Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:35

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Graag jullie mening/advies - 996 - 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Graag jullie mening/advies - 996 -
Martinos schreef:
...maar wat zou jullie voorkeur hebben qua motor? 3,4 of 3,6? ...

voor mij zou de vorm van de koplampen een meer belangrijke factor zijn dan het verschil in motor.

30 nov 2015 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
mijn mening ga voor de 3.6 uitvoering
:salut:

30 nov 2015 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik moet zeggen dat als je voor een 996 zou gaan, de meetings wel altijd rete-gezellig zijn!

Lekker eten!

* Er staat altijd een p(l)offertjeskraam (voor een portie oud hollandsche p(l)offertjes)
* Of je kunt kiezen uit een broodje spiegelei (links of rechts)

Kraampjes:

* Van de ANWB (pechhulp met korting voor 996 rijders)
* En het kraampje van auto Resto is standaard van de partij!

Voor de allerkleinsten/kids (die denken dat de 996 van hun vader NIET ploft) is er een "luchtkasteel".

En aan het einde van de dag altijd een mooie gevulde Goodiebag, met autoresto flyer, ANWB kortingskaart, en de folder van het nieuwe model 911 (die wél mooi is) dus dat is gegarandeerd een geslaagde dag.

:mrgreen:

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: (let op de knipoogjes!!!) Niet happen aub.

30 nov 2015 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Of je gaat voor een kapster-modelletje...... (hap :wink: )

Afbeelding

30 nov 2015 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Haha ja was een inkoppertje he?!

Kan m hebben hoor :-)

Hij is trouwens best leuk in het roze.

30 nov 2015 15:45
Profiel
PorscheForum Junkie
...................

Laatst bijgewerkt door geertsabine op 25 dec 2015 23:26, in totaal 1 keer bewerkt.

30 nov 2015 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Gisteren middag een 2tal 996'en (en wat luchtkoelers) bekeken bij stolze classiccars
De 996en waren het niet voor mij. De zwarte coupe uit 1999 (geheel origineel) was niet geheel netjes, had redelijk veel krassen en plekken die vervolgens met een lakstift (of mss wel een kwast) erg slordig bijgewerkt waren... maakte geen verzorgde indruk. Opzicht geen ramp als de prijs goed is, nieuw laten spuiten en alles netjes maken is een mogelijkheid (dan is een ander kleurtje ook een idee 8) ) maar prijs op aanvraag. Navraag bij de verkoper kwam op een antwoord uit van: "in elk geval boven 22500,- anders had er een prijs opgestaan"
Naar mijn mening teveel voor deze auto.
De cabrio stond me niet aan (o.a. Door de usa uitvoering en de kleur) dus daar heb ik verder niet veel aandacht aan besteed.

Wel enorm veel leuke projecten gezien! 911f, 912, 911t, 911 sc, enz.. maar of te slecht (zoek geen volledige restauratie auto) of Veel te duur...

Inmiddels contact gezocht met Nick van deze 996:
Afbeelding
Deze blijft in mijn hoofd rond spoken, dus die moeten we maar eens in Real Life gaan bekijken!
Zeer waarschijnlijk ga ik tussen kerst en nieuwjaar een ritje maken richting Vlaardingen om de 996 van Nick te bekijken!

Keep you posted!

13 dec 2015 20:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
.....................

Laatst bijgewerkt door geertsabine op 25 dec 2015 23:26, in totaal 1 keer bewerkt.

13 dec 2015 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Afspraak gemaakt voor maandag :) Ik ben heel benieuwd wat ik in reallife ga vinden van deze auto!

Even een vraag nog, aangezien ik bij deze niet meer hoef te kijken naar wel of niet origineel, weet iemand of de facelift (2001) zo simpel is als het lijkt? Dus bumper en koplampen wisselen? Vind die nieuwere nl net even iets mooier.

25 dec 2015 19:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Ombouwen kan, oa via MH Peize. Alleen als je het MK2 model mooier vind, kun je deze dan niet beter kopen?

25 dec 2015 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
Nederland is zo´n beetje het enige land ter wereld met een voorliefde voor origineel.

Durf ik sterk betwijfelen :!:

De gt3 look is best mooi en voor die prijs !!
Ik zou er een setje originele GT3 velgen onder zetten, dan ziet hij er net iets minder sjonnie uit.
Ombouwen naar MK2 : dan moet je ook de achterspoiler aanpassen, anders blijft het half werk. Gaat duur worden denk ik.

30 dec 2015 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Martinos schreef:
Afspraak gemaakt voor maandag :) Ik ben heel benieuwd wat ik in reallife ga vinden van deze auto!

En ? Wat vond je van de 996 ?

minics.

03 jan 2016 20:33
Profiel
Choose wisely :)
Ik ben in ieder geval heel erg tevreden met mijn super standaard 996 zonder extra's. Zit zelfs geen ESP of achterwisser op, cruise control uit het jaar nul , kan niet eens handsfree bellen :lol: , maar ik hou daar van, basic en geen gehannes.
En vergeet niet , onze landgenoot Harm Lagaay was mede verantwoordelijk voor de looks van de eerste watergekoelde 911.
Als je er over 10 jaar nog eentje hebt die nog nooit vroegtijdig toe aan een revisie is , heb je goud in handen. Maar dan moet je wel een originele hebben, niet verkloot en geúpdate. Er is niets mis met spiegeleieren tenzij je liever een omelet prefereert :lol:

05 jan 2016 0:29
Omg. Amsterdam
Die 996 met 'gouden' velgen heb ik volgens mij al eens op het forum voorbij zien komen. Mooie auto zo in deze combinatie. Koop wat je mooi vind want je koopt het toch niet voor een ander?!

