Aangezien onze kinderen langzaam aan ?! uitvliegen, worden de plannen om een kleiner huis te bouwen concreter.
Momenteel plaats in de garage voor drie toys, die elk 2 à 3 x per jaar gebruikt worden..en als (kerst)gedachte het idee om de SC en 993
te verkopen en een 964 te zoeken.
Als ik zie wat er momenteel door handelaars wordt aangeboden, vaak droevig. Enerzijds wagens met onwezenlijke lage km-standen en anderzijds
wagens in dubieuze staat voor hoofdprijzen..
Voor ik de wagens te koop zet had ik graag een idee gehad van forumleden en dus liefhebbers over de huidige waarde.
De SC in RS uitvoering:Volledige historie bekend. In oktober 1978 nieuw geleverd in Duitsland. Op 10 augustus 1981 ingeschreven in Nederland met kenteken FZ-36-DL.
Eigenaar gedurende meer dan 20 jaar was de voorzitter van de Porsche Club Holland, die de wagen in 2004 aan mij verkocht.
Alle documenten om dit te staven beschikbaar.
Aangezien de vorige eigenaar familiale banden heeft met Toine / Mike Hezemans, is de 911 in het verleden in handen van Porsche specialisten
geweest, die de SC hebben geoptimaliseerd o.a. voor circuit gebruik.
Leuk om te weten is dat er rode 993 RS gordels gemonteerd zijn, die ooit in de wagen van Toine Hezemans zaten.
De Recaro stoel is dan weer een prijs geweest die Mike Hezemans ooit won bij een race.
Reparatie historie vanaf 1984 aanwezig. De 911 is van 2004-2012 op professionele wijze gerestaureerd met originele onderdelen.
Fotoreportage en facturen ter staving aanwezig.
Huidige staat:
Carrosserie is in concoursstaat, volledig tot op de zinklaag afgeschuurd, corrosie slotplaten en dorpels verwijderd en professioneel gerepareerd.
Gespoten in de kleur diamant blauw metallic met verschillende lagen extra duurzame vernis. Hierdoor praktisch geen kans op steenslag.
RS spiegels en koplampglas bescherming. Motorkapsteun, ventilatiebak en ventilator van DP Motorsport.
Nieuwe benzinetank met binnen vulling.
Motor (930/10) is volledig gereviseerd met alle slijtage onderdelen nieuw. Er waren titanium RSR drijfstangen gemonteerd (optimalisatie vorige eigenaar),
het uitlaatkanaal en bovenkant zuigers zijn gepolijst. De zuigers/drijfstangen zijn uitgewogen, motor is ge-bleuprint.
Injectoren en brandstof verdeler nieuw. Dansk uitlaat.
Nieuwe koppeling , vliegwiel gebalanceerd. De 915 bak is volledig gereviseerd, nieuwe lagers en tandwielen, short shifter. Schakelt zeer goed.
Ophanging met nieuwe teflon bussen, groene Bilstein schokdempers.
Wielen: Fuchs 7J 15 met Kumho Ecsta V700 205/50/ZR 15 voor en 8J 16 met Kumho Ecsta V700 225/50/ZR15 achter.
Remmen: Brembo`s, origineel 964 met geventileerde Zimmermann schijven (3.2 voor en origineel achter)
Interieur: originele 993 RS deurpanelen en gordels, rolkooi gedeeltelijk gemonteerd, volledig beschikbaar, Recaro stoelen, Sabelt 4 puntgordels, RS tapijt set
Eindcontrole en fijn afstelling is gebeurd door Erwin Jansen / Steenwijk
Verschillende taxatie rapporten beschikbaar, o.a. van 1988, 1992, 1994, 1995, 1997, 2000, 2003 en 2015.
Vele documenten, facturen en foto`s ter beschikking.
De 993 C2 in topconditie:Bouwjaar: 28 juli 1995
Kleur: Aventura groen
Interieur: zwart leder
KM stand: 130.128
Opties:
C22 Belgische wagen
033 Sportvering
197 Sterkere accu
220 Sperdifferentieel
224 ABD
233 Pirelli`s
268 Koplamp reinigingsinstallatie
373 Sportseat L
374 Sportseat R
398 17 inch Cup velgen
425 Ruitenwisser achter
573 Airco
650 Open dak
659 Boordcomputer
975 Velours tapijt kofferruimte
In volledig originele staat.
Uiteraard alle boekjes, stickers, onderhoudsbewijzen en facturen aanwezig.
De 993 gebruik ik vooral voor ritjes van enkele dagen richting Frankrijk en Duitsland.
De wagen is zeer comfortabel en stuurt heerlijk, als een motorfiets op 4 wielen
Aangezien ik geen 964 ervaring heb, graag ook advies ivm verschil met de 993.
Dank voor jullie input en prettige feestdagen gewenst !
grt, Eric.