Auteur |
Bericht |
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
_________________________________________ "a good old classic"
|
15 sep 2005 19:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja, op die kleine plaatjes is natuurlijk weinig te zien
Vraag me af of dat wel de originele stoelen zijn die erin zitten
EMPI wielen
Ik denk dat je je allereerst eens af moet vragen wat JIJ nu eigenlijk wilt ... denk dat als je aan een "Porsche-Project" wilt beginnen je eerst jezelf eens in de materie moet gaan verdiepen ....
Is het lijstje van paSCal misschien een idee
|
15 sep 2005 19:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hangt er ook maar vanaf waar je dat laat doen volgens mij. Hier op het forum las ik laatst een prijs van 5.500 euro, terwijl ik in het verleden prijzen hoorde van "reken op min. 10.000 euro".
Ik weet niet wat de ervaringen zijn hier op het forum van de revisieprijzen?
|
15 sep 2005 19:23 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Ben ik met je eens Olaf. Ik wil graag het "hele traject"gaan belopen, omdat ik de techniek enigzins wil leren kennen. Ik wil het tot iets echt van mijzelf maken...hij hoeft dus niet "showroom shine"ze zijn..
Ben nu alleen in de inventarisatie fase..
Heb al met een restaurateur gesproken, welke me verteld dat wanneer ik dan toch aan reen "project"wil gaan beginnen ik dan beter een 356 aan kan schaffen...Hiervan zijn alleen de onderdelen erg schaars en niet te betalen..??
_________________________________________ "a good old classic"
|
15 sep 2005 19:30 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Denk dat de factor onderdelen + arbeidsloon geen eu 5.000,- zullen schelen.
Het is erg belangrijk wat er allemaal vervangen moet worden en wat nog binnen de slijt toleranties valt.
Om maar eens een voorbeeld te geven;
als de krukas vervangen dient te worden door een ruilexemplaar dan ben je al snel weer eu 4000,- verderop, idem met de zuigers/cillinders van circa eu 6000,- per set.
Afhankelijk van het motertype kunnen deze prijzen sterk uiteen lopen.
Bij een E en S met mechanische injectie komt hier dus nog even het injectie verhaal bij, tel uit je winst
Dus de prijs van een revisie valt en staat wat er versleten is, jammer genoeg kom je hier alleen maar achter door de motor eerst volledig de demonteren, wat er er weer op neer komt de auto te kopen.
Dit is vaak een behoorlijke gevaarlijk avontuur.
Ik raad het vaak aan om een auto te kopen waar al het nodige aan gedaan is (aantoonbaar dan) in de technisch zin (motor & versnellingsbak).
Is vaak per saldo een goedkoper alternatief dan zelf de ellende opzoeken.
Dit soort projecten zijn vaak het begin van een echtscheidng leert mijn ervaring als je geen duidelijk budget stelt
|
15 sep 2005 19:44 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Weet jij nog een redelijke 356 of 911 van voor '73 te staan?
_________________________________________ "a good old classic"
|
15 sep 2005 19:52 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Valentijn,
welk budget heb je?
Voor:
-aanschaf
-onderhoud
-verzekering
-reserve
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 sep 2005 20:29 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Nee, sorry
Kijk gewoon veel op internet en ga vooral veel auto's live bekijken.
Laat je vooral niet imponeren door gladde verkoop verhalen.
Kortom; Kennis is macht in deze.
En altijd laten keuren voor dat je hem koopt.
Mocht het een barrel zijn wat achteraf goed mogellijk is na de aankoopkeuring , dan heb je in ieder geval wat kennis opgedaan en jezelf een kat in zak bespaard.
Een aankoopkeuring laten doen bij een specialist die ook de oudere types onderhoud en dus kennis heeft van deze techniek .
Bij de dealers is over het algemeen weinig technische kennis meer aanwezig van oudere types door de vaak jonge geschoolde monteurs die meer olieverwisselaars aan het worden zijn.
Dit wordt in de toekomst een nog groter probleem wat nu zwaar onderschat wordt door de officiele organisatie en de vrije specialisten/ hobbyisten in de kaart zal spelen.
Sinds mijn eigen periode eind jaren 80 bij de Firma PON is er slechts 1 oude collega van mij over daar, die nu technische trainingen geeft aan dealers, vroeger monteur, voor de rest is iedereen vertrokken.
Denk dat er weinig zijn die hun klassieker bij Porsche Classic in Stuttgart aan zullen bieden voor reparatie.
Succes
|
15 sep 2005 20:38 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
kleine revisie vanaf 3,5k tot de grotere 10k
revisie 993 turbo 25k
by the way :
rare stoelen zitten er in die 911
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 sep 2005 21:48 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
[moderator pet op]
kunnen we het effe on-topic houden aub
draadjes genoeg om off-topic onzin in te posten
hartelijk dank...
