Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:34



Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Meer vermogen uit een 250 pk 964? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht pk
Ninemeister opschroefbare kit. 350 pk prijs 4.500


15 sep 2005 21:33
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: pk
Gizmo schreef:
Ninemeister opschroefbare kit. 350 pk prijs 4.500


Buiten JOUW vriendin en de portomonee gaat ook je motorblokje dat op den duur niet fijn vinden :idea:

IMO versnelde slijtage van de toch al 'versleten' onderdelen :wink:


15 sep 2005 21:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Citaat:
Dus NIET het gas erop en DAN pas met de koppeling gaan goochelen ... :wink: :D



Ik heb zojuist begrepen dat je juist je koppeling moet laten schieten om hem te sparen. Dan heb je geen slippende koppeling. Tip van Rentech :idea:

grt
w
_________________________________________
Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd


15 sep 2005 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
een compressor (of supercharger, of hoe je het wilt noemen) kan je niet zo op een standaard atmosferische motor hangen (en verwachten dat het heel blijft)

bij druk vulling heb je een veel lagere compressie verhouding nodig, dus heb je een setje andere zuigers nodig
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


16 sep 2005 0:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Walter964 schreef:
Citaat:
Dus NIET het gas erop en DAN pas met de koppeling gaan goochelen ... :wink: :D



Ik heb zojuist begrepen dat je juist je koppeling moet laten schieten om hem te sparen. Dan heb je geen slippende koppeling. Tip van Rentech :idea:

grt
w


Kost je je aandrijflijn en/of banden. De gulden middeweg dus.


16 sep 2005 4:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jeroen914 schreef:
een compressor (of supercharger, of hoe je het wilt noemen) kan je niet zo op een standaard atmosferische motor hangen (en verwachten dat het heel blijft)

bij druk vulling heb je een veel lagere compressie verhouding nodig, dus heb je een setje andere zuigers nodig


Er zijn al motoren die uit de fabriek met een compressieverhouding van rond de 10,5:1 met (turbo-)compressoren worden geleverd. Dat is nog geen 11,3:1, maar toch...

De TPC kits worden goed verkocht en ik heb nog geen verhalen gehoord over problemen hiermee. Zelfs niet in een land waar 98RON niet te krijgen is.

Tuurlijk, tuning verkort de levensduur. Maar een compressorkit houdt niet in dat de motor na een paar 10.000 km aan revisie toe is.


16 sep 2005 7:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Devils son schreef:
Tuurlijk, tuning verkort de levensduur.

niet als je het goed doet...
Citaat:
Maar een compressorkit houdt niet in dat de motor na een paar 10.000 km aan revisie toe is.

nee... als je drijfstangen onder het blok uit bungelen heeft revisie niet zo veel zin meer :cheesy:

bij de compressie verhoudingen waar jij het over hebt, wordt er nog geen halve bar druk op gebouwd (compressor wordt afgeknepen).
Omdat een 3.6 dubbele ontsteking heeft en een knock-sensor kom je er misschien net mee weg, maar het blijft allemaal op het randje
Het resultaat is dan ook (qua vermogen) niet te vergelijken met een volwaardige turbo of compressor uitvoering...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


16 sep 2005 12:53
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.