Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:54

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Van 964 naar Cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Van 964 naar Cayman
Vet mooi man :thumleft: van harte!

(Over de waarde van de 964; dat weet niemand tenzij je een glazen bol hebt, maar zolang er nog veel achter het ijzeren gordijn richting China en Rusland vertrekken zie ik de waarde voorlopig niet omlaag gaan. Verder is het totaal onbelangrijk, hobbies kosten nou eenmaal geld)

25 nov 2015 18:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Mooie keus! Ik heb een tijd lang m'n Cayman bijna dagelijks gereden. Gek genoeg maakte dat bijna een einde aan de hobby omdat het niet meer de emotie gaf. Toen weer een hele tijd niet gereden (Want winter) en daarna niet meer als daily en de liefde keerde weer helemaal terug.

Dus voor mij geen (semi)daily porsche meer... eens kijken hoe dat bij jou gaat uitpakken in ieder geval heel veel plezier gewenst maar dat gaat vast wel lukken!

01 dec 2015 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Ik heb hetzelfde gehad als Caelin. Nu ik m niet meer als semi-DD gebruik geniet ik er iedere km weer van.

Mooie kar en erg mooie kleur, geniet ervan!

01 dec 2015 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
tot nu toe bevalt het prima maar begrijp wat jullie bedoelen. Heb dat jaren geleden met de Boxster (een 987) ook gehad maar daar gingen mij een aantal praktische dingen storen bij dagelijks gebruik (zoals telefoon, herrie van het dak, handgeschakeld, geen navigatie). Dus bij de Cayman er goed op gelet dat de specificatie zo is dat hij prima dagelijks te gebruiken is (PDK, Navigatie, PASM) maar desgewenst ook met meer emotie (sportuitlaat, sportstand). Dus ik speel tijdens de ritten met de diverse settings al moet ik zeggen dat de sportuitlaat permanent aanstaat :D

Ik vind de Cayman ten opzichte van het vorige model Boxster echt een enorme stap vooruit. Desgewenst net zo comfortabel als mijn 5 serie en tegelijkertijd vol emotie en sportiviteit.

Mocht het nou echt niet bevallen, tja dan moet het maar een Macan GTS worden.....

Hans

01 dec 2015 22:20
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Cayman S
Dan zou ik voor een Turbo gaan.

René

01 dec 2015 23:51
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Zie dit topic nu pas: gefeliciteerd Hans, mooie Cayman.
Had ik geweten dat m'n ex weer op de markt was...Maar is inmiddels alweer verkocht door Wolbert. Al weet je maar nooit, de vorige keer heeft 'ie m ook 2 of 3x verkocht :mrgreen:

02 dec 2015 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Prachtig die Cayman! Zit er ook wel eens aan te denken om mijn 964 weg te doen voor een Cayman, zou hem dan dagelijks willen gebruiken maar de opbergruimte houdt me een beetje tegen.....

02 jan 2016 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
csteenbe schreef:
Prachtig die Cayman! Zit er ook wel eens aan te denken om mijn 964 weg te doen voor een Cayman, zou hem dan dagelijks willen gebruiken maar de opbergruimte houdt me een beetje tegen.....

Geen idee wat je behoefte is aan opbergruimte, vergeleken met je 964 krijg je er bij de Cayman wel wat bij. Zowel voor (groter) als achter heb je opbergruimte. Voor mij als dd en vakantiewagen (incl. Mevrouw Porcay en haar niet onaanzienlijke bagage en extra tassen 8) ) ruim voldoende.
Het is natuurlijk geen bestelbusje :wink:

02 jan 2016 10:45
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Een Cayman heeft veel bergruimte, zeker als je bedenkt dat het een sportwagen is. Ik ben er al meerdere keren mee op vakantie geweest voor 2 weken en kan drie grote koffers kwijt en nog ruimte om daarnaast allerlei losse spullen te gooien. Je mist wellicht de achterbank om spullen mee te nemen, maar je krijgt er ruimte boven de moter terug

02 jan 2016 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bij een Cayman is er geen ruimte voor 2 kids op de achterbank, want die is er niet. Bij de 964 wel. Als er slechts 2 personen reizen is er weer extra ruimte bij de 964 door de rugleuningen van de achterzitjes neer te klappen.

Kortom; als je met slechts 1 reisgenoot onderweg bent zal het verschil in bagageruimte tussen een 964 en een Cayman elkaar nauwelijks ontlopen.