[/moderator pet af]
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 sep 2005 22:47 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Eikel.
|
15 sep 2005 22:49 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Vermenigvuldig het bedrag dat je "inventariseert" met 2 en als je mazzel hebt, gaat het daar voor lukken
Projecten vallen ALTIJD tegen... Zeker als je het fatsoenlijk aan wilt pakken
De aanbeveling van een 356 begrijp ik niet... Een totaal andere auto (en heus niet waarde voller, en zeker niet leuker om in te rijden)
Staat van de auto is niet te bepalen aan de hand van de fotootjes... En dat de motor niet loopt helpt natuurlijk ook al niet
Maar dat hoeft ook niet persé te betekenen dat het niks is
De MINILITE wieltjes zijn trouwens wel leuk... weer eens wat anders dan de eeuwige Fuchsen
Wat is de vraagprijs voor de auto?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 sep 2005 22:58 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
wellicht dat dit een begin kan zijn 911 2.2E Valentijn
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
15 sep 2005 23:12 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Klinkt inderdaad goed, al geef ik meer de voorkeur aan een targa! jammer dat er geen foto's bij zittten trouwens.
_________________________________________ "a good old classic"
|
16 sep 2005 10:54 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
| | | | Jeroen914 schreef: Vermenigvuldig het bedrag dat je "inventariseert" met 2 en als je mazzel hebt, gaat het daar voor lukken Projecten vallen ALTIJD tegen... Zeker als je het fatsoenlijk aan wilt pakken De vraagprijs voor deze auto is 7500,- Had inderdaad dat bedrag maal 2 in gedachten....maar kom snel veel hoger uit als ik de adviezen mag geloven? Is er trouwens iemand ,die een keer met mij mee zou willen gaan kijken naar een porsche( wellicht tegen vergoeding) en me wat handige tips kan geven? De aanbeveling van een 356 begrijp ik niet... Een totaal andere auto (en heus niet waarde voller, en zeker niet leuker om in te rijden) Staat van de auto is niet te bepalen aan de hand van de fotootjes... En dat de motor niet loopt helpt natuurlijk ook al niet Maar dat hoeft ook niet persé te betekenen dat het niks is De MINILITE wieltjes zijn trouwens wel leuk... weer eens wat anders dan de eeuwige Fuchsen Wat is de vraagprijs voor de auto? | | | | |
_________________________________________ "a good old classic"
|
16 sep 2005 10:58 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Valentijn, ik dacht gezien te hebben aan de foto's van die grijze, dat het een sportomatic is (=Porsche halfautomaat, Vacuumgestuurd)
Weet waar je aan begint met dat stukje techniek, bevordert het rijgenot in ieder geval niet naar mijn mening.
|
16 sep 2005 11:06 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Mijn ervaring is dat je altijd een zo goed mogelijke wagen moet kopen, of je nu restaureert of niet, het betaalt zich altijd terug (in geld en ergenis). Aangezien deze wagen 5 jaar heeft stilgestaan zal op z'n minst het hele injectie systeem (van tank tot inspuitventiel) nagekeken moeten worden. Wanneer dan ok de motor niet meer fris is kan het financiele plaatje wel erg donker worden. Al vind ik 6000 euro voor een set zuigers en cilinders wel erg veel, zullen wel Porsche prijzen zijn. Ze zijn eenvoudig voor minder dan de helft in Duitsland te vinden en ongeveer 2500 euro voor een revisie van de injectiepomp bij www.koller.de.
Peter
|
16 sep 2005 11:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Voor 7,5 ga je die auto niet fatsoenlijk opknappen...
dat kan je helemaal vergeten
zoals gezegd... vermenigvuldig dat bedrag met 2 en dan red je 't misschien
als het chassis niet al te roestig is, zou ik er hooguit 3 tot 4 duizend voor geven... en dan blijft het nog een gok (dus moet je er rekening mee houden dat je hoog uit nog wat onderdelen van dat ding kan verkopen)
maar goed... da's mijn mening
als je een auto vind in de regio Rotterdam (of iets daar buiten), wil ik best met je mee gaan om te kijken...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
16 sep 2005 13:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IDD, bij niet ROT en matching numbers
|
16 sep 2005 13:54 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Bedankt voor de goede tips, dan is het idd verstandiger om een type te kopen, welke in betere staat verkeerd.
Ik speur nog even verder...ik hou jullie op de hoogte..
Komen jullie een mooie 911 tegen van voor '75 dan hoor ik het uiteraard graag!
Jeroen als ik in regio Rotterdam wat tegenkom zal ik aan je denken!
Bedankt voor het aanbod!
_________________________________________ "a good old classic"
|
16 sep 2005 14:00 |
|
|