Auteur |
Bericht |
arjan
|
Re: Avonturen met mijn 964
Had deze al eerder gezien, bij mij is het ook geen gehoor als de spoiler wordt ingetrokken. Deze winter ook maar eens uitvoeren @Johann, het opensnijden is dat goed te doen? Zag dat zo'n unit nieuw ruim 300 euro kost, dan is dit een mooi alternatief
|
22 nov 2015 0:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Avonturen met mijn 964
Koel. RS modificatie aan het lager. Lichter en sneller
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2015 9:20 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Heb ik niet bij stilgestaan, maar mijn spoiler zal dan nu net ietsje sneller zijn De DIY geeft aan de je een Stanley mesje moet gebruiken. Dat was me niet gelukt, ik heb het gedaan met een houtbeitel en dat ging prima. Let wel op dat je niet te diepgaan want het is een tong en groef systeem. Ik was ook eigenwijs en dacht dat ik de lagertje met een lagertrekker eraf zou halen maar dat ging niet. Da lager zit achter de buisje waar de kabeltje vanuit de motor in gaan. Maar de buisje moet er ook af. Met een lagertrekker ben je dus dat buisje tegen de lager in aan het trekken. onderstaande techniek is dus prima en snel
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
22 nov 2015 9:25 |
|
|
arjan
|
Re: Avonturen met mijn 964
Johann, wat voor lijm heb jij gebruikt? Ik heb hem dicht gelijmd met een universele lijm van pattex, echter niet sterk genoeg. Het leek goed verlijmd maar het wormwieltje duwde hem weer open
|
26 nov 2015 21:19 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ik heb secondenlijm gebruikt (Pattex gold) en dat lijkt goed te werken. Ik las ergens anders dat je ook de naad met een soldeerbout kunt nalopen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
26 nov 2015 23:19 |
|
|
arjan
|
Re: Avonturen met mijn 964
Johann, bedankt voor de tip, zojuist andere lijm gehaald, + 4 kleine klemmen. Had alleen grote lijmklemmen maar kon daarmee niet overal druk op uit oefenen. Nu 24 uur geduld, wat niet mijn sterkste kant is
|
27 nov 2015 16:58 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
O ja, ik heb de mijne ook enkele uren geklemd gehad met een selectie vice-grips. Ik wacht in spanning met je mee
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 nov 2015 19:54 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Re: Avonturen met mijn 964
bij mij 2 seconden lijm en zit na maanden nog steeds vast.
_________________________________________ Picasa album
|
27 nov 2015 19:58 |
|
|
arjan
|
Re: Avonturen met mijn 964
24 uur rust en 4 klemmen lijkt te hebben geholpen, klinkt nu een stuk beter. hoor alleen nog maar het motortje en geen grindbak bij het neergaan van de spoiler
|
28 nov 2015 21:54 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Top
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
29 nov 2015 1:17 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Vandaag ben ik weer met de 964 aan de gang gegaan. Ik wil al een tijdje achter de bumpers schoonmaken, dus vandaag maar de kans gepakt en de auto bij Taxi Hans op de brug gezet. Met de Hulp van Hans en Piet hebben we de boel gedemonteerd Nadat we de bumper hebben gedemonteerd hebben we alles met ontvetter ingespoten en met de hoodgdrukspuit schoon gemaakt. Er kwam een gigantische bak troep vanaf, en in de holtes boven de achterlichten lagen er modder van ruim 1cm diep Gelukkig heb ik geen roest op de carrosserie gevonden. Wel heb ik een hele boel roestige beugeltjes om de komende dagen blank te maken en opnieuw in de lak te zet. Tot zo ver de vorderingen. Over enkele dagen, als de de carrosserie weer een beetje zijn opgedroogd, ga ik alles met tectyl inspuiten. Daarna zal ik weer de opnieuw gespoten beugels en bumper monteren.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 dec 2015 20:02 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Avonturen met mijn 964
Johann ga piet eens slaan want hij geeft je p de finger Wel makkelijk zo'n brug ,goed bezig heren
|
19 dec 2015 21:01 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Avonturen met mijn 964
Daar moet ik ook hoognodig weer eens de hogedruk reiniger op zetten. Doe het altijd met het wisselen van de zomer-/winter-banden. Komt inderdaad altijd een hoop bagger vanaf
|
19 dec 2015 22:26 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Avonturen met mijn 964
Goed bezig Johan.
Nog een tip hoe je de draagarmen mooi schoon krijgt?
|
20 dec 2015 0:56 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Avonturen met mijn 964
Het Willem, Hoe doe je dat? Moet je dan de modderkuipen verwijderen?
|
20 dec 2015 9:47 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Avonturen met mijn 964
Er zitten geen modderkuipen achter je achterwielen.
|
20 dec 2015 9:52 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Avonturen met mijn 964
@Kappi, bij mijn 964 zitten er geen modderkuipen bij de achter wielen zoals PTT al aangeeft. Ik heb ook nog nooit een 964 gezien die ze wel heeft, zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met de warmte van de uitlaat en koeling dat daar geen kunststof kuipen zitten. Met de restauratie in 2012 kwamen we in het rechter achter scherm, net boven het achterlicht een slecht stuk tegen. Veroorzaakt door alle bagger die zich daar had opgehoopt (opspattend vuil door de achterwielen) in de loop der jaren. Sindsdien spuit ik, als ik toch het achterwiel eraf heb, daar alles goed schoon met de hoge druk spuit en blaas het droog met perslucht. Ik heb er zelfs wel eens aan zitten denken daar een simpel metalen plaatje te monteren aan de bumpersteun, zodat er wat minder bagger terecht komt. Maar daar is nog niks van terecht gekomen.
|
20 dec 2015 11:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Op rennlist is er een oplossing
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
20 dec 2015 13:02 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Avonturen met mijn 964
Johann, dat draadje had ik ook al eens gevonden Alleen wordt er daar ook al opgemerkt waarom Porsche dit niet standaard heeft gedaan. De hele voorkant en ook achter (als je de plaat onder de motor mee telt) stikt het van de kunststof kappen onder een 964. Ik heb toch het vermoeden dat op een of andere manier iets met koeling te maken heef, dat Porsche dit niet standaard gedaan heeft. In het draadje wordt ook aangegeven dat het beter geschikt is voor auto's waar de katalysator vervangen is door een bypass. Dat kan ik wel volgen, een bypass wordt immers veel minder warm. Verder begrijp ik dat de eigenaar dit zelf heeft gefabriceerd en het geen accesoir is wat je ergens kan bestellen, maar ik heb het hele draadje nog niet door gelezen.
|
21 dec 2015 0:29 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Avonturen met mijn 964
oeps, electronica is mijn ding blijkt maar weer, inderdaad daar zitten geen kuipen, wel hitte isolatie. Moet je deze demonteren? Kan ik net zo goed de hele bumper ff verwijderen.
Heb onlangs de lichtunits vervangen en ben geen troep tegengekomen gelukkig.
|
21 dec 2015 8:12 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Mijn hele auto zit onder de tectyl en Dinitrol, dus dat is een klusje waar ik voorlopig niet aan gaan beginnen. Gisteravond heb ik voor een groot gedeelte de steuntjes van roest en lak ontdaan, maar de steuntjes direct achter de achterbanden zijn niet meer goed. Vanmorgen maar nieuwe steuntjes besteld
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
21 dec 2015 11:34 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Avonturen met mijn 964
Daar zit de bagger ook niet Patrick, de plek die Johann en ik bedoelen zit binnen in het achterscherm. Als je het achterlicht demonteert zie je nog de bagger niet, het ligt bovenop de "bak" waar het achterlicht in gemonteerd zit.
|
22 dec 2015 0:45 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Avonturen met mijn 964
En hoe komen wij op die plek Willem? Moet je daarvoor wat demonteren?
|
22 dec 2015 9:31 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Re: Avonturen met mijn 964
je kunt de auto op een krik zetten maar het makkelijkste is het wiel er af en dan kun je er goed bij. een tuinslang of nog beter is een hogedrukspuit waardoor je goed het vuil kan verwijderen. als laatste met een tuinslang en je vingers (of een zachte smalle borstel) langs de binnenranden van je wielkuipen het laatste vuil weghalen.
_________________________________________ Picasa album
|
22 dec 2015 9:37 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Avonturen met mijn 964
@Reesmees, wat Taxi Hans al aangeeft, is het makkelijkst om de auto op te krikken en het achterwiel eraf te halen.
Je hebt dan de meeste ruimte om te werken en kan je met de lans van de hogedruk reiniger goed op de plek richten waar de bagger zit (bovenop de achterlichtlichtbak).
Je moet echt even langdurig de lans erop zetten, even laten inwerken, even wachten en dan nog een keer naspoelen.
|
22 dec 2015 10:15 |
|
|