02 jan 2016 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Het probleem is niet het aantal personen ;-) Maar een wielrenfiets die vervoerd moet worden .... :-)

02 jan 2016 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
@turbocruiser: lijkt me volkomen correct en terecht opgemerkt, als het om volume gaat.
Wel zie ik nog twee verschillen: toegankelijkheid goed- en kwaadwillend :roll:
Als ik de bagage achterin zet in de makkelijk toegankelijke kofferbak en de klep dicht doe is de bagage uit het zicht.. :D

@csteenbe: een wielrenfiets kan op de dakdrager (die is origineel verkrijgbaar) :cheers:
En zo kletsen we elke banaan recht! :ba: :ba: :ba:

02 jan 2016 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Dakdragers vind ik niet zo ideaal, vloeken misschien zijn er mooie trekhaak oplossingen mogelijk ?

02 jan 2016 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
csteenbe schreef:
Dakdragers vind ik niet zo ideaal, vloeken misschien zijn er mooie trekhaak oplossingen mogelijk ?

:scratch: Volgens mij wilde je daar :mrgreen: achter zetten, maar voor de zekerheid: nee :salut:

02 jan 2016 20:52
Profiel
964 c2
Den Haag
http://www.birdautomotive.com/Bike%20Rack%20Cayman.htm

Afbeelding

02 jan 2016 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
I stand corrected :oops:

Thnx @ Ronaldo :thumleft:

Nog minder reden om de Cayman te negeren dus! :cheers:

02 jan 2016 21:04
Profiel
964 c2
Den Haag
Ik vind deze drager ook wel cool, gewoon met zuignappen. Ben benieuwd naar de constructie.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1252508

Wel makkelijk, thuis de auto inclusief mountainbike lekker schoonspuiten! :D

Afbeelding

02 jan 2016 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Mooie cayman, en mooi topic :popcorn:

02 jan 2016 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat met die zuignappen brrrr moet er niet aan denken mijn edel fietsje hier op te zetten.... Zal wel goed zijn maar durf zo iets toch niet aan...

Daar het met enige dagelijkse vervoer zal worden moet het enig praktisch blijven...mijn eisen zijn niet al te hoog maar fietsen is een serieuze hobby van me...

02 jan 2016 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Netste en degelijkste oplossing zal toch originele dakdragers zijn mijn inziens. Cayman is ook zo laag; die fiets zet je er zo op. Ik ben er wel eens een tegengekomen op de wintersport: systeem zag er degelijk uit. (Zat daar geen fiets op maar ski-drager uiteraard.)

03 jan 2016 1:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
HansA schreef:
tot nu toe bevalt het prima maar begrijp wat jullie bedoelen. Heb dat jaren geleden met de Boxster (een 987) ook gehad maar daar gingen mij een aantal praktische dingen storen bij dagelijks gebruik (zoals telefoon, herrie van het dak, handgeschakeld, geen navigatie). Dus bij de Cayman er goed op gelet dat de specificatie zo is dat hij prima dagelijks te gebruiken is (PDK, Navigatie, PASM) maar desgewenst ook met meer emotie (sportuitlaat, sportstand). Dus ik speel tijdens de ritten met de diverse settings al moet ik zeggen dat de sportuitlaat permanent aanstaat :D

Ik vind de Cayman ten opzichte van het vorige model Boxster echt een enorme stap vooruit. Desgewenst net zo comfortabel als mijn 5 serie en tegelijkertijd vol emotie en sportiviteit.

Mocht het nou echt niet bevallen, tja dan moet het maar een Macan GTS worden.....

Hans

De 981 is inderdaad weer een hele stap vooruit (vind ik). Ik denk dat je er veel plezier aan zal beleven. Ben benieuwd of je nog zin hebt in pure plezier ritten of dat het "gewoon" wordt om erin rond te rijden en het uiteindelijk een gewone auto wordt (dat is wat er bij mij gebeurde vandaar mijn eerdere post). Dan is het nog steeds een hele mooie gave auto maar niet meer de hobby. Update hier nog maar eens over een half jaar ;)

03 jan 2016 2:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
csteenbe schreef:
Dat met die zuignappen brrrr moet er niet aan denken mijn edel fietsje hier op te zetten.... Zal wel goed zijn maar durf zo iets toch niet aan....

Hoe denk je dat een GoPro vast zit en neem van mij aan die komt echt niet los hoor! Met zuignappen worden trouwens grote ramen maar ook platen (hout, metaal) in bedrijven door machines opgetild. Maak je daar maar geen zorgen over

03 jan 2016 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Mooie Cayman :thumleft: gefeliciteerd.
BTW. heel creatief om zo je fiets te vervoeren.

03 jan 2016 15:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3