Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Verkocht: 996 C2 Cabrio Mk2 tiptronic 93.500 km 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Verkocht: 996 C2 Cabrio Mk2 tiptronic 93.500 km
Beste mede-forummers,

Allereerst de Beste Wensen voor 2016 en dat het een prachtig jaar mag worden! In ieder geval ga ik er vanuit dat dit berichtje voor een lezer op dit forum een heel mooi begin van het jaar betekent :) want ik heb besloten om mijn zilveren 996 C2 Cabrio Mk2 te verkopen. De achtergrond is eenvoudig. Ik heb vorige zomer een mooi huisje gekocht voor ons gezin en ik ga van de opbrengst een paar projecten uitvoeren.

Het gaat om een Artic Silver 996 Carrera 2 Cabrio Mk 2 MY2002 3.6 liter tiptronic, eerste toelating 29/10/2001, met nog geen 93.500 km op de teller.

Ik ga mijn auto verkopen met alles erop en eraan, dus niet de sleutelhangers, hardtop, stand, hoes, windscherm, indoor car cover, set wintervelgen, enz. afzonderlijk ;-) mocht ik een aantal details missen dan doe ik dat niet expres!

Wat is er mis met deze 996? Niet veel. Hij heeft voor zover ik weet een schadevrij verleden, maar helemaal aan de onderkant van de voorbumper zit links voor wat krassen en zie je (op je knieen) het zwart van de bumper. Verder zit er op de achterbumper een buts van een l*l of k*t die er in een parkeergarage tegenaan gebotst is. Voor zover ik weet zit er op de rest van de wagen geen enkel(!) deukje of kras. Ten slotte zit op het linkervoorhoekje van de hardtop een klein plekje. De velgen zijn de 18" GT3 look met polished rand, en juist die randen zijn niet meer mooi, zeg maar gerust lelijk. De P-Zero banden hebben nog veel profiel. Ergo, ga je op een waarderend afstandje staan kijke dan staat daar een hele mooie nette 996.

De foto's zijn gemaakt in augustus toen we in Tsjechië waren voor een weekje vakantie (momenteel staat de hartop er op). Ik durf te wedden dat het interieur de grootste verrassing zal zijn. Natuurlijk zijn er hier en daar wat gebruiksspoortjes, maar het is echt in ontzettend mooie staat. Voor de rest heeft hij heel veel af-fabriek opties zoals Bose, navigatie, stoelen met verwarming en geheugen, autodim spiegels, volleder (geloof ik, hij heeft in ieder geval het mooiste stuur). Ik heb de auto destijds gekocht als vervanger voor mijn Honda S2000 en Vrod zodat ik met mijn twee kleine kinderen kon genieten, en dat hebben we vaak gedaan, dus er zal hier en daar nog wel een kruimeltje kunnen liggen. De 'achterbank' is er nu overigens helemaal uit om meer plaats te voorzien voor de kinderstoeltjes, dus die schroef ik natuurlijk weer terug.

Volgend onderhoud volgens Van Beurden voorzien op 09/2016 of bij 107.000 km.

Ik denk dat deze auto gezien de staat en kilometers meer waard is dan ik hem nu neerzet, maar voor mij is dit als een pleister die er af moet. De koper moet nog BIV of BPM betalen, dus het moet ook voor hem aantrekkelijk blijven. En iedereen is in paniek over de Resto mod, dus kan je dit bij deze prijs veroorloven. De prijs is 24.500 Euro.

Overigens is met deze auto ontzettend voorzichtig gereden, dat kan je aan alles zien en voelen. Het allerbelangrijkste is dat hij eerst MET BELEID wordt warm gereden voordat je wat meer op het gas gaat en dat je 'thermische schok' voorkomt. Dus niet een half uur in de file tokkelen en dan plotseling vol op het gas. Als je niet als een imbeciel rijdt gaat het echt niet zomaar stuk.

Boekjes, sleutels, alles is er. Dit is een goudeerlijke auto en volgens mij een buitenkans. Ik heb hiervoor zelf nog nooit zo'n waanzinnig goeie, luxe en mooie sportwagen gehad en ik ga janken als hij de straat uitrijdt...

Stuur me maar een PM bij interesse!

Siepel

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

02 jan 2016 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Bericht Re: 996 C2 Cabrio Mk2 tiptronic 93.500 km
Vraagprijs vermelden is volgens mij verplicht?

02 jan 2016 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Staat erbij, een beetje verstopt, maar staat er "24.500 Euro"

René

02 jan 2016 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Lijkt me een hele nette prijs voor een mooie P :salut:

06 jan 2016 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Op deze fraaie vrijdagmiddag voeg ik graag nog een paar fotootjes toe ;)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

08 jan 2016 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb vandaag eindelijk de wielen met winterbanden gemonteerd dus een proefrit blijft mogelijk ;)

09 jan 2016 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
In principe verkocht, aan een echte liefhebber, dus dat maakt het afscheid er iets makkelijker op...

20 feb 2016 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Onder voorbehoud dan gefeliciteerd :thumleft:

20 feb 2016 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag afgeleverd in Nederland!

PS ik wil graag een forumbijdrage doen, maar ik zie op mijn iphone geen knop ;) doe ik als ik weer eens achter een PC zit :)

05 maart 2016 17:34
Profiel
Moderator
PF # 136
Gefeliciteerd met de verkoop!

06 maart 2016 17:53
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 10 berichten ]