Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:47

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
wellicht herintreder 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht wellicht herintreder
Hallo Allemaal,

Ik lees al weer enige maanden mee want ik zou graag weer een Porsche 911 aanschaffen. En omdat ik me nog niet had geïntroduceerd, heb ik nog nooit gereageerd op welk topic dan ook. Maar ik wil toch af en toe wel even reageren of iets vragen dus vandaar dit "verhaal":
Ik heb er ooit een gehad, een 3.2 Carrera als DD, maar die moest het veld ruimen voor een Diesel-gezinsauto a.g.v. meer kilometers moeten maken.
Ik besef dat ik me aan de onderkant van de markt bevind, zo rond de €30k is het budget, en dat het niet makkelijk gaat worden. De luchtgekoelde exemplaren zouden mijn voorkeur hebben want die vind ik het mooist. Maar dat is dus niet meer haalbaar met dit budget. Dan blijft eigenlijk de 996 (4s) over maar gezien de (VRAAG)prijs ontwikkelingen van de 4s "moet ik snel zijn". En daar wringt de schoen een beetje, ik vind het niet raar om naar waarde te betalen maar wat er nu gebeurd is mij iets te gek. In een paar maanden tijd is de vraagprijs voor deze modellen zo'n 10k gestegen en aan die hype weiger ik mee te doen, dus 35k of meer gaat het niet worden. Dan komt ook de 997 reeds in het zicht en die zou dan mijn voorkeur genieten.
Ik heb al diverse 996's bekeken (waaronder de "beste op de markt" zoals in de adv. genoemd staat..(?)...) en bereden maar de juiste zat er nog niet bij. Verder heb ik me natuurlijk ingelezen in het IMS verhaal en heb ik de voorlichting bij vd Gugten hierover bezocht. En natuurlijk is de AKK ook niet aan mijn aandacht ontsnapt.
Ik heb nog wel wat vragen maar die stel ik t.z.t. wel in een eigen topic of ik haak aan in een al lopend topic.

Ik kijk rustig verder naar wat er komen gaat, jullie nog bedankt voor de ervaringen en verhalen op dit forum de afgelopen maanden, ze hebben bijgedragen aan mijn beeldvorming.

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en een gezond en fijn "porsche"-2016.

minics.

31 dec 2015 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: wellicht herintreder
welkom op het forum, mooie zoektocht en veel info kun je al in diverse topics vinden. :thumleft:

31 dec 2015 14:24
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom MiniCS,
Mooi intro.
Het is nu winter, nauw ja winter???, maar toch geen echt 911 weer. Diehards daargelaten :mrgreen:
Dus neem je tijd de meeste staan nu in de winterstalling aan de accudruppelaar.
Straks in het voorjaar komt het weer los, begint het weer te kriebelen bij velen en ontstaat er vast weer doorstroom :lol:
Succes met je zoektocht.
Gr.

31 dec 2015 14:30
Profiel
911 3.2 Carrera
Welkom en veel zoekplezier en met de nodige geduld kom je wellicht een mooie tegen......

En de mijne hangt tijdens de verplichte winterstop nu steeds aan de druppellader, en wachten op betere tijden. Komt eigenlijk ook goed uit want dan kan ik mijn onderhoudsrekening aanvullen want zo'n oudje is nog nooit goedkoop geweest...komt altijd 'wat' naar boven buiten de gebruikelijke dingen.

66879

31 dec 2015 16:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Hallo ik ben ieniemienie en ik wil een Turbo van 100K maar dat ga ik niet betalen want dat vind ik teveel.

:thumleft:

31 dec 2015 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Succes met de zoektocht.

Laatst bijgewerkt door ptol924 op 31 dec 2015 18:10, in totaal 1 keer bewerkt.

31 dec 2015 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoi Mini,
Welkom!

Bekijk deze link eens, ms komen jullie er uit.
Ik ken de auto niet persoonlijk maar het lijkt 1 van de betere die te koop staan.
viewtopic.php?f=10&t=45502

31 dec 2015 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Hallo Mini,

Sympathiek verhaal!

Het moet met dat budget toch wel lukken iets aardigs te vinden :)

31 dec 2015 18:03
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Minics welkom, kaap niet alle 996 4S`en weg ik zoek misschien ook nog wel iets. :wink: jouw auto met jouw eisen is er al het kost alleen even wat zoeken wat op zich ook heel leuk is. neem de tijd en investeer VOOR de aankoop en je gaat heel blij worden van je keus. dat doen de meesten hier ook, en anders zitten er hier meer dan voldoende mensen die echte kennis willen delen met je, de azijnzeikers negeer je gewoon. ((lukt mij soms helaas ook niet altijd)

31 dec 2015 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Dacht juist dat jij er een was Hans ;)

31 dec 2015 18:53
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
minics schreef:
jullie nog bedankt voor de ervaringen en verhalen op dit forum de afgelopen maanden, ze hebben bijgedragen aan mijn beeldvorming.