05 jan 2016 1:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Martinos schreef:
Even een vraag nog, aangezien ik bij deze niet meer hoef te kijken naar wel of niet origineel, weet iemand of de facelift (2001) zo simpel is als het lijkt? Dus bumper en koplampen wisselen? Vind die nieuwere nl net even iets mooier.

vlgs mij niet. Bij de facelift zijn ook de motor (3.6 ipv 3.4) aangepast, harde ruit (bij cabrio) na facelift, dashboardkastje na facelift. Tevens (maar weet ik niet zeker) is bouwkwaliteit voor mijn gevoel van modellen na facelift beter (was tenminste mijn indruk toen ik aan het zoeken was). De aangehaalde 996 van Nick ziet er overigens erg fraai uit. Het is dat ik geen Nurburgringtool zoek maar anders......interieur eruit, racestoelen en rolkooi er in en gaan :drive:

05 jan 2016 1:09
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
kristof schreef:
Citaat:
Nederland is zo´n beetje het enige land ter wereld met een voorliefde voor origineel.

Durf ik sterk betwijfelen :!: .

Weet het wel zeker van niet... Laatst in Dusseldorf zag je vrijwel iedere 996 mk1 weer met amber verlichting rijden. En terecht! 8)

65538

05 jan 2016 10:27
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Dan hou ik het voorlopig maar bij mijn witte verlichting, val ik tenminste een beetje op tussen al die blauwe cabrio's.
Mooie zijskirts trouwens in de post hierboven, ik heb wel de andere voorbumper, die zijskirts moeten er ook nog een keertje op.

05 jan 2016 12:43
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
hier staan ze te koop, zou er graag een set op hebben, groupbuy?
http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... sions.html

05 jan 2016 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex 996 4S coupe, ex 997 C2
Hilversum
ruud janssen schreef:
hier staan ze te koop, zou er graag een set op hebben, groupbuy?
http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... sions.html

Heb zelf net heel slechte ervaring gehad met porscheshop.co.uk. Mijn advies is om daarom geen group-buy bij ze te doen (voor zover het een serieuze opmerking was :D ). Ik heb geluk gehad dat ik met creditcard had betaald en dat de creditcard firma het nu met ze aan het uitvechten is (en ik mijn geld weer heb).

Uiteindelijk was het mijn eigen schuld want ik had wat beter moeten onderzoeken voordat ik voor een behoorlijk bedrag online ging bestellen. Dit deed ik uiteindelijk naderhand wel :bang: en kwam volgende o.a. tegen: https://uk.trustpilot.com/review/porscheshop.co.uk

05 jan 2016 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
ze zullen in Nederland toch ook wel ergens te bestellen zijn?

05 jan 2016 19:59
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
niet doen Ruud, lekker origineel laten. :thumleft:

05 jan 2016 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Nog even mijn bevindingen ook hier delen! Ik ben bij de 996 met gouden wielen gaan kijken en rijden. Qua optie''s en modificaties een leuke auto. Met de aangepaste uitlaat klonk hij ook fantastisch! Maar hij had ook min punten.

De verkoper is een aardige, gastvrije en eerlijke jonge. Er zit een reserve setje velgen bij (18" turbo's in het zwart) en alle vervangen delen heeft hij er nog bij. (Bv veren enz.)

Motorisch liep de auto goed, en ook het schakelen gaat prima.
Sturen doet de auto, mede dankzij het schroefset, strak en niet te stug.

Maar dan de minpunten (puntjes).
-Zoals verkoper al gemeld had in mail verkeer, is de airco pomp recent stuk gegaan.
-Er zit een olie lekkage aan de motor (vermoedelijk een simpel te vervangen pakking)
-de startmotor gaat bij warme motor moeizaam rond. Motor start wel.
- display van climat mist wat strepen
-banden rondom zijn van bedenkelijke qualiteit
-lampje remblokslijtage brand, hoewel er nieuw blokken op zitten recent.
-koplamp rechts mist een klein hoekje door een oude lichte schade.
-rechter voorscherm is ooit gespoten bij de zelfde schade, dat is matig gedaan.
-auto moet gepolijst worden ivm veel swirls

Blijft dat het een erg mooie auto is qua uiterlijk (spoilers, wielen enz) maar voor mij is het hem net niet. (Waarbij ook in de overweging meegenomen is, dat mijn vrouw het niet eens is met deze specifieke auto en bijbehorende prijs. Ze had er geen klik mee)

09 jan 2016 14:37
Profiel WWW
ex 993 ex 996
misschien is dit wat voor je viewtopic.php?f=10&t=43182 :popcorn:

09 jan 2016 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooie auto met dito kmstand.
Maar voor mij echt de verkeerde kleur, helaas

10 jan 2016 0:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Martinos schreef:
Maar dan de minpunten (puntjes).
-Zoals verkoper al gemeld had in mail verkeer, is de airco pomp recent stuk gegaan.
-Er zit een olie lekkage aan de motor (vermoedelijk een simpel te vervangen pakking)
-de startmotor gaat bij warme motor moeizaam rond. Motor start wel.
- display van climat mist wat strepen
-banden rondom zijn van bedenkelijke qualiteit
-lampje remblokslijtage brand, hoewel er nieuw blokken op zitten recent.
-koplamp rechts mist een klein hoekje door een oude lichte schade.
-rechter voorscherm is ooit gespoten bij de zelfde schade, dat is matig gedaan.
-auto moet gepolijst worden ivm veel swirls

Dat valt allemaal toch wel mee voor een auto van 15 tot 18 jaar oud?

.

10 jan 2016 0:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende