komen dus meer op een hoger niveau te liggen.
De 993 gaat al naar de 50K, en de Sjes over de 100K, dan blijft een 996 4S geen 35K, trust me.
Oja, en ze rijden heerlijk
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
18 dec 2015 22:19 |
|
 |
Frans D
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Sorry, maar ik zie het echt niet. Gebruik mijn eerdere Mobile.de link nog maar eens. Zie jij daar wat prijzen betreft; de 4S modellen er ver boven uitsteken? Ik niet, de prijzen lopen door elkaar van de diverse modellen.
Zelf verwacht ik geen prijsstijging, ik zie ze eerder onder die 35k gaan dalen. Waarom? Heel simpel; de 997 4S gaan vanaf een goede 37K en die prijs zal ook nog wel wat dalen. Voor mij is de ideale 4S een 997 met een 996 achterkant. Als ik echter voor een gelijke keuze qua prijs kom te staan, dan zou ik persoonlijk voor de 997 4S gaan. Je hebt dan een jongere auto, een mooiere voorkant (dat is uiteraard persoonlijk) en een betere motorisering.
De 996 4S is een mooie auto hoor houd me ten goede, ik probeer geenszins het model af te kraken. Het gaat me puur om de prijsstijging discussie.
|
19 dec 2015 10:57 |
|
 |
geertsabine
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Kon het niet meer met je eens zijn! En ook ik vind de 996 4S een prachtige auto. Maar een half jaartje geleden kocht je ze voor rond de 30K, nu zitten de meesten er wel ietsje boven. Een lichte prijsstijging zie ik wel. Geen idee of het blijvend is. Momenteel is het aanbod 4S'jes niet zo heel groot, wellicht dat de prijzen daardoor ietsjes hoger zijn momenteel.
|
19 dec 2015 11:07 |
|
 |
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Die van 26500 op 'mobile.de' zal wel wat mis mee zijn, stoelen zien er echt niet mooi uit. Ik ga mij niet verbazen dat ie zeker minimaal een ton meer gelopen heeft.
|
19 dec 2015 11:13 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Even op Mobile.de naar mijn eigen model gekeken.
Van de 130 handgeschakelde 996'en van 2002-2003 met een maximum van 125.000 km staan er slechts 5 te koop tot 25k. Meeste 4S rond de 45k
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
19 dec 2015 19:10 |
|
 |
Roberto-R
Zoetermeer
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Dusssss..... Buiten NL liggen de prijzen van goede 4S-en hoger dan hier. Van meerdere kanten begrepen dat er vanuit NL veel weggekocht wordt...... Het is natuurlijk sowieso een gegeven dat de mooie exemplaren altijd duurder zijn, de prijzen liggen fors uiteen vind ik.....
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
19 dec 2015 19:27 |
|
 |
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Macan EV on the way
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Buurman van mijn vader wil zijn 996 4S Tiptronic (kleur zwart/antraciet) Top onderhouden en altijd zuinig op geweest. bouwjaar 2002 kilometerstand ca. 153.000 prijsindicatie ca. 27,5-30K Is dit een reëel bedrag?.
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Macan EV "on the way"
|
19 dec 2015 19:32 |
|
 |
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... geNumber=44S leverbaar vanaf 2002, dus heb ik je zoekfunctie even aangepast, verder de link gebruikt die jij noemt. Ik zie het wel, ziet de rest het ook? Dit is dan wel de laatste pagina met 4Sjes maar die prijzen zijn behoorlijk hoger dan een jaar geleden. 997 4S is nu ook duurder dan een jaar geleden. De 996 4S en de 997 4S komen qua prijs inderdaad dichter bij elkaar te liggen. Ik weet niet of een 997 3.8S motor beter is dan een 996 3.6, hoe zijn de meningen daarover?
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
19 dec 2015 19:55 |
|
 |
Frans D
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Vanaf 2004 heb ik gebruikt, omdat het voorbeeld van de startpost dat bouwjaar had. Mij gaat het erom dat er specifiek wordt gezegd dat de prijzen van dat model stijgen. Als ik echter de resultaten vanaf 2004 erbij pak, dan zie ik dat model er niet met kop en schouders bovenuit torenen qua prijzen. Dus zelfs al zou er een prijsstijging zijn, dan zou dat dan voor alle modellen gelden. Of wellicht duid je op een prijsstijging specifiek voor de 4S 2002 en 2003? Ik heb even wat staatjes gemaakt met de resultaten (aantal 4S advertenties) vanaf bouwjaar 2004 op Mobile.de als maatstaf. Wellicht komen ze van pas, als we volgend jaar weer eens terugkijken, of er een prijsstijging is geweest, of niet. 996 4S 2002 + 2003t/m 30.000 euro Coupe: 2 Cabrio: 0 30.001 - 35.000 Coupe: 9 Cabrio: 1 Hoger als 35.001 euro Coupe: 15 Cabrio: 1 996 4S vanaf 2004t/m 35.000 euro Coupe: 6 Cabrio: 2 35.001 - 40.000 euro Coupe: 2 Cabrio: 3 40.001 - 45.000 euro Coupe: 2 Cabrio: 3 45.001 - 50.000 euro Coupe: 2 Cabrio: 6 997 4St/m 35.000 euro Coupe: 3 Cabrio: 0 35.001 - 40.000 euro Coupe: 5 Cabrio: 6 40.001 - 45.000 euro Coupe: 18 Cabrio: 6 45.001 - 50.000 euro Coupe: 20 Cabrio: 11
Laatst bijgewerkt door Frans D op 19 dec 2015 21:10, in totaal 2 keer bewerkt.
|
19 dec 2015 20:48 |
|
 |
Roberto-R
Zoetermeer
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Volgens mij gaat het om het model niet om het 'vanaf bouwjaar'
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
19 dec 2015 20:56 |
|
 |
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Gaat om model 996 4S in het geheel naruurlijk. Gelijk heb je wel als je aangeeft dat alle modellen gestegen zijn in prijs, de standaard 996 o.a. ook. Goed overzichtje, kunnen we komend jaar naar terug kijken. Persoonlijk denk ik dat de 996 4S de 996 turbo volgt, die is ook enorm gestegen het laatste jaar.
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
19 dec 2015 21:06 |
|
 |
Frans D
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Gaat mij ook om het model, vandaar mijn opmerking over dat de andere (MK2) modellen gelijk in prijs liggen en de 996 S4 niet specifiek hoger in prijs is. Ik heb even het aantal 2002 en 2003 4S advertenties ook opgeteld en toegevoegd. 
|
19 dec 2015 21:12 |
|
 |
Roberto-R
Zoetermeer
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Interessant overzicht..... Over paar maand weer herzien...... 
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
19 dec 2015 21:25 |
|
 |
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Ik denk dat de 996 4S over een aantal jaar meer waard is dan een 997 4S Mk1.
Redenen: 1) het specifieke uiterlijk, 2) zeldzamer en 3) de overeenkomsten met de turbo.
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
19 dec 2015 21:57 |
|
 |
geertsabine
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
En toch ben je een wannabe 997 Turbo 
|
19 dec 2015 22:26 |
|
 |
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Zal mijn signature aanpassen 
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
19 dec 2015 23:14 |
|
 |
geertsabine
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
dat heb je snel gedaan! 
|
19 dec 2015 23:16 |
|
 |
Frans D
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
In wat voor een zin zeldzamer? Het is de meest geproduceerde 996 MK2. MK2 Carrera 4S Coupé 17298 MK2 Carrera 4S Cabriolet 5757 MK2 Carrera Coupé 14629 MK2 Carrera Cabriolet 14961 MK2 Carrera 4 Coupé 3231 MK2 Carrera 4 Cabriolet 7155 MK2 Targa 5152 MK2 Turbo 11625 MK2 Turbo Cabriolet 3426 MK2 Turbo S Coupé 129 MK2 Turbo S Cabriolet 963 MK2 GT2 324 MK2 GT3 Cup (M001) 692 MK2 GT3 RS 682viewtopic.php?f=1&t=45745
|
19 dec 2015 23:35 |
|
 |
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
In de zin van de vergelijking hier: productieaantallen 996 4S < 997 4S Mk1
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
19 dec 2015 23:43 |
|
 |
Frans D
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Ik denk dat je in beide gevallen niet mag spreken van zeldzaam met totale productieaantallen van 23.000 om 31.000 Omgerekend zijn er dan 1.35 x meer 997 4S als 996 4S modellen gemaakt, zeldzamer past daar dus ook niet echt in.
|
20 dec 2015 0:04 |
|
 |
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Een factor 1.35 is idd niet doorslaggevend. Het valt mij wel op dat er maar weinig 996 4S'en aangeboden worden terwijl er veel meer aanbod in 997 4S is. Momenteel op mobile.de op basis van een eenvoudige search 78x 996 4S en 144 997 4S Mk1 (tot en met 2008).
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
20 dec 2015 0:22 |
|
 |
Roberto-R
Zoetermeer
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Zeldzaam mooier 
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
20 dec 2015 8:24 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Niet echt zeldzaam nee : de 996 4S was in 2003 en 2004 het meest verkochte 996 model ..... (bron : Adrian Streather, 996 The Essential Companion ) Was toen dus de meest begeerde en zal dat waarschijnlijk blijven. Prijs heeft dus niks met zeldzaamheid te maken, maar met vraag.
|
21 dec 2015 18:49 |
|
|