Ben heel benieuwd wat je dan voor beeld hebt gevormd, zoveel zinnigs wordt er hier niet geschreven :mrgreen:

Welkom!

31 dec 2015 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Precies het moment om aan te sluiten: mbembe is net als ik eigenaar van een Cayman en voor jou budget kun je zo maar de best rijdende Porsche kopen Minics :mrgreen:

Welkom en veel plezier met je zoektocht :D

31 dec 2015 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porcay schreef:
Precies het moment om aan te sluiten: mbembe is net als ik eigenaar van een Cayman en voor jou budget kun je zo maar de best rijdende Porsche kopen Minics :mrgreen:

Hallo Porcay, ik weet dat de Cayman misschien wel de best rijdende Porsche is maar voorkeur gaat uit naar 911. Is lastig uit te leggen wat dat is, maar het is zo.

mbembe schreef:
minics schreef:
jullie nog bedankt voor de ervaringen en verhalen op dit forum de afgelopen maanden, ze hebben bijgedragen aan mijn beeldvorming.

Ben heel benieuwd wat je dan voor beeld hebt gevormd, zoveel zinnigs wordt er hier niet geschreven :mrgreen:

Welkom!

beeldvorming: daarmee bedoel ik waar ik op moet letten, wat ik allemaal tegen kan komen, wel/niet akk, etc...

Bedankt voor de reacties.

31 dec 2015 19:43
Profiel
964 c2
Den Haag
Succes met de zoektocht. :thumleft:

Ik zou als ik jou was gaan loeren naar een 997. Zakken nog altijd in prijs, en wat mij betreft mooier dan de 996, en een beter/nieuwer model.
En al overwogen een boxster S of cayman te kopen?

31 dec 2015 19:45
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
minics schreef:
Porcay schreef:

Hallo Porcay, ik weet dat de Cayman misschien wel de best rijdende Porsche is maar voorkeur gaat uit naar 911. Is lastig uit te leggen wat dat is, maar het is zo.

Kan wel uitleggen wat dat is hoor: pure onnozelheid :mrgreen: :mrgreen:

31 dec 2015 23:09
Profiel
996 C2, 944 RS-style
En waarom kijk je niet voor een mooie C2 ... Rijdt even lekker, zo niet beter. :grin:

Tenzij je echt een dikke kont en grote rode streep wilt ... Daar betaal je op dit moment snel 10.000 extra of zelfs nog meer voor.

01 jan 2016 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Welkom Minics :cheers: ! Herkenbaar verhaal :D

01 jan 2016 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Even wachten joh.. Die zeepbel knapt wel binnenkort. Koop je weer een mooie 3.2 voor rond de 25k.

01 jan 2016 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
michelm1978 schreef:
Even wachten joh.. Die zeepbel knapt wel binnenkort. Koop je weer een mooie 3.2 voor rond de 25k.

Ja joh, of een SC bij een pakje boter.

01 jan 2016 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Welkom hier en succes met de zoektocht! Vooral veel zelf kijken en ervaren, over het algemeen heeft iedereen hier uiteraard zelf de beste optie en Porsche in handen, dus geniet van de tijd om te bepalen wat voor jou de beste optie en keuze is! En laat je niet gek maken, dat zijn er al genoeg hier ;-) 8)

01 jan 2016 17:42
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Pacoloco schreef:
Dacht juist dat jij er een was Hans ;)

hi hi is mijn bluf toch mooi nooit opgevallen Taco :mrgreen:

01 jan 2016 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
turbocruiser schreef:
michelm1978 schreef:

Ja joh, of een SC bij een pakje boter.

iets meer.. Wat is oud ijzer waard? 15ct de kilo? 100 pakjes blueband dan

01 jan 2016 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Kheldar schreef:
En waarom kijk je niet voor een mooie C2 ... Rijdt even lekker, zo niet beter. :grin:

Tenzij je echt een dikke kont en grote rode streep wilt ... Daar betaal je op dit moment snel 10.000 extra of zelfs nog meer voor.

+1 helemaal mee eens

65864

01 jan 2016 21:37
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Alfred996MKII schreef:
+1 helemaal mee eens

't is maar dat die 10.000 bijne 40-50% meerprijs is vergeleken met de 'simpele' C2

Been there ... initieel ook zitten kijken voor een 4S, mooie auto.
Als het zou lukken voor ongeveer het budget zeker doen!

01 jan 2016 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Het kan zo maar eens verrassend (voor sommigen niet :wink: ) uitpakken........ Morgen AKK, ik hou het nog even "open/spannend".......

07 jan 2016 17:34
